سبد خرید 0

چگونه طول عمر پارکت لمینت را افزایش دهیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 18 اسفند 1399 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه صنعت مد و زیبایی دکوراسیون به شدت داغ شده است و با توجه به سرعت انتشار آن همگی دوست دارند خانه ایی زیبا داشته باشند،پارکت لمینت هم مانند دیگر دکور های خانه ی شماعمل میند و زیبایی دکوراسیون خانه ی شما را چند برابر میکند. در ابتدای مقاله درباره ی ویژگی ها و مزایا و معایب پارکت لمینت صحبت نموده ایم و سپس درباره شیوه ی نگه داری آن.

چرا پارکت لمینت بخریم؟

میدانیم که زیبایی خانه بر روحیه ی افراد خانه تاثیر به سزایی دارد چه خوب است بتوانیم برای داشتن منزلی شیک و تمیز از پارکت لمینت استفاده کنیم. پارکت لمینت از جنس چوب می باشد و همچنین غریب به 100 سال است که از پارکت در دنیا اسفاده میکنند، در گذشته تنها افراد مرفع جامعه در خانه ی خود از کف پوش استفاده میکردند اما امروزه در اختیار همگان قرار دارد و تاثیری دو چندان بر دکور خانه میگذارد ،همچنین پارکت می تواند باعث یک دستی و زیبایی خانه بشود و نور و جلوه ی نیکویی به خانه بدهد که تمامی دکوراسیون منزل شما را زیبایی بدهد.

از جمله ویژگی های پارکت لمینت:

شاید پارکت لمینت معایبی با خود به همراه داشته باشد اما مزایای آن بیشتر از معایب آن است؛ به عنوان مثال 1_قابل حمل می باشد، به عبارتی دیگر یعنی از مکانی به مکان دیگر قابل حمل است.

2_با دوام است، با خرید یک پارکت لمینت با کیفیت ضمانت ماندگاری را به شما میدهد.

 3_زیبایی میبخشد؛ شما با خرید پارکت لمینت میتوانید زیبایی منزلتان را چند برابر کنید.

 4_در زمستان گرما را در خانه نگه میدارد و شرایط را گرم تر میسازد در تابستان هم شرایط خنک تری را فراهم می آورد.

5_قیمت مناسب: کالایی با جنس و کیفیت مناسب با قیمت خوب شرایط  را برای مصرف کننده راحت تر میکند، پارکت لمینت ازقیمت مناسبی برخوردار است و شما عزیزان میتوانید به خوبی از آن استفاده نمایید.

پارکت لمینت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

1_بخش اول: لایه رویی که لایه ایی ضد خش است و مقاومت آن با درجه AC مشخص می شود

2_بخش دوم: طرح چوب

3_بخش داخلی: داخل لمینت که به آن مغزی گفته میشود و از جنس HDF می باشد

4_لایه ی نهایی: بالانسی جهت توازن و عدم قوس پذیری تخته به دلیل استفاده از لایه های بالایی

 

مهم ترین تکنیک های افزایش طول عمر پارکت لمینت چیست؟

در این مقاله از فروشگاه مای دکوری  سعی در بررسی میزان طول عمر پارکت لمینت داریم زیرا این سوال یکی از متعدد ترین سوالی می باشد که تمامی خریدار ها از فروشنده ها می پرسند و ما موظفیم این سوال را با جزئیات دقیق تری پاسخ دهیم تا خریداران محترم هم باید و نباید های نگه داری و ویژگی های دیگر آن را بدانند.

نکته ایی که به آن توجه داریم کاربری و کاربرد پارکت می باشد که بار ها افراد زیادی روی آن در رفت و آمد می کنند، بنابراین باید از ویژگی ماندگاری بالاتری برخوردار باشد.

1_ بررسی کیفیت محصول:

اما نکاتی که در وحله ی  اول حائز اهمیت است؛ در ابتدای خرید باید به آن اشاره داشت قطعا جنس آن می باشد و در مراحل بعدی طرح و رنگ و... می باشد. پارکت های لمینت هم از کیفیت های بالایی برخوردار می باشند و همین موضوع می تواند در افزایش طول عمر آن بسیار مهم باشد. پس اکنون به این نتیجه رسیده ایم که حتما به قیمت و میزان کیفیت توجه داشته باشیم تا در مدت طولانی تری از پارکت بتوانیم استفاده ببریم.

2_مقاومت سایشی:

در مقاومت سایشی در میابیم که پارکت هرچه سخت تر باشد بهتر میتواند در مقابل خراش مقاومت و ایستادگی کند به عنوان مثال درجات مختلفی در پارکت دیده میشود AC1 تا AC5 از جمله درجاتی هستند که هرچه به بالاتر میرود درجه سختی پارکت بالا تر میرود.

باتوجه به شرایطی که از آن استفاده مینماییم مثلا در خانه یا اداره جات و یا مکان های پر رفت و آمد باید شرایط کیفیت مقاومت سایشی را در نظر بگیریم تا راحت تر بتوانیم از آن استفاده نماییم. و همینطور درباره ی اینکه چگونه و یا کدام پارکت را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم؛ میتوانیم تحقیقات مورد نظر را انجام دهیم به عنوان مثال با توجه به بودجه ی ما و یا با توجه به استفاده ی شخصی ما میتواند به نوبه ی خود در افزایش طول عمر پارکت سهیم باشد.

 

 

3_درجه بندی کیفیت مقاومت سایشی:

AC1 یکی از پارکت هایی می باشد که از جنس بسیار ضعیفی برخوردار است

AC2 هم به نسبت قبلی کمی مقاومت بالاتری دارد اما باز هم جنس بسیارضعیفی دارد.

 AC3  یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین نوع درجه بندی می باشد که برای استفاده‌های عمومی مانند اتاق‌های هتل، اتاق‌های پرتردد و حتی برای مکان‌های تجاری کم تردد مانند دفاتر، مغازه‌های کوچک و کم تردد استفاده می‌شود.

 و به پیشنهاد ما کیفیت استاندارد AC4 می تواند در محیط خانه و یا کافه و مکان های پرتردد و... مورد استفاده قرار گیرد زیرا میتواند جوابگوی استفاده ی شما باشد و همینطور طول عمرلمینت شما را تضمین کند.

همینطور AC5 هم با توجه به مقاومت و میزان سختی خود میتواند در مکان های تجاری و فروشگاه های بزرگ و... مورد استفاده قرار گیرد

4_نقش ضخامت

ضخامت پارکت بنا به میزان استفاده ی شما از آن متفاوت است به عنوان مثال پارکت در سایز های 6 تا 14 میلی متر می باشد. همانطور که میدانید هرچه میزان ضخامت بالاتر باشد کیفیت و طول عمر آن هم بالا تر می رود و شما رضایت کامل را از خرید آن خواهید داشت و این نکته ایی است که باید در ابتدای خرید با توجه به میزان  علاقه و یا سلیقه ی شما و یا نوع کاربرد شما از آن مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال نازک ترین آن در محیط خانه مورد استفاده قرار میگیرد.

5_نقش نگه داری در طول عمر پارکت

به هیچ عنوان نمیتوان نقش نگه داری را از پارکت مورد بررسی قرار نداد زیرا هر وسیله که میخریم نوع نگه داری و یا رسیدگی در آن به شدت مهم است و باید نکاتی را در آن مورد بررسی قرار دهیم تا رضایت کامل را از آن وسیله داشته باشیم بنابراین پارکت هم مشمول این موضوع می باشد. به عنوان مثال برای نظافت پارکت نباید از هر شوینده ایی استفاده کنیم مخصوصا صابون یا شوینده ایی که آمونیاک داشته باشد برای پاک کردن حتی سخت ترین چربی ها میتوانیم به کمک دستمال یا تی به تمیز کردن آن بپردازیم. در غیر این صورت برای از بردن آشغال های کوچک از جاروبرقی هم میتوانید استفاده کنید.

 

6_ اشیائی که روی پارکت قرار دارد

امکان دارد برخی اشیائی که روی پارکت قرار میگیرد باعث به وجود آمدن خط و یا خش روی پارکت بشوند اما با توجه به کیفیت پارکت ها خیلی کم پیش می آید هر اشیائی باعث به وجود آمدن خط و یا خش بشوند به عنوان مثال پایه های مبل یا میز اگر سنگین باشند شاید روی پارکت ها خط بیاندازند آن هم در مواقع بسیار کم. اما همانطور که میدانیم پیشگیری بهتر از درمان است باید به این موضوع هم با چشم باز نگاه کنیم تا دچار ضرر نشویم، به عنوان مثال میتوانید ازمحافظ های پلاستیکی برای پایه ی مبل استفاده نمایید یا زیر پایه ی میزتان اگر تیز است از فوم استفاده کنید و... بنابراین دقت لازم را در این بخش از محافظت آن باید داشته باشید.

7_استفاده از فرش یا قالی:

فرش یا قالی در تمامی خانه های ایرانی جای دارد و با توجه به دکوراسیون هایی که در خانه ها در نظر میگیرند که اکثرا غربی می باشد فرش ایرانی میتواند رنگ و لعاب سنتی به آن ببخشد و از حالت و فضای خشک غربی دکوراسیون را خارج کند.علاوه بر زیبایی فرش یا قالی بر روی پارکت باعث مقاومت و افزایش طول عمر پارکت هم می شود.

8_نصب پارکت:

نصب پارکت هم بسیار نقش مهمی برروی میزان طول عمر پارکت دارد؛ زیرا نصب پارکت هم مانند کار های دیگر نیاز به تخصص دارد و فقط افرادی که سال ها در زمینه فعالیت کرده اند می توانند آن ها را با توجه به مهارتشان نصب کنند.

9_استفاده در آشپزخانه:

ریختن آب بر روی پارکت لمینت شاید باعث کاهش عمر آن بشود و همچنین میتواند به آن نفوذ پیدا کند و باعث تاب برداشتن و... بشود بنابراین در چنین مکان هایی باید حواستان را به خوبی جمع کنید اما با کمی دقت در نگه داری از آن شما هم میتوانید در آشپزخانه که تقریبا محیطی مرطوب است از آن استفاده نمایید اما خیلی از افراد گذاشتن پارکت لمینت را در آشپرخانه جایز نمی دانند و به نظرشان باعث از بین رفتن آن می شود. اما خب آب عنصری است که به راحتی خشک میشود اگر اتفاقی بر روی پارکت لمینت افتاد گران نباشید تنها با پارچه خشک و تمیز بر روی آن بکشید تا به راحتی خشک شود.

 

10_ نهایت طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

گرچه نمیتوان هرگز برای عمر وسیله ایی عددی تعیین کرد اما تقریبا پارکت لمینت شاید بین 15 تا 25  سال باشد اما بازهم نباید میزان اصول نگه داری از پارکت لمینت را فراموش کرد نکاتی که در مقاله کفته شد میتواند در نگه داری به شما کمک کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()