سبد خرید 0

چگونه پارکت لمینت خود را از آسیب های ناشی از رطوبت نجات دهیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 31 شهریور 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چگونه پارکت لمینت خود را از آسیب های ناشی از رطوبت نجات دهیم؟

 پارکت لمینت

پارکت لمینت و آب با هم ترکیب نمی شوند. تعدادی از کفپوش ها در برابر آب نفوذ ناپذیرند مانند کاشی و سرامیک یا پرسلان، کف تخته وینیل لوکس و به ویژه کفپوش ورق وینیل. در طرفی دیگر کفپوش هایی مانند چوب سخت، بامبو و چوب مهندسی شده قرار دارند که ممکن است بخواهید قبل از انتخاب هریک از آنها، به مدت طولانی فکر کنید.

پارکت لمینت در جایگاه آخر قرار می گیرد. در صورت نصب بدون مهارت کافی، کفپوش لمینت در محیط هایی با رطوبت بالا یک فاجعه محسوب می شود. در صورت نصب طبق دستورالعمل های سازنده، این کفپوش حداقل یک فرصت مناسب برای ایستادگی در برابر آب دارد. البته بسیار مهم است که به نکات نصب پارکت لمینت، این کفپوش پر طرفدار دقت شده و توسط نصابات مجرب اجرا شود.

آزمایشات آب

چه اتفاقی می افتد وقتی آب با کفپوش لمینت تماس پیدا کند؟ اگرچه ویژگی های صنعت کفپوش لمینت اقتضا می کند آزمایشاتی برای کفپوش لمینت و آب به طوری که کفپوش برای یک روز کامل در زیر آب غوطه ور باشد انجام شود، مدت ها قبل از این زمان آسیب غیر قابل جبرانی اتفاق می افتد.

به طور کلی، کفپوش لمینت با لبه های باز تا بعد از حدود دو ساعت قرار گرفتن در معرض آب ابعاد اصلی خود را حفظ خواهد کرد. پس از حدود چهار ساعت، کفپوش شروع به جذب آب می کند و این نقطه ای است که هیچ بازگشتی ندارد. دمای بالاتر باعث افزایش میزان جذب می شود. تخته های با ضخامت 5/16 اینچ شروع به متورم شدن می کنند و به ضخامت 7/16 اینچ یا حتی بیشتر می رسند.

ورقه ورقه شدن

لایه لایه شدن و سایش از بالای تخته لمینیت به آرامی شروع می شود. از آنجا که لمینت یک تخته فیبر متراکم است، خشک شدن آن بیش از دو روز طول می کشد. خشک شدن کفپوش لمینت نصب شده، ممکن است هفته ها طول بکشد؛ حتی اگر  سابقه قبلی نداشته باشد. پس از خشک شدن کامل، کفپوش لمینت دیگر هرگز به ابعاد اصلی خود باز نخواهد گشت. با توجه به این، کاملاً مهم است که آب تا آنجا که ممکن است از این جنس کفپوش دور باشد تا نیازی به تعمیر پارکت لمینت نباشد.

1-    آب در بالای پارکت لمینت

    کفپوش لمینت می تواند مرطوب شود، اما فقط از بالا. کناره های آن، درزهای باز، قسمت های آسیب دیده و ته آن هرگز خیس نمی شوند.

    آب ایستاده روی سطح را به سرعت پاک کنید، زیرا آب می تواند به داخل درزهای لمینت وارد شود. نواحی لبه لمینت، از آنجا که لبه ها برش خورده و در معرض دید قرار دارند، بیشتر مشکل ساز می شوند. اگر آب به لبه ها یا درزهای باز رسیده است، آب را با جاروی خشک- تر کاملاً استخراج کنید.

    اگر کفپوش لمینت را در یک سرویس بهداشتی کامل نصب می کنید، باید اقدامات احتیاط آمیز فوق العاده ای را که توسط سازندگان لمینت توصیه می شود، انجام دهید. نصب در رختکن حمام بدون احتیاط قابل قبول است زیرا آب مانند اتاق هایی که دارای امکانات حمام هستند در آنجا پخش نمی شود. در این گونه اتاق ها، مناطق اصلی برای نگرانی در اطراف توالت و زیر سینک است.

2-    آب در زیر پارکت لمینت

    وقتی آب به زیر کفپوش لمینت رسید باید فوراً خارج شود. اگر مقدار کمی آب به سمت لبه های آن در کف زمین نشت کرده است، به هر چهار گوشه و یا تخته های قرنیز رسیدگی کنید. اگر آب فراگیر نشده باشد، ممکن است بتوانید آن را با جاروی خشک- تر استخراج کنید.

    بهترین راه برای شما این است که تخته های آسیب دیده را بردارید. ممکن است تخته های کف که موازی با نشت آب هستند حذف شوند (پس از استفاده از تخته های چهارگوشه و قرنیز). از آنجا که آخرین دوره تخته های لمینت موازی، باید به سمت بالا متمایل شوند، پس می توانید به تدریج تا آنجا که نیاز است تخته ها را بردارید.

    تخته هایی که عمود بر نشت هستند و همچنین اولین دوره تخته ها، به راحتی قابل جدا شدن نیستند. در این حالت، شما باید تمام تخته های کفپوش را بردارید.

3-    تعمیر مناطق آسیب دیده ناشی از آب

    بسیاری از انواع کفپوش ها، نه فقط کفپوش های لمینت، در صورت برخورد با آب به مقدار کافی آسیب می بینند. کفپوش چوب جامد هنگام ورود آب، تاب خورده و متورم می شود. از آنجا که رشته های چوب در چوب واقعی از طول امتداد می یابند، جهت ضعیف آن به پهلو است. وقتی چوب طبیعی در این جهت خم می شود، تاج یا فنجانی شکل می شود. اگر آب در زیر کف نفوذ کند و شروع به تخریب پشت ورقه کند، حتی کفپوش های ضد آب مانند وینیل نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

    تفاوت بین چوب واقعی و لمینت این است که می توان به طور بالقوه چوب واقعی را حفظ کرد. حتی می توان چوب های فنجانی شکل شده یا تاج دار را با عملیات پرداخت مسطح کرد. کفپوش لمینت را نمی توان سنباده زد. یعنی این مشکل قابل رفع نیست؟

    در حالی که بردهای آسیب دیده قابل تعمیر نیستند، اما می توان آنها را به صورت یک به یک جایگزین کرد. در بیشتر تأسیسات از بسته های تخته لمینت استفاده می شود. از آنجا که در هر بسته تعداد مشخصی تخته وجود دارد، باقی ماندن تعدادی از آنها اجتناب ناپذیر است. ممکن است شما یا مالک قبلی تخته های اضافی را در کمد یا اتاق زیرشیروانی ذخیره کرده باشید. اگر تخته در انتهای کف است، تخته پایه را برداشته و صفحه آسیب دیده را بیرون بکشید. اگر تخته آسیب دیده در مرکز قرار دارد، با استفاده از یک تیغه ظریف اره دور آن را برش دهید.

پارکت لمینت

4-    نصب در مناطق مستعد آب

این قوانین را برای نصب لمینت در مکان هایی که ممکن است رطوبت بیش از حد وجود داشته باشد دنبال کنید، مانند حمام های کامل و نزدیک ظرفشویی آشپزخانه، ماشین های ظرفشویی و یخ سازها.

زیرانداز مخصوص لمینت را به سمت دیواره به اندازه دو اینچ تا کنید. پس از نصب کفپوش، زیرانداز اضافی را با یک چاقو برش دهید.

مناطق انبساط لمینت را حتماً پر کنید. کفپوش لمینت همیشه باید یک محیط در لبه های خود داشته باشد. این به منظور ایجاد فضایی برای کف جهت انبساط و انقباض دیوار است. برای کفپوش هایی که انتظار می رود خیس شوند، این محیط باید با درزگیر سیلیکونی پر شود.

بخش توالت را از حمام برای نصب جدا کنید. پارکت لمینت را در اطراف توالت نصب نکنید. در عوض ابتدا توالت را بردارید، لمینت را نصب کنید و سپس توالت را دوباره نصب کنید. یک قسمت انبساط 1/4 اینچی بین لمینت و لبه بیرون آمده توالت بگذارید.

در صورت دلخواه قالب دیواری را اضافه کنید. قالب باید بر روی پایه دوش یا وان اعمال شود و این قسمت نیز باید با درزگیر سیلیکونی پر شود. به عنوان یک گزینه جایگزین برای استفاده از قالب، می توانید یک دهانه 1/4 اینچی را آزاد گذاشته و قسمت اطراف آن را با درزگیر سیلیکونی پر کنید.

در مناطق مشکل دار حتی برای تخته های لمینت در نوع قفل و تاشو، روی قسمت زبانه- تخته چسب بزنید. هنگام چسب زدن محل اتصال را خم نکنید. چسب باید روی سطح جاری شود زیرا قطعات لمینت با هم قفل شده اند. پس از قفل شدن و جمع شدن محل اتصال، چسب اضافی را پاک کنید. قبل از استفاده اجازه دهید 24 ساعت کفپوش خشک شود.

فروش برندهای معتبر پارکت لمینت همراه با نصاب های مجرب و زبده از سایت فروشگاهی مای دکوری امکان پذیر می باشد. پارکت لمینت امپریال ، پارکت لمینت مکس فلور ، پارکت لمینت یونیک ، پارکت لمینت آرتا و ده ها برند معروف دیگر .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()