سبد خرید 0

روشهای اندازه گیری

10 / 10
از 1 کاربر

روشهای اندازه گیری
شما در سایت مای دکوری با انواع محصولات روبرو میشوید که برای خرید هر یک ابتدا باید نیاز خود را بدانید . یکی از موارد مهم در خرید مقدار یا اندازه خرید میباشد به طوریکه مقدار خرید نه کم باشد نه زیاد.
در این قسمت ما تلاش کردیم تا حد امکان به شما بگوییم که هر متریال را چگونه محاسبه کنید که متضرر نشوید.
اندازه گیری لمینت و کفپوش
همانطور که میدانید این متریال برای کف مکان میباشد و برای اندازه گیری محیط یک مکان باید کف ساختمان را محاسبه نماییم.
شما میتوانید ابتدا محیط خود را به صورت چند مستطیل فرضی کوچکتر تقسیم نمایید و طول و عرض هر مستطیل را توسط متر لیزری یا فلزی محاسبه و ( طول ضربدر عرض ) محیط را به دست آورید . وقتی همه مستطیل هایی که ساختید را محیطشان را به دست آوردید تمامی محیط های بدست آمده را با هم جمع کنید. در پایان قسمتهای کوچکتر را به محیط کل بدست آمده اضافه نمایید.
برای کف ساختمان ها در بعضی موارد احتیاج به قرنیز دارید که محاسبه متراژ قرنیز را هم باید بدانید تا دچار اشتباه و هدر رفت هزینه نشوید.
برای اندازه گیری قرنیز فقط کافیست طول دیوارهایی را که احتیاج به قرنیز دارند را اندازه گیری کرده و تمامی آنها را با هم جمع کنید.
اندازه گیری کاغذدیواری
همانطور که میدانید کاغذدیواری ها برای دیوار به کار میروند و برای مصرف این متریال لازم است متراژ دیوار و مقدار مورد نیاز کاغذدیواری را بدانیم.
اصولا کاغذدیواری ها با واحد رول شمارش میشوند که رولها هم با توجه به عرض و طول کاغذدیواری متفاوت است که در پایین جدولی از اندازه بعضی موارد برای شما اماده شده است

طول               عرض                   سطح پوشش اسمی          سطح پوشش حقیقی(تقریبی)   
10متر 50سانتیمتر  5 متر مربع  4.2 متر مربع
10متر 70سانتیمتر  7 متر مربع  5.9 متر مربع
15متر 100سانتیمتر  15 متر مربع  12.5 متر مربع

برای مثال :

 

کاغذدیواری های عرض 50 سانتیمتر ، با توجه به طول رول هر رول 3 قواره در ارتفاع دیوار (حداکثر3متر) اجرا میشوند.

یعنی 1رول = 3قواره از بالا تا پایین

یا

1.5 متر طول از دیوار

یا

به عبارت ساده تر در کاغذدیواری های عرض 50 سانتیمتر شما میتوانید طول دیوار تقسیم بر 1ونیم کنید ، مقدار رول مورد احتیاج به دست می آید. کاغذدیواری های عرض 70 طول دیوار را باید تقسیم بر 2.1 نمود ، در آن صورت مقدار رول مورد احتیاج به دست می آید و در کاغذدیواریهای عرض 1متر باید طول دیوار را تقسیم بر 5 نمود.

(مثال های بالا در حالتی است که ارتفاع عادی{2متر و نیم الی 3متر} باشد و در حالات غیر عادی به این طریق محاسبه نمیگردد).

اندازه گیری دیوارپوش

اندازه گیری برای اجرای دیوارپوش یک حالت کلی دارد که شما در این حالت هم به اند ازه طول دیوار هم به اندازه ارتفاع دیوار احتیاج دارید.

اما این بدین معنا نیست که شما بسته به محیط دیوار دقیقا به همان اندازه محصول احتیاج دارید. به دلیل اینکه دیوارپوش ها اندازه های بسیار گوناگونی دارند در بعضی از موارد شما باید درصدی از محصول را به عنوان پرتی در نظر بگیرید که با توجه به اندازه های شما مشاور مای دکوری شما را راهنمایی مینماید.

شما میتوانید در قسمت تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اندازه گیری موکت

برای اندازه گیری موکت به دلیل عرض ثابت موکت ها که 3 یا 4 متر میباشد ،باید عرض محیط را هم راستا با عرض موکت در نظر بگیریم و طول محیط را هم موازی با طول موکت قرار دهیم.

مثلا اگر عرض اطاق ما 4متر در طول 10متر میباشد ، باید  عرض موکت (3متر) را هم راستا با عرض اطاق که 4متر است در نظر بگیریم . مهم نیست که یک متر موکت کوچکتر است در انتهای کار از پرتی کار موکت یا اضافه برای آنجا در نظر میگیریم. حالا باید طول موکت را برابر با طول اطاق در نظر بگیریم و که 10متر میباشد.(10*3=30متر)

در آخر اگر یادتان باشد یک متر عرض موکت از عرض اطاق کوچکتر بود و اینجا باید یک متر در 10متر یا همان 10متر مربع موکت اضافه کنیم.(10متر)

همیشه یادتان باشد که فروش موکت بر مبنای عرض موکت میباشد که در اکثر مواقع 3متر میباشد.

و باید همیشه ضریبی از عدد 3 باشد.(3،6،9،12و...)

شما میتوانید در صورت نیاز از کارشناسان مای دکوری برای اندازه گیری استفاده نمایید.

اندازه گیری سقف کاذب

مقدار متریالی که شما برای سقف کاذب احتیاج دارید حدودا برابر با سقف محیط شما میباشد با این تفاوت که با توجه به نوع سقف کاذب درخواستی شما ممکن است مقداری بیشتر از اندازه دقیق سقف شما باشد.

برای اطلاع از مقدار دقیق مورد نیاز شما ، باید با انتخاب نوع جنس مورد نظر طول و عرض همه مکانهایی که میخواهید سقف کاذب بشود را به تفکیک اندازه گیری کرده و با بخش پشتیبانی مای دکوری تماس بگیرید.

اگر در اندازه گیری به مشکل برخوردید میتوانید در قسمت تماس با ما درخواست کارشناس دهید.  

روش اندازه گیری پاراوان


پاراوان ها را برای جدا کردن بخشی از محیط به کار میبرند که این کار مستلزم داشتن اندازه های فضای جدا کننده دو محیط میباشد.

در انتخاب پاراوان شما باید اول از همه انتخاب کنید که چه نوع پاراوانی را لازم دارید و عرض هر لنگه چقدر است.لازم به ذکر است که پاراوانها در اشکال مختلف و در اندازه های گوناگون عرضه میشوند.ابعادی که شما لازم است بدانید ارتفاع پوشش دهی ، عرض پوشش دهی و عرض هر لنگه از پاراوان میباشد. شما به دلیل قرارگیری پاراوان به حالت زیگزالی باید 30% پاراوان درخواستی خودرا از لحاظ طولی بیشتر در نظر بگیرید.

برای هر یک از محصولات فروشگاه مای دکوری میتوانید با تماس با بخش پشتیبانی درخواست کارشناس برای اندازه گیری دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()