سبد خرید 0

لمنیت HDF چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 بهمن 1399 در ساعت 12 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروز در خدمت شما هستیم تا شما را با ساختار کف‌پوش های لمنیت HDF آشنا کرده و تمام خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد را برای شما بازگو کنیم. مای دکوری شما را تا انتهای این مقاله دعوت می‌کند.

لمینت HDF چیست!

لمینت­های از جنسHDF به‌عنوان پوشش‌های کف سخت شناخته می‌شود چرا که این کف‌پوش‌ها از فیبر تخته با تراکم بالا (HDF) برای کف‌سازی محصولات چوبی مهندسی شده است که از الیاف چوب استخراج شده از تراشه‌ها و ضایعات چوب خرد شده ساخته می‌شود. چگالی آنها بیشتر از 50 پوند در فوت مکعب یا 800 کیلوگرم در مترمکعب میباشد. این امر باعث ایجاد یک ماده تثبیت‌کننده کامل برای کف‌های لمینیت و کف‌سازی چوب سخت مهندسی شده می‌شود.

به‌طورکلی  لمينيت نوعی پوشش کف میباشد که اصطلاحاً به آن لمينت، لامينت، لامينيت و حتي به‌اشتباه پارکت هم گفته می‌شود، جنس لمينت از HDF با یک‌لایه ملامينه روي آن مي باشد، دليل اينکه اين کالا با نام لمينت شناخته می‌شود این است که به‌صورت لایه‌لایه می‌باشد و هر چيز چندلایه‌ای را لمينيت می گویند.

در خصوص لایه های بکار رفته در داخل لمینت های HDF می‌توان گفت که این کفپوش های مقاوم از چهار لایه تشکیل شده است که به مختصر در مورد هریک از این لایه‌ها توضیحاتی داده شده است:

  1. لایه رویه لمینت HDF:

ترکیبات این لایه شامل اکسید آلومینیم اشباع شده همراه با رزین خاصی است که باعث استحکام، زیبائی و شفافیت محصول شده است. به همین دلیل این لایه ضد سایش و خش می‌باشد.

 

2- لایه دکوراتیو لمینت HDF:

جنس این لایه از کاغذهای ملامین می باشد که در هنگام تولید در میان لایه ابتدائی و لایه اصلی (الیاف چوب فشرده) قرار میگیرد.مورد استفاده این لایه برای ایجاد نقش بر روی لمینیت ها است.

3- لایه اصلی لمینت HDF:

لایه اصلی لمینیت ها از جنس (HDF (High Density Fiberboard به اصطلاح عامه الیاف چوب فشرده است. از مزایای این لایه جذب حداقل آب و خیسی می باشد.

4- لایه زیرین لمینت HDF:

ترکیبات این لایه شامل رزین میباشد که تحت شرایطی سخت می شود. معمولاً در الکل قابل حل است اما در آب حل نمی شود.) و یک لایه عایق تشکیل شده است.چسبناکی این لایه موجب شده نفوذ پذیری رطوبت به بخش های فوقانی تر به کمترین حد ممکن برسد و از تا شدن لمینت جلوگیری کند.

ویژگی های لمینت HDF

لمينيت پوششي مناسب براي کف منازل مسکوني، اداري و تجاري است که بیشتر در منازل و واحدهاي مسکوني بکار میرود و مصرف میشود.  در زیر به برخی از ویژگی لمینت های از جنس HDF پرداخته ایم:

  • لمینت HDF نصب آسان و سریع، دوام بالا و قیمت مناسب دارد.
  • لمینتHDF  احتیاجی به نگهداری و یا رنگ ندارد و از آنجایی که به صورت کلیک نصب می شود به راحتی قابل انتقال میباشد.
  • این کفپوش ‌ها را می ‌توان روی اغلب پوشش‌ های موجود مانند کفپوش ‌های چوبی، PVC، کف‌ های سیمانی و یا موزائیک و سرامیک نصب نمود اما درخصوص موکت ‌های نرم و پرز بلند باید کاملا جدا سازی بشوند.
  • کفپوش HDF محصولی مقاوم در برابر آب است نه ضد آب، لمینت را نباید در مکان ‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند نصب نمود زیرا باعث می‌شود که کفپوش لمینت متورم شود.
  • لمینت از چوب ساخته شده است که به این معنی است این محصول می‌ تواند بازیافت شود و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.
  •  چنانچه در آینده قصد داشتید تغییر دکوراسیون بدهید، لمینت به راحتی از زمین جدا می‌شود. لازم به ذکر است لمینت را می ‌توانید تا چند بار از زمین جدا کنید و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد!

 لمينيت پوششي مناسب براي کف منازل مسکوني، اداري و تجاري است که بیشتر در منازل و واحدهاي مسکوني بکار میرود و مصرف میشود.

  • لمينت HDF معمولا مستطيل شکل میباشد و ابعادي در حدود عرض بين 14 تا 25 سانتيمتر و طولي بين 120 تا 140سانتيمتر دارند.
  •  ضخامت  لمينت های HDF معمولا 7، 8 ، 10 و 12 ميليمتر میباشد.
  •  لمينيت HDF را به کف نمي چسبانند، بلکه در ابتدا يک لايه فوم به ضخامت 2 ميليمتر را بروي کف پهن مي کنند، و لمينت را روي فوم نصب مي کنند.
  •  لمينت های HDF دور تا دور و در هر چهار ضلع داراي شيارهايي (کليک) هستند که در هنگام نصب شيارها در يکديگر قفل مي شوند يا به اصطلاح کليک مي شوند و همين کليک ها عامل ثابت نگهداشتن این کفپوشها مي باشند، و به همين علت نوع کليک  لمينت انتخابي بسيار با اهميت است.

 

 فوم زير لمينت HDF باعث مي شود تا هم عايق صدا باشد و هم عايق حرارت و برودت و همچنين اگر شيئي مانند يک ليوان بر روي آن بيافتد به علت انعطاف و نرمي فوم به احتمال زياد نمي شکند.

سرعت نصب لمينت HDF  بسيار بالاست به عنوان مثال 100 متر مربع تقريبا در يک روز به اتمام مي رسد و بلافاصله پس از نصب مي توان وسايل را بروي آن چيد، لمينتها به طور معمول آنتي باکتريال و ضد حشره هستند.

لمينت های HDF بر اساس ضریب سايشی (پاخور) دارای استانداردهای مختلفی هستند که با AC نشان داده مي شوند مانند AC2 ، AC3 ، AC4.

 لمينت HDF از نظر قيمت بسيار ارزانتر از پارکت، سنگ و تقريبا با سراميک در يک رده قرار دارند با اين تفاوت که امروزه از نظر زيبايي همچنان بالاترين رتبه را لمينت های HDF به خود اختصاص داده و از اين نظر با هيچ يک از ديگر متريالهاي کف قابل‌مقایسه نمیباشند.

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید و شما را با لمینت HDF به همراه ویژگی‌های آن آشنا ساخته باشیم، شرکت مای دکوری از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت کف‌پوش خود را از بین طرح و رنگ‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می‌توانید سؤالات خود را از طریق شماره موجود در سایت با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()