سبد خرید 0

راهنمای جامع خرید پارکت برای منزل و محل کار

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 بهمن 1399 در ساعت 12 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فروشگاه اینترنتی مای دکوری مفتخر است تا تمام اطلاعات کامل در رابطه با خرید کفپوش های پارکت، انواع آن و همچنین مزایا و معایب هریک را در اختیار شما قرار دهد تا در هنگام انتخاب و خرید پوشش کف منزل یا محیط کارتان بهترین تصمیم را بگیرید. بنابراین تا انتهای این راهنمایی با مای دکوری همراه باشید.

پارکت چیست؟!

پارکت ها کفپوشی از جنس چوب میباشند که به صورت صفحات نازک ساخته شده و در راستای پوشش قرار دادن سطح زمین بکار میرود. این دسته از کفپوش ها به دلیل زیبایی خاصی که دارد توانسته است به سرعت خودش را در دل مشتریان جای دهد، همه ساله پارکت های مختلفی توسط برندهای گوناگونی در طرح های گوناگون و متناسب با سلیقه مردم در حال تولید شدن میباشند. این کفپوش پر طرفدار متناسب با هر مکانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد مثل منازل مسکونی، اماکن تجاری، فروشگاهها و غیره.

هنگامی که برای خرید پارکت به بازار مراجعه می کنید و می خواهید برای فضای مورد نظر خود این نوع کفپوش را انتخاب نمایید با انواع و برندهای مختلف پارکت مواجه خواهید شد که باید از قبل طلاعاتی را در این زمینه کسب کرده باشید تا بتوانید بهترین نوع پارکت لمینت را انتخاب نمایید. همچنین قیمت ها و جنس های مختلفی نیز برای پارکت وجود دارد که باید بهترین آن ها را که با بودجه شما تناسب دارد، انتخاب نمایید.

انواع مختلفی از این کفپوش های زیبا در گوشه کنار دنیا دیده میشود که برخی از آنها عبارتند از:

  • ·        پارکت لمینت

این نوع پارکت ها از چند لایه مواد ترکیبی فشرده (HDF) ساخته شده که یکی از آن‌ها چوب است. با این حال، سطح خارجی لمینت‌ها، نقش و نگاری از چوب وجود دارد. امروزه پارکت لمینت به دلیل بافت خاص، عایق‌بودن و دوام بالا، به یک کفپوش محبوب تبدیل گردیده است.

  • ·        پارکت یک تکه

برای افرادی که طرفدار متریال طبیعی هستند و دوست دارند ظاهر خانه یک نمای طبیعی و کلاسیک داشته باشد، پارکت‌ چوبی یک تکه گزینه ایده­الی میباشد. البته توجه داشته باشید برای نصب این نوع از پارکت‌ها به زمان طولانی‌ای نیاز دارید و مراقبت از آن نیز دشوار است. ضخامت این نوع از پارکت‌ها همانند  لمینت عمل میکند.

  • ·        پارکت تمام چوب

این نوع پارکت‌ها عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند و از ظاهری شیک برخوردارند. نکته مهم در مورد این نوع از پارکت این است که می‌توانید هر اندازه که می‌خواهید این نوع از پارکت‌ها را سمباده‌کاری کنید و مثل روز اول برق بیاندازید. این نوع از پارکت‌ها از چوب درختان ساخته می‌شوند(خوشبختانه در حال حاضر چوب های بکار رفته جهت تولید پارکت، دارای تنوع فراوانی می باشند از جمله چوب بلوط، راش، افرا، گردو و ... ).

  • ·        پارکت مهندسی شده

پارکت‌ مهندسی‌شده کفپوشی سه‌لایه است که ضخامت آن از ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر متغیر است. این سه‌لایه هنگام تولید پارکت،‌ به هم پرس شده و تشکیل یک لایه واحد را می‌دهند و برای نصب آماده می‌شوند. زیبایی پارکت مهندسی‌شده مانند پارکت یک‌تکه است. زیرا فقط لایه رویی پارکت در معرض دید قرار می‌گیرد.

  • ·        پارکت‌های وینیل

این نوع پارکت هم مانند پارکت‌های لمینت ارزان‌قیمت هستند. پارکت وینیلی ۱۰۰درصد از پلاستیک تولید شده است. اما برخی از پارکت‌های وینیلی هم هستند که با ترکیب چوب، پلاستیک و پلیمر تولید شده‌اند. پارکت وینیلی هم مانند لمینت فرآیند نصب آسانی دارد. این نوع پارکت را حتی می‌توانید خودتان نصب کنید.

 در ادامه به برخی از مزایا و معایب پارکت رسیدگی میکنیم.

مزایا و معایب

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب پارکت ها صحبت کنیم میتوانیم به موارد زیر اشارد کرد

مزایای پارکت ها انواع آن عبارتند از:

  • ·        طبیعی بودن پارکت چوبی
  • ·        کاملا سازگار با بدن انسان
  • ·        دمای مناسب نسبت به فصل‌های سال
  • ·        ظاهر شیک و زیبا
  • ·        ایمن برای کودکان
  • ·        راحتی در ست شدن
  • ·        دوام و ماندگاری مطلوب
  • ·        تنوع بالا در رنگ و طرح
  • ·        گرمای بیشتر نسبت به کف‌پوش‌های دیگر
  • ·        نظافت آسان
  • ·        سرعت نصب بالا
  • ·        عایق صدا و حرارت
  • ·        عدم رشد باکتری ها در آن

معایب پارکت ها انواع آن عبارتند از:

  • مقاومت کم در برابر سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف
  • ایجاد سرو صدا هنگام راه رفتن
  • عدم استفاده از پارکت در مکان هایی که نیاز به شستشو زیاد با آب دارند.

حال که با پارکت، انواع پارکت و مزایا و معایب آن آشنا شدید برخی از نکات مهم که در هنگام خرید پارکت دانستن آن های نیاز میشود در زیر برایتان بازگو کرده ایم:

کیفیت و ماندگاری پارکت

از نکات طلایی در خرید پارکت که به جد باید مد نظر قرار دهید کیفیت و ماندگاری پارکت میباشد. باید بگوییم این نکته بسیار حائز اهمیت است و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. پارکت نوعی کفپوش است که مانند دیگر کفپوش ها همواره در معرض فشار و همچنین برخورد اجسام مختلف قرار میگیرد که از این رو اگر کیفیت و دوام مناسبی نداشته باشد سطح آن بعد از مدتی خشدار شده و همچنین جذابیت سابق را نخواهد داشت. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به کیفیت و دوام پارکت اهمیت زیادی میدهید پیشنهاد میکنیم تا پارکت لمینت را برای خرید انتخاب کنید زیرا تجربه نشان داده که پارکت لمینت ها از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند و سطح آنها به مراتب دیرتر خشدار شده  و ماندگاری بالاتری به نسبت پارکت های معمولی دارند.

رنگ و مدل پارکت

از نکات طلایی در خرید پارکت باید به رنگ و مدل پارکت اشاره کنیم. پارکت باید از لحاظ رنگ و همچنین مدل تناسب کاملی را با دکوراسیون داخلی و دیگر اجزا موجود در فضا ایجاد کند. برخی از دکوراسیون ها از سبک های مدرن و برخی دیگر  از سبک کلاسیک برخوردار هستند که با توجه به سبک دکوراسیون باید پارکت مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب فضای مناسب

این نکته را هرگز نباید فراموش کنید که پارکت را برای چه محیطی میخواهید استفاده کنید. نسبت به فضایی که قصد دارید پارکت را در آن نصب کنید باید پارکت مناسب را انتخاب نمود چرا که پارکت هایی که در مکان های پر رفت و آمد مانند دفاتر مورد استفاده قرار میگیرند از لحاظ کیفیت با پارکت های معمولی خانگی تفاوت هایی دارند و در این گونه محیط ها از پارکت های با دوام و به نسبت با کیفیت تری استفاده میشود که توانایی تحمل فشار بیشتری دارند و همچنین پارکت لمینت های ضد خش در برابر خش افتادن  مقاومت بالاتری از خود نشان میدهند که برای اطلاعات بیشتر میتوانید از متخصصان و کارشناسان ما بهره ببرید.

**بهترین قیمت پارکت را در فروشگاه اینترنتی مای دکوری مشاهده کنید**

امروز ما درباره راهنمایی های لازم جهت خرید پارکت، مزایا و معایب پارکت مطالبی را برای شما تهیه کردیم که امیدواریم مورد توجه شما مخاطبین عزیز قرار گرفته باشد و جواب سوالات خود را تا اینجای کار با توجه به موضوع مقاله در رابطه با پارکت گرفته باشید. چنانچه که تصمیم به نصب پارکت و لمینت در منزل محل کار خود دارید می‌توانید با متخصصین مای دکوری در ارتباط باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قیمت مناسب نسبت به نصب کفپوش شما اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()