سبد خرید 0

مقایسه چمن مصنوعی یا طبیعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 اسفند 1399 در ساعت 12 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باید اندکی اطلاعات درباره چمن مصنوعی جمع کرد تا با مزایای آن آشنا شد. چمن مصنوعی در حالت کلی چمن مصنوعی به عنوان کالایی لوکس شناخته میشود وقتی از کلمه ی لوکس استفاده میکنیم در این جا در واقع بدین معنی نیست که همه ی قشر از مردم جامعه نمیتوانند آن را بخرند بلکه که این کالای لوکس؛ به راحتی در اختیار همگان باقیمتی مناسب قرار گرفته است، لوکس بودن این کالا بیشتر در ویژگی کاربردی آن به کر میرود گرچه از نظر ظاهری هم بسیار شباهت به چمن طبیعی دارد که این هم از ارزش های خوب چمن مصنوعی است.

چمن مصنوعی حتی  با شرایط آب و هوایی ایران بسیار سازگاری دارد، چه در اقیلم سرد ایران چه در مناطق بسیار گرم و خشک ایران، بعضی مناطق گرم و خشک ایران امکان رویش سبزه یا چمن را ندارد در چنین مواقعی میتوانید از چمن مصنوعی استفاده کنید یا در برخی مناطق سرد ایران امکان پرورش چمن مصنوعی وجود ندارد میتوانید با کمی خلاقیت به ویژگی خوب آن پی ببرید.

 همچنین میدانیم  ایران کشور بی آبی می باشد؛ و بسیار از روستاها یا شهر ها با کمبود آب مواجه هستند، بنابراین باید در مصرف آب صرفه جویی کنم و نکات لازم را رعایت کنیم، تا دیگرهم وطنانمون از نعمت آب برخوردار شوند. بنابراین با تمام مشکلاتی که در کشور داریم یکی از راه حل ها برای برخورد با بی آبی استفاده از چمن مصنوعی در سطح شهر برای تزئین است. در سال هایی که گذشت هزینه ی زیادی بابت آبیاری فضای سبز در کشورمان شد، چمن مصنوعی یکی از راه های کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های این چنینی است.

 چمن مصنوعی در تمام مکان های اقلیمی ایران میتواند به عنوان کالای لوکس تزئینی قرار بگیرد و چهره ی شهر را زیبا سازد در شمال ایران که رطوبت وجود دارد و در جنوب ایران که بسیار خشک است چمن مصنوعی به راحتی پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود.در سال گذشته در ایران علاوه براین که هزینه ی هنگفتی صرف کاشت چمن طبیعی میشود علاوه بر آن هزینه ی بسیاری صرف ترمیم آن هم میشود درصورتی که چمن مصنوعی نیازی به ترمیم ندارد با تفسیری بر موضوع گفته شده در میابیم که چمن مصنوعی یکی از دوستداران محیط زیست است که در مصرف آب صرفه جویی میکند و همچنین و از هدر رفتن بذر هم جلوگیری میکند.

خدا را خوش نمی آید که این همه نعمتی را که به ما ارزانی داشته است و ما نتوانسته ایم از آن ها به خوبی استفاده کنیم، چرا باید چمن بکاریم در صورتی که موجوداتی جاندار هستند و نفس میکشند را بکاریم و عمدا باعث از بین رفتنش شویم و زیرا همیشه مانند یک گیاه نیاز به مراقب و آبیاری و ترمیم دارد، در چنین شرایطی چرا باید باعث از بین رفتن موجود جاندار شویم و آب بسیاری را هدر بدهیم میتوانیم از چمن مصنوعی در همه بخش های خانه استفاده کنیم حتی در طراحی دکوراسیون هم چمن مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

متریال چمن مصنوعی از پلی اتلین پوپلی بروبیلن و یا آمیزه ایی از آن می باشد. باید از پلیمر خوبی برای متریال اولیه ی چمن مصنوعی استفاده شود، برای ساخت پلیمر خوب حتما باید از مواد پایدار مثل آنتی اکسیدان استفاده گردد. چمن مصنوعی متریالش به گونه ایی است که در زمستان بر اثر یخ زدگی از بین نرود و در تابستان بر اثر گرما نابود نشود. چمن مصنوعی از الیافی ساخته میشود که با مقاومت بالا میتواند به کمک ما بیاید و شرایط را برای ما راحت می سازد، با این ویژگی ها ما دیگر معضل رنگ پریدگی، پوسیدگی، خراش را نداریم. و به مدت 5 تا 10 سال هم عمر دارد. از انواع چمن مصنوعی میتوانیم در حالت کلی به دو مدل اشاره کنیم؛ که یک مدل از چمن مصنوعی به صورت تزئینی است یه نوع دیگر به صورت ورزشی یعنی در ورزشگاه ها استفاده  میشود و این متریال در واقع در نوع هزینه ی آن تاثیرگذار می باشد. از چمن مصنوعی میتوان در همه ی مکان ها استفاده کرد.

چمن مصنوعی چیست؟

در واقع جنس چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی می باشد که توسط دخالت انسان به وجود می آید. همچنین چمن مصنوعی برای زمین هایی که امکان رشد چمن را ندارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. و هزینه ایی برای نگه داری ندارد. چمن مصنوعی توانسته توجه تمامی قشر از جامعه را به خود جلب کند و همچنین چمن مصنوعی در مکان های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

کاربرد چمن مصنوعی:

1_ جنبه ی تزئینی: به عنوان دکور در طراحی محیط خانه، تراس ویا استخر

 2_ جنبه ی کاربردی: به عنوان مثال در ورزشگاه ها یا مهد کودک ها، در بسیاری از شرایط ، چمن طبیعی نمیتواند رشد کند میتوان از چمن مصنوعی استفاده نمود مثلا در حیاط یا تراس خانه، مهد کودک ها، هتل، بسیار از محوطه های خانه های مسکونی، چمن مصنوعی باعث سرسبزی و طراوت مکان مورد نظر ما میشود که میتواند محیطی آرامش بخش به ما ارزانی دارد.

ویژگی های چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی توانسته است توجه همه ی افراد جامعه را به خود جلب کنند و همچنین دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشند از جمله ی این ویژگی ها میتوان به:

1_ در تمامی مکان هایی که میخواهید از چمن مصنوعی استفاده نمایید، چمن مصنوعی قابل شست و شو است، زمانی که چمن مصنوعی کثیف شود به راحتی میتوانید آن را بشورید و همچنین آشغالی که بر روی چمن مصنوعی میریزد به راحتی با کمک جارو برقی قابلیت این رادارد که روی آن را جارو بکشید.

2_ کاملا بدون حساسیت می باشد زیرا در مهد کودک از چمن مصنوعی استفاده میشود و کودکان حین بازی اگر پوستشان با چمن مصنوعی برخورد کند هرگز حساسیت نخواهند داشت. بنابراین چمن مصنوعی بسیار مناسب مهدکودک می باشد.

3_ مقاومت بالایی در برابر کشیده شدن، چنگ زدن توسط حیوانات خانگی و... دارد.

4_ از تنوع بالایی برخوردار است. با توجه به تراکم، جنس، رنگ، ارتفاع و... میتوانید چمن مصنوعی خودتان را مطابق سلیقه تان انتخاب نمایید. رنگ چمن از سبز روشن تا تیره می باشد که مطابق شخص خریدار میباشد که کدام نوع رنگ را انتخاب نماید.

5_ عمر چمن مصنوعی بین 5 تا 10 سال می باشد. نیازی به مراقبت یا ترمیم و... ندارد بلکه در همان مدتی که شما از آن استفاده می کنید به راحتی قابل استفاده می باشد.

6_ راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان می آورد.

7_ دوستدار و حمایت کننده از محیط زیست است.

چمن مصنوعی در کجا به کار میروند:

چمن مصنوعی انواع مختلفی دارند، در زمین فوتبال، در پارک ها، در مدارس و مهد کودک ها، همچنین در بعضی از خانه های لوس، در حیاط برخی خانه ها

چمن مصنوعی یکی دیگر از جنبه هایی که دارد جنبه ی تزئینی است که میتوان در دکوراسیون از آن استفاده نمود امروزه خانه ها آپارتمانی است و بسیار کوچک است تنها بخش خانه های به آپارتمانی که میتوان روی آن هوایی تازه کرد تراس خانه است، با چمن مصنوعی میتوانید تراس خانه تان را زیبا کنید زیرا که چمن مصنوعی به عنوان بخشی از دکور میتواند زیبایی را چند برابر کند. همچنین در تراس خانه میتوانید به صرف یک چای قند پهلو به تماشای شهر بیاستید و راحت درتراس خانه از محیط لذت ببرید. همچنین به غیر از تراس خانه در اتاق خواب پذیرایی و حیاط هم خانه هم میتوانید با میزان خلاقیت و سلیقه ی خودتان به تزئین بپردازید تا روحیه ایی شاد تر از قبل برای خود به ارمغان بیاورید.

چمن طبیعی:

چمن طبیعی به عنوان گیاهی برای زیبایی سازی و کاربری های دیگر در زمینه های ورزشی ایجاد میکند که در بیشتر مکان ها به عنوان مثل در فضای شهری پارک ها، بلوار ها یا حیاط مدارس و... کاشته میشود تا چهره ایی زیبا به محیط ببخشد. کاشت توسط باغبان های زحمتکش انجام میشود، چمن طبیعی نیاز به ترمیم و مراقبت دارد همچنین آب کافی برای بقا باید به چمن برسد و در صورت بلند شدن چمن ها باید با ماشین چمن زمینی اصلاح شود، از چمن طبیعی نمیتوان در خانه به عنوان دکور استفاده کرد شاید در حیاط خانه بتوان آن را کاشت اما در پذیرایی یا اتاق خواب یا تراس خانه نمیتوان به کاشت آن پرداخت، چمن طبیعی در همه نوع زمین ها سبز نمیشود بلکه باید خاک مقاومت خود را داشته باشد تا بذر را در خود بپذیرد. امروزه چمن مصنوعی جایگاه چمن طبیعی را گرفته است و بسیاری از پژوهشگران حتی دوستداران محیط زیست وجود چمن مصنوعی را به ما یادآور میشوند تا راحتی را برای خود به ارمغان آوریم.

تا این بخش از مقاله خواستار این بوده ایم تا اطلاعاتی درباره چمن مصنوعی و چمن طبیعی بدهیم و تا آن جایی که توانستیم درباره مزیت و معایب هر دو سخن گفتیم حال شما تصمیم گیرنده ی نهایی هستید تا به انتخاب درست دست بزنید.

شرکت مای دکوری به عنوان بهترین برند کفپوش، با داشتن نیرویی مجرب و کاربلد و سابقه ایی درخشان خدمات زیادی را ارزانی داشته است، که بخش زیادی از آن با حمایت های مردم عزیز ایران مقرر شد تا به هدف های درخشان خود برسیم و در این عرصه گام های بزرگی برداریم.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()