سبد خرید 0

چرا باید در مدارس از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 اسفند 1399 در ساعت 11 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از ویژگی های خوب چمن مصنوعی استفاده از آن در محیط ها و مکان های مختلف است بنابراین میتوانیم از چمن مصنوعی در خیلی از مکان ها استفاده کنیم مخصوصا در مکان های عمومی. یکی از سوال های متعددی که پرسیده می شود استفاده ی چمن مصنوعی در مدارس است که سوال این جاست که چگونه از آن استفاده میشود؟

البته که در مدارس ابتدایی یا مهد کودک ها بیشتر از چمن مصنوعی استفاده میشود، امروزه برای یادگیری دانش آموزان تمامی معلمان و اولیا سعی در بهبود و بهتر شدن دانش آموزشان دارند یکی از راه های آموزش بهتر محیطی زیبا برای دانش آموزان است، مخصوصا اگر از رنگ های شاد استفاده شود بسیار در روحیاتشان تاثیر گذار است، مدرسه د.مین محیطیست که دانش آموز بعد از خانه، آنجا را میشناسد درواقع اولین زندگی اجتماعیشونو در مدرسه تجربه میکنند.بنابراین باید دانش آموزان محیطی مناسب را تجربه کنند که مطابق روحیاتشان باشد.

ورود خردسالان در مدارس از به بیان دیگر مقطع پیش دبستانی باید در شرایطی قرار بگیرند که از نظر روحی ساپورت شوند و رنگ و محیط تاثیری مستقیم بر روحیه ی آنان میگذارد از جمله رنگ هایی که باعث آرامش میشود رنگ سبز است که از ترکیب رنگی آبی و زرد ساخته میشود بنابراین ترکیب این دو رنگ میتواند بسیار مثبت باشد و تاثیر خوبی بر افراد میگذارند. برای پرورش وآموزش کودکان باید با کمک رنگ ها آموزش را شروع کنیم تا ذوق و اشتیاق را در دانش آموزان بیشتر سازیم، بنابراین یکی از روش های خوب میتواند وجود چمن مصنوعی چند منظوره باشد، تا ادامه ی مقاله همراه مای دکوری باشید تا درباره ی آن صحبت کنیم.

ویژگی های چمن مصنوعی در مدارس باید چگونه باشد؟

برای راحتی دانش آموزان چمن مصنوعی باید دارای ویژگی های مناسبی از قبیل: نرمی و لطافت، ظاهر مناسب و طبیعی و همچنین دوام و ماندگاری داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی در محیط مدرسه فعالیت کنند

هم چنین از ویژگی های مهم چمن مصنوعی در مدارس تراکم بالا و ارتفاع متوسط الیاف می باشد، که از کوبیده شدن و تغییر شکل زود هنگام الیاف جلوگیری مینماید همچنین با این ویژگی های خوب باعث افزایش قدرت جذب ضربه شده و همچنین مقاومت در برابر آسیب ها می باشد، اگر دانش آموزان دختر یا پسر در زنگ ورزش مشغول دویدن یا بازی کردن باشند در صورت افتادن دیگر زخمی نمی شوند.

حیاط مدارس:

حیاط مدرسه هرچه زیبا تر و دلباز تر؛ تاثیر گذاری آن برروی دانش آموزان بیشتر است، اگر حیاطی بزرگ باشد و گوشه های حیاط را بتوان درخت کاشت یا با گل تزئین نمود بسیار در روحیه ی افراد تاثیرگذار است و همچنین جایگاه مناسبی برای درس خواندن هم می تواند باشد، اگر مدرسه باشگاه ندارد گوشه ایی از حیاط مدرسه را میتوان با کمک چمن مصنوعی به زمین فوتبال برای کودکان تبدیل نمود تا به راحتی در آنجا به بازی بپردازند، همچنین در صورت افتادن به زمین دست یا پایشان خراش نمی بیند و به خوبی از بازی کردن لذت میبرند.

چمن مصنوعی در زمین فوتبال

برای نصب چمن زمین فوتبال برای مدارس دخترانه و پسرانه باید پیش زمینه هایی آماده و مهیاگردد. که به این نکات اشاره خواهیم کرد؛ برای نصب چمن مصنوعی در زمین فوتبال، باید با استفاده از مقدار فراوانی مواد پُر کننده همچون شن سیلیس و گرانول لاستیک انجام گیرد. همچنین برای زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال، هنگام بازی دانش آموزان در پایخود دردی راحس نکنند و یا زمین سر نگردد تا دانش آموزان ضربه بخورند بلکه باید از لایه های ژئوسینتِتیک نرم و ضربه گیر استفاده شود. همچنین در چمن مصنوعی داخل مدارس پوشش های نمدی، اسفنجی و ابری از مواد پلیمری مختلفی کار گذاشته میشود. و یکی از این لایه ها ژئوتکستایل نام دارد که جنس آن معمولا از پلی پروپیلن است. که گفتنی است این لایه در زیر چمن مصنوعی پهن می شود و باعث ایجاد نرمی در چمن مصنوعی می گردد، که به ماندگاری چمن مصنوعی کمک میکنند.

استفاده از شن سیلین هم به ایستایی و مقاومت الیاف کمک میکند، برای استفاده از چمن مصنوعی چند منظوره که ارتفاع الیاف متوسط و تراکم بافت بالا دارند اضافه نمودن شن سیلین، باعث ایستایی الیاف میگردد. شن سیلین برای چمن مصنوعی مانند خاک برای چمن طبیعی عمل میکند و بسیار وجودش مهم و ضروری است.

ساخت فلامنت برای چمن مصنوعی هم بسیار مهم ضروری است زیرا در پایدار سازی الیاف، تعبیع آوند ها و هسته های قطور در راستا و امتداد طولی فلامینت می باشد، که در طبیعی سازی ویژگی های چمن مصنوعی بسیاز موثر است و ترفندی خلاقانه ایی است که توسط انسان به وجود آمده است.

تحرک بدنی در دانش آموزان و تخلیه ی انرژی در آنان یکی از آرزوی معلمان و اولیا می باشد که زنگ ورزش و زنگ تفریح برای دانش آموز فرصت خوبی را فراهم می آورد تا انرژی خود را تخلیه سازد همچنین از فضای کسل کننده ی کلاس رهایی یابد، چقدر خوب است که از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه استفاده شود تا دانش آموزان با دیدن رنگ سبز روحیه ی جدید بگیرند و استرس را از خود دور کنند و با شادی و لذت به درس گوش دهند.

چمن مصنوعی چند منظوره در مدارس:

به چمنی گفته میشود که در زمینه های ورزشی؛ مثل فوتبال، گلف بسیار مقاوم باشد.

چمن مصنوعی چند منظوره بسیار در محیط مدرسه کاربردی استف بسیار مقاومت بالایی دارد و در مقابل کوبش و ... بسیار مقاوم است، همچنین بسیار لطیف است و جنس آن از نوع فیبریلیت و مونوفیلامنت است.

از جمله ویژگی های چمن مصنوعی چند منظوره میتوان به نصب آسان، راحتی، زیبایی، مقاومت، طول عمر بالا،یکنواختی اشاره کرد.بنابراین میتوان از ویژگی های چمن مصنوعی چند منظوره دریافت که بسیار متناسب مدارس است و میتوان از آن برای ساختن محیطی زیبا و محیطی با امنیت بالا برای کودکان در مدارس ساخت. بنابراین استفاده از آن به شما توصیه میشود میتواند زیبایی را به مدرسه ببرید تا کودکان در محیطی شاد به بازی و خواندن درس بپردازند.

به جز چمن مصنوعی از چه کف پوش هایی میتوانیم در مدارس استفاده کنیم؟

کفپوش های گرانول لاستیک:

درباره کفپوش های گرانول لاستیک توضیحی میدهیم جهت آشنایی با آن، اگر میخواهید مدرسه را با ظاهری بی روح و خش تصور کنید میتوانیم کفپوش گرانول لاستیک را به شما پیشنهاد کنیم، همچنین سطح لایه ی کفپوش کرانول استیل در مقابل نور خورشید و بارش باران و... تغییراتی در ظاهر رخ میدهد، و چهره ی آرام مدرسه را بسیار زشت و متشنج میکند. بنابراین این روش بسیار قدیمی شده و اصلا توصیه نمیشود.

سیمان:

برای کم تر کردن هزینه برخی افراد مدرسه را به صورت یک دست سیمان میکنند، که سیمان هم بسیار بی روح و بی رنگ و خشن است و در صورت افتادن دانش آموزان حین بازی بسیار اذیت میشوند شاید حتی دای ناکرده باعث شکستگی دست یا پا نیز بشود بنابراین این روش هم اصلا توصیه نمیشود.

استفاده از سنگ ریزه:

برخی شاید بخواهند از سنگ ریزه بر کف زمین مدارس استفاده کنند که با یک باران آمدن باعث کمی گل شدن میشود و همچنین ظاهری زیبا به مدرسه نمییخشد. و در حین بازی کودکان اگر خدای ناکرده زمین بخورند قطعا بسیار اذیت میشوند.

چمن مصنوعی:

درواقع جنس چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی می باشد که توسط دخالت انسان به وجود می آید. همچنین چمن مصنوعی برای زمین هایی که امکان رشد چمن را ندارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. و هزینه ایی برای نگه داری ندارد. چمن مصنوعی توانسته توجه تمامی قشر از جامعه را به خود جلب کند و همچنین چمن مصنوعی در مکان های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین یکی از مکان هایی که از چمن مصنوعی استفاده میگردد مدارس است زیرا در حین برخورد کودک با چمن مصنوعی اذیت نمیشوند و حتی رنگ سبز چمن هم بسیار در روحیات آنان تاثیر گذار است چمن مصنوعی کاملا بدون حساسیت می باشد در مهد کودک و مدارس از چمن مصنوعی استفاده میشود.

چمن مصنوعی مناسب مدارس دارای چه ویژگی هایی است؟

1_ ارتفاع و تراکم متناسب با نوع کاربری

2_ لایه زیره و بکیمگ مقاوم و با دوام

3_دیتکس بالا

4_ ساختار فیلامنت ویژه و مقاوم سازی شده

5_ رنگ زیبا

6_ قابلیت بالا حین نظافت و تمیز کردن

 استفاده از چمن مصنوعی تزئینی به جای چمن مصنوعی ورزشی در مدارس

امکان دارد برای صرفه جویی در هزینه ها برای انتخاب چمن مصنوعی در مدارس کمی تعلل کنیم که هرگز توصیه نمیشود، توصیه ی ما این است که حتما برای خرید چمن مصنوعی ابتدا شرایط مدرسه رابررسی کنید و سپس درباره آن و ویژگی های به خوبی تحقیق کنید و بعد به خرید آن بپردازید. در طی تحقیقاتتان هرگز توصیه نمیشود از چمن مصنوعی تزئینی در مدارس استفاده کنید بلکه باید از چمنی استفاده کنید که دانش آموزان حین دویدن و بازی کردن به راحتی بدوند و به راحتی بازی کنند، جمن مصنوعی تزئینی کاربرد چمن مصنوعی ورزشی را ندارند و همانطورکه از اسمشان پیدا فقط برای تزئین ساخته شده اند همچنین ارتفاع و تراکم کمی دارند که اصلا به درد محیط مدرسه برای ورزش کردن نمیخورند، اگر میخواهید مدرسه را تزئین شاید مناسب باشند اما در غیز این صورت نه.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()