سبد خرید 0

مزایای خرید چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400 در ساعت 19 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما تا به حال همه شما چمن مصنوعی را از نزدیک مشاهده کرده اید. چمن های مصنوعی ممکن است در ذهن خیلی از  افراد فقط در ورزشگاه ها وجود داشته باشند اما آنها در جاهای زیادی کاربرد دارند. این چمن ها به خاطر مزایایی که دارند در جاهای زیادی استفاده می شوند. چمن های مصنوعی از الیاف خاصی ساخته می شوند و می تواند با کیفیت و دوامی که دارد، مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله به مزایای خرید چمن مصنوعی اشاره شده است.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی همان گونه که از نامش پیداست ، نوعی کفپوش و چمن است که از الیاف خاصی ساخته می شود و برای پوشش مکان های مختلفی استفاده می شود. چمن مصنوعی در واقع مقابل چمن طبیعی قرار دارد. چمن طبیعی به صورت طبیعی از گیاهان طبیعی تشکیل شده است اما چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی پلی اتیلنی و دیگر مواد ساخته می شود.

چمن مصنوعی در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارد و می تواند برای جاهای گوناگونی از جمله زمین های ورزشی، باغ ها و تالارها، زمین بازی کودکان، برج ها و ساختمان ها و دیگر موارد استفاده شود. این چمن ها نسبت به چمن طبیعی دارای مزایای زیادی هستند و برای همین است که خیلی ها ترجیح می دهند به جای داشتن یک چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده کنند. در زیر به این مزایا پرداخته شده است.

مزایای خرید چمن مصنوعی

زمانی که شما چمن مصنوعی خریداری کنید از مزایای مختلفی بهره مند خواهید شد. در زیر به توضیح این مزیت ها پرداخته شده است:

1.استفاده از چمن مصنوعی در مکان های مختلف:

شما در هر جا که فکر کنید می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. چمن مصنوعی به دلیل این که نیاز به آبیاری ندارند و ظاهری مانند چمن طبیعی دارند پس در هر جایی که لازم باشد می توانند نصب شوند. شما می توانید این چمن های مصنوعی را در داخل ساختمان ها و برج ها استفاده کنید تا به زیبایی ساختمان اضافه کنید. شما می توانید آنها را در کنار استخرها استفاده کنید و نگران آبی که روی آن می ریزد هم نباشید. شما می توانید در حاشیه اتوبان ها وبزرگراه ها از آن استفاده کنید و نگران خرابی آنها به دلیل دود و آلودگی هم نباشید. بنابراین چمن مصنوعی می تواند در انواع مکان ها استفاده شود و چون نیاز به مراقبت اندکی دارد گزینه اول خیلی از افراد به جای چمن طبیعی است.

2.صرفه جویی اقتصادی:

زمانی که شما چمن مصنوعی می خرید در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. دلیل آن هم اینست که بافت چمن مصنوعی خاص است و به همین دلیل نیاز به نگهداری خاصی ندارد. برعکس آن چمن طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. شما باید هر روز یا هر از چند روز آن را آبیاری کنید، هر از گاهی آن را کوتاه کنید، هر از مدتی برای از بین بردن حشرات و علف های هرز از علف کش ها و حشره کش ها استفاده کنید و به طور کلی باید برای آن هزینه کنید.

با خرید چمن مصنوعی اما نیازی به این کارها وجود ندارد. چمن مصنوعی رشد نمی کند که نیاز به کوتاه کردن داشته باشد، حشرات در آن لانه نمی کنند چون علف واقعی در آنجا وجود ندارد و نیازی به آبیاری هم ندارد چون از الیاف مصنوعی ساخته شده است. عمر جمن مصنوعی بالاست و به همین خاطر شما می توانید سالهای زیادی از آن برای کارهای خود استفاده کنید. این یکی دیگر از مزیت های چمن مصنوعی است که برای خیلی ها اهمیت دارد چون دوست دارند تا با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیرند.

3.نصب چمن مصنوعی روی سطوح گوناگون:

آیا شما می توانید روی آسفالت یا روی کاشی، چمن مصنوعی داشته باشید؟ مسلما جواب خیر است. اما شما می توانید با خرید چمن مصنوعی به راحتی روی این سطوح، فضای سبز و زیبای مورد نظر خود را داشته باشید. شما می توانید با استفاده از چسب های مخصوص، چمن مصنوعی را روی هر سطحی که بخواهید نصب کنید و این خود یکی دیگر از مزایای خرید چمن مصنوعی می باشد. 

4.استفاده دائمی از چمن مصنوعی :

یکی دیگر از مزیت های چمن مصنوعی این است که بر اثر استفاده شدن ، از کیفیت آن کاسته نمی شود و می توان  باز هم از آن استفاده کرد در حالی که چمن طبیعی بر اثر استفاده شدن، دچار آسیب می شود و باید ترمیم شود. هر از مدتی باید چمن طبیعی را دوباره ترمیم کرد و جاهایی که آسیب دیده است را درست کرد اما چمن مصنوعی چون از الیاف خاص مصنوعی ساخته شده است نیاز به مرمت خاصی ندارد و می توان آنها را به خوبی استفاده کرد. چمن های مصنوعی را می توان برای سالهای زیاد استفاده کرد بدون ان که نیاز به ترمیم خاص و زیادی داشته باشندو این خود بسیار خوب است و مزیت بسیار مهمی است.

5.بهداشتی تر بودن:

یکی دیگر از مزایای خرید چمن مصنوعی این است که شما دارای محصولی بهداشتی تر، تمیزتر و بهتر هستند. چمن های مصنوعی از االیاف خاصی ساخته شده اند که آلودگی ها و حشرات را به خود جذب نمی کنند و بنابراین تمیزتر و بهداشتی تر هستند.  چمن های طبیعی اما این گونه نیستند و انواع حشرات و آلودگی می توانند درون چمن ها وجود داشته باشد. برای همین است که هر از گاهی لازم است تا با علف کش ها و سم کش ها آلودگی های چمن طبیعی را از بین برد. این کار هم موجب هزینه مالی و هم هزینه زمانی می شود.

6.یکنواخت بودن سطح چمن مصنوعی:

اگر شما به چمن مصنوعی نگاه کنید خواهید دید که در همه قسمت ها یکنواخت است. در چمن طبیعی اما در بسیاری از موارد این گونه نیست و شما مشاهده می کنید که در بخش هایی از سطح چمن مصنوعی، کچلی دیده می شود یا بخش هایی از چمن از بخش های دیگر آن تراکم بیشتری دارد. بنابراین چمن طبیعی در بسیاری از موارد دارای ظاهری غیریکنواخت دارد.  با خرید چمن مصنوعی دیگر نگران یکنواختی پوشش خود نخواهید بود و مطمئن خواهید بود که ظاهری یکنواخت نصیب شما خواهد شد.

7.استفاده در جاهای خشک:

خیلی از جاها هستند که بارندگی در انها کم است یا این که آب کمی در ان وجود  دارد. خرید چمن مصنوعی می تواند در این مناطق بسیار مناسب باشد چون چمن مصنوعی نیازی به آب ندارد و بنابراین هم از هزینه ها کاسته خواهد شدو هم نیاز افراد برآورده خواهد شد. با این کار می توان در مصرف آب در این مناطق هم صرفه جویی کرد.

نتیجه گیری

خرید جمن مصنوعی دارای مزیت های زیادی است و بنابراین می تواند گزینه بسیار خوبی برای افراد باشد. از جمله مزیت های چمن مصنوعی می توان به عمر بالای آن، هزینه نگهداری بسیار پایین تر، صرفه جویی اقتصادی، بهداشتی تر بودن، یکنواخت بودن تمام سطح آن،  استفاده از آن در جاهای مختلف و مکان های مختلف، استفاده دائمی از آن و نصب آن روی سطوح مختلف نام برد. هر کدام از این مزیت ها می تواند باعث شود تا خرید چمن مصنوعی گزینه بهتری نسبت به چمن طبیعی باشد. چمن طبیعی در برخی موارد دارای سطح یکنواخت نیست، روی خیلی از سطوح نمی توان چمن طبیعی داشت، دارای حشره و آلودگی است و هزینه نگهدارای بالاتری دارد. چمن طبیعی هر چند که طبیعی است و بنابراین زیبایی بیشتری دارد و استفاده از آن لذت بیشتری دارد اما بر اثر استفاده شدن آسیب خواهد دید و از عمرش کاسته خواهد شد.

البته شما نباید فکر کنید که چمن مصنوعی فقط دارای مزیت است و هیچ عیبی ندارد. هر محصولی هم دارای مزیت است و هم دارای عیب . از عیوب چمن مصنوعی می توان به این اشاره کرد که این محصول موجب بالا رفتن دمای زمین می شود و ان هم به دلیل آن است که اکثر گرما را بازتاب می دهد و جذب بسیار کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد. هم چنین در صورتی که آسیب ببیند برای ترمیم آن باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. نصب آن در برخی جاها دشوار است و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود و نیز قیمت اولیه آن گران تر است اما هزینه کلی آن پایین تر از چمن طبیعی خواهد بود.

مای دکوری

مای دکوری مجموعه ای است که به خرید محصولات دکوراسیون داخلی مشغول است و بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می کند. اگر به دنبال خرید چمن مصنوعی هستید می توانید از طریق فروشگاه مای دکوری اقدام کنید. مای دکوری انواع چمن های مصنوعی در رنگ های مختلف و در طرح های مختلف را به شما عرضه می کند و شما می توانید به راحتی آن را سفارش دهید. قیمت چمن مصنوعی در فروشگاه مای دکوری بسیار مناسب است و هم چنین شما می توانید از تخفیف های فوق العاده این فروشگاه برای خرید این محصول استفاده کنید. مای دکوری سالهاست که در حال ارائه بهترین محصولات است و شما می توانید از کیفیت محصولات این فروشگاه اینترنتی معتبر مطمئن باشید. کافی است محصول خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود. در صورتی که درباره این محصول یا دیگر محصولات سوال دارید می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.  

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()