سبد خرید 0

درجه AC برای پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 28 دی 1399 در ساعت 15 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات خرید پارکت لمینت:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید پارکت لمینت بدانید، درجه بندی AC یا مقاومت سایشی آنست. کلمه‌ی AC معنای مقاومت سایشی را به ما می‌دهد که این درجه بندی کاملا مربوط به محصولات پارکت لمینت است. پارکت لمینت درجه بندی می شود تا به شما در داشتن انتخاب های بهتری کمک کند. سطح ، رتبه بندی ، نمره و آنچه را که می خواهید بدانید راهی عالی برای کمک به شما در اطمینان از انتخاب محصول مناسب برای نیازهای خاص خود میباشد. خوشبختانه از بخت خوش و اقبال شما مای دکوری اینجاست تا تمام اطلاعاتی که باید از درجه بندی AC بدانید را به شما بازگو کند پس تا اخر با ما همراه باشید.

نحوه امتیاز دهی به پارکت لمینت:

پارکت لمینت‌ها از عملکردشان مقابل یک سری فاکتورها درجه بندی می‌شوندکه این فاکتورها شامل ضربه، حرارت، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی هستند که هرچه کیفیت این موارد بالاتر باشد، درجه بندی و کیفیت پارکت لمینت بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر در آزمایش دوام این محصول، با شکست مواجه شود، این محصول بدون درجه بندی واقع میگردد و خرید پارکت لمینت‌هایی که درجه بندی مقاومت سایشی ندارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

استاندارد پارکت لمینت برخی از فروشندگان کم تجربه و یا فرصت طلب اظهار مینمایند که لمینت مورد نظر آنها ضد خش میباشد.در واقع تنها متریال ضد خش موجود در طبیعت الماس میباشد و هرنوع جنس دیگری خش پذیر میباشد، اما باید توجه نمود که خش پذیری نسبت به چه استانداردی مقایسه میگردد.

لمینت ها از نظر استاندارد، دارای رده بندی AC می باشند، به عنوان مثال AC/2 ، AC/3 ،  AC/4، هر چه عدد بزرگتر باشد، به این معناست که ضریب سایشی لمینت بیشتر است، یا به عبارت ساده تر، پارکت لمینت AC/3 نسبت به AC/2 کمتر خط و خش برمی دارد و میزان خش پذیری کمتری دارد، استاندارد AC/3 برای مصارف مسکونی استفاده می شود و AC/4 و بالاتر برای مکانهای اداری و پرتردد مانند فروشگاهها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد؛ توجه داشته باشید که AC بالاتر همیشه نشان دهنده بهتر بودن کالا نیست، یعنی نمیتوان گفت که پارکت لمینتی به علت داشتن AC/4 از پارکت لمینت دیگری که AC/3 است، بهتر است، چرا که ممکن است شما لمینتی انتخاب کنید که بالاترین استاندارد موجود در بازار را داشته باشد ولی از نظر کلیک بسیار ضعیف باشد و پس از مدتی کلیکها از یکدیگر باز شوند و یا بشکنند.

متاسفانه اکثر لمینتهای وارداتی مخصوصا از کشور چین با استانداردAC غیر واقعی عرضه میگردند و ابزار اندازه گیری واقعی آنها در دسترس مشتری نیست.اما استانداردAC در لمینت هایی که با برند شناخته شده عرضه میگردد قابل اعتماد بوده و معمولا غیر واقعی نمیباشد.

درجه AC

درجه AC برای لمینت های مختلف

درجه AC در لمینت های مختلف به شکل های مختلفی نشان داده می شود. در اکثر موارد این درجه به سادگی و تنها با نوشتن AC1 تا AC5 بر روی جعبه لمینت مشخص می شود. در موارد دیگر ممکن است با استفاده از یک شکل این درجه بیان شود. در مواردی که از شکل استفاده می شود تصویر نشان داده شده از دو قسمت تشکیل شده است. در یک قسمت تصویر یک ساختمان و در طرف دیگر تصویر یک یا چند شخص دیده می شود. تصویر ساختمان یا به شکل یک منزل مسکونی یا به شکل یک مجتمع می باشد. منزل مسکونی بیان گر محیط های مسکونی و مجتمع بیان گر محیط های تجاری یا اداری می باشد. تعداد افراد در سمت دیگر تصویر بیان گر میزان تردد کف پوش می باشد. برای مثال کف پوشی با تصویر یک منزل مسکونی با تعداد دونفر در قسمت دیگر تصویر بیان گر این است که کف پوش مناسب مکان های مسکونی با تردد متوسط می باشد. یا اگر تصویر یک مجتمع و یک فرد در طرف دیگر باشد بیان گر آن است که کف پوش مناسب مکان های تجاری یا اداری با تردد کم می باشد.

به طور کلی لمینت هایی با درجه AC1 مناسب محیط های مسکونی با تردد کم هستند. لمینت های با درجه AC2 مناسب محل های مسکونی با تردد متوسط هستند. کف پوش های AC3 مناسب محیط های مسکونی با تردد زیاد هستند.

کف پوش های AC4 برای محیط های تجاری و اداری با تردد کم، کف پوش های AC5 مناسب مکان های تجاری با تردد متوسط و کف پوش های AC6 مناسب محیط های تجاری با تردد سنگین و بالا می باشد.

توجه داشته باشید که توضیحات داده شده در مورد درجه بندی ها برای درک بهتر این مطلب می باشد و می توان از هر لمینتی با هر درجه AC در هر محلی استفاده کرد. برای مثال در محیط هایی مانند اتاق های هتل می توان از کف پوش های AC3 استفاده کرد یا برای محیط های مسکونی می توان از کف پوش های AC4 استفاده کرد.

طبیعی است که کف پوش هایی با درجه AC بالاتر قیمت بالاتری دارند و بالعکس.

همانطور که ملاحظه کردید کف پوش های با درجه AC بالاتر از دوام و طول عمر بالاتری برخوردارند. همچنین کف پوش هایی که با عبارت commercial مشخص می شوند از مقاومت بالاتری نسبت به لمینت های با عنوان مسکونی برخوردارند.

همینطور در نظر داشته باشید که کف پوش هایی با درجه AC پایین تر تصویر واقعی تری نسبت به کف پوش های با درجه بالاتر دارند.

انواع درجه AC پارکت لمینت:

AC1: برای اتاق‌های کم رفت و آمد مناسب است و پایین‌ترین درجه مقاومت را دارد. از آن می‌توان به عنوان کفپوش اتاق یا کمد دیواری استفاده کرد.

 

AC2 :برای اتاق‌ با رفت و آمد کنترل شده مناسب است، مثل نهار خوری یااتاقِ نشیمن.

 

AC3: این درجه از دوام در کفپوش‌ها مناسب اتاق‌های پر رفت و آمد خانه و یا محیط‌های تجاری خلوت است. اتاق‌های هتل‌ها نیز از این نوع کفپوش استفاده می‌کنند.

 

AC4: درجه چهارم به منظور استفاده در ادارات با ترافیکِ انسانی معمولی ساخته شده‌ است. کافه، رستوران، مغازه‌های لباس فروشی و دیگر دفاتر کار از این درجه کفپوش استفاده می‌کنند.

 

AC5: دیگر مراکز تجاری و ساختمان‌های دولتی از کفپوش AC5 که بیشترین میزان مقاومت در کفپوش‌های تولیدی را دارد، بهره‌مند می‌شوند. بیمارستان، دادگستری و … در فروشگاه‌ها با حجم بالای مشتری نیز می‌توان از این درجه AC5 استفاده کرد.

 درجه AC

مای دکوری 

در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره پارکت لمینت، مصارف آن‌ها، قیمت و دیگر مسایل پیش آمد، در تماس با پشتیبانی مای دکوری و صحبت با کارشناسان ما دریغ نکنید. مطلبی که خواندید فقط یکی از فاکتورهای انتخاب لمینت مناسب است. اگر خواهان بررسی انواع لمینت هستید، به فروشگاه اینترنتی مای دکوری سر بزنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()