سبد خرید 0

اصطلاحات پارکت لمینت که در هنگام خرید باید بدانید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 16 اسفند 1399 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت ها امروزه مهم ترین ویژگی ها را در صنعت مد و زیبایی دکوراسیون دارند که با وجود پارکت لمینت ها همگی دوست دارند خانه ایی یا محل کاری و...زیبایی داشته باشند،که محیطی آرام و شرایط خوبی را برای هریک از افرادی که از آن استفاده میکنند فراهم آورد پارکت لمینت هاهم مانند دیگر دکوراسیون های خانه یا محل کار شما زیبایی را چند برابر میکند. با ما همراه باشید تا با اصطلاحات مهم هنگام خرید پارکت لمینت ها آشنا شوید.

میدانیم که برای خرید هر وسیله ایی برای محل کار یا خانه یا هرمکان دیگری نیاز داریم ابتدا درباره آن تحقیقات لازم را انجام دهیم از جمله تحقیقات بسیار مهم میتواند فراگیری اصطلاحات پارکت لمینت ها در هنگام خرید باشد که یادگیری این اصطلاحات میتواند راهنمای خوبی برای خرید پارکت لمینت ها با طول عمر بسیار مناسب برای شما باشد. همچنین ما با استفاده از دانش قبلی خود هنگام خرید تمامی مسائلی را که فروشنده برای شما بیان میدارد بهتر میتوانیم آن هایی را که یادگرفته بودیم تجزیه و تحلیل نماییم.

پارکت لمینت ها تاثیر مثبتی بر روحیه ی افراد خانه یا محل کار میگذارند چه خوب است بتوانیم برای داشتن محل کار یا مکانی شیک و تمیز و همچنین افزایش طول عمر ساختمانمان از پارکت لمینت استفاده کنیم. پارکت لمینت از جنس چوب می باشد

از جمله ویژگی های پارکت لمینت:

شاید پارکت لمینت معایبی با خود به همراه داشته باشد اما مزایای آن بیشتر از معایب آن است؛ به عنوان مثال

1_قابل حمل می باشند، به عبارتی دیگر یعنی از مکانی به مکان دیگر قابل حمل است.

2_با دوام است، با خرید یک پارکت لمینت با کیفیت ضمانت ماندگاری را به شما میدهد.

 3_زیبایی میبخشد؛ شما با خرید پارکت لمینت میتوانید زیبایی منزلتان را چند برابر کنید.

 4_در زمستان گرما را در خانه نگه میدارد و شرایط را گرم تر میسازد در تابستان هم شرایط خنک تری را فراهم می آورد.

5_قیمت مناسب: کالایی با جنس و کیفیت مناسب با قیمت خوب شرایط  را برای مصرف کننده راحت تر میکند، پارکت لمینت ازقیمت مناسبی برخوردار است و شما عزیزان میتوانید به خوبی از آن استفاده نمایید.

 

پارکت لمینت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

1_بخش اول: لایه رویی که لایه ایی ضد خش است و مقاومت آن با درجه AC مشخص می شود

2_بخش دوم: طرح چوب

3_بخش داخلی: داخل لمینت که به آن مغزی گفته میشود و از جنس HDF می باشد

4_لایه ی نهایی: بالانسی جهت توازن و عدم قوس پذیری تخته به دلیل استفاده از لایه های بالایی

اصول خرید پارکت لمینت ها:

برای خرید هر وسیله ایی باید نکاتی را مورد بررسی قرار که پارکت لمینت ها هم مشمول این موضوع می باشند. ابتدا برای خرید هر چیزی باید هزینه ی مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید علاوه بر آن هزینه های جانبی را هم باید در نظر داشته باشید بعد از گذز از این مرحله باید به نکته ایی مهم تر توجه نمایید اینکه چه کیفیتی را مدنظر دارید؟ و برای خرید کالا حتما باید تحقیقات لازم را انجام دهید و با شرایط نگه داری و اصطلاحات خرید آن آشنا بشوید برای خرید پارکت لمینت ها باید با توجه به مکان مورد نظر برای خرید آن اقدام نمایید که شرایط خانه با شرایط مغازه و یا محل کار شرکت و.. متفاوت است همچنین نوع کیفیت و ضخامت هم بسیار مهم است.

 در ادامه ما شما را با اصطلاحات پارکت لمینت ها آشنا میکنیم.

اصطلاحات پارکت لمینت

از جمله اصطلاحاتی که باید در خرید پارکت لمینت به آن توجه کرد:

1_اصطلاح AC

 لمینت نوعی پوشش کف از که می تواند دکوراسیون خانه را زیبا تر سازد شما می توانید به آسانی پارکت لمینت های زیبایی را برای خانه تان مهیا سازی با توجه به شرایط دکوراسیون و نوردهی خانه تان امروزه پارکت لمینت ها با طرحهای جدید توانسته جایگزین مناسب برای کف های سیمانی و یا سرامیکی باشند در هنگام خرید پارکت لمینت های امروزی باید با یکسری اصطلاحات آن آشنا شوید از جمله آنها درجه بندی کیفیت مقاومت سایشی می‌باشد که با عبارت AC مشخص می شود

در مقاومت سایشی پارکت هرچه سخت تر باشد بهتر میتواند در مقابل خراش مقاومت و ایستادگی کند به عنوان مثال درجات مختلفی در پارکت دیده میشود AC1 تا AC5 از جمله درجاتی هستند که هرچه به بالاتر میرود درجه سختی پارکت بالا تر میرود.

باتوجه به شرایطی که از آن استفاده مینماییم مثلا در خانه یا اداره جات و یا مکان های پر رفت و آمد باید شرایط کیفیت ACرا در نظر بگیریم تا راحت تر بتوانیم از آن استفاده نماییم. و همینطور درباره ی اینکه چگونه و یا نوع از کدام پارکت  بیشتر مورد استفاده ی ما قرار میگیرد؛ میتوانیم تحقیقات مورد نظر را انجام دهیم به عنوان مثال با توجه به بودجه ی ما و یا با توجه به استفاده ی شخصی ما در خرید آن توجهات لازم را داشته باشیم. همانطور که گفته شد  AC1 یکی از پارکت هایی می باشد که از جنس بسیار ضعیفی برخوردار است

AC2 هم به نسبت قبلی کمی مقاومت بالاتری دارد اما باز هم جنس بسیارضعیفی دارد.

 AC3  یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین نوع درجه بندی می باشد که برای استفاده‌های عمومی مانند اتاق‌های هتل، اتاق‌های پرتردد و حتی برای مکان‌های تجاری کم تردد مانند دفاتر، مغازه‌های کوچک و کم تردد استفاده می‌شود.

 و به پیشنهاد ما کیفیت استاندارد AC4 می تواند در محیط خانه و یا کافه و مکان های پرتردد و... مورد استفاده قرار گیرد زیرا میتواند جوابگوی استفاده ی شما باشد و همینطور طول عمرلمینت شما را تضمین کند.

همینطور AC5 هم با توجه به مقاومت و میزان سختی خود میتواند در مکان های تجاری و فروشگاه های بزرگ و... مورد استفاده قرار گیرد نکات یاد شده برای آموزش بیشتر ما هنگام خرید می باشد تا با تمامی اصطلاحات آن آشنا شوید.

2_مغزی پارکت لمینت یا HDF

موضوع دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد و مغزی پارکت لمینت یا ‏hdf می‌باشد در واقع به استحکام پارکت لمینت به صورت مستقیم ربط پیدا می کند و از آنجایی که پارکت لمینت ها تحت تاثیر فشار قرار می گیرند یا به عبارت دیگر در معرض استفاده مجدد افراد قرار می گیرد HDF.به شکل فیبر با چگالی بالا می باشد که می تواند به پارکت لمینت  مقاومت بیشتری ارزانی دارد بنابراین در هنگام خرید باید مغزی پارکت لمینت ها را مورد بررسی قرار دهیم تا طول عمر بیشتری را به پارکت لمینت بدهیم . بنابراین اصطلاح مغزی پارکت لمینت یا اچ دی اف بیانگر نوعی فیبر با چگالی بالا می باشد.

3_لایه دکوراتیو پارکت لمینت

 موضوع  بعدی که بسیار مورد توجه قرار میگیرد لایه دکوراتیو پارکت لمینت می باشد که این اصطلاح در واقع درباره لایه محافظ پارکت لمینتمی باشد که در تعریفی مختصرمیتوان گفت  لایه ایی شفاف می باشد که در واقع این لایه بسیار لازم و و مهم می باشد این لایه محافظ در واقع ضمانت کننده طول عمر لمینت ها می باشند. در لاتین به آن overhy میگویند بنابراین اگر به این اصطلاح برخورد کردید بدانید که همان لایه ی محافظ می باشد که شما به عنوان مصرف کنند وظیفه دارید حتما در هنگام خرید حتماً به این بخش از لایه محافظ پارکت لمینت ها توجه فرمایید.

4_کلیک ها

 دیگر اصطلاح پارکت لمینت ها که بسیار حائز اهمیت است و مهمترین بخش  پارکت لمینت ها را در بر می‌گیرد کلیک های پارکت لمینت می باشد اگر پارکت لمینت ها دارای کلیک های ضعیفی باشند پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند ویا  شرایطی را فراهم می آورند که کم کم باعث از دست بین رفتن پارکت لمینت ها میشود.

5_ Emission class

 

یکی دیگر از اصطلاحات مهم برای پارکت لمینت ها Emission classیا کلاس انتشار می باشد. که در واقع بیانگر شرایط استاندارد می باشد و به صورت بوی تند گازی می باشد، در صورت قرار گرفتن با این گاز امکان خارش در نواحی چشم ها را خواهیم داشت که میتواند با مرور زمان باعث حساسیت و... شود

 که به صورت کلی دارای ۳ کلاس میباشند که در ادامه به شما در باره ی آن خواهم گفت:

1_E1 برای انسان خطری به همراه ندارد و میتوا از آن استفاده نمود.

2_E2

3_E3

6_رطوبت کف:با عنوان floor moisture نامیده میشود که در واقع رطوبت اثرات منفی که بر کف امکان دارد از خود برجای بگذارد ساخته شده است که برای جلوگیری از رطوبت بر روی کف پوش لمینت ها از لایه ی ضد رطوبت استفاده کرده اند.

7_سیستم جذب صدا

خانه هایی که کف سرامیکی یا سیمانی دارند مخصوصا آپارتمان ها به راحتی صدای افرادی که در طبقه ی زیرین زندگی میکنند را میتواندد بشنوند اما با قرار دادن پارکت لمینت ها میدانیم که از ترموپلاستیک استفاده شده است که به انرژی حرارتی تبدیل میشوند. با تمامی این ویژگی ها صدا با درصد بالایی کاهش پیدامیکند. همچنین در سیستم گرمایشی خانه هم بسیار تاثیر به سزایی میگذارد.

8_لایه مرکزی کفپوش های لمینت

با اصطلاح core layer می باشد که در واقع این لایه ی مرکزی برای بالا بردن مقاومت لمینت در مقابل  نفوذ آب در بخش کلیلیک ها همراه با مقداری رزین آغشته میشود. که رزین در واقع روی کیلیک ها قرار میگیرد.

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()