سبد خرید 0

ضخامت پارکت لمینت چقدر است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 28 دی 1399 در ساعت 15 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر می خواهید بفهمید که چگونه یک پارکت لمینت را با ضخامت مناسب برای محیط و فضای منزل و کار خود انتخاب کنید خوب جایی تشریف آورده اید، چرا که امروز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم!

انتخاب کفپوش لمینت برای خانه شما با تمام گزینه های موجود در بازار می تواند یک تصمیم سخت باشد. جدا از طرح ها ، سبک ها و رنگ های مختلفی که می توانید انتخاب کنید ، یکی از اصلی ترین عواملی که در تصمیم گیری و بودجه نهایی شما تأثیر می گذارد ، ضخامت کفپوش است. پارکت لمینت دارای ضخامت های مختلفی است و اگر می خواهید بفهمید که هر یک از آنها چه خدماتی را ارائه می دهند، به خواندنتان ادامه دهید!

با توجه به مشاهدات و اندازه گیری های انجام شده توسط تیم تحقیقاتی فروشگاه اینترنتی مای دکوری، نتیجه گرفتیم ضخامت پارکت لمینت بر هر یک از شرکت ها میتواند متفاوت در نظر گرفته شود.

برای مثال یکی از ضخامت های استاندارد پارکت لمینت موجود در بازار، ضخامت پارکت لمینت آرتا ۸ میلیمتری می باشد. این پارکت با استاندارد ۸ میلیمتری و قرار گرفتن بر روی فوم ۲ میلیمتری که جمعا ۱ سانتیمتر ضخامت این محصول می باشد که در هنگام نصب و اجرا لحاظ می شود. در مواردی که فضای لازم برای اجرای نیاز است برای محاسبه استفاده میشود مانند درب ورودی که در صورت کم بودن فضای زیرین درب که نیاز به حداقل ۲ سانتیمتر است قسمت زیرین درب را با رنده برش زده تا فضای مورد نیاز ایجاد شود تا بعد از نصب پارکت و قرار گیری درب در جای خود به علت کمبود فضای زیرین درب و پارکت ساییدگی ایجاد نشود و درب به راحتی باز و بسته شود.

به طور کلی ضخامت پارکت لمینت های موجود در بازارهای جهانی، در اندازه های مختلفی از جمله: 7 میلی متر، 8 میلی متر، 10 میلی متر، 12 میلی متر و حتی 15 میلی متر عرضه میشود.

سوالی که ممکن برایمان پیش بیاید اینست که آیا مسئله ضخامت به موضوعات مربوط به کیفیت، دوام، قیمت و یا هر فاکتور مهم دیگر در زمان خرید پارکت لمینت بستگی دارد یا خیر؟

هرچه پارکت لمینت ضخیم تر باشد، هزینه بیشتری نیز برای شما خواهد داشت. این به این معنی نیست که کیفیت بهتری خواهد داشت. کیفیت معمولاً به میزان مواد مورد استفاده برای ساخت آن بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که طرز ساخت و کیفیت پارکت لمینت وابسته به ضخامت آن تنها نیست. پروسه تولید و ساخت پارکت لمینت، یک فرآیند تولید چهار لایه آن است که بسیار مهم و حساس میباشد. لایه های تشکیل دهنده پارکت لمینت عبارتند از لایه هسته (core layer)، لایه زیرین (backing layer)، لایه دکور (décor layer) و لایه پوششی (wear layer).

لایه زیرین:

این لایه به عنوان صفحه حمایتی در پایین پارکت لمینیت قرار داده می‌شود و به عنوان پایه عمل می‌کند و موجب افزایش استحکام و دوام آن میشود. بیش از هر چیز دیگری، این لایه برای محافظت از خود کفپوش و تمامی لایه ها عمل می‌کند. لایه پایینی پشتیبان و نسبت به‌آب بسیار مقاوم است و از رسیدن رطوبت به لایه های دیگر جلوگیری میکند. در بعضی از مدل های ساخته شده لمینت این لایه خود به تنهایی از سه لایه دیگر تشکیل شده است.

لایه هسته:

در اصل بایه هسته پارکت لمینت شما، قلب لمینت به شمار میرود. کیفیت و دوام این لایه هر چه بیشتر تحت فشار قرار گرفته باشد، قوی تر شده و دوام بهتری پیدا میکند. این لایه نقش مهمی را در تحمل فشار ناشی از هنگام راه رفتن بر عهده دارد.

 

صفحه مرکزی حفاظت بیشتری را ارایه می‌دهد و امنیت ارائه‌شده توسط لایه بالایی یا همان حمایتی را تقویت می‌کند. صفحه مرکزی به طور کلی توسط یک فیبر با دوام بسیار مقاوم و یک رزین ساخته می‌شود که به طور خاص مقاوم به آب است و برای مقابله با فرسایش عمومی و پارگی کفپوش لمینت، از آن استفاده میشود.

این لایه در دو نوع MDF و HDF ساخته شده و نوع HDF آن مقاومت بالاتری دارد.

آیا ضخامت کف لمینت شاخص دوام است؟

نه واقعا. دوام کفپوش لمینت به کیفیت لایه سایشی بستگی دارد ، زیرا این جز مولفه تعیین کننده دوام کفپوش میباشد. با این حال ، یک پارکت لمینت 12 میلیمتری قطعاً شانس بیشتری برای مقاومت در برابر ضربه یک جسم دارد. بعلاوه ، کفپوش لمینت ضخیم تر می تواند در برابر تردد سنگین بهتر مقاومت کند و در اثر استفاده روزمره ، تاب نمی یابد یا آسیب نمی بیند.

مزایای پارکت لمینت ضخیم تر؟

علی رغم اینکه کفپوش لمینت نازکتر هزینه کمتری برای شما خواهد داشت ، اما مزایای مشابه با تخته ضخیم تر را به شما نمی دهد. به طور کلی ، هرچه تخته ضخیم تر باشد ، مزایای آن نیز بیشتر خواهد بود. پارکت لمینت ضخیم تر ، اثر صوتی بهتری را ارائه می دهد.

ضخامت پارکت لمینت

تصمیم گیری در مورد ضخامت کفپوش لمینت:

تصمیم گیری در مورد نحوه انتخاب ضخامت کف لمینت باید بر اساس چند عامل باشد. اصلی ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که شما چه مقدار پول مایل به صرف کفپوش لمینت خود هستید. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، هرچه تخته ضخیم تر باشد ، یک لمینت بیشتر برای شما هزینه خواهد داشت.

متغیر دیگری که باید در نظر بگیرید این است که محل زندگی شما چقدر پر سر و صدا است. اگر همسایگان پر سر و صدایی دارید بهتر است در کفپوش لمینت 12 میلی متری سرمایه گذاری کنید.

البته ، ضخیم تر بودن به تمام دلایلی که در بخش بالا توضیح داده شده بهتر است ، اما قبل از خرید مطمئن شوید که برای شرایط شما مناسب تر باشد.

  • اگر سطح کف در محل نصب دارای ناهمواری و کمی پستی بلندی میباشد از پارکت لمینت ضخیم تر استفاده کنید تا مشکلات ناهواری کف در آینده دشواری ایجاد نکند. انواع پارکت لمینت 12 میلیمتری با فوم و بدون فوم در فروشگاه عرضه شده که مناسب سطوح با هر کیفیتی است و ناهمواری های سطح را پوشش می دهد.
  • اگر در آپارتمان و مجتمع های مسکونی زندگی می کنید بهتر است یک نکته مهم را در نظر بگیرید. انتقال صدا از طبقات بالاتر به طبقات زیرین از جمله مشکلاتی است که در اغلب آپارتمان ها دیده می شود. بیشترین ضخامت پارکت لمینت را برای جلوگیری از انتقال صدا انتخاب کنید. به این ترتیب به هنگام راه رفتن، صدایی به طبقات زیرین انتقال پیدا نمی کند.

همانطور که حدس زده اید، لایه هسته همان لایه مرکزی پارکت لمینت است که در واقع نقش کلیدی و تعیین کننده ای در زمینه استحکام و دوام این پارکت لمینت دارد. لایه زیرین بیشتر نقش پشتیبانی و حفاظت را اجرا میکند. لایه دکور نقش تعیین کننده در ظاهر و طرح پارکت لمنیت دارد. لایه پوششی نیز لایه محافظ است که نقش مهمی در حفاظت از پارکت لمینت در برابر تردد بر روی آن و حفظ کیفیت آن داشته و موجب می شود که نظافت پارکت لمینت نیز به آسانی صورت بگیرد.

وقتی که شما تصمیم به خرید پارکت لمینت می گیرید، هنگام انتخاب آن ناخودآگاه لایه دکور تاثیرگذار می شود. اگر شما هم مثل بسیاری از افراد، پیش از انتخاب طرح کفپوش به آن فکر می کنید، می توانید از قبل تصور کنید که در صورت انتخاب طرح مورد نظر شما، کف اتاق ها به چه صورت در می آیند. 

به این ترتیب شما چه پارکت لمینت تیره رنگ انتخاب کنید و چه رنگ روشن و یا رنگ های ملایم، براحتی می توانید از قبل دید درستی در این زمینه داشته باشید و با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید. البته اینکه پارکت لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ مسئله ای است که تابع شرایط متعددی از جمله فضای خانه شما، منطقه آب و هوایی که در آن قرار دارید، سلیقه شخصی شما و موارد دیگری از این قبیل میباشد.

 

زمانی که قصد انتخاب پارکت لمینت را دارید، اگر در بخش های مختلف خانه از دو یا چند نوع پارکت لمینت استفاده کنید که از یک شرکت و کارخانه سازنده باشند ولی ضخامت آنها با یکدیگر متفاوت باشد، معمولا در این صورت از لحاظ کیفیت فرق چندانی نخواهد داشت و کیفیت و دوام تایل های پارکت لمینت نصب شده، مشابه خواهند بود.

**نکته: کفپوش به دلیل ضخامت کم در سطوح ناصاف پس از گذشت زمان شکل سطح مورد نظر را به خود میگیرد و با انعکاس نور ،سطح مورد نظر با وضوح بیشتر دیده میشود.

در فصل سرما از طریق راه رفتن بر روی کفپوش نیز می توان متوجه این تفاوت بین کفپوش و پارکت لمینت شد کفپوش به دلیل جنس آن معمولا سرد میباشد و لمینت به دلیل خاصیت چوب طبع گرم دارد.

 

در نهایت، به بیرونی ترین لایه پارکت لمینت برخورد میکنیم یعنی لایه ملامین. این صفحه بالای سطح کفپوش لمینت قرار دارد و بخشی است که در مقابل عملکرد های روزانه مانند راه رفتن، قرار گرفتن در زیر هر فشاری، مقاومت از خود نشان میدهد. در طی فرآیند تولید این لایه به گونه ای ساخته میشود که آن را در برابر تغییر رنگ، خراش و هر نوع آسیبی که می‌تواند ناشی از استفاده روزمره و معمولی باشد، مقاوم سازد.

ترکیبات سازنده این لایه موادی مانند ملامین و اکسید آلومینیوم میباشند که مقاومت آن را در برابر آب نیز بالا میبرد.

 

این صفحه برای کفپوش لمینت، لایه بسیار مهمی میباشد و برای افزایش کیفیت و دوام لایه میتواند تاثیر گذار باشد. هنگامی که ضخامت لایه را بررسی می‌کنید، می بینید که نسبت به فرسایش چقدر میتواند خوب عمل کند.

کارخانه جات و همه شرکت ها برای تولید لمینت با استفاده از این ۴ لایه ذکر شده در بالا، یکی از دو روش هایی که در ادامه آمده است را به کار میگیرند:

 

  • DPL:

همه لایه ها با فشار یکسانی روی همدیگر فشرده میشوند. این روش در بیشتر شرکت ها برای تولید لمینت استفاده میشود.

 

  • HPL :

این روش در برندهای معروف کاربرد وسیعی دارد. در این روش ابتدا دو لایه بیرونی لمینت را با چسب به هم میچسبانیم و سپس همگی را تحت فشار به یکدیگر متصل میکنیم.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()