سبد خرید 0

دانه های سیاه رنگ چمن مصنوعی چیستند

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 خرداد 1400 در ساعت 13 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه شما می دانید که برخی از چمن های ورزشی موجود در ورزشگاه ها مصنوعی هستند. این چمن ها به دلیل مزیت هایشان مورد استفاده هستند. در این چمن ها دانه های سیاه رنگی دیده می شود که خیلی ها نمی دانند چیست. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که این دانه های سیاه رنگ چمن مصنوعی چیستند و چه کاربردی دارند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی همان گونه که از نامش پیداست کفپوشی است که از الیافی مصنوعی ساخته می شود و به شکل چمن های طبیعی است. این نوع چمن مزیت های زیادی را نسبت به چمن طبیعی دارد و به همین دلیل در جاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. چمن های مصنوعی را روی انواع سطوح می توان نصب کرد و همین موضوع استفاده از آن را راحت تر و بیشتر می کند.

یکی از استفاده های رایج چمن مصنوعی برای زمین های ورزشی مخصوصا فوتبال است. بسیاری از ورزشگاه های مطرح دنیا دارای چمن مصنوعی هستند و بازیکنان روی آنها بازی می کنند. اما بهرحال چمن طبیعی همواره حس بهتر و طبیعی تری می دهد . برای همین است که کارهایی انجام شده است و تمهیدانی اندیشیده شده  است تا چمن مصنوعی هم همان حس را ایجاد کند.

یکی از این کارها، وجود دانه های سیاه رنگی است که در چمن های مصنوعی دیده می شود. در زیر به این موضوع پرداخته شده است که این دانه ها چیستند.

دانه های سیاه رنگ چمن های مصنوعی

اگر بخواهیم خیلی سریع به این سوال پاسخ دهیم که دانه های سیاه رنگ موجود در برخی از چمن های مصنوعی( به ویژه چمن های مصنوعی ورزشی) چیستند باید گفت که آنها گرانول لاستیک نام دارند. در واقع گرانول لاستیک به معنای دانه های لاستیکی می باشد.

اما چرا این دانه ها در چمن مصنوعی ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد؟ دلیل آن خیلی ساده است. زمانی که بازیکنان روی این چمن  ها می دوند فشار زیادی را به چمن وارد می کنند. این فشار می تواند به آنها آسیب بزند. دانه های سیاه رنگ گرانول در واقع به دلیل نرمی و ارتجاع پذیری مناسب خود وظیفه ضربه گیری و دفع کردن فشارهای وارد بر پای بازیکنان را بر عهده دارند.

بازیکنان با دویدن روی چمن مصنوعی دارای این دانه های سیاه رنگ فشار کمتری را روی پاهای خود حس می کنند و این خود باعث کمتر شدن آسیب فیزیکی به آنها می شود. در واقع دانه های سیاه رنگ از سختی آسیب زننده چمن مصنوعی به بازیکنان می کاهند.

 این ماده سیاه رنگ در واقع نوعی پرکننده است که روی چمن های مصنوعی ریخته می شود و در کنار ایجاد حالت نرم و ارتجاعی در چمن مصنوعی، باعث استحکام بیشتر الیاف چمن مصنوعی نیز می شود. به نوعی باید گفت چمن مصنوعی ای که دارای این دانه های سیاه رنگ نباشد ، دارای کیفیت چندانی نیست و روی آن نمی توان به خوبی بازی کرد چون نرمی لازم را ندارد و می تواند به پای بازیکنان آسیب وارد کند. این دانه ها برای چمن های مصنوعی ورزشی جزء ضروریات هستند. با این دانه ها دیگر نگرانی خاصی درباره آسیب بازیکنان نخواهد بود چون زمینی نرم و با ارتجاع مناسب وجود خواهد داشت.

نحوه تولید گرانول لاستیک

گرانول لاستیک اما چگونه بدست می آید؟ قبل از همه چیز باید بدانید که گرانول پلیمر خاصی نیست بلکه همان طور که بالاتر  گفته شد به معنی دانه است. خیلی از مواد پلیمری می توانند با توجه به چگالی و گرانروی و دیگر چیزها به گرانول تبدیل شوند. برای تولید این دانه های کوچک از دو روش می توان استفاده کرد که در زیر به انها اشاره شده است:

روش اول: تولید گرانول به صورت اختصاصی

در این روش از همان ابتدا برای تولید گرانول اقدام می شود و رشته هایی از گرانول در ابتدا تولید می شود سپس در آخر توسط دستگاه های مخصوص ، این رشته ها ریز ریز و به صورت دانه دانه درمی آیند. این روش در بسیاری از کارخانه ها برای تولید گرانول انجام می شود.

روش دوم : بازیافت

به هر حال گرانول در ساخت مواد گوناگونی به کار می رود. خیلی از لاستیک هایی که شما می شناسید می توانند تبدیل به گرانول شوند. با بازیافت کردن انها و خرد کردن آنها می توان دانه های گرانول را به دست آورد. یکی از جاهایی که می توان از آن برای تولید گرانول استفاده کرد چرخ خودروها و لاستیک انهاست. با بازیافت آنها می توان گرانول بدست آورد.

موارد استفاده گرانول

از پودر گرانول می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد. از جمله این صنایع می توان به صنعت جاده سازی برای ضربه گیری و آب بندی ، صنایع ساختمانی برای کفپوش های صنعتی، زیر فرش هاو پوشش سطح زمین بازی بچه ها، صنایع خودروسازی برای تولید تایر، روکش تایر و دیگر موارد، صنایع دریایی برای کفپوش های غیر لغزنده و شناور دریایی و ورزش برای پوشش زمین های ورزشی استفاده کرد.

مورد اخر همان استفاده گرانول در چمن های مصنوعی است. گرانول همان دانه های سیاهی است که روی چمن مصنوعی دیده می شود و باعث می شود تا زمین نرم تر و بهتری برای بازی فوتبال یا دیگر ورزش ها وجود داشته باشد.

البته گرانوال در کشاورزی و دامدار و آبرسانی هم کاربرد دارد. سیستم های آبرسانی کشاورزی و شیلنگ ها دارای گرانول هستند و ظروف تغذیه دام هم خالی از گرانول نیست. به طور کلی این که این دانه های سیاه رنگ که به شکل پودر دیده می شوند دارای کاربردهای زیادی در صنعت های مختلف هستند و فقط برای چمن های مصنوعی به کار نمی روند. چمن های مصنوعی تنها یکی از استفاده های بی شمار آنها می باشد.

نتیجه گیری

اگر روی چمن های مصنوعی ورزشی قدم بزنید متوجه دانه های سیاه رنگی خواهید شد که روی چمن ریخته شده اند. این دانه های سیاه رنگ گرانول نام دارند و از انها برای بالا بردن کیفیت الیاف چمن مصنوعی و نرم کردن چمن مصنوعی برای آسیب کمتر به پای بازیکنان است.

بازیکنان زمانی که روی چمن های مصنوعی محکم بدوند به پایشان فشار وارد می شود. این فشار می تواند به طور جدی به آنها آسیب بزند. دانه های پلاستیکی گرانول باعث می شوند تا زمانی که بازیکنان روی چمن می دوند احساس فشار کمتری کنند چون این دانه ها نرم و پلاستیکی هستند و خاصیت ضربه گیری دارند.  در واقع دانه های گرانول ، زمین سفت چمن مصنوعی را نرم تر می کنند و به آن حالت طبیعی تری می دهند. با این کار از آسیب فیزیکی به بازیکنان جلوگیری می شود.

گرانول به معنای دانه است و پلیمر خاصی نیست. پودر گرانول در صنعت با روش های مختلفی ساخته می شود. این پودر در صنایع و جاهای مختلف کاربرد دارد. از جمله این صنایع و شغل ها می توان به کشاورزی ، دامداری، صنعت ماشین، صنعت لاستیک و پلاستیک، صنعت جاده سازی، صنعت کفپوش های صنعتی، صنایع دریایی و دیگر موارد اشاره کرد. یکی از موارد استفاده هم همین استفاده در ورزش و برای زمین های ورزشی می باشد.

مای دکوری

اگر دنبال این هستید که چمن مصنوعی خریداری کنید پس می توانید روی فروشگاه معتبر و آنلاین مای دکوری حساب خاصی باز کنید. شما قادر خواهید بود انواع چمن های مصنوعی در کیفیت های مناسب و طرح های زیبا  را بیابید و آنها را خریداری کنید.

مای دکوری سالهاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است و بهترین ها را عرضه می کند. شما می توانید انواع کفپوش ها را در فروشگاه مای دکوری پیدا کنید و مشخصات آنها را پیدا کنید. یکی از این گفپوش ها مسلما چمن مصنوعی است. محصولات مای دکوری همگی دارای کیفیت و قیمت مناسبی هستند . مای دکوری هم چنین تخفیف های بسیار خوبی را به مشتریان خود می دهد تا هزینه هایشان کاهش یابد. شما با خرید از مای دکوری می توانید محصولی باکیفیت را با بهترین قیمت خریداری کنید. مای دکوری محصول را به سرعت برای افراد ارسال می کند و محصول ظرف چند روز کاری به دست مشتری می رسد. مای دکوری کار ارسال را به اقصی نقاط کشور انجام می دهد بنابراین اگر از مرکز کشور دور هستید جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مای دکوری هم چنین خدمات پس از فروش بسیار مناسبی دارد که باعث اعتماد مشتریان به این فروشگاه می شود. اگر برای محصول فرد مشکلی پیش بیاید، تنها کافی است تا یک تماس با مای دکوری بگیرد تا تیم های حرفه ای برای رفع آن عازم شوند.مای دکوری خود را متعهد می داند که بهترین خدمات را ارائه دهد و رضایت مشتریان یکی از اهداف همیشگی اش بوده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()