سبد خرید 0

موارد تاثیر گذار بر رنگ چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 21 فروردین 1400 در ساعت 15 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان گونه که خودتان می دانید، چمن مصنوعی به دلیل ویژگی هایی که دارد ، در جاهای زیادی کاربرد دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. درست است که چمن مصنوعی به دلیلس ساختاری که دارد، دوام زیادی دارد اما بهر حال به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که موارد تاثیر گذار بر رنگ و شکل چمن مصنوعی پرداخته شده است.

رنگ چمن مصنوعی

رنگ چمن مصنوعی می تواند بر حسب نوع نیاز ، متفاوت باشد. رایج ترین رنگ چمن مصنوعی رنگ سبز است اما رنگ های دیگری مانند نارنجی ، آب ، سفید ، زرد، قرمز ، سیاه و دیگر موارد نیز وجود دارند.

از هر کدام از این رنگ ها می توان در جای مناسب خود استفاده کرد و نیاز خود را مرتفع کرد. حال سوال اینجاست که چه چیزی روی رنگ و بعد شکل این چمن ها تاثیر می گذارند.

در زیر به این موارد پرداخته شده است:

1.مواد اسیدی و قلیایی:

یکی از مواردی که می تواند روی رنگ چمن های مصنوعی تاثیر بگذارد و به مرور الیاف این چمن ها را کم رنگ کند و آنها را تضعیف کند و شکل آنها را تغییر دهد، مواد اسیدی و بازی هستند. برای مثال شوینده هایی مانند جوهر نمک و سفیدکننده های اکسیژنه به الیاف چمن مصنوعی آسیب جبران ناپذیری وارد می کنند. هم چنین حلال های قوی قطبی و غیر قطبی نیز می توانند باعث از بین رفتن رنگ چمن مصنوعی و آسیب دیدن شکل چمن مصنوعی می شود. به طور کلی این که مواد اسیدی و بازی قوی می تواند آسیب جبران ناپذیری را به چمن مصنوعی وارد کند و برای همین است که باید در استفاده از آنها در قبال چمن مصنوعی مراقبت کرد.

2.آلودگی هوا:

یکی دیگر از مواردی که می تواند رنگ جمن مصنوعی را کاهش دهد و به ساختار آن آسیب بزند، آلودگی هوا می باشد. همان گونه که می دانید در هوای آلوده موادر خطرناکی وجود دارند. این مواد بر اثر ترکیب با رطوبت موجود در هوا به مواد خطرناکی تبدیل می شوند که در دراز مدت آسیب شدیدی را به پلیمرهای چمن مصنوعی وارد می کنند. پلیمرهای الیاف چمن مصنوعی بر اثر این مواد آرام آرام از بین خواهند رفت و در نتیجه رنگ آنها و بافت چمن مصنوعی به شدت آسیب خواهد دید. گازهای دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و دیگر مواد همگی از جمله مواد آسیب زننده به الیاف چمن مصنوعی هستند.

3.در معرض نور خورشید بودن زیاد:

اگر یک چمن مصنوعی مدت زمان زیادی را در معرض آفتاب قرار داشته باشد ممکن است دچار آسیب شود. البته این موضوع به کیفیت چمن مصنوعی بستگی دارد. اگر کیفیت چمن مصنوعی چندان بالا نباشد، نور زیاد آفتاب می تواند به مرور رنگ چمن مصنوعی را از بین ببرد و به بافت چمن مصنوعی آسیب برساند.

بنابراین یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب به رنگ و بافت چمن مصنوعی می شود، نور آفتاب می باشد. اگر کیفیت و استاندارد چمن مصنوعی بالا باشد اما آفتاب شدید و زیاد هم چندان، رنگ و بافت الیاف چمن مصنوعی را تغییر نخواهد داد.

4.برف و تگرگ:

یکی دیگر از چیزهایی که ممکن است که روی رنگ و بافت چمن مصنوعی اثر بگذارد، برف و تگرگ است. در صورتی که برف و تگرگ شدیدی روی چمن مصنوعی ببارد این می تواند موجب آسیب به بافت چمن مصنوعی شود و شکل چمن مصنوعی را تغییر دهد. البته اگر کیفیت چمن مصنوعی بالا باشد اتفاق خاصی برایش نخواهد افتاد. چمن های مصنوعی دارای کیفیت بالا به خوبی در شرایط مختلف می توانند مقاومت کنند. به طور کلی در فصل زمستان، ترکیب سه چیز یعنی سرما، رطوبت و نور خورشید می تواند به بافت و رنگ چمن مصنوعی آسیب وارد کندو برای همین است که باید در این زمینه دقت کرد و از طریق انجام کارهایی اثرات این عوامل را کاهش داد.

نکته : اگر از همان ابتدا از یک چمن با کیفیت بالا و استاندارد مناسب استفاده کنید، دیگر نگرانی خاصی درباره چمن مصنوعی در شرایط مختلف نخواهید داشت و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. البته این به معنای آن نیست که باید به طور کلی چمن مصنوعی را به حال خود رها کنید و از آن هیچ مراقبتی نکنید.

مزیت های چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در واقع کفپوشی است شبیه به چمن طبیعی که از آن برای مکانهای مختلفی استفاده می شود. این چمن ها از الیاف مصنوعی پلی اتیلن و پلی پروپیلین ساخته شده اند و مزیت های زیادی را با خود به همراه دارند. از جمله مزیت های چمن مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.تمیز و بهداشتی بودن:

این چمن چون از الیاف مصنوعی ساخته شده است بسیار بهداشتی تر و تمیزتر از چمن طبیعی است. در چمن طبیعی شما شاهد حشراتی هستید که جذب آن می شوند و یا شاهد علف های هرزی خواهید بود که باید نابود شوند. همه این ها باعث می شوند تا چمن مصنوعی بهداشتی تر و تمیزتر باشد.

2.عمر بالای آن:

چمن مصنوعی دارای عمر بالایی است. پلیمرهای سازنده چمن مصنوعی دارای دوام بالایی هستند و می توانند تا سالها مورد استفاده قرار گیرند. چمن های مصنوعی در صورت استفاده مداوم هم مشکلی نخواهند داشت و اگر مراقبت درستی از آنها صورت بگیرد تا مدت زمان بسیار زیادی قابل استفاده هستند و این خود مزیت بسیار مهمی است.

3.نیاز کمتر به مراقبت:

چمن های مصنوعی به نسبت چمن های طبیعی نیاز به مراقبت بسیار کمتری دارند و افراد با صرف هزینه بسیار کمتر می توانند این چمن را برای مدتی طولانی استفاده کنند. برای مراقبت از چمن طبیعی، شما باید هم مراقب نور خورشید، هم مراقب حشرات و علف های هرز و هم مراقب تراکم چمن باشید. چمن مصنوعی نیاز به هیچ کدام از این مراقبت ها ندارد چون حشرات جذب آن نمی شوند، علف هرزی در آن نمی روید و تراکم الیاف آن نیز در طول زمان ثابت است. با چمن مصنوعی شما زمان بسیار کمتری را صرف مراقبت و نگهداری خواهید کرد.

4.هزینه اقتصادی کمتر:

به طور کلی چمن مصنوعی به دلیل دوام بالاتر، نیاز کمتر به مراقبت و دیگر ویژگی ها هزینه اقتصادی کمتری هم خواهد داشت  وبرای همین است که افراد تمایل بیشتری برای خرید آن دارند. درست است که استفاده از چمن طبیعی حس بهتری دارد اما بهر حال هزینه های آن هم زیادتر است و هر از گاهی شما باید از علف کش ها و حشره کش ها استفاده کنیدو یا کچلی های چمن را بر طرف کنید. یک چمن مصنوعی اما دیگر این هزینه ها را نخواهد داشت.

نتیجه گیری

رنگ چمن های مصنوعی درست است که دیر تغییر می یابد اما به هر حال بر اثر عوامل مختلف می تواند تغییر یابد و بنابراین باید مواظب بود. رنگ و شکل چمن مصنوعی ممکن است بر اثر مواد شیمیایی ، آلودگی هوا و عوامل طبیعی تغییر پیدا کند.

مواد شیمیایی مانند مواد بازی و اسیدی می توانند رنگ چمن مصنوعی را از بین ببرند و باعث آسیب به شکل چمن مصنوعی نیز بشوند. برای مثال شوینده هایی مانند جوهر نمک و یا حلال های صنعتی می توانند آسیبی جدی را به چمن مصنوعی وارد کنند. در کنار مواد اسیدی و قلیایی، آلودگی هوا می تواند به رنگ و شکل چمن مصنوعی آسیب برساند. مواد موجود در هوای آلوده در طولانی مدت می توانند الیاف چمن مصنوعی را تغییر دهند و رنگ آن را نیز از بین ببرند.

عوامل طبیعی مانند رطوبت، تگرگ، برف و نور خورشید اما آسیب کمتری دارند و آسیب خاصی وارد نمی کنند مگر آن که به مدتی طولانی باشد و یا همزمان با هم بر روی چمن مصنوعی قرار بگیرند. برای مثال در زمستان، برف و نور آفتاب می تواند کمی به رنگ و بافت چمن مصنوعی آسیب برساند که آن هم اگر کیفیت چمن مصنوعی بالا باشد منتفی است. چمن های مصنوعی با کیفیت بالا در برابر عوامل طبیعی بسیار مقاوم هستندو هیچ آسیب جدی ای نمی بینند.

مای دکوری

اگر دنبال این هستید که یک چمن مصنوعی برای خود بخرید که هم دارای کیفیت بالایی باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد، پس فرشگاه آنلاین مای دکوری برای شما گزینه بسیار خوبی خواهد بود. مای دکوری در حال حاضر سالهاست که در حال فروش محصولات دکوراسیون داخلی است و می تواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند.

انواع چمن مصنوعی در رنگ ها و متراژهای مختلف در این فروشگاه قابل یافت هستند و شما می توانید به راحتی آنها را پیدا کرده و در صورت تمایل سفارش دهید. شما می توانید از تخفیف های عالی این فروشگاه بهره مند شوید و هزینه خود را پایین تر بیاورید. مای دکوری محصول شما را در اسرع وقت به دست شما خواهد رساند و بهترین خدمات پس از فروش را به شما ارائه خواهد کرد. شما علاوه بر چمن مصنوعی می توانید انواع کفپوش های دیگر را نیز در این فروشگاه آنلاین معتبر پیدا کنیدو به راحتی آنها را خریداری کنید.

مطمئن باشید که شما هم از کیفیت و هم از قیمت محصولات مای دکوری راضی خواهید بود. شما می توانید سوالات خود را از بخش پشتیبانی این سایت بپرسید.  

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()