سبد خرید 0

7 عایق صوتی بسیار خوب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 25 آذر 1399 در ساعت 9 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

انتقال صدا از کف مشکلی در طبقه بالا، طبقه پایین و همه جا است. صدای پا، موسیقی، تلویزیون، بازی و سایر صداها به زیر منتقل می شود. به همین ترتیب، صدا از پایین از طریق سقف ها به کف بالا نیز منتقل می شود. حتی در داخل اتاق، عناصر مختلف مانند کف، دیوارها و مبلمان یا صدا را از بین می برند یا به عنوان تقویت کننده هایی عمل می کنند که صدا را به اطراف پرتاب می کند.

چند مانع صوتی کف وجود دارد که این مشکل را کاهش می دهد. گرچه هیچ یک از آنها باعث از بین رفتن کامل مشکل نمی شود. این راه حل ها، مانند عایق کاری بین کف و لایه های زیرین کف، می توانند تا حد زیادی به کاهش میزان سر و صدا کمک کنند.

عایق بین طبقات

برای مسدود کردن صدا، باید سطوح را جدا کنید. هر نوع ماده پیوسته مانند نوعی پل صوتی عمل می کند که ارتعاشات را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل می کند. جدا كردن سطوح از لحاظ ساختاري يك راه حل بسيار پرهزينه است و معمولاً به فضاهايي مانند استوديوهاي ضبط در خانه اختصاص دارد. راه کوتاهتر از آن، قرار دادن یک مانع صوتی در فضاهای باز داخل تیرچه بین طبقات است که راهی مؤثر برای کاهش سرعت انتقال صدا توسط صاحبان خانه می باشد.

این کار با برداشتن دیوار خشک سقف و قرار دادن هر چیزی از جنس عایق فایبرگلاس R-13 تا R-20 در فضای تیرچه انجام می شود. شما باید همیشه در اطراف موانع کار کنید؛ مانند سیم های برق و چراغ های فرورفته ای که تا سقف امتداد دارند. برای جذب بیشتر صدا می توان گچ بری جدیدی که در سقف نصب شده است را بر روی کانال های فلزی انعطاف پذیر آویزان کرد که باعث می شود تا گچ کمی حرکت کند تا ارتعاشات از بین برود. لایه دوم دیوار خشک می تواند این نوع مانع را حتی بیشتر مؤثر کند زیرا باعث افزودن جرم به سقف می شود.

نصب زیرلایه

زیرسازی کفپوش در درجه اول برای ایجاد سطحی صاف، یکنواخت و قابل پیش بینی برای نصب کفپوش جدید انجام می شود. لایه زیرین می تواند به معنی یک لایه نرم برای کف مانند چوب پنبه اشاره داشته باشد که قبل از نصب کفپوش روی کف طبقه قرار داده شده است. این نوع زیرانداز معمولاً زیر موکت یا لمینت نصب می شود. همچنین زیرانداز می تواند یک لایه نازک و سخت از جنس تخته سیمان یا تخته سه لا باشد. این زیرانداز ممکن است برای کفپوش لمینت، کاشی و سرامیک یا پرسلان، چوب سخت یا کفپوش چوبی مهندسی شده استفاده شود. حتی می توان از هر دو نوع زیرانداز به صورت مشترک با یکدیگر استفاده کرد.

زیراندازهای نرم برای کفپوش به صورت رول بلند تهیه می شوند و از موادی مانند چوب پنبه ساخته می شوند. هر لایه زیرین کف، صرف نظر از خصوصیات فیزیکی آن، معمولاً تبلیغ می شود که برای مسدود کردن صدا مؤثر است. اگرچه این ادعاها ممکن است از صحت و اعتبار برخوردار باشند، تشخیص این نوع زیرلایه ها از موارد دیگری که ادعا می شود زیر لایه های صوتی هستند، مهم است. زیراندازهای صوتی مواد بسیار متراکمی هستند که برای از بین بردن ارتعاشات صوتی طراحی شده اند. یک روش سریع برای تعیین چگالی، بررسی وزن ماده نسبت به اندازه آن است.

فوم پلی اتیلن منظم

زیرسازی با فوم کم هزینه ترین و همچنین یکی از کم اثرترین محصولات است. این نوع فوم در فرم سلول بسته به راحتی در تمام مراکز خانگی قابل دستیابی است و با نام های تجاری مختلفی ارائه می شود. SimpleSolutions Soundbloc یکی از پیشنهادات تجاری با ضخامت 2 میلی متر، باریک ترین لایه ای است که می توانید خریداری کنید.

فوم صوتی

فراتر از زیرانداز فوم ساده ای که برای کفپوش لمینت به بازار عرضه می شود، نوع گران قیمت دیگری است که اغلب به آن فوم آکوستیک می گویند. این یک لایه زیرین کفپوش است که به عنوان کالایی مؤثر در ساکت نگه داشتن کف به بازار عرضه می شود. WhisperStop یکی از مارک های زیرانداز فوم صوتی است و دارای ضخامت 3 میلی متر یا تقریباً نیمی از ضخامت بسیاری از زیر لایه های چوب پنبه ای است. Silencer یکی دیگر از فوم های صوتی است با ضخامت 20 پوند که ماده ای جاذب صدا در هر فوت مکعب است.

نمد

زیرسازی با نمدی که بازیافت شده هم سازگار با محیط زیست است و هم برای کاهش صدا مؤثر است. اگر جذب صدا هدف اصلی شما باشد و اگر بودجه شما بتواند هزینه اضافه شده را تأمین کند، زیرسازی با نمد تقریباً دو برابر فوم پلی اتیلن گران خواهد شد. زیرانداز نمدی بازیافتی حدود چهار برابر سنگین تر از کفپوش است و در نتیجه چگال تر است. این بهترین انتخاب شما برای کفپوش چوبی و ورقه ای مهندسی شده است.

عایق صوتی 

زیرسازی با تخته سه لا

لایه زیرین از جنس تخته سه لا اغلب زیر مواد کفپوش نازک و انعطاف پذیر مانند کاشی های وینیل در کف اتاق استفاده می شود. تخته سه لا فقط یک مسدود کننده صدا است که البته کاملاً مؤثر است. کاغذ گل سرخ یا کاغذ تار (نمد سقفی) که هیچ مزیت انسدادی برای صدا ندارند، گاهی اوقات در بالای تخته سه لا گذاشته می شود تا صدای جیر جیر آن را به حداقل برساند، اما این مزیت در صنعت کف سازی قابل بحث است.

زیرانداز صوتی

با نصب زیرانداز صوتی تخصصی در زیر کفپوش می توانید بهتر از زیرلایه تخته سه لا عمل کنید. Soundeater یکی از این محصولات است که از 100 درصد چوب بازیافتی ساخته می شود. Soundeater با ضخامت 1 1/16 اینچ ضخیم تر از اکثر محصولات تخته سه لای معمولی است، بنابراین مطمئن شوید که این مسئله در سطح کف اتاق های مجاور مشکلی ایجاد نمی کند.

سیستم های زیرانداز صوتی با گزینه هایی مانند تخته سه لا مستقیم متفاوت هستند زیرا این سیستم ها توسط صفحات خوابیده سطح کف را بالا می برند. این ارتفاع یک منطقه هوای مرده ایجاد می کند که انتقال ارتعاشات از یک طبقه به طبقه دیگر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

صفحات سیمانی

WonderBoard و DuRock، دو نوع محبوب تخته سیمان، به عنوان پایه ای برای کاشی کاری استفاده می شوند. تخته سیمان به دلیل تراکم، مسدود کننده صدای بهتری به نسبت چوب است.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()