سبد خرید 0

نصب چمن مصنوعی با ماده پر کننده بهتر است یا بدون ماده پرکننده

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 22 خرداد 1400 در ساعت 9 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف مصنوعی پلیمری ساخته می شود. این کفپوش در جاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مزیت هایی که دارد طرفداران بسیاری دارد. این کفپوش در جاهای مختلفی نصب می شود. یکی از موضوعاتی که در مورد نصب چمن مصنوعی باید به آن توجه شود ماده پرکننده است. در این مقاله درباره ماده پر کننده و این که آیا نصب بدون آن بهتر است یا با آن صحبت می شود.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از الیاف پلیمری ساخته می شودو به دلیل مزیت هایی که نسبت به چمن طبیعی دارد بیشتر از چمن طبیعی مورد استفاده است. از جمله این مزیت ها می توان به تنوع در رنگ و طرح، مراقبت آسان تر، امکان نصب در مکان های مختلف و دیگر موارد اشاره کرد.

بر خلاف چمن طبیعی که نیاز به زمین و سطح مناسب دارد، چمن مصنوعی در جاهای مختلف و روی سطوح گوناگون نصب می شود. برای نصب چمن مصنوعی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. برخی ها آن را مانند موکت نصب می کنند و دیگر آن را محکم نمی کنند. برخی ها با چسب های مخصوص، چمن را به سطح متصل می کنند و عده ای هم از میخ و بست برای اتصال چمن مصنوعی به سطح زیرینش بهره می برند.

یکی از مواردی که برای نصب چمن مصنوعی استفاده می شود ،ماده پر کننده نام دارد. در زیر به این موضوع پرداخته شده است که ماده پرکننده چیست و چه مزیت هایی دارد و نصب چمن با آن بهتر است یا بدون آن.

ماده پرکننده چمن مصنوعی

ماده پرکننده چمن مصنوعی ماده ای است که برای ارتقاء و بهتر شدن کیفیت روی چمن مصنوعی پاشیده می شوند و بین الیاف چمن مصنوعی جا خوش می کنند. در واقع ماده پرکننده، فضای بین الیاف چمن مصنوعی را پر می کند.

مواد پرکننده جنس های مختلفی دارند. برخی از انها از گرانول هستند ، برخی از سیلیس و برخی از چوب پنبه والیاف گیاهی. هر کدام از این نوع مواد پرکننده خواص خودشان را دارند.گرانول ماده پرکننده ای است که به طور  گسترده برای چمن های مصنوعی ورزشگاه ها استفاده می شود چون باعث نرم تر شدن زمین و در نتیجه آسیب کمتر به بازیکنان می شود. ماده پرکننده سیلیسی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب سیلیس و گرانول چیزی است که خیلی از افراد برای چمن های مصنوعی شان استفاده می کنند.

باید دقت داشته باشید که نوع ماده پرکننده استفاده شونده برای چمن مصنوعی باید با ان تناسب داشته باشد. برای مثال ماده پرکننده دارای شن می تواند به سوراخ های زهکشی موجود را مسدود کنند و نیز باعث کثیف شدن ورزشکاران در هنگام بازی شوند.

مزیت های ماده پرکننده برای چمن مصنوعی

اما سوال اول این بود که نصب چمن مصنوعی با ماده پر کننده بهتر است یا بدون ماده پرکننده. در جواب این سوال باید گفت که این موضوع باید با توجه به شرایط جواب داده شود اما به طور کلی ماده های پر کننده برای چمن مصنوعی بسیار مفید هستند و مزیت دارند بنابراین نصب انها با ماده پرکننده بسیار بهتر است. در زیر به این مزیت ها اشاره شده است:

1.ظاهر بهتر چمن مصنوعی  :

زمانی که شما ماده پرکننده روی چمن مصنوعی خود می ریزید ، این مواد بین الیاف قرار می گیرند و باعث ایستایی و صاف ایستادن انها می شوند. این موضوع باعث می شود تا چمن ظاهری زیباتر داشته باشد چون الیاف ان دیگر خمیده نخواهند بود.

2.پرکنندگی و ضربه گیری:

مواد پر کننده فضای خالی بین الیاف چمن مصنوعی را پر می کنند و در نتیجه به خوبی باعث حجیم تر شدن ان می شوند. این کار باعث می شود تا هم چمن زیباتر دیده شود و هم مواد پرکننده مانند ضربه گیر عمل کنند که برای زمین های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ماده پرکننده برای چمن های مصنوعی ورزشی استفاده نشود می تواند موجب آسیب بیشتر به پای بازیکنان شود. بنابراین یکی از مهم ترین مزیت های نصب چمن با مواد پرکننده این است که باعث آسیب کمتر به بازیکنان می شود و نرمی و انعطاف زمین را بالا می برد.

3.کاهش جذب گرما:

وجود مواد گرم کننده در چمن مصنوعی باعث خنک تر شدن آن می شود. چمن مصنوعی بدون ماده پرکننده گرمای زیادی را به خود جذب می کند و این موضوع می تواند باعث شود تا به آن آسیب برسد. چمن مصنوعی با مواد پرکننده اما گرمای زیادی را جذب نمی کند و برای همین خنک تر است و این موضوع باعث دوام بیشتر چمن مصنوعی می شود.

4.شباهت بیشتر به چمن طبیعی :

چمن طبیعی در ریشه های الیاف خود دارای خاک است. مواد پرکننده می توانند نقش خاک را برای چمن مصنوعی بازی کنند و باعث شوند تا چمن مصنوعی شباهت بیشتری به چمن طبیعی داشته باشدو این خود مزیتی دیگر است.

 

دردسرهای چمن مصنوعی با مواد پرکننده

درست است که چمن مصنوعی با مواد پرکننده مزیت های متعددی دارد اما به هر حال دردسرهایی هم دارد. از دردسرهای آن می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

1.نیاز به مراقبت بیشتر:

زمانی که شما چمن مصنوعی با مواد پرکننده دارید مسلما باید از آن بیشتر مراقبت کنید. باید هر از گاهی آن را به خوبی برس و فرچه بزنید و نیز مراقب باشید تا به طور یکسان پخش شده باشند. هر از مدتی باید مواد پرکننده را تعویض کنید. همه این ها باعث می شود تا هزینه شما هم بالاتر برود. چمن مصنوعی بدون ماده پرکننده هم نیاز به مراقبت کمتری دارد و هم هزینه کمتری می خواهد.

2.تمیزی بیشتر:

به هر حال زمانی که بازیکنان روی زمین های دارای مواد پرکننده می دوند باعث جابجایی انها می شوند و زمین را کثیف می کنند. مخصوصا اگر چمن مصنوعی دارای ماده پرکننده شن باشد این کثیفی بیشتر است. هم بازیکنان کثیف می شوند و هم خود زمین کثیف تر می شود. زمین چمن مصنوعی بدون ماده پرکننده دیگر این دردسرها را ندارد و به دلیل همین موضوع تمیزتر است.

نتیجه گیری

ماده پرکننده همان گونه که از نامش پیداست ماده است که فضای خالی بین الیاف چمن مصنوعی را پر می کند. این ماده انواع مختلفی دارد. برخی از آنها چوب پنبه هستند، برخی از آنها لاستیک و گرانول هستند ، برخی از سیلیس هستند و ماده پرکننده دیگر ماسه و شن است. دقت داشته باشید که هر کدام از این ها مزیت های خودشان را دارند اما به طور کلی رایج ترین مواد پرکننده سیلیس و گرانول هستند.

مواد پرکننده دارای مزیت های زیادی برای چمن مصنوعی هستند. این مواد باعث استحکام بیشتر الیاف، صاف ایستادن آنها و در نتیجه دادن ظاهر بهتر به چمن مصنوعی می شوند. در کنار این موارد مواد پرکننده باعث می شوند تا چمن مصنوعی نرم تر شودو برای بازی مناسب تر باشد. چمن مصنوعی دارای ماده پرکننده آسیب کمتری به پای بازیکنان وارد می کند چون نرم تر است و ضربه گیری بیشتری دارد. برای همین است که این مواد برای چمن های مصنوعی ورزشی ضروری هستند. هم چنین مواد پرکننده باعث خنک تر شدن چمن می شوند چون گرمای کمتری را نسبت به چمن مصنوعی بدون مواد پرکننده جذب می کنند.

البته باید این را هم بدانید که چمن مصنوعی با مواد پرکننده نیاز به مراقبت بیشتری هم دارند و باعث کثیفی بیشتر زمین می شوند. اما به طور کلی باید گفت که نصب چمن مصنوعی با مواد پرکننده بسیار بهتر از نصب آن بدون مواد پرکننده است و مزیت های متعددی دارد. شما می توانید یک زمین زیبا و مناسب را برای چمن مصنوعی خود داشته باشیدو با مواد مصنوعی هم چمن زیباتر و هم مستحکم تری را داشته باشید.

نتیجه گیری

اگر دنبال چمن مصنوعی هستید که برای خرید مناسب باشد، می توانید فروشگاه مای دکوری را امتحان کنید. مای دکوری فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی است که سالهاست در حال ارائه انواع محصولات است. شما می توانید بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب از این فروشگاه آنلاین خریداری کنید.

مای دکوری محصولات خود را با قیمت هایی بسیار مناسب عرضه می کند و در کنار این موضوع با دادن تخفیف های مناسب سعی می کند تا از هزینه مشتریان خود بکاهد. انواع کفپوش ها از جمله چمن مصنوعی در این فروشگاه پیدا می شود. چمن های مصنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف در این فروشگاه پیدا می شوند و شما می توانید در صورت پسندیدن به راحتی انها را خریداری کنید. مای دکوری محصولات را به سراسر ایران ارسال می کند و از این لحاظ جای نگرانی نیست. محصولات در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان می رسد و این خود یکی دیگر از خدمات مای دکوری است.

در کنار این ها مای دکوری همواره سعی کرده است تا خدمات پس از فروش بسیار خوبی را ارائه دهد. در صورت پیش آمدن مشکلی برای محصولتان شما می توانید با یک تماس با مای دکوری برای رفع آن اقدام کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()