سبد خرید 0

ارزانترین پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 16 تير 1399 در ساعت 14 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون ساختمان همواره یکی از چالش‌های معماران داخلی و همچنین صاحبین ساختمان‌ها بوده است. کف ساختمان و چگونگی پوشش آن تاثیر زیادی بر جذابیت نمای داخلی ساختمان دارد؛ به همین‌خاطر یکی از چالش‌های علاقه‌مندان به کفپوش‌های خانگی، انتخاب بهترین نوع کفپوش است. سنگ‌های طبیعی لوکس و گران قیمت، سرامیک‌ها در طرح‌های مختلف و یا پارکت‌ها؟ از نظر شما بهترین انتخاب برای کفپوشی یک ساختمان کدام یک از این موارد است؟ پارکت‌های چوب طبیعی را انتخاب کنیم و یا بهتر است به یک انتخاب اقتصادی‌تر مانند پارکت‌های لمینت فکر کنیم!؟ در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها

و مشخصات ارزانترین پارکت لمینت ، ویژگی‌های یک پارکت خوب، چگونگی نصب پارکت و قیمت پارکت‌های لمینت آشنا شوید.

ارزانترین پارکت لمینت

ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در سبک دکوراسیون با پارکت‌های لمینت

به نظر شما کدام یک از اجزای دکوراسیون داخلی می‌تواند نقش بزرگی در زیباسازی دکوراسیون داشته باشد؟! همان‌طور که می‌دانید هارمونی هر یک از این اجزا در کنار یک‌دیگر نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. در این میان نوع و نحوه پوشش کف ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ دکوراسیونی را تصور کنید که هماهنگی خوبی میان لوازم دکوراتیو و دیگر اجزای آن وجود دارد اما عدم هماهنگی کفپوش ساختمان با این اجزا می‌تواند ظاهر نهایی آن را به کلی تغییر دهد! از همین‌رو همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معماران داخلی ساختمان، انتخاب نوع و شکل مناسبی از کفپوش برای ساختمان است.

از پرکاربردترین کفپوش‌های ساختمانی در معماری ایرانی می‌توان به سرامیک، سنگ و پارکت‌ها اشاره داشت. استفاده از سنگ و سرامیک در گذشته متداول‌تر بوده است در حالی که امروزه پارکت‌ها طرفداران بیشتری دارند. سنگ‌های مرغوبی که به منظور کفپوش ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود معمولا نسبت به سرامیک و پارکت هزینه بیشتری خواهند داشت؛ از همین‌رو اکثر طراحان دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند از این پارکت‌ها و همچنین ارزانترین پارکت لمینت که متناسب با محیط و فضای دکوراسیون داخلی باشد استفاده کنند. اما چه معیارهایی را باید برای انتخاب یک پارکت خوب در نظر داشته باشیم؛ این سوالی است که قرار است در ادامه این مطلب پاسخ دهیم.

چوب و مشتقات آن؛ عضو جدایی‌ناپذیر دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در دکواراسیون داخلی حال و هوایی مطلوب به محیط می‌بخشد. کمتر کسی پیدا می‌شود که از استفاده محصولات چوبی در دکوراسیون خود غافل شده باشد؛ شاید به همین‌خاطر است که این روزها پارکت‌های چوبی و یا طرح چوب و نوع صنعتی آن مانند لمینت‌ها، سرامیک و سنگ را کنار زده و سهم زیادی از دکوراسیون کف ساختمان را به خود اختصاص داده‌اند! بدلیل بالا بودن قیمت چوب طبیعی و همچنین جلوگیری از قطع شدن بی‌رویه درختان، امروزه از پارکت‌های لمینت که نوع صنعتی این پارکت‌های چوبی به شمار می‌روند، استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت شما با خرید ارزانترین پارکت لمنیت می‌توانید حس و حال دکوراسیون چوبی را با هزینه‌ای نه چندان زیاد به محیط خود هدیه دهید.

پارکت لمینت ؛ جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که لمینت چیست و چه کاربردی در ساخت پارکت دارد. پارکت‌های چوبی را بیشتر در دکوراسیون‌های لوکس به چشم دیده‌اید؛ چراکه همان‌طور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم این نوع پارکت هزینه بالایی دارد و به دلیل دشمنی همیشگی رطوبت و آب با چوب ممکن است از خرید آن صرف نظر شود! لمینت نوعی کفپوش است که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و برخلاف پارکت‌های چوب طبیعی از چوب درختان تهیه نمی‌شود؛ بنابراین می‌توان این‌طور گفت که این پارکت‌ها هم چالش قیمت بالای پارکت‌های چوبی را رفع کرده‌اند و هم با مقاومت بیشتری که نسبت به آب و رطوبت دارند جایگزین اقتصادی و مناسبی برای پارکت‌های چوبی محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین تفاوت بین پارکت و یا کفپوش‌های لمینت‌ که در بازار به آن‌ها نیز پارکت لمینت می‌گویند، نحوه نصب پارکت و لمینت است. برای نصب پارکت به کف از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که می‌تواند کثیف‌کاری زیادی حین نصب به همراه داشته باشد. اما برای نصب لمینت‌ها از هیچ چسبی استفاده نخواهد شد و آن‌ها را با کمک شیارهایی که دارند در کنار یک‌دیگر قرار می‌دهند. از جمله دیگر تفاوت‌های میان این دو می‌توان به مقاومت بیشتر لمینت نسبت به پارکت در برابر آب و رطوبت، اجسام نوک تیز و همچنین دوام و طول عمر بالای لمینت اشاره کرد.

پارکت، لمینت و یا سرامیک؟ با دانستن مزایای لمینت ارزان انتخاب بهتری داشته باشید.

احتمالا دیده‌اید که هنوز هم از سرامیک برای کفپوش استفاده زیادی می‌شود و این موضوع می‌تواند برای شما به چالش انتخاب بین پارکت و یا سرامیک تبدیل شود. و یا همچنین ممکن است بین انتخاب پارکت و لمینت نیز مردد باشد. برای اینکه بتوانید میان این سه گزینه، بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است بیشتر با مزایای یک پارکت خوب آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین و ارزانترین پارکت لمینت را انتخاب کنید. برخی از این مزایا عبارتنداز:

  • پارکت‌های چوب طبیعی و یا لمینت تداعی کننده حس بودن در طبیعت هستند؛ به همین منظور امروزه حتی تولید کننده‌های سرامیک به تولید سرامیک‌هایی با طرح پارکت روی آورده‌اند.
  • اگر طرفدار یک دکوراسیون گرم و صمیمی هستید، پارکت را به شما توصیه می‌کنیم. چراکه استفاده از سرامیک‌ها، علی‌الخصوص رنگ‌های روشن، فضای رسمی و سردتری به محیط می‌دهند که برای طرفداران این نوع دکوراسیون مطلوب‌تر است.
  • پارکت‌های لمینت عایق بهتری برای صدا و حرارت است و این یکی‌دیگر از مزیت‌های بزرگ آن نسبت به سرامیک به شمار می‎رود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید یکی از انواع ارزانترین پارکت لمینت را دارید حتما به این مورد توجه داشته باشید.
  • پارکت‌ها به دلیل نرمی نسبی که نسبت به سرامیک دارند، راه رفتن بر روی آن‌ها را راحت‌تر می‌کنند.
  • سرعت نصب آن‌ها بالا بوده و هیچ‌گونه گردوغباری حاصل از بنایی برای نصب نخواهند داشت؛ بنابراین می‌توانید در عرض یک روز کف ساختمان خود را پارکت کنید.
  • پارکت‌ها نسب به سرامیک سبک‌تر هستند و معماران ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از تحمیل بار اضافه به ساختمان، از پارکت به‌جای سنگ و سرامیک استفاده کنند.

ارزانترین پارکت لمینت

طراحی دکوراسیون لوکس با ارزانترین پارکت لمینت

برای اینکه یک دکوراسیون شیک داشته باشید، حتما نیازی به استفاده از مواد و مصالح گران قیمت مانند چوب طبیعی و یا سنگ های مرغوب نخواهید داشت. بلکه به راحتی می توانید با کمی هوشمندی و با انتخاب یک پارکت ارزان که با محیط هماهنگ است حال و هوایی ایده‌آل به دکوراسیون خود بدهید. پارکت های لمینت در بازار تنوع زیادی دارند که می‌توانید یک پارکت خوب و مناسب را از میان آنها انتخاب کنید.

قیمت پارکت و نکاتی که بهتر است حین خرید پارکت ارزان به آن‌ها توجه کنید

پارکت‌ها از نظر تعداد اتصالات، ضخامت، طرح و همچنین مقاومتی که دارند با یک‌دیگر متفاوت‌اند؛ از همین‌رو می‌توانند بازه قیمتی متفاوتی نیز داشته باشد. به‌طور کلی نوع پارکتی که انتخاب می‌کنید و همچنین متراژ ساختمان در تعیین قیمت نهایی این پارکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای بهترین انتخاب خرید ارزانترین پارکت لمینت این سه نکته فنی را قبل از خرید پارکت در نظر داشته باشید:

  1. نوع کاربری و استفاده‌ای که قرار است از آن‌ها شود
  2. سطحی که قرار است پارکت بر روی آن اجرا شود
  3. متراژ ساختمان؛

 با در نظر گرفتن این موارد و کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به قیمت پارکت و قیمت لمینت جهت خرید اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره قبل از خرید و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()