سبد خرید 0

نصب پارکت لمینت روی سرامیک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 بهمن 1399 در ساعت 13 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کف‌پوش پارکت یک کف‌پوش زیبا و بادوام برای کف خانه محسوب میشود که در مقایسه با سرامیک مزایایی بسیاری دارد. با دانستن نحوه نصب پارکت روی سرامیک می‌توانید خانه‌تان را بدون کندن سرامیک‌ها لمینت کنید.

امروزه برای زیبایی هر چه بیشتر فضای سالن و پذیرایی از انواع پارکت لمینت ها استفاده می‌شود. اما نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک به شکل میباشد؟ اگر می‌خواهید نمای جدید و زیبایی به خانه بدهید و از شر سرامیک کف راحت شوید، جواب این سوال به کارتان می‌آید. در این مطلب می‌خواهیم راجع به نحوه نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک همراه با متریال مورد نیاز و اینکه چه مزایایی نسبت به کفپوش سرامیک دارد صحبت کنیم، بنابراین اگر شما هم قصد نصب پارکت لمینت روی سرامیک را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را در مای دکوری عرضه کننده انواع ابزارهای دکوراتیو همچون، کفپوش، دیوارپوش ، دیوارکوب ، موکت و … دنبال کنید.

نصب پارکت لمینت روی سرامیک

چوب همیشه یک متریال لوکس و فوق العاده در طراحی ساختمان ها برای تزئین دیوار ( دیوارپوش و دیوارکوب چوبی ) ، تزئین سقف ( سقف کاذب چوبی ) و تزئین کف (کف پوش و لمینت) بوده است که تقریباً در هر محیطی عالی به نظر می رسد. در سال های اخیر نیز ، پارکت های لمینت ارزان قیمت با طرح چوب بسیار محبوب شده اند و در بیشتر خانه ها به راحتی قابل نصب میباشند.  کفپوش لمینت روی کاشی های سرامیکی یک انتخاب درست می باشد ،مخصوصاً زمانی که کاشی فرسوده و شکسته است.

 

بسیاری از مالکان خانه آرزو می کنند کاشی و سرامیک قدیمی خود را با کفپوش لمینت جایگزین کنند که این کار بسیار آسان و راحتی میباشد زمان اجرای لمینت بر روی کاشی در یک روز نزدیک به 150 متر می باشد که بدون هیچ گونه تخریب و کثیف کاری انجام میشود.

چرا پارکت لمینت؟

شاید این سوال برایتان پش آید که چرا باید پارکت لمینت را جایگزین کفپوش سرامیک منزلمان کنیم. باید به عرضتان برسانیم که تقریبا هیچ چیز نمی تواند جلوه غنی و کلاسیک دیوارپوش ها و پارکت های چوبی را در خانه داشته باشد. اما نصب دیوارپوش یا کفپوش چوب طبیعی بسیار گران است و البته نیاز به نگهداری ویژه دارد. به همین دلیل تولید کنندگان برای افزایش بازار فروش خود اقدام به ساخت پارکت هایی با طرح چوب به نام پارکت لمینت کرده اند. به این ترتیب پارکت لمینت ، با کسری از هزینه ، نمای طبیعی چوب را به خانه شما می بخشد.

 

این نوع کفپوش از چوب کامپوزیتی ساخته شده است که به هم فشرده شده و کف سازی ایجاد می کند که از ظاهر چوب واقعی برخوردار است. علاوه بر این پارکت لمینت از ظرافت و دوام بیشتری نسبت به چوب طبیعی برخوردار هستند که این امر برای مکان های پرتردد و اتاق هایی که ممکن است در معرض رطوبت یا نور مستقیم آفتاب باشند مانند سرسراها ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی ایده آل است.

امروزه انواع پارکت لمینت بادوام و راحت هستند و حتی می توانند مانند چوب واقعی به نظر برسند. بعلاوه ، از نظر اقتصادی و نصب نیز مقرون به صرفه می باشند. برخی از تولیدکنندگان حتی از متریالی برای ساخت پارکت لمینت استفاده می کنند که استفاده از آنها را در حمام نیز امکان پذیر کرده است. اگرچه بسیاری از انواع پارکت لمینت دارای سطح صاف و براق است ، اما این محصولات با بافت های فشرده تر نیز موجود هستند.

 

نصب پارکت لمینت بسته به محصولی که انتخاب می کنید متفاوت است. اما با این وجود ، اکثر پارکت های لمینت نصب سریع و آسانی دارند و بدون نیاز به ابزار خاص به سادگی با چسب قابل نصب بر روی سرامیک و کاشی هستند.

 

امروزه پارکت های لمینت از موادی ساخته می شوند که در برابر هر گونه آسیب نظیر فرورفتگی ، خراش ، رطوبت و ساییدگی مقاومت می کنند. این ویژگی این نوع کفپوش ها را برای مکان های پرتردد در سراسر خانه از جمله اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، آشپزخانه و حتی حمام و زیرزمین مناسب می کند. به این ترتیب شما می توانید با یک هزینه معقول یک پارکت با ظاهر چوب را در هر جای خانه که دوست دارید نصب کنید. البته اگر می خواهید پارکت لمینت را در محیط های مرطوب نصب کنید حتما باید عایق کاری زیر لایه را رعایت کنید و همینطور از انواع پارکت لمنیت 100 درصد ضد آب استفاده کنید.

نکات قبل از نصب پارکت لمینت روی سرامیک

بسیاری از تولید کنندگان لمینت به طور خاص نشان می دهند که ممکن است محصول آنها روی کاشی های سرامیکی نصب شود. از آنجا که سرامیک یک بستر با دوام میباشد ، هنگامی که یک ماده کفپوش دیگری روی آن قرار می گیرد ، خطر خراب شدن کمتر در معرض است بنابراین برای اینکار بهتر است:

 

  • سرامیک را به خوبی بررسی کنیم تا مشکلی از قبیل شکستگی ، لقی و… نداشته باشد.
  • اگر ترک ریزی داشته باشد موردی نیست اما اگر ترک کار درشت باشد و باعث نا ترازی شده باشد حتما باید جای کاشی با سیمان پر شود.
  • ترجیحا از فوم سایلنت ۲ میلی‌ متر استفاده شود تا مشکل نا ترازی های بین کاشی ها (حداقل 2 میل) را برطرف کند.
  • به تفاوت ارتفاع هنگام نصب دقت کنید. ممکن است برخی از قسمت‌ها که سرامیک دارند و بر روی آن‌ها پارکت نصب می‌شود با برخی مکان‌های دیگر که پارکت نشده‌ اند اختلاف ارتفاع پیدا کنند که می‌ بایست با برخی از ابزارها مانند گرده، لب پله و یا نبشی این اختلاف ارتفاع بر طرف شود.

نصب پارکت لمینت روی سرامیک و کفپوش های دیگر

پارکت لمینت یکی از آسان ترین انواع کفپوش برای نصب است که خودتان میتوانید از عهده نصب آن بربیایید. برای نصب کف لمینت معمولاً به ابزار یا مهارت خاصی احتیاج نیست. شما می توانید ورقه های لمینت را طبق دستورالعمل موجود و با چسب مخصوص بر روی سرامیک یا دیگر کفپوش های موجود نصب نمایید. فقط باید دقت کنید که سطح زیر پارکت لمینت کاملا صاف باشد.

از آنجا که کفپوش لمینت مانند پارکت چوب واقعی طراحی شده است ، شما باید تخته های لمینت را نیز به همان روش تخته های چوبی بر روی زمین قرار داده و نصب کنید. برای مثال اگر اتاق شما مستطیلی شکل است ، شما باید تخته ها را موازی با دیوار بلندتر قرار دهید و اگر اتاق مربع است ، باید تخته ها را به سمت منبع اصلی نور بچرخانید.

پارکت لمینت بر روی هر سطح صافی مانند سرامیک به راحتی قابل نصب است. بنابراین اگر در حال حاضر از کفپوش سرامیکی خانه خود خسته شده اید به راحتی و بدون نیاز به هیچ گونه تخریب می توانید ظاهر سرامیک را به ظاهر پارکت تغییر دهید.

جهت نصب پارکت لمینت روی سرامیک یکی از مهم ترین لوازمی که نیاز خواهید داشت زیرلایه یا فوم سایلنت است. استفاده از فوم سایلنت در واقع باعث می ‌شود که هنگام قدم زدن بر روی لمینت ، صدایی تولید نشود. به این ترتیب خرید و نصب این فوم جزو لوازم جانبی ضروری برای نصب پارکت لمینت روی سرامیک میباشد.

 

توجه داشته باشید درصورتی که پارکت را بدون فوم سایلنت بر روی سرامیک و یا هر سطح دیگر نصب کنید، هنگام قدم زدن روی لمینت یک صدای آزار دهنده ‌ای تولید می ‌شود که قطعا رضایت شما را از نصب پارکت لمینت به شدت کاهش خواهد داد. پس از تهیه فوم و پارکت لمینت به ابعاد دلخواه به راحتی می توانید مراحل نصب پارکت لمینت را روی سرامیک انجام دهید.

مراحل مهم نصب پارکت لمینت روی سرامیک

  • سطحی که قرار است پارکت لمینت بر روی آن نصب شود باید کاملا صاف و بدون برجستگی یا فرورفتگی باشد.
  • قبل از نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک حتما از لق نبودن سرامیک ها و همینطور سالم بودن بندکشی آنها اطمینان حاصل کنید.
  • در مناطق مرطوب قبل از نصب بهتر است سم پاشی انجام شود.
  • کف را با فوم مخصوص بپوشانید که به عنوان نوعی عایق و محافظ برای پارکت عمل می کند.
  • تایل های پارکت لمینت را در کنار قرنیز به دقت در کنار هم قرار داده و درزهای آنها را با چسب مخصوص بپوشانید.
  • پس از خشک شدن چسب تایل ها ممکن است نیاز به پولیش سطح کفپوش باشد.

 

شرکت دکوراسیون مای دکوری تامین و اجرای بهترین متریال های تزئینی و دکوراسیون داخلی مانند انواع کاغذ دیواری ، پارکت و لمینت ، کفپوش ، دیوار کوب ، قرنیز ، پوستر، پاراوان و … می باشد و سعی نموده ایم کالاهای موجود را با کمترین قیمت ممکن به فروش برسانیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان بخش فنی سایت مای دکوری با شماره 02133126516 تماس حاصل فرمائید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()