سبد خرید 0

5 نکته هنگام خرید پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 15 بهمن 1399 در ساعت 13 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مواردی که هنگام بازسازی خانه باید به آن توجه کنید انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوشی که با سبک خانه شما و هزینه‌هایی که در نظر گرفته اید هماهنگ باشد. به همین دلیل بسیاری از مشتریان و کسانی که تمایل به خریداری و نصب این کفپوش ها را دارند، مایلند که پیش از خرید تا حد امکان، از جدیدترین محصولات، رنگ ها و مشخصات آنها مطلع شده و بعد دست به انتخاب بزنند. بنابراین اگر به دنبال کفپوش های پارکت لمینت مناسب برای منزل یا محیط کارتان میگردید، پیش از اینکه اقدام به بازسازی خانه کنید، با راهنمای خرید پارکت لمینت مای دکوری همراه باشید تا با نکات اصلی در خرید این محصول آشنا شوید.

پوشش کف خانه ها مدت زیادی است که محدود به موکت و فرش نیست و پارکت لمینت به خاطر زیبایی بصری و راحتی در اجرا یکی از روش های متداول و جایگزین برای پوشش کف می باشد.

با نگاهی به کفپوش های لمینت می بینیم که یک جایگزین بسیار ارزنده و مقرون به صرفه هستند و همه آنچه که شما از دیزاین و طراحی می خواهید را در اختیار تان قرار می دهد. بدون شک با راه رفتن بر روی کفپوش های لمینت خودتان باور می کنید که روی چوب واقعی یا تخته سنگ راه می روید و مهمانانتان هم دقیقا همین احساس را خواهند داشت.

قبل از اینکه به سراغ نکات هنگام خرید پارکت لمینت برویم بهتر کمی در مورد خود آن ها بیشتر بدانیم.

اولین سوالی که در ذهن ممکن است ایجاد شود مکان مناسب و انتخاب بهترین پارکت لمینت با توجه به موقعیت منزلتان دارد که مای دکوری اطلاعاتی را در این خصوص در اختیا شما قرار داده است:

سالن

لمینت یک گزینه همیشه محبوب برای سالن (هال) است چرا که با دنیای بسیار متنوعی از رنگ ها و طرح ها بهترین انتخاب است و به شما این امکان را می دهد تا با دکوراسیون منزلتان آن را ست کنید. تنها مسئله ای که باقی می مانند تصمیم شما برای رنگ و مدل آن است.

آشپزخانه

سادگی و آسانی در نگهداری و تمیز کردن پارکت لمینت باعث شده تا یک گزینه عالی و پر طرفدار برای آشپزخانه باشد تا دیگر نگران ریختن مواد غذایی روی زمین نباشید. طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ های لمینت به شما عملکردی فوق العاده و بسیار بهتر از کف پوش های پر زرق و برق می دهد.

حمام و دست شویی

اگر چه به طور کلی برای فضاهای مرطوب گزینه خوبی نیست، اما یک سری از کف پوش های لمینت مخصوص حمام و دستشویی هستند که در مقابل لغزش هم مقاوم اند و یک گزینه امن هم محسوب می شوند. پس اگر همیشه دوست داشتید یک حمام با کف پوش چوب داشته باشید لمینت را انتخاب کنید.

پذیرایی

لمینت برای پذیرایی یک گزینه بسیار کاربردی است. به راحتی تمیز می شوند و نگهداری از آنها بسیار آسان است و نگران ریختن نوشیدنی های عجیب روی زمین نخواهید بود. تنوع در لمینت های پذیرایی آنقدر زیاد است که به هر شکلی که دوست داشته باشید می توانید آنجا را طراحی و دیزاین کنید.

اتاق نشیمن ورودی و راه پله ها

اتاق نشیمن ، راه پله ها و ورودی برعکس اتاق خواب پر رفت و آمد ترین مکان های خانه است پس باید از کفپوش های لمینت با دوام بالا استفاده کنید. می توانید از لمینت های با طرح چوب بلوط و روشن برای راه پله ها استفاده کنید و یا با استفاده از لمینت گردو به محیط و فضای اتاق خود جلوه دهید.

اتاق خواب

کفپوش لمینت برای اتاق خواب ها بسیار محبوب راحت و فوق العاده شیک است. معمولا اتاق خواب ها کم رفت و آمدترین قسمت های خانه هستند پس نیازی نیست خیلی نگران دوام آنها باشید فقط طرح مورد علاقتان را پیدا کنید و از آنها لذت ببرید.

حال وقت آن است تا شما را با برخی از نکات معیار های درست هنگام خرید پارکت لمینت آشنا کنیم:

همانطور که گفتیم انتخاب نوع کفپوش، موضوع مهمی است که بعدا در بسیاری از تصمیمهایتان خود را نشان میدهد.

 ما چهار معیار اصلی در خرید پارکت لمینت را در زیر آورده ایم که با چند مثال آنها را بررسی میکنیم:

1.زیبایی

البته این عنوان خیلی کلی است. برای هر خریدار و یا هر خانه ای، ممکن است زیبایی کفپوش به گونه ای خاص خود تعریف شود. با اینحال مسائلی مانند رنگ، فینیش و یا بافت پارکت نیز، باید در نمره دهی شما نقش داشته باشند. خرید پارکت لمینت برای یک فرد مجرد و تنها فرق میکند با خرید پارکت برای زوجی که هر شب میهمانی دارند و ظاهر خانه برای آنها خیلی مهم است.

2.ماندگاری و دوام

بطور مثال برای خانه ای که کم جمعیت است و میهمان نیز کم دارد، دوام پارکت لمینت شاید 30% اهمیت داشته باشد. در مقابل یک دفتر کار که 10 کارمند ثابت دارد، حتما دوام کفپوش بیش از 70% اهمیت خواهد داشت.

3.عایق گرما

انتخاب شما برای ویلایتان در یک منطقه سردسیر و ییلاقی، شاید پارکت لمینتی باشد که عایق گرما بودن آن 60% اهمیت داشته باشد. اگر شما بخواهید برای واحد آپارتمان خود در تهران پارکت لمینت بخرید، این موضوع 10% نیز اهمیت ندارد.

4.عایق اکوستیک بودن

قطعا اگر همسایه پایین شما، یک پیرزن تنهای بداخلاق است، باید بیش از 80%  در هنگام خرید پارک لمینت، عایق صدا بودن کفپوش را مهم بدانید.

طرح و رنگ

در انتخاب رنگ، پارکت لمینت را حتماً بر اساس رنگ مبلمان و دیزاین کلی منزل یا دفتر کار خود انتخاب کنید. پارکت لمینت هایی که با مبلمان و اثاث خانه تضاد و کنتراست دارند، هم جذابیت فضا را بیشتر میکنند و هم باعث شیکتر شدن مبلمان میشوند. البته اگر رنگ دیوار یا دیوارپوش را درست مانند مبلمان از قبل مشخص کنید، انتخاب پارکت لمینت برای شما راحتتر است به شرطی که هارمونی رنگها را بشناسید.

چه رنگی مناسب تر است؟

انتخاب رنگ پارکت لمینت نیز باز بسته به فضای مورد استفاده و نیازهای شما متغیر است. در حالی که پارکت لمینت های خاکستری، فضایی مدرن به خانه و محل کار میبخشند، پارکت لمینت های خود رنگ، حسی طبیعی و گرم به مکان میدهند. پارکت لمینت های رنگ روشن روشنایی بیشتری به فضایتان میبخشند، و رنگهای تیره باید با مبلمان با رنگ روشن ترکیب شوند تا باعث تاریکی خانه نشوند.

 نباید فراموش کنیم که انتخاب رنگ پارکت لمینت نیز باز بسته به فضای مورد استفاده و نیازهای شما متغیر است. در حالی که پارکت لمینت های خاکستری، حسی مدرن به خانه و محل کار میبخشند، پارکتهای خود رنگ، که بیشتر از چوب ساخته شده اند حال و هوایی گرم به مکان میدهند.

نباید فراموش کنیم که این نوع پارکت لمینت ها به نظافت بیشتری نیاز دارند. البته ممکن است رنگهای مد اروپایی برای کفپوش برای شما مهم باشد که در اینصورت مهم است آنها را بدانید.

خرید پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت:

قیمت کفپوش پارکت لمینت هم وابسته به عوامل مختلفی است از جمله کیفیت و نوع ساخت و همچنین MDF و یا HDF بودنشان که تا حدودی عامل تعیین کننده است. همچنین طرح و اینکه کدام شرکت قطعات کفپوش مورد نظر را ساخته و تولید کرده است. معمولا قیمت پارکت لمینت های آلمانی بالاتر است ولی در عوض کیفیت بالاتری نیز دارند.

نوع لبه های تایل ها:

نوع لبه های تایل های پارکت لمینت، معمولا بر دو نوع است یکی بدون شیار در لبه های تایل ها و یکی لبه V  شکل. نوع بدون شیار لبه هایش ساده تر است و نوع لبه های Vشکل، هنگامی که تایل ها در کنار هم چفت می شوند، شکل سطح ظاهری آنها حالت V شکل پیدا می کنند.

 خرید پارکت لمینت

جنس پارکت لمینت:

نکته مهم دیگر این است که پارکت لمینت مورد نظر از جنس چوب کدام درخت ساخته شده است. چوب درختان متعددی جهت این کار مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله چوب درخت بلوط، افرا، راش، گردو، گیلاس که با داشتن دوام و کیفیت مناسب در کارگاه ها و کارخانجات تولید پارکت لمینت، مورد استفاده قرار می گیرند.

ضریب سایش پارکت لمینت:

ضریب ساییدگی یا میزان تحمل قطعات تایل های پارکت لمینت در برابر پاخوردگی و ساییدگی هم عامل مهمی است که معمولا توسط ضریب های AC سنجیده می شود. به این صورت که هر چه عدد این ضریب بالاتر باشد، میزان ساییدگی کمتر و در نتیجه در دراز مدت کیفیت آن بیشتر حفظ شده و در برابر راه رفتن بر روی آن (یا اصطلاحا پاخوردگی) دوام بیشتری دارند. در این میان ضریب AC6 بیشترین مقاومت و کیفیت و AC3 کمترین را دارد.

انتخاب پارکت لمینت بر اساس مکان

اگر پارکت لمینت را برای مکانی پرتردد انتخاب می کنید باید از نوعی خاص از پارکت لمینت و در غیر این صورت از نوعی دیگر از پارکت لمینت استفاده نمایید. برای فضاهایی مانند فروشگاه ها که دارای تردد زیادی هستند باید رویه ای را برای پارکت انتخاب کنید که دارای مقاومت بالاتری باشد. بنابراین از پارکتی با کیفیت بالا که دارای استانداردهای بالاتری باشد استفاده کنید.

**در خرید پارکت این را بدانید که تمامی انواع پارکت با کیفیت های مختلف دارای چهار کلیک در 4 جهت می باشد و اگر بیان شد که پارکت در چهار جهت کلیک دارد و یکی از محاسن آن به حساب آمد باید بدانید که کاملاً جنبه تبلیغاتی داشته و تمامی انواع پارکت لمینت این خصوصیت را دارد**

انواع پارکت در ضخامت های مختلفی ساخته می شوند که بین 6 تا 15 میلی متر متغیر می باشد. که معمولاً انتخاب ضخامت پارکت لمینت بین 8 تا 12 میلی متر گزینه ای مناسب محسوب می شود. برای اینکه پارکت را در برابر مصرف انرژی و سروصدا عایق کنید نیز می توانید از فوم مخصوص زیر پارکت استفاده نمایید.

قبل از نصب

قبل از اینکه اقدام به نصب پارکت کنید بهتر است از فروشنده بخواهید تا دو روز قبل از اجرای پروژه پارکت را برای شما ارسال نماید تا پارکت با محیط هم دما شود و اگر هم در ارسال و نوع پارکت مشکلی وجود داشت رفع شود.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید. شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()