سبد خرید 0

چگونه از آسیب به پارکت لمینت جلوگیری کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 13 اسفند 1399 در ساعت 14 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درست است که گفته می شود پارکت لمینت ها بسیار مقاوم هستند اما همانطور که میدانید پارکت لمینت ها هم مانند دیگر وسائل نیاز به مراقب دارند. در واقع به بیان دیگر هر وسیله ایی شرایط مراقب خاص خودش را دارد، امکان دارد برای اولین بار در مواجه شدن با پارکت لمینتی که خریده ایم دچار اشتباهاتی شویم. در صورت خرید پارکت لمینت میدانیم یک سری نکاتی وجود دارد تا طول عمر پارکت را هم تامین میکند همچنین در صورت انجام و توجه به این نکات میتوانیم رضایت خاطر بیشتری را کسب کنیم. وقتی در محیط خانه از پارکت لمینت استفاده می کنید انتظار داریم افراد خانه از سلیقه ی خوبی در جهت حفظ آن برخوردار باشند. وقتی از سلیقه صحبت می کنیم صدرصد منظورمان شیوه ی نگه داری پارکت لمینت است. علاوه بر اینکه نکاتی را یادآور شویم موظفیم درخواست کنیم قبل از خرید هر پارکت لمینتی حتما باید درباره ی آن تحقیقات لازم را انجام دهید. در وحله ی اول، باید سعی کنید برای هزینه کردن از پارکت لمینت هایی استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته باشند، علاوه بر آن حتما مناسب محیط منزل یا محل کارتان خریداری شوند. در مقاله های قبلی درباره ی ویژگی های پارکت لمینت صحبت کردیم و همینطور نصب آن که بسیار حائز اهمیت است که چه شخصی با چه مهارتی قرار است آن را نصب کند. و قبل از نصب حتما دانستیم زیرسازی پارکت لمینت میتواند به دوام و قوام آن قوت ببخشد. به طور مثال: جهت هماهنگی و سازگارشدن تایل های پارکت لمینت با درجه حرارت و رطوبت محیطی که قرار است در آن نصب شود، حداقل به مدت 48 ساعت پیش از نصب، قطعات آن در آن مکان گذاشته شوند. این نکته بسیار مهم است و رعایت آن کمک بزرگی به دوام پارکت لمینت می کند. زیرا پارکت لمینت ها با محیط اطراف خود سازگاری پیدا میکنند و این موضوع به  دوام و قوام آن می انجامد. و این نکات مهم به حفظ پارکت لمینت ها کمک میکند. در صورت از بین رفتن پارکت لمینت ها میتوان آن ها را تعویض یا تعمیر کرد که در واقع جای نگرانی نیست. در ادامه مقاله با یک سری نکات آشنا میشویم تا از روش بهتری برای نگه داری پارکت لمینت ها استفاده کنیم.

روش های نگهداری پارکت لمینت

1_ نظافت کردن یا تمیز کردن پارکت لمینت:

برای نظافت کردن میدانیم هر وسیله ایی شرایط شست و شوی خودش را دارد ار جمله پارکت لمینت که به اشتباه خیلی ها با استفاده از مواد شست وشوی بسیار قوی باعث از بین رفتن آن میشوند. درست است که گفته میشود پارکت لمینت چوبی بسیار قوی است اما این بدین معنی نیست که ازهر روشی برای شست و شوی آن استفاده کنیم.

 

1_1استفاده از آب:

به طور مثال خیلی از خانم ها یا آقایان برای شست وشوی کف پارکت لمینت از آب استفاده می کنند یا آب را بر روی کف پارکت لمینت می ریزند که میدانیم چون سطح پارکت لمینت از جنس چوب است رطوبت را به خود میگیرد و این شرایط هر بار که پیش بیاید رفته رفته باعث پوسیدگی و شرایط بد می شوند. امکان دارد به طور مثال از تی استفاده کنید و بخش زیادی آب برروی پارکت لمینت قرار گیرد که حتما توصیه می کنیم آن آب را پاک کنید. اما توصیه کلی این است حدالممکن از اب استفاده نکنید.

1_2 روش های نامناسب دیگر:

به طور مثال استفاده از شوینده های نامناسب که باعث از بین رفتن سطح رویی پارکت لمینت ها و دیگر مسائل آن میشود. برخی خانم ها و یا آقایان وقتی از جارو برقی استفاده می کنند شرایط پاروی جارو برقی را مورد بررسی قرار نمی دهند و این ممکن است باعث شود برس پاروی جارو برقی بر روی پارکت لمینت ها خط یا خش بیاندارد. همچنین محکم کشیدن جارو برقی بر روی پارکت لمینت باعث بروزخط و خش می شود، پس سعی داشته باشید به آرامی جارو بکشید و حتما از نوع جنس برس جارو برقی هم اطمینان حاصل فرمایید.

البته تمیز کردن با کمک جارو برقی خود یکی از روش های مناسب و طبیعی است اما نه هر جارو برقی که برس های نامناسب داشته باشند. جارو برقی های امروزی برای تمیز کردن پارکت لمینت ها مناسب اند.

برای از بین بردن خط و خراش هم که امکان دارد وسائل سنگین برروی پارکت لمینت از خود بر جای بگذارند بهتر است از شوینده ی خاصی که برای پارکت لمینت طراحی شده است استفاده کنید و به آرامی روی آن تی بکشید. این کار را باید به آرامی بدون  صدمه زدن به تایل ها انجام دهید در غیر این صورت اگر از بین بردن خط و خراش ممکن نشد میتوانید آن را تعویض کنید.

1_3 برق انداختن پارکت لمینت:

خیلی از آقایان یا خانم ها علاقه ی و ذوق زیادی برای برق انداختن پارکت لمنیت ها دارند که از هر مواد شوینده ایی استفاده میکنند برای نگه داری از پارکت لمینت میتوانید روی آن را تی بکشید که کمی تی را نم دار کنید و برروی آن بکشید سپس با حوله خشک کنید تا فشار زیادی برای پارکت لمینت ها وارد نشود، در این وضعیت شما یک کفپوش براق خواهید داشت اگرچه پارکت لمینت های امروزی ضدآب هستند، اما این بدین معنی نیست با سطل آب سعی در تمیز کردن آن داشته باشید. همینطور استفاده از واکس یا پارافین هم برای تمییز کردن بسیار اشتباه است؛ زیرا بعد از گذشت چند ماه بتعث به وجود آمدن خط و خش می شوند،و کار را برای شما سخت تر میکنند. میدانیم که علاقه مند به براق کردن و یا جلا بخشیدن سطح پارکت لمینت ها هستید و به شدت فکرتان را مشغول ساخته است اما باید گفت پارکت لمینت ها خودشان براق هستند و نیازی نیست خیلی حساسیت به خرج دهید و به فکر براق کردن آن باشید میتوانید در انتخاب طرح، طرحی را انتخاب کنید که به سلیقه ی شما نزدیک تر باشد.

1_4 هرگز از بخار شوی استفاده نکنید:

لازم به ذکر است هرگز برای تمیز کردن پارکت های چوبی  از بخار شوی استفاده نکنید زیرا یکی دیگر از راه های انتقال رطوبت به وسیله ی گرما و بخار است. پس این نکته را حتما مورد توجه قرار دهید.

2_ رطوبت:

اگر ناخواسته آبی یا مایع ایی بر روی پارکت لمینت میریزد حتما با پارچه ایی خشک در همان لحظه آب یا آن مایع ایی که باعث نم و رطوبت میشود را پاک کنید و همینطور خانم ها و آقایان محترم توجه داشته باشید وقتی می بینید بخشی از پارکت لمینتتان رطوبت گرفته است حتما چاره ایی برای آن بیاندیشید. زیرا رطوبت خودش منبعی برای انتقال به دیگر جاهای پارکت لمینت است و رطوبت کم کم تمامی پارکت لمینت را برمیدارد. در چنین شرایطی باید فقط به فکر تعویض باشید.

3_گرمای نور خورشید و...

درست است که پارکت لمینت ها دوام بالایی برخوردار هستند و هرچیزی باعث از بین رفتنشان نمی شود اما باز هم به قول معروف پیشگیری لازم را باید کرد تا خدای نکرده دچار ضرر نشویم. علاوه بر رطوبت نور آفتاب هم میتواند باعث از بین رفتن پارکت لمینت ها باشد. پس در صورت امکان حتما باید مراقب باشید تا آفتاب باعث از بین رفتن پارکت نشود. معمولا گاهی پرده را کنار می کشید تا از هوای بیرون لذت ببرید اگر آفتاب مستقیم می تابد حتما پرده را بکشید تا پارکت لمینت ها از بین نروند.

4_ اجسام سنگین:

برای بردن وسائل به منزلتان مراقب باشید وسائل را برروی پارکت لمینت نکشید زیرا که هر وسیله ی سنگینی هنگام کشیدن فشار زیادی را برروی پارکت لمینت می آورد؛ پس چه کار کنیم بدون وسائل زندگی کنیم؟ خیر، قطعا وسائل خانه هم وجودشان لازم و ضروری است، نمیشود از وجودشان بی بهره ماند مانند ماشین لباسشویی یا مبلمان میز و... اما برای هر موضوعی راه حلی وجود دارد برای این موضوع هم راه حلی مناسب وجو دارد از جمله میتوانید از محافظ پلاستیکی استفاده کنید که بر زیر پایه های مبل قرار میگیرد.

 بستگی به میزان سلیقه ی مصرف کننده دارد که چه چیزی استفاده میکند، گاهی خلاقیت هم خوب است و میتوانید از راهکار هایی خلاقانه که باعث از بقای عمر پارکت لمینت میشود استفاده کنید.

5_مواد روغنی:

شاید به اشتباه فکر کنید با استفاده از مواد روغنی میتوانید به عمر پارکت لمینت ها بیافزایید اما توصیه میکنیم هرگز از مواد روغنی و... استفاده نکنید زیرا طول عمر پارکت لمینت را کاهش میدهد.

6_ استفاده از پادری یا فرش:

فرش و یا پادری از وجود آلودگی گرد و غباربر روی پارکت لمینت ها جلوگیری میکنند.و تا صورت زیادی به آن قوام میبخشد.

7_گلدان

از قرار دادن گلدان برروی پارکت لمینت ها جلوگیری کنید زیرا امکان دارد وقتی که به گلتان آب میدهید، آب سرازیر شود و یا از زیر گلدان بر روی پارکت لمینت بریزد و شما فراموش کنید که آب را پاک کنید و رفته رفته باعث میشود از عمر پارکت لمینت کاسته شود. همینطور پایه های گلدان با کشیده شدن هر بار توسط شما باعث خط و خش برروی پارکت لمینت میشوند. میتوانید از گل های مصنوعی استفاده کنید یا در صورت استفاده از گل و گیاه در منزلتان حتما به پارکت لمنیت توجه لازم را داشته باشید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()