سبد خرید 0

برندهای پارکت لمینت ایرانی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 بهمن 1399 در ساعت 10 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشنایی با برخی تولید کننده های داخلی

بسیاری از محصولاتی که در امروزه در بازار ایران مشاهده می کنید، پارکت لمینت ایرانی هستند و با توجه به اینکه این کفپوش های لمینت با کیفیت های بالا و در رده ی استانداردهای جهانی در ایران تولید می شوند، واردات پارکت لمینت دیگر امکان پذیر نیست. بدین ترتیب باید گفت که تمامی پارکت لمینت های خارجی موجود در بازار محصولاتی هستند که در انبار بوده و اصطلاحا دپو شده اند.

صنعت پارکت لمینت ایران در سال های گذشته حقیقتا پیشرفت زیادی داشته و طی این مدت توانسته اند که پیشرفت خیلی زیادی در این زمینه داشته باشند.کارخانه آرتا در این موضوع پیشرو بود و توانسته است که با جنس با کیفیت خود باب تولید این محصول را در ایران باز نمود. هم اکنون شرکت های امیران کلیک، ایزوفام، آرتا، هوایی اصفهان سر آمد تولید کننده های داخلی هستند. برندهای آرتا، ایزوفام، دکو، آیدا، از برترین برندهای موجود پارکت لمینت در ایران می باشند.

با وجود این همه پیشرفت در زمینه تولیدات پارکت لمینت نگرانی در فروشندگان این محصول كه متعهد اصلی به مصرف كنندگان می باشند به وجود آمده كه آن هم كیفیت محصولات تولیدی هست که مای دکوری تصمیم دارد تا اطلاعات كسب كرده را به طور خلاصه در اختیارتان قرار دهد.

 

**لازم به ذكر است هدف از نشر این مقاله فقط شناسایی برند ها هست نه تبلیغات!**

چرا پارکت لمینت ایرانی؟

با توجه به این که در گذشته و قبل از تحریم‌ها، پارکت لمینت ایرانی تولید می‌شد، اما بین مردم طرفداران چندانی نداشت. اما از آنجایی که دیگر واردات لمینت به داخل کشور ممنوع شده است، تولید کنندگان برای کسب رضایت مشتریان بر روی بالا بردن کیفیت پارکت لمینت ایرانی تمرکز بیشتری کرده‌اند. امروز بعکس گذشته شاهد کیفیت دیروز در لمینت‌های امروزی نیستیم.

تنوع زیاد در طرح و رنگ‌های مختلف با افزایش میزان مقاومت سایشی و ضد لک بودن و تمیز شدن راحت بسیاری از لمینت‌های داخلی، مشکل بسیاری از افراد را حل کرده است، به طوری که به جرات می‌توانیم ادعا کنیم، پارکت لمینت ایرانی نه تنها از نظر طرح و رنگ، بلکه از نظر کیفیت هم دست کمی از پارکت لمینت‌های خارجی ندارد.

رقابت بین پارکت لمینت های ایرانی و خارجی

پارکت لمینت ایرانی بهترین جایگزین برای برندهای خارجی در دوران تحریم‌ها هستند. شاید عده‌ای بر این باور باشند که هرگز پارکت لمینت ایرانی قدرت رقابت با برندهای خارجی را ندارد، اما با توسعه و پیشرفت های حاصل شده در تولید لمینت‌های داخلی به راحتی می‌توانید، تا سال‌های طولانی از یکی از انواع لمینت با برندهای ایرانی استفاده کنید. پارکت لمینت‌های ویلا، فرست وود، ZX، یشیل، داچ فلور، دنیز، دکو، انزو، یونیک، ایزوفام، هانتر، آرتا و در نهایت برند اختصاصی شرکت دکور چوب یعنی پارکت لمینت KT در دسترس‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار هستند، که در ادامه در مورد هر یک از این‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

پارکت لمینت ایرانی

  • ویلا-villa

در تولید پارکت لمینت ویلا از مغزی HDF اچ دی اف با استاندارد سایشی AC4 استفاده شده میباشد. این نوع لمینت برای مکان‌های پر تردد کاملا مناسب است. لایه overlay استفاده شده در آن، در برابر هر نوع خط و خشی مقاوم میباشد. لمینت ویلا در 8 رنگ متنوع و در سایز 187*1200 با ضخامت استاندارد 8 میلیمتر همراه با کلیک تونیلین تولید شده است.

 

  •   فرست وود-Frist Wood

این نوع پارکت لمینت ایرانی با مغزی HDF اچ دی اف و با ضخامت 8 میلیمتر تولید می‌شود. مقاومت سایشی این لمینت AC3 بوده و می‌توانید همچون لمینت‌هایی که دارای مقاومت سایشی AC4 هستند، برای مکان‌های اداری استفاده کنید. در ساخت لمینت فرست وود از چوب فشرده پلی کربنات و یا یک ماده پلاستیکی استفاده شده است. این ساختار دارای 4 لایه است. لایه اول، یک روکش محافظتی بوده و لایه دوم رنگ و ظاهر آن را مشخص می‌کند، لایه سوم از چوب و لایه چهارم آن نیز به سطح زمین متصل می‌گردد.

از مزیت هایی که چنین کفپوش هایی با خودشان بهمراه دارند اینست که در صورت نقل مکان می‌توانید آن را همچون اسباب و اثاثیه منزل‌تان جمع و بسته بندی کنید و در منزل جدید مجدد به عنوان کفپوش نصب و استفاده کنید. لمینت فرست وود دارای استاندارد E1 بوده و برای مکان‌های مسکونی کاملا مناسب میباشد. این نوع لمینت با توجه به کیفیت خوبی که دارد، قیمت آن از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. خوشبختانه این نوع لمینت در برابر سیستم گرمایشی مقاومت بالایی دارد و ضد آب است. علاوه بر همه این‌ها یکی از ویژگی‌های آن این است که کاملا ضد لک است. پارکت لمینت فرست وود در 12 رنگ در بازار طراحی دکوراسیون موجود است.

 

  • زدایکس- ZX

مقاومت سایشی پارکت لمینت های زد ایکس AC4 بوده و در 14 رنگ مختلف موجود میباشد. ابعاد این نوع لمینت 190*1205 میلیمتر است. هر بسته از لمینت ZX یک متر و 832 متر مربع را پوشش می‌دهد. به علت مقاومت بالای کلیکی این نوع لمینت می‌توانید به راحتی چندین بار از محلی به محلی دیگر منتقل و نصب کنید. لمینت زد ایکس در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی داشته و در مقابل گرما و حرارت سیستم گرمایشی هم شکل و حالت اولیه خود را به خوبی حفظ می‌کند. این نوع لمینت به راحتی تمیز می‌شود و در صورت ایجاد هر نوع لکه‌ای بر روی آن، جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

  • یشیل-yeshil

پارکت لمینت یشیل یکی از قدیمی‌ترین انواع کفپوش ایرانی میباشد که این لمینت در گذشته یکی از انواع لمینت ترک بود اما امروزه با دستگاه‌های مدرن و امروزی در ایران در حال تولید و عرضه به بازار است. مغزی این نوع لمینت HDF با کیفیت و دانستیه بالا است. کلیک‌های آن آغشته به پارافین بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. مقاومت سایشی آن AC3 است و برای مکان‌هایی که رفت و آمد نسبتا زیادی دارد، قابل استفاده است. پارکت لمینت یشیل در 8 رنگ مختلف با ضخامت 8 میلیمتر در دسترس است.

  • داچ فلور-Dutch floor

این نوع لمینت دارای کیفیت لازم به عنوان یک کفپوش استاندارد است که قیمت پارکت لمینت داچ فلور از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. مغزی لمینت داچ فلور، اچ دی اف چامسون ترکیه بوده و از دستگاه‌های آلمانی در تولید آن استفاده می‌شود. روکش روی این لمینت ساخت آلمان است. کیلک‌های آن از نوع یونی کلیک و پارافین خورده است. مقاومت سایت لمینت داچ فلور AC4 بوده و به راحتی می‌توانید از آن برای اماکن پر رفت و آمد نظیر اماکن مسکونی و اداری استفاده کنید. به علت استفاده از مغزی با کیفیت و کلیک‌های پارافین خورده مقاومت این نوع لمینت در برابر نم و رطوبت افزایش یافته است.

مرغوب بودن پارافین و واکس استفاده شده در این برند مانع از نفوذ آب به داخل لمینت می‌شود. ضد خش بودن یکی از ویژگی‌های بارز پارکت لمینت داچ فلور به شمار می‌رود. این لمینت در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد و برای نصب سیستم گرمایشی قابل استفاده است. لمینت داچ فلور در 10 رنگ مختلف با ضخامت 8.3 میلیمتر و در ابعاد 191*1204 میلیمتر در بازار موجود است.

  • دنیز-Deniz

این نوع پارکت کاملا ایرانی و با کیفیت بالا است. قیمت لمینت دنیز کاملا مقرون به صرفه بوده و در 10 رنگ مختلف و متنوع در دسترس است. رنگ بندی‌های موجود در آن کاملا طبیعی است. مغزی این لمینت هم از HDF بوده و برای اماکن مسکونی کابردی است. این لمینت علاوه برای اینکه ضد آب است، در برابر اشعه UV مقاومت بالایی دارد.  به علت فشردگی زیاد در این لمینت مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. هر بسته این لمینت 2 متر و 37 سانتیمتر است.

  • دکوDeco floor-

مغزی این نوع لمینت هم از HDF میباشد و در کلاس 31 با سیستم یونی کلیک به بازار عرضه می‌شود. لایه اورلی مقاوم در برابر خط و خش و یک روکش محافظ سخت بر روی پارکت بوده و از آن در برابر نفوذ آب و سایش رویه و خط و خش، آتش سیگار و هر نوع ضربه ای محافظت می‌کند، و این عاملی در افزایش طول عمر لمینت می‌شود. این لمینت در ابعاد 187*1200 میلیمتر و با ضخامت 8 میلیمتر است و هر بسته آن 1 متر و 8 سانتی متر مربع را پوشش می‌دهد.

  • انزو-Enzo

این لمینت دارای کلیک‌های پارافین خورده است. کلاس آن AC4 بوده و برای مکان‌های پر تردد و مسکونی کاملا مناسب است. این لمینت نسبت به سایر انواع لمینت ایرانی قیمت مناسب تری دارد. این لمینت در 10 رنگ متنوع و با طرح‌های بسیار زیبا تولید و عرضه می‌شود. تنوع طرح و رنگ‌های این لمینت به شکلی است که به راحتی می‌توانید طرح مناسب منزل‌تان را پیدا کنید. طبیعی بودن طرح چوب لمینت انزو به گونه است که ممکن است آن را با پارکت چوبی اشتباه بگیرید. کلیک‌های این نوع لمینت بسیار محکم است. فشردگی مغزی آن زیاد است و دارای استحکام و مقاومت بالایی است، به همین دلیل در برابر رطوبت و اشعه UV مقامت بالایی دارد.

  • یونیک-Unique

با در نظر گرفتن اینکه استاندارد سایشی این نوع لمینت AC4 است و لایه محافظ آن در برابر سایش و خط و خش مقاوم میباشد، می‌توانید به راحتی برای مکان‌های اداری بکار ببرید. این نوع لمینت دارای کلیک‌های چهار طرفه از نوع یونی کلیک است.  کلیک‌های یونی کلیک بهترین قفل و بست برای پارکت لمینت است. قیمت خرید لمینت یونیک متفاوت است و به مقاومت و جنس و همچنین کلاس پارکت لمینت بستگی پیدا می‌کند. به خاطر مقاومت بالا در برابر سایش دارد، لمینت یونیک فلور جزو انتخاب‌های اول اغلب مشتریان است. تمامی لمینت‌های موجود در این برند استانداردهای کلاس‌های مختلف را دارند و با توجه به آن بهتر می‌توان مشخص کردم که با توجه به محل مورد نظر از کدام یک از انواع آن استفاده کنید برای‌تان بهتر خواهد بود.

  • استانداردهای کلاس های پارکت لمینت یونیک

     پارکت لمینت یونیک فلور کلاس AC1: برای مکان‌های کم تردد مناسب است.

     پارکت لمینت یونیک فلور کلاس  AC2 و AC4: برای سالن‌های پذیرایی، مکان‌های تجاری با فضای کوچک با رفت و آمد نسبتا زیاد مناسب است.

    پارکت لمینت یونیک فلور کلاس AC3 و AC5: این نوع لمینت برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری با تردد بالا مناسب است. لمینت یونیک با این استاندارد مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.

  •  ایزوفام-Isofam

این نوع لمینت در واقع تولید شرکت ایزوفام بوده که در 11 رنگ متنوع تولید می‌شود. رنگ و طرح‌های آن کاملا طبیعی است. مقاومت سایشی لمینت ایزوفام AC3 بوده و رویه آن ساخت کشور تایلند بوده و HDF آن از کشور آلمان است. پارکت لمینت ایزوفام دابل کلیک پس از نصب دیگری هیچ گونه درزی بین اتصالات آن نبوده و این باعث می‌شود، تا زیبایی آن بعد از اتمام کار دو چندان شود. این نوع لمینت دارای روکش لامیگراف اسپانیا است و بر این اساس می‌تواند به راحتی مدعی بود که این لمینت قدرت رقابت با لمینت‌های خارجی موجود در بازار را دارد. با توجه به این همه مزیت قمیت پارکت لمینت ایزوفام نسبت به لمینت‌های خارجی مناسب‌تر است.

  • هانتر-Hunter

این نوع لمینت ایرانی دارای رویه شفاف و مقاوم بوده و با درجه سختی AC3 برای اماکنی با تردد کم مناسب‌تر است. از این نوع لمینت می‌توانید به راحتی برای منازل کم جمعیت استفاده کرد. کلیک‌های این نوع لمینت کاملا مقاوم بوده و در رده لمینت‌های ارزان قرار دارد. نصب این نوع لمینت راحت و بدون سر و صدا است. جابه جا کردن و جدا کردن آن در نقل مکان راحت و آسان است. با توجه به این که تنها 6 رنگ مختلف در لمینت هانتر وجود دارد، تنوع طرح و رنگ آن به شکلی است که مورد پسند بسیار مشتریان است. مغزی این نوع لمینت هم اچ دی اف بوده و کیفیت بالایی دارد.

 

پارکت لمینت ایرانی

  •   آرتا-Arta

این نوع لمینت بدون نیاز به ضربه یا به طور کشویی، در کوتاه ترین زمان نصب آن به اتمام می‌رسد. در نتیجه دیگر لمینت بخاطر اصابت ضربات مختلف آسیب نمی‌بیند و تمام الوارهای آن بدون هیچگونه شکستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلیک‌های آن قوی است و از یکدیگر جدا نمی‌شوند. مواد به کار رفته در ساخت پارکت لمینت آرتا به گونه‌ای است که در برابر گرما به شکل یکنواخت منبسط می‌شوند، تغییر شکل نمی‌دهند. وجود کلیک در چهار طرف لمینت باعث می‌شود تا پس از نصب به صورت یکنواخت به کف بچسبند. البته می توانید از طریق همکاران ما در شرکت دکور آفیس، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد 12 برندی که تا الان با آنها آشنا شدید، اقدام نمایید.

 

  • لمینت KT

این نوع لمینت برند اختصاصی شرکت دکور چوب است. به جرات می‌توانیم بگوییم که این نوع لمینت از نظر کیفیت و مقاومت با برندهای خارجی رقابت می‌کند. افرادی که به دنبال لمینت‌های قدیمی خارجی در بازار هستند و به علت تحریم ها دیگر نمی‌توانند برند مورد نظرشان را پیدا کنند، به راحتی و با اطمینان خاطر از این پارکت لمینت ایرانی KT استفاده کنند. پارکت لمینت KT صد در صد HDF بوده و با دانسیته 980 تولید می‌گردد. دانسیته 980 در حقیقت بالاترین کیفیت HDF اچ دی اف جهت تولید لمینت در سراسر دنیا میباشد.

 

لایه اورلی موجود بر روی لایه دکوراتیو لمینت KT از شرکت لیگنا ترکیه میباشد که مقاوت این نوع پارکت لمینت در مقابل سایش بسیار بالا بوده و از نوع AC4 میباشد. لایه بالانس لمینت KT در نوع خودش از بالاترین کیفیت برخوردار است. در زمان خرید پارکت لمینت KT می‌توانید با استفاده از یک سمباده میزان مقاومت آن را در مقابل سایر انواع لمینت‌های موجود در بازار مقایسه کنید. اگر لایه اورلی لمینت ضعیف باشد، به محض کشیدن سمباده بر روی آن دچار خراشیدگی می‌شود. اما اگر سمباده را بر روی لمینت KT بکشید متوجه مقاومت بالای آن در برابر سایش خواهید شد.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()