سبد خرید 0

اشتباهات رایج هنگام استفاده از پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 1 شهریور 1399 در ساعت 12 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دلایل محبوبیت زیاد از پارکت لمینت ها

امروزه پارکت لمینت ها به عنوان متریال های  کفپوش زیبا بادوام ، قابل استفاده در هر فضا یا مکانی در ساختمان های مسکونی و تجاری هستند و جز پرطرفدارترین کفپوش محسوب می گردند که به راحتی جایگزین کف پوش های  سرامیک، سنگ، کف پوش های پی وی سی و موکت شده اند.

اولین نکته در خرید هر محصولی هزینه کردن برای آن و اطلاع از کیفیت و مرغوبیت آن است. خوشبختانه هر دو پارامتر در این کفپوش لحاظ شده است. می پرسید چگونه؟ درمورد کیفیت این پارکت باید بگوییم که در مرحله تولید تست های زیادی را در آزمایشگاه های خاص برای ورود به بازار پشت سرگذاشته است. تستهایی مانند میزان تحمل و مقاومت در برابر ضربه و خش و خال، تغییرات دمایی فصلی و تابش نور خورشید، آتش سیگار و گرما.

دلیل محبوبیت دیگر پارکت لمینت، امکان نصب با سرعت بالا و تعویض در زمان کوتاه است. از این رو در اکثر کسب و کارها که مرتبا در حال تغییر شغل هستند مانند غرفه های نمایشگاه و یا خانه های اجاره ای و نیاز به تغییر دکوراسیون سریع دارند بسیار پر کاربرد است. از دیگر دلایل پرطرفداربودن این پارکت منحصربفرد، قابلیت عایق گرما و صدا بودن آن است که در اکثر ساختمان های امروزی یک گزینه پراستقبال است. به خصوص در شهرها و مناطق کوهستانی، شمالی و پرباران و در فصل سرد زمستان به راحتی پوشش عایقی گرما نیز به حساب می آید.

افزون بر این، والدین جوان با داشتن فرزندان نوپا نیاز به یک کف گرم دارند تا برای کودکی که هنوز تجربه راه رفتن را نیاموخته  است از گزند سرما یا سرخوردن روی سرامیک در امان باشد. این مسئله برای بزرگسالان هم خیلی اهمیت دارد و حتی کسانی که حیوانات دوست داشتنی خانگی دارند نیز این نوع پارکت را کفپوش مناسبی برای کف سالن خانه می دانند.

بانوان بیشتر از جهت نظافت راحت و تر وتمیزی پارکت لمینت را می پسندند چون تنها با یک تی نم دار یا حوله مرطوب قابل شستشو و تمیزکاری است. از طرفی خاصیت ارتجاعی این نوع پوشش کف خانه، فشار را از روی پا و کمر برمی دارد و بسیار مناسب ایستادن های طولانی مدت در فضایی مثل آشپزخانه است.

 پارکت لمینت

اشتباهات رایج هنگام استفاده از پارکت لمینت

شایان ذکر است نصب پارکت لمینت یک کار کاملا تخصصی و استادانه است. به طوری که  قبل از نصب باید محیط کف بررسی شود اگر از جنس سرامیک بوده و در طول استفاده دچار آسیب شده مثلا شکستگی و یا ترک خوردگی، باید قبل از نصب کفپوش جدید حتما بازسازی و صاف شود و یا اگر از جنس کچ و خاک و سیمان بوده حتما دچار سوراخ شدگی و یا فرورفتگی شده است و باید کاملا اصلاح شود تا بتوان پارکت لمینتی صاف و هموار روی آن نصب کرد که  این هم یک کار تخصصی است. پس برخی به اشتباه، خودشان تصمیم می گیرند پارکت لمینت را نصب کنند اما متاسفانه نکات زیادی را نمی دانند و پس از مدتی نصب کلیلک ها از هم باز شده و یا دچار برآمدگی در سطح پارکت لمینت می شود و متعاقبا دچار صدمه دیدگی می گردد و نیاز به تعویض پارکت لمینت اتفاق می افتد. پس قبل از نصب با یک استاد کار حرفه ای که توان مشاوره دادن و یا اجرای زیرسازی درست را دارد مشورت کنید و کار را به کاردان بسپرید.

یکی دیگر از فوت و فن های نصب پارکت لمینت استفاده از فوم با کیفیت و مرغوب برای لایه زیرین است که همان خاصیت عایق بودن صدا و یا گرما را مهیا می سازد. ممکن است در انتخاب فوم ضرورتی نبینید و به اشتباه آن را بدون استفاده از فوم مناسب نصب کنید این یکی دیگر از مواردی است که زمینه آسیب به پارکت را ایجاد می کند. موقع خرید پارکت لمینت از کارشناس مربوطه بخواهید شما را در خرید فوم یاری دهد.

یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیر ی ازآسیب دیدگی پارکت لمینت، نحوه حمل کردن آن است. حمل و نقل صحیح متریال های طراحی داخلی دارای قوانینی است که تنها یک استادکار حرفه ای بهتر می داند و دیده شده است در که به دلیل حملو نقل اشتباه، پارکت لمینت آسیب جدی دیده است.

به علاوه، مهم است که روش نگهداری از این پارکت را در موقع خرید از کارشناس مربوطه بپرسید مانند روش شستشو و نظافت درست پارکت لمینت. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا پارکت لمینت در برابر رطوبت مقاوم است اما این موضوع به هیچ وجه به معنای ضد آب بودن پارکت لمینت ها نیست در بسیاری از موارد دیده شده است که خانم ها با شیلنگ و یا سطل آب پارکت لمینت ها را شست و شو داده اند که این موضوع باعث تورم و آسیب دیدن پارکت شده است. همچنین ریختن موادی وثل وایتکس و جوهرنمک روی پارکت لمینت، سطح آن را آسیب می زند و بهترین و ساده ترین راه استفاده از تی آشپزخانه برای زدودن گرد وغبار و آلودگی است.

نکته مهم دیگر در نگهداری درست و بهینه از پارکت لمینت، متعادل نگهداشتن دما در خانه است نه خیلی گرم و داغ و نه خیلی سرد. در نظر داشته باشید گرم شدن خانه بایستی به آهستگی و به تدریج اتفاق بیفتد. زیرا که تغییرات متناوب و سریع در دمای خانه روی انبساط و انقباض متریال کفپوش اثر خود را نشان می دهد. مثلا اگر در آشپزخانه پارکت لمینت دارید مراقب تغییرات ناگهانی دما باشید همچنین قابلمه داغ و یا وسایل گرم و خیلی نوک تیز آن را از بین می برد.

ممکن است بگویید پارکت لمینت ها دارای درجه مقاومت هستند و مشکلی برای گذاشتن اثاثیه نیست. این موضوع درست است اما برای این که سال ها از داشتن پارکت لمینت سالم لذت ببرید هنگام گذاشتن اثاثیه سنگین منزل مثل فرگاز، یخچال، کمد و.. حتما یک پد یا یک فوم زیر آن ها قرار دهید. حتی ممکن است از گلدان های سنگین برای تزیین خانه استفاده کنید ایرادی ندارد حتما از زیر گلدانی مناسب استفاده کنید.

پارکت لمینت

نکته آخر در جلوگیری از اشتباهات رایج پارکت لمینت، داشتن اطلاعات دقیق و کافی موقع خرید است و دانستن این موضوع که قدرت استحکام و پایداری پارکت لمینت در رابطه مستقیم با میزان تردد و فشار رفت و آمد در مکانی است که قرار است پارکت لمینت شود. در نظر بگیرید اتاق های خواب کمترین میزان فشار قدم را دارند و یا سالن های پذیرایی و نشیمن از عبور و مرور بیشتری برخوردارند پس قبل از خرید بررسی کنید برای چه مکانی و چه میزان ترددی آن را احتیاج دارید شاید شما صاحب یک کسب و کاری هستید که ازدحام جمعیت در آن دیده می شود پس اگر برای طراحی داخلی محیط خود نیاز به این متریال دارید لطفا به علامت اختصاری AC که روی بسته های پارکت لمینت ها درج شده نگاه کنید درجات مختلفی از این علامت اختصاری روی پارکت لمینت ها درج شده اند و هر کدام درجه متفاوتی از مقاومت آن را نشان می دهند و برای یک مکان خاص بهتر کارآیی دارند. پس مطمئن شوید آیا این درجه از تحمل و دوام پارکت لمینت برای مکان شما متناسب هست یا خیر و سپس خرید کنید. کلیه نکات ذکر شده در بالا به هر مصرف کننده و خریدار پارکت لمینت کمک می کند خرید آگاهانه تر و انتخاب درست تری داشته باشد و از داشتن پارکت لمینت سالم به مدت طولانی تری لذت ببرد. پس لطفا قبل از خرید مراقب اشتباهات رایج هنگام استفاده از پارکت لمینت باشید!

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()