سبد خرید 0

سبک های دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 13 خرداد 1399 در ساعت 16 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون به چه معناست؟ Decoration در لغت فارسی و ایرانی به معنای مرتب کردن، چیدن و آراستن محیط است. به طرز قرار دادن، نظم دادن و چیدمان وسایل و اسباب داخلی منزل، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره گفته می شود.
اما این چیدمان و قرار دادن اشیا در گوشه ها و فضاهای مختلف چندین سال است که اسم و سبک های متفاوت را ایجاد کرده و با آوردن نام هرکدام، فضا و شکلی خاص در ذهن ترسیم می شود.
چند مورد از این سبک ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
✓ سبک مدرن
چیدمانی بسیار منظم، خشک و بی روح که غالباً در آن از متریال ای چون فلز، سنگ و شیشه استفاده شده است.

پارکت لمینت

✓سبک صنعتی
در گذشته از این سبک در ادارات، مراکز صنعتی و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت اما پس از انقلاب صنعتی این سبک در خانه ها نیز به کار گرفته شد.

موکت ارزان

✓سبک مینیمال
در این سبک برای دکور محیط به کمترین چیز از هر المان بسنده می‌شود. در واقع دارای فنگ‌شویی قناعت پیشه است که در مقابل سبک سنتی و تجمل‌گرایی ایستاده است.

پارکت لمینت ارزان

✓سبک سنتی
این سبک در هر کشور و هر آداب و رسومی متفاوت است. گاهی به طور کلی از نام‌هایی چون سنتی اروپایی یا سنتی ایرانی استفاده می‌شود. البته در ایران دو سبک سنتی وجود دارد که به پیش از ورود و پس از ورود اسلام به ایران تقسیم می‌شود.

موکت ارزان

✓سبک ترانزیشنال
تعادل و مرزی بین دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی است که گاهی شلوغ و پر از رنگ های متفاوت و گاهی ساده و یکرنگ است. مانند دیوارهایی با رنگ یا کاغذ دیواری کاملاً ساده با تابلوها یا نمادهایی پرطرح و شلوغ.

پارکت لمینت مکس فلور

✓سبک فرانسوی
 ترکیبی از چیدمانی تجملی در فضایی شلوغ است. بهره‌گیری از مواردی چون:

تابلوهای گران و پر زرق و برق
دیوار های شلوغ و پر آویز
مبلمان خراطی شده
اکسسوری های گران و تجملی

موکت ارزان

✓سبک روستیک
تلفیقی از سبک سنتی و روستایی پدیدآورنده سبک روستیک است. از طبیعت الهام می‌گیرند و دکوراسیون داخلی را مانند فضایی باز طراحی می‌کنند. استفاده از چرم، پوست، فلز، چوب و صنایع دستی در این سبک مرسوم است.

موکت ارزان

✓سبک ساحلی
چیدمانی همچون داخل خانه ها و فضاهای مناطق نزدیک و مجاور ساحل دارد. این سبک در شهرهای ساحلی با آب و هوای مرطوب طرفداران زیادی دارد. استفاده از رنگ های سرد چون سفید، آبی و سبز ،متریالی چون حصیر، ظروف چوبی و گل و گیاه از خصوصیات این سبک آرامش بخش است.

موکت ارزان

✓سبک آرت دکو
کاملاً تجمل گرایانه است و از وسایل هنری اصل و گران قیمت در تزئین آن استفاده می‌شود. معمولاً از رنگ‌های تیره برای وسایل استفاده می‌شود و تزئینات باید اثر هنری باشند.

موکت ارزان

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()