سبد خرید 0

کفپوش چوبی مهندسی شده

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 31 خرداد 1400 در ساعت 10 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نصب کفپوش چوبی مهندسی شده

 

کل زمان کار: 12 ساعت

     مساحت: 200 فوت مربع

     سطح مهارت: متوسط

     هزینه تخمینی: 700 تا 1000 دلار

کفپوش چوبی مهندسی شده یک محصول زیبا و بادوام است که چند گزینه مختلف برای نصب ارائه می دهد. برخی از محصولات برای استفاده از چسب طراحی شده اند، همانطورکه اغلب هنگام نصب کفپوش روی تخته بتونی استفاده می شود، این مورد به نحوی شغل یک پیمانکار است. دو روش نصب محبوب دیگر سازگار با روش نصب آسان هستند. یکی شامل میخ زدن یا منگنه سازی تخته های کف، درست مثل چوب سخت جامد سنتی است. به این کار نصب لبه می گویند. مورد دیگر که کف شناور نامیده می شود، محبوب ترین نوع نصب است زیرا از هیچ نوع چسب و میخی استفاده نمی کند.

نصب لبه ها در چوب مهندسی شده در مقابل کف شناور

کفپوش چوبی مهندسی شده برای نصب لبه (در شکل غیر شناور) دارای لبه های زبانه و شیار مانند کفپوش های چوبی سخت طراحی شده است. در اکثر انواع آن نیز می توان از چسب استفاده کرد. تأسیسات کف شناور فرآیند مشابه کف لبه را دنبال می کند اما نیازی به میخ زدن تخته های کف نیست. با استفاده از این روش نصب، تخته های چوب مهندسی شده با اتصالات به هم پیوسته خاصی به یکدیگر متصل می شوند و یک لایه پیوسته و واحد ایجاد می کنند که بر روی کف «شناور» می شود.

آنچه شما نیاز دارید:

تجهیزات / ابزارها

     اهرم حائل

     چکش

     مته (در صورت لزوم)

     اره برش یا ابزار نوسانی

     گچ

     میخ کوب یا منگنه

     قطعه چوب

     وکیوم و اتصالات محکم کفپوش

مواد

     کفپوش چوبی مهندسی شده

     زیرانداز کفپوش

     لبه های پرداخت شده

دستورالعمل ها

1-     تخته ها را تطبیق دهید

    تخته ها را در اتاقی که در قرار است در آن نصب شوند از هم جدا کرده و بچینید تا با دما و رطوبت اتاق مطابقت پیدا کنند. از توصیه های سازنده را برای زمان سازگاری پیروی کنید. کفپوش های چوبی مهندسی شده را در زیرزمین ها یا گاراژها نگهداری نکنید.

2-    اصلاحات لازم پایه کار را انجام دهید

    قالب کفش (قالب گرد کوچک جلوی تخته پایه) را از اطراف اتاق و با استفاده از یک میله حلقوی جدا کنید. در صورت تمایل تخته های قرنیز را نیز بردارید. این کار معمولاً اختیاری است.

3-    حذف کفپوش قدیمی (در صورت لزوم)

    در صورت لزوم کفپوش قدیمی را بردارید. کفپوش موکت، کاشی و سرامیک احتمالاً باید برداشته شود، اما کفپوش چوبی مهندسی جدید اغلب می تواند مستقیماً روی بعضی از انواع کفپوش وینیل نصب شود.

4-    سطح زیرین را آماده کنید

    کف را با میخ زدن یا پیچاندن قسمت های سست و بررسی وجود فرو رفتگی و سایر نقایص، آماده، مرتب و تمیز کنید. کف اگر صاف باشد، نصب جدید برای شما بهتر خواهد بود.

5-    قالب های درب را کوتاه کنید

    قالب های درب را در پایین اصلاح کنید تا کفپوش جدید بتواند به زیر آن سر بخورد. اره های دستی مخصوص برش با حالت تراز (فلاش) برای این کار موجود است. یک ابزار نوسانی الکتریکی با تیغه برش فلاش نیز می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

6-    زیر انداز را پهن کنید

    زیر انداز توصیه شده برای نصب لبه یا کف شناور را در صورت لزوم نصب کند. زیرانداز استاندارد برای نصب لبه، کاغذ خود شرکت سازنده، کاغذ گلدان یا نمد است. ورق های شناور معمولاً به زیرلایه کف نیاز دارند که در واقع مقداری بالشتک اضافه کرده و به کاهش صدا کمک می کند.

7-    برای نصب ردیف اول آماده شوید

    برای کفپوش های لبه دار: یک خط گچی بکشید که نشان دهنده لبه اول ردیف اول تخته ها است. فاصله انبساط توصیه شده بین دیوار و لبه های انتهایی (خارج) تخته ها را لحاظ کنید.

    برای کفپوش های شناور: بلوک های جداکننده چوبی یا پلاستیکی را در امتداد دیوار محل شروع خود قرار دهید. هر سازنده ای توصیه می کند که برای محصولاتش چقدر فضا مجاز است؛ اما 4/1 تا 8/3 اینچ معمول است.

8-    اولین ردیف را نصب کنید

    شروع به نصب یک ردیف در امتداد یک دیوار بلند به صورت نواری کنید

    برای کفپوش های لبه دار: تخته ها را در حالی قرار دهید که لبه های زبانه دار آنها رو به بیرون باشد و با خط گچ هم تراز باشد. تخته ها را با میخ هایی که از قسمت بالایی کفپوش وارد می شوند ببندید (به اصطلاح میخ کوب کنید).

    برای کفپوش های شناور: اولین ردیف تخته ها را در امتداد دیوار نشان شده در جای خود قرار دهید، لبه های زبانه رو به دیوار باشد و در مقابل فاصله های معین شده قرار گیرد. اتصالات انتهایی روی ردیف اول از تخته ها احتمالاً دارای اتصالات بهم پیوسته هستند. با استفاده از بلوک چوبی و چکش آنها را محکم کنید.

9-    ردیف های بعدی را نصب کنید

    ردیف های دوم و بعدی را پهن کنید تا اتصالات بین تخته ها از یک ردیف به ردیف دیگر جبران شود و برای داشتن ظاهر طبیعی در اصطلاح «متلاطم» شود. قطعات کفپوش را در صورت لزوم در اطراف قسمت های مسدود کف مرتب و متناسب کنید.

    برای کفپوش های لبه دار: هر تخته جدید را به گونه ای تنظیم کنید تا شیار آن بر روی زبانه تخته های ردیف قبلی قرار گیرد. برای بستن تخته ها از طریق لبه های زبانه، از میخ مخصوص کفپوش یا منگنه استفاده کنید (فرآیندی که میخ کور می شود زیرا لبه ها یا منگنه ها در ردیف بعدی تخته ها پنهان می شوند).

    برای کفپوش های شناور: تخته ها را با نگه داشتن هر تخته در یک زاویه و قرار دادن زبانه تخته جدید در شیار تخته (های) ردیف قبلی که نصب شدند، در ردیف های بعدی نصب کنید. سپس تخته جدید را فشار دهید تا قطعات به هم متصل شوند. در صورت لزوم با استفاده از چکش و بلوک چوبی روی تخته ها ضربه بزنید تا اتصالات سفت شود.

10-             اصلاحات پایه کار را دوباره نصب کنید

    تخته پایه (در صورت لزوم) و قالب کفش را دوباره نصب یا جایگزین کنید و بعد از اتصال کامل کفپوش ها و جاروکشی، کف را کاملاً تمیز کنید.

7 نکته ای که باید درباره چوب سخت در مقابل چوب مهندسی بدانید

هر دو نوع کفپوش چوب  سخت و کفپوش چوبی مهندسی شده، چوب واقعی هستند؛ اما فقط کفپوش چوب سخت تماماً یکنواخت و از یک جنس است.

در اینجا 7 تفاوت دیگر بین این دو کفپوش آورده شده است:

1-    کفپوش چوبی مهندسی شده صدایی مانند چوب طبیعی ندارد، در صورتی که اینگونه نیست که طبیعی نباشد در واقع یک لایه نازک از چوب سخت با تخته سه لا با کیفیت بالا احاطه شده است.

2-    چوب سخت چوب بلوط، افرا یا گردو است. بنابراین زیر پا محکم و قابل احساس است.

3-    چوب سخت فوق العاده بادوام است و می تواند به راحتی تا 100 سال دوام بیاورد. چوب مهندسی شده معمولاً 25-30 سال عمر می کند.

4-    چوب سخت می تواند منبسط و منقبض شود، بنابراین در مناطق مرطوب مانند زیرزمین کاربرد دارد.

5-    نصب چوب مهندسی شده برای نصاب ها آسانتر است زیرا لبه های آن ها توسط سیستم کلید- قفل به هم چسبانده می شوند. چوب سخت دارای سیستم زبانه ای و شیار است و معمولاً توسط یک فرد حرفه ای به قسمت زیرین میخ می شود.

6-    جارو زدن و دستمال مرطوب کشیدن باعث درخشش هر دو کفپوش می شود. در مورد پاک کننده های بخار مراقب باشید زیرا می توانند به چوب آسیب برسانند.

7-    برخلاف کفپوش لمینت، هر دو می توانند دوباره اصلاح و ترمیم شوند. اما از آنجا که چوب سخت، سخت تر است می توان چندین بار آن را سنباده زد و دوباره رنگ آمیزی کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()