سبد خرید 0

چه پارکتی برای اتاق خواب مناسب است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 18 مرداد 1399 در ساعت 17 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

چه پارکتی برای اتاق خواب مناسب است؟

     تاثیر نور و رنگ در نمای داخلی ساختمان

علم دکوراسیون داخلی و تزیینات خانگی برای بهتر دیده شدن فضاهای خاص از ترفندهای جالبی استفاده می کند پارامترهایی هم چون رنگ، نور در شکل دهی به اندازه یک اتاق، پهنا، یا عمق دهی به آن بسیار موثر است. به عنوان مثال یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن، عریض تر و پایین‌تر به نظر می‌رسد و در عوض اگر پارکت و سقف رنگ روشن مثل کرم ملایم باشند ولی کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک‌تر و مرتفع تر به نظر می‌رسد. تاثیر رنگ و اثر نوری به حدی است که اگر از پارکت بژ در آپارتمان های بدون پنجره و یا بسیار کم نور استفاده کنید فضا را به شکلی تغییر می دهد که اتفاقا نه تنها روشنی و جلا به آن می بخشد بلکه آرامش بصری هم برای ساکنین ایجاد می کند. اتاق خواب یکی از مکان های خاص در خانه است که بعد از یک روز تلاش و خستگی به آن پناه می بریم و کل شب را به استراحت می پردازیم هر چه چیدمان شیک تری داشته باشد که زیبایی بصری آن بهتر به چشم برسد و حس آرامش بخش را بهتر در آن بتوان درک کرد؛ بالطبع مناسب تر و مطلوب تر است. در این مقاله قصد داریم این سوال که چه پارکتی برای اتاق خواب مناسب است را به تفصیل پاسخ دهیم:

پارکت لمینت

     پرطرفدارترین رنگ پارکت در اتاق خواب

امروزه به لطف متریال های دکوراسیون داخلی که هر روزه با پیشرفت های دستگاه های مدرن، متنوع تر و کاربردی تر می شوند امکان ایجاد تغییرات شگرف و جالب در چیدمان و نمای داخلی خانه ها فراهم شده است که یکی از آن ها پارکت ویژه اتاق خواب است این پارکت ها در رنگ های وسیع نظر خریداران و مصرف کنندگان را به خود اختصاص می دهند و از نظر کیفیت و مقاومت در برابر خش و خال و ضربه در رده بالایی قرار دارند. طبق اصول روانشناسی هر چه این اتاق مرتب تر و یا تمیز تر باشد صرف نظر از کوچکی و بزرگی آن، حس بهتری به شخص می دهد و خواب راحت تری را برای آن رقم می زند. اتاق خواب هایی که سقف کوتاه تر دارند و خیلی تاریک و دلگیر هستند با کمی سلیقه و استفاده از پارکت های امروزی حال و هوای بهتری به خود می گیرند و بهتر می توان رنگ و لعاب اتاق را وسایلی مثل روتختی و سرویس خواب و رنگ پرده ها جذاب تر کرد.

البته قطع به یقین یک نسخه کاملا صد در صد برای همه سلایق نمی توان عرضه داشت اما به تجربه دریافته ایم که قاعدتا در سالنی که کف آن پارکت قهوه ای رنگ حس نشستن در طبیعت را بهتر درک می کنید و برای جلوه بهتر از مبلمان های کرم و یا خاکستری روشن می توانید بهره بگیرید. متریال های امروزی نه تنها دوام بالایی دارند بلکه برای بهره گیری از آنان تلفیق معماری و هنر با هم نیازند. اینکه شما مایل به دریافت حس آرامش بخش بیشتری در اتاق خواب دارید کاملا طبیعی است و بهتر است بدانید پارکت های رنگ خنثی این کار را به خوبی انجام می دهند به خصوص در دسته رنگ های خاکستری همخوانی با حس خوب آرامش را می توانید بیابید.

پارکت لمینت

تلفیقی از به کارگیری رنگ خاکستری تیره و یا سفید های صدفی کنار هم حس تمیزی خوبی برایمان به ارمغان می آورند همان حسی که قبل از خواب خیال ما را از محیط ساکت و مرتب راحت می کنند ترکیب رنگ خنثی و کرم یا کمی روشن اتاق خواب را بزرگتر نشان می دهند و اینکه شما تمایل دارید اتاق خواب شما بزرگتر و روشن تر جلوه کند یا عمیق تر و حتی عریض تر دقیقا به سلیقه خودتان برمی گردد.

برخی افراد رنگ های سرد مثل آبی و بنفش را بهتر می پسندند و بنا بر روانشناسی رنگ ها اعتقاد بر این است که رنگ آبی تیره و ملایم در پایین آوردن فشار خون و ایجاد آرامش برای اتاق خواب بهتر است. در دسته رنگ های پارکت ها نیز رنگ نسکافه ای چنین حسی را منتقل می کند و کاربرد زیادی دارد . البته در بین پسران جوان برای انتخاب رنگ پارکت اتاق خواب و ایجاد هماهنگی در رنگ روتختی و یا دیوارها طیفی از رنگ های آبی و نسکافه ای جذاب تر به نظر می رسد.

در واقع رنگ پرده ها و سرویس خواب نیز در انتخاب پارکت اتاق خواب بسیار مهم است. معمولا اتاق خواب والدینی که رنگ پارکت شکلاتی یا نسکافه ای را انتخاب کرده اند با رنگ پرده و سرویس خواب های قهوه ای کرم خیلی زیباتر می شود و ایجاد هارمونی در رنگ ها کار راحت تر و در دسترس تری است.

اما رنگ صورتی  یک ترکیب خاصی از صورتی و قهوه های را با خود به همراه دارد که چشم نوازتر به نظر برسد اگر دختر نوجوانی دارید که علاقه مند به انتخاب رنگ صورتی برای اتاق خواب است باید بدانید این رنگ اتفاقا در بین این قشر خیلی پراستقبال بوده و انتخاب رنگ صورتی ملایم و تیره در کنار هم به اضافه به کارگیری یک رنگ متضاد از دسته قهوه ای شکلاتی نمای اتاق خواب را روح انگیز و لطیف جلوه می دهد.

پارکت لمینت

همسران جوان معمولا رنگ های گرم را در اتاق خواب خود بهتر می پسندند. رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی یک حسی از انرژی بالا و نشاط زیاد را با خود به دنبال دارد.

حتی منطقه محل سکونت در انتخاب رنگ اتاق خواب موثر است. پارکت های سرد و رنگ های ملایم با ترکیب روتختی و رنگ پنجره های ملایم برای مناطق شمالی بسیار مناسب ترند. این ترکیب رنگ ها اتاق را روشن تر کرده و حس بهتری در شخض ایجاد می کنند و در نقطه مقابل مناطق گرمسیری قرار می گیرند. به دلیل بالا بودن دما در شهرهای جنوبی کشور بهتر است پارکت اتاق خواب ها کمی تیره تر استفاده شوند تا انعکاس نور را کمتر ایجاد کنند و اتاق را دلنشین تر جلوه دهند.

بنابراین همان طور که گفتیم عوامل زیادی در استفاده از رنگ خاص برای پارکت اتاق خواب موثر است. اندازه اتاق و اینکه چه شخص یا اشخاصی قرار است از آن استفاده کنند. در چه رده سنی هستند معمولا والدین میانسال رنگ های تیره تر را بهتر انتخاب می کنند و در مقابل والدین جوان تر رنگ های خنثی را بهتر می پسندند و  این که یا چه جنسیتی دارند معمولا دختران جوان رنگ صورتی را برای اتاق خواب خود و تزیین آن بیشتر می پسندند در حالیکه پسران ترجیح می دهند از رنگ آبی تیره بیشتر استفاده کنند که به لطف دسته رنگ متنوع لمینت همه این درخواست ها قابل پاسخ گویی هست. حتی این مسئله در مناطق و شهر های شمالی با تابش نور کمتر و یا مناطق آفتاب گیر با تابش نور زیاد هم با هم فرق دارد در شهر های پر بارش شمالی به دلیل اینکه اغلب اوقات هوا ابری است ترجیحا رنگ سفید و آبی آسمانی اتاق خواب را روشن تر می کند و این تنها یک توصیه است ولی بنا به تجربه طرفدار بیشتری دارد و در مناطق گرمسیر و سوزان جنوبی میهنمان مردم بیشتر ترجیح می دهند رنگ های تیره تر مثل قهوه ای تیره با ترکیب رنگ های پاییزی را انتخاب کنند که بیشتر نور را به خود جذب کند.

پارکت لمینت

 فروشگاه مای دکوری فروش و نصب انواع برند های پارکت لمینت و کفپوش را برای اجرای تمامی فضاها به مشترسان محترم ارایه می دهد.

ارسال نظر

حسن حمیدی :
0 0
در رابطه با پارکت اتاق خواب
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()