سبد خرید 0

سیستم کلیک لمینت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 دی 1399 در ساعت 10 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نصب لمینت در منازل و ساختمان های اداری موجب خاص بودن دکوراسیون می شود. این کفپوش زیبا، طول عمر زیادی دارد و در کوتاه ترین زمان نصب می شود. تنها با یک کلیک!

بله درست شنیدید، در طول دهه گذشته، کفپوش های لمینت مهندسی شده بسیار توسعه یافته اند از این رو از کفپوش های چوبی چسبی مقرون به صرفه تر میباشند.این امر تا حدی به این دلیل است که این دسته از کفپوش های مهندسی شده برای نصب بسیار دوستانه عمل می کنند به نحوی که با چند راهکار ساده میتوانید لمینت منزلتان را با ساده ترین کاری که میتوانید انجام دهید (کلیک کردن) خودتان راه اندازی کنید. این دسته از محصولات به چسب و به میخ نیاز ندارند. طراحی زبانه و شیار موجود بر روی تخته های لمینت اجازه می دهد تا به سادگی کلیک کنید و به اصطلاح یک طبقه از این تخته ها زیر طبقه شناور و در داخل هم قفل شوند. برای آگاهی از نحوه انجام کار، با ادامه مطلب با مای دکوری همراه باشید.

کلیک لمینت

کلیک ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند و شرکت هایی در سطح دنیا وجود دارند که کار و فعالیتشان به طور تخصصی طراحی و ساخت کلیک می باشد ، مانند کمپانی اف ان اتریش یا کمپانی یونیلین بلژیک ؛ کلیک ها اسامی مختلف و همچنین دسته بندی های خاصی دارند. کلیک تکی (SINGLE CLICK)، کلیک قوسی یا آرک، کلیک (ARC CLICK)، یونیلین کلیک (UNILIN CLICK)، ولینگ کلیک (Valinge CLICK) از جمله کلیک های متعارف و شناخته شده ی بازار میباشند.

قبل از نصب کلیکی لیمینت بهتر است چندین نکته اجرایی را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • کف موجود فضای مورد نظر باید کاملا تراز و بدون گرد خاک باشد فارغ از اینکه سطح قبلی از چه جنسی بوده است باید قبل از اجرا کاملا کنترل گردد.
  • در صورتی که کفسازی قبل از اجرا انجام شده باشد باید قبل از نصب از خشک بودن سطح اطمینان حاصل شود حداکثر رطوبت نسبی مجاز کف برای نصب 12 درصد میباشد .
  • برای هم دما شدن با محیط باید حداقل 48 ساعت قبل از نصب به محیط حمل شود باید توجه داشت که دمای محیط باید نزدیک به دمایی باشد که در زمان کاربری استفاده خواهد شد.
  • در صورتی که از سیستم گرمایش از کف استفاده میکنید باید حداقل یک هفته  قبل از نصب سیستم گرمایش از کف را خاموش کنید.

فوم به عنوان عایق صدا و حرارت:

فوم ها باید بصورت لب به لب روی سطح کف قرار داده شوند تا از اورلپ شدن فوم ها خودداری شود. لبه های فوم ها باید باچسب نواری پهن به هم چسبانده شوند طوری که کاملا یکپارچه کف را پوشش دهند. فوم ها باید در محلی که به دیوار میرسند 2سانتیمتر روی دیوار بالا بروند. در صورتی که کفپوش روی کفسازی بتنی نصب شود و یا در زیرزمین اجرا گردد بسته به  نظر کارشناس به یک لایه بخاربند (که معمولا از نایلون استفاده میشود) زیر فوم نیاز است.( رعایت نکات اجرایی باعث طولانی تر شدن عمر محصول خواهد شد) در صورت استفاده از سیستم گرمایش از کف به جای فوم معمولی باید از فوم های که یک لایه محافظ آلمینیومی دارند استفاده گردد.

کلیک لمینت

سیستم نصب کلیک لمینت:

لمینت به یک روش نصب می شود و نوع کلیک تایل ها (قفل هر یک از لمینت ها) می تواند در نصب متفاوت باشد.  پس با تکمیل اجرای فوم، نوبت به اجرای لمینت میرسد که بهتر است:

قبل از شروع کار از تمیز بودن محیط مطمئن شوید. نصب باید از یک گوشه و از لبه یکی از دیوارها آغاز و تا انتها ادامه پیدا کند. ردیف ها باید به صورت طولی اجرا گردند پس از اجرای ردیف اول باید ردیف دوم با دقت به ردیف اول چفت شود پارکتها به صورت آجری و یا جناقی اجرا میشوند و پس از نصب هر ردیف باید از چفت بست شدن همه ردیف ها اطمینان حاصل شود .

برای نصب لمینت در اطراف لوله ها و چهارچوبها باید الگوی برش با استفاده از گرد بر ها و ابزارهای دیگر طوری طراحی شود که هم براحتی نصب شوند و هم زیبا به نظر بیایند.

پارکت لمینیت خود را می توانید با سیستم کلیک در کوتاه ترین زمان و به سادگی در هر مکانی نصب کنید. این کار هنگام نصب آخرین ردیف پانل یا در محلی که چرخاندن پانل ها سخت یا غیر ممکن است، ضروری باشد. (زیر قاب درب ها و یا وسایل حرارتی)

روش اول چرخش و کلیلک:

خیلی ساده قطعات پارکت لمینیت را با زاویه 35 الی 45 درجه کلیک کرده و به هم متصل کنید. (مطابق شکل) مزایای این کار سریعتر از سیستم های دیگر است که فقط می توان پانل ها را کشویی و یا با چکش و قطعه ضربه زن نصب کرد. بعلاوه، به پانل های پارکت لمینیت صدمه نمی زنیم.

روش دوم اتصال افقی:

پانل ها را در مکان هایی که دسترسی به آنان مشکل است قرارداده و آنها را یکی بعد از دیگری با استفاده از چکش یا قطعه ضربه زن یا اهرم در یکدیگر جا بزنید. کارآمد، ساده و همچنین تا آخرین الوار با این کار می توانیم یک کف کامل و عالی داشته باشید. (مطابق شکل)

با این دو کار ساده پانل ها همیشه محکم به یکدیگر متصل باقی خواهند ماند، چون الوار ها که با استفاده از لبه های شیب دار به طور دائم به یکدیگر پرس شده اند برای یک عمر به همان صورت اولیه باقی مانده و ظاهری زیبا و متفاوت به کف اتاق شما می بخشد.

کشش به طور مناسب توزیع می شود، چون لبه پایین دارای شیاری به شکل U می باشد.

همچنین هنگام نصب افقی که لبه به پایین فشار داده می شود، به اتصال صدمه وارد نمی کند. این کار داشتن پارکتی زیبا را برای شما تضمین می کند. این امر بدیهی به نظر می آید اما ممکن است در مورد سیستم های دیگر اینگونه نباشد.

بدون تاب:

چون زبانه کنگره دار و شیار دار از مواد مشابه مانند الوارهای پارکت لمینیت ساخته شده اند. مواد استفاده شده در برابر تغییرات درجه حرارت جهت انبساط بطور یکسان عمل خواهند کرد. این کلیک ها معمولا در هر چهار گوشه الوار وجود دارد. این کار تضمین کننده این است که یک سیستم نصب کامل خواهید داشت که در آن هیچ شکافی بوجود نخواهد آمد. شما خواهید توانست از یک پارکت لمینت عالی برای سالیان متمادی لذت ببرید.

کلیک ها علاوه بر موارد ذکر شده در بالا انواع و اقسام گوناگونی دارند که از مهمترین مسائل در آن ها باید به استحکام بعد از نصب و سهولت در هنگام نصب توجه شود.

معیار مشخصی برای انتخاب بهترین کلیک موجود نمی باشد ولی به صورت تجربی معمولا کلیک های کوچک و کوتاه در لبه کلیک های مناسبی نمی باشند . همچنین کلیک باید حالت ارتجاعی داشته باشد و کمتر شکنندگی داشته باشد و پس از نصب به راحتی تایل های از هم جدا نشوند .

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()