سبد خرید 0

پارکت بهتر است یا سرامیک؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 4 دی 1399 در ساعت 23 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت بهتر است یا سرامیک؟

برای کفپوش کردن منزلتان گزینه های زیادی وجود دارد که با توجه به علایق و سلیقه شخصیتان، آن را انتخاب کرده و دست به تغییرات میزنید. اما حال سوال پیش میاید که پارکت یا سرامیک؟!

امروز ما (شرکت مای دکوری) در خدمت شما هستیم تا با آشنا کردن ویژگی های هریک یعنی پارکت و سرامیک، شما را در جهت انتخاب بهترین گزینه برای کفپوش منزلتان هدایت کنیم. اگر بخواهیم نگاه کلی به قضیه داشته باشیم نمیتوانیم به طور یقین بگوییم که سرامیک بهتر است یا کاشی بهتر است چرا که هریک مشتری و متقاضیان خودش را دارد، عده ای پارکت را انتخاب میکنند و عده ای دیگر سرامیک.

سرامیک کف اغلب در آشپزخانه و حمام و سایر مناطق پرتردد و همچنین در بسیاری از خانه‌ها, به ویژه در اقلیم‌های گرم استفاده میشود. از طرف دیگر، قیمت های چوب واقعی یا پارکت متفاوت میباشد که قیمت پارکت بسته به نوع پارکت، گونه های چوب و تولید کننده پارکت، افزایش می یابد.

وقتی صحبت از کفپوش یک آپارتمان به میان میآید، بسته به نوع استفاده، اغلب تصمیم گیری­ها بین این دو گونه ارزان قیمت کفپوش نسبت به دیگر رقبای خود میباشد. بعضی اوقات تفاوت های قابل ملاحظه ای در قیمت ها وجود دارد که بخاطر تضاد کیفیتی موجود در هر یک، این موضوع متداول میباشد.

انتخاب کفپوش برای خانه شخصی خود یک تجربه هیجان انگیز است و در عین حال کاملاً پیچیده نیز میباشد که به ناچار ممکن است به حمایت کارشناسان متخصص نیاز داشته باشید. در هر صورت، ما خوشحالیم که بهترین انتخاب را به شما ارائه می دهیم تا کفپوش منزل خود را انتخاب کنید. این قسمت از منزل یعنی پوشش کف آن نقشی اساسی دارد و قرار است سالها دوام داشته باشد، به همین دلیل است که باید در انتخاب خود کوشا باشید.

اولین سوالی که باید در هنگام انتخاب کفپوش از خود بپرسید اینست که سبک زندگی من است؟ چند نفر در این خانه زندگی خواهند کرد؟ چند تا بچه؟ آیا حیوانات خانگی هم وجود دارند؟ اینها اطلاعات بنیادی هستند که باید در هنگام انتخاب پوشش کف به آنها توجه ویژه­ای شود.

 

 پارکت یا سرامیک

نکاتی در رابطه با خرید پارکت:

 نکته ای که بسیار حائز اهمیت میباشد اینست که که خرید پارکت مانند خرید فرش نیست که بتوانید آن را عوض کنید باید حد اقل یک سال یا دو سوال آن را تحمل کنید. بنابراین قبل از تصمیم گیری برای این کار باید اطلاعات کافی در مورد هر یک از آنها ، هزینه ها ، مزایا و معایب هر یک داشته باشید.

حال بهتر است به کمی از فواید و خصوصیات هر یک از پارکت و سرامیک بپردازیم پس با ما همراه باشید.

برخی از فواید پارکت نسبت به سرامیک:

بدون شک چوب یکی از زیباترین محصولات ساختمانی است که در قسمتهای مختلف کاربرد زیادی در ساختمان و دکوراسیون داخلی دارد. یکی از مشتقاتی که از چوب حاصل میشود میتوان به پارکت اشاره داشت. حس و حال و انرژی که از چوب ساطع میشود میتوان آن را در پارکت نیز جست و جو کرد چرا که تداعی کننده این حس زیبا می باشد و استفاده از آن به عنوان کفپوش گرمی خاصی به محیط می دهد و حس شادابی در انسان بوجود می آورد. به همین دلیل امروزه تولید سرامیک هایی با طرح پارکت و یا سنگ که عناصر طبیعی هم هستند روند افزایشی با خود به همراه داشته است.

میتوان گفت که پارکت عایق بهتری برای صدا و حرارت می باشد و باعث جلوگیری از انتقال سرما به محیط و کف پا میشود و در مصرف انرژی تاثیر مثبتی بگذارد.

از نرمی بیشتری برخوردار میباشد که باعث جلوگیری و کاهش ضربه شکننده اجسام با سطح کفپوش میشود. همین دلیل پارکت میتواند گزینه مناسبی برای کودکان و افراد مسن در منزل باشد. از دیگر ویژگی نرم بودن پارکت اینست که حس و حال خوبی در هنگام راه رفتن به شما میدهد.

سبک بودن پارکت نسبت به سرامیک از مسائل مهمی است که از تحمیل باز اضاف بر ساختمان جلوگیری میکند.

تمیزی خروجی کار و سرعت نصب، یکی دیگر از فواید و مزایای مهم پارکت در برابر سرامیک میباشد.

امکان باز و بسته کردن و نصب مجدد آن از ویژگی های بحث برانگیر پارکت میباشد.

بیایید کمی در رابطه با معایب پارکت نسبت به سرامیک با یکدیگر گفت و گویی داشته باشیم

برخی از معایب پارکت نسبت به سرامیک:

از مهم ترین معایبی که میتوان بر روی کفپوش پارکت نسبت به سنگ یا سرامیک گذاشت، ضعف آن در برابر شستشو و آب میباشد. همین امر ایجاب میکند که در مکانهایی که به شستشو به آب نیاز دارند از پارکت استفاده نکنیم.

 سرامیک به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت دارد در محیط های مرطوب مثل حمام و دستشویی استفاده می شود که در مورد پارکت این قضیه صدق نمیکند.

پارکت ها بر خلاف کف پوش های سرامیکی در هر رنج قیمتی نمیتوان تهییه کرد.

تنوع در طرح ها و رنگ های آنها نسبت به سرامیک کف کمتر میباشد.

تمیز کردن و نگهداری از پارکتها بخصوص پارکت های چوبی کار دشواری است.

همانطور که متوجه شدید پارکت­ها در دو نوع مختلف بکار میروند؛ یکی پارکت چوبی و دیگری لمینت که اگر بخواهیم این دو را به صورت خلاصه مقایسه کنیم میتوان گفت که:

  • لغزندگی در لمینت بیشتر از پارکت چوبی میباشد.
  •  خاصیت تعمیر پذیری در پارکت چوبی بیشتر است.
  • نرمی کمتر لمینت نسبت به پارکت چوبی
  • مقاومت لمینت بیشتر از پارکت چوبی است.

پارکت یا سرامیک

برخی از ویژگی استفاده از سرامیک هم به شرح زیر میباشد:

v    فواید و مزایا:

داشتن رنج قیمت های مختلف، تنوع در رنگ و طرح های زیاد، ظاهر جذاب، مناسب برای محیط های مرطوب و شستشوی راحت

v    معایب و مضررات:

لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن، شکنندگی بسیار و به قول معروف لب پر شدن سرامیک هنگام برخود جسم قوی و نوک تیز و سرمای فیزیکی آن که باعث درد مفاصل می شود.

شما میتوانید با کلیک بر روی اینجا به ادامه این موضوع و مقایسه کلی تر دو نوع پارکت ذکر شده بیشتر بپردازید.

با در نظر گرفتن مزایا و معایبی که از پارکت و سرامیک در اختیارتان قرار دادیم، امیدواریم که نتیجه ثمر بخشی در هنگام انتخاب کفپوش برای محل زندگی و کارتان ایجاد کرده باشیم. هرچند که سلیقه شخصی شما، نوع دکوراسیون داخلی منزل و سایر موارد نیز از قاعده تعیین و انتخاب آن مستثنا نیستند.

انتخاب پوشش کف مناسب در ساختمان بسیار حائز اهمیت میباشد و زیبایی و جلای خاصی به خانه میدهد. بنابراین شما باید به سمت محصولاتی روانه بشوید که واقعاً می توانند عملکرد عالی قیمت و ضمانت چندین ساله داشته باشند تا دیگر نگران کف پوش خود نباشید.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که به طور اغلب سرامیک ها ارزان تر از پارکت میباشند اما ممکن است اجرا، سرویس و نگهداریشان کمی گران تر از پارکت های استاندارد شما را در خرج بیاندازد! که بر اساس برخی از توصیه کارشناسان دکوراسیون داخلی، بهترست تا بخش هایی از منزلتان را با سرامیک و بخش هایی را با پارکت پوشش دهید.

نظافت و بهداشت پارکت­ها:

شما مي‌توانيد از يک دستمال نم دار يا تي خانگي که آبش کاملا گرفته شده است برای تمیز کردن سطح پارکت استفاده کنيد. هیچ گونه شوینده شیمیایی برای تمیز کردن پارکت ها مناسب نیستند. در صورت خیس شدن پارکت مانند زمانی که ابی رو آن ریخت بلافاصله آن را خشک کنید و نگذارید تا بماند. دستمال خیلی خیس به دلیل رطوبت زیادی که دارد موجب اسیب زدن به پارکت میشود و با پوسته‌پوسته شدن چوب پارکت به مرور زمان از بين میرود.

لحظاتی با مای دکوری:

شرکت مای دکوری مفتخر است تا شیوا ترین و ماندگار ترین طرح ها را در زمینه اجرا و فروش پارکت، کاغذ دیواری، دیوار پوش، پوستر و ... در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار دهد.

شما میتوانید با مراجعه به صورت انلاین و افلاین به شرکت مای دکوری از محصولاتمان دیدن فرمائید و سفارش خرید خود را ثبت بفرمائید.

ضمانت اصالت کالا، کنترل بر کیفیت محصولات، ضمانت بازگشت وجه، تضین بهترین قیمت از جمله زمانت هاییست که شما را قادر میسازد با اطمینان کامل، پوشش کف منزلتان را خودتان برگزینید و از آن لذت ببرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()