سبد خرید 0

ضد عفونی کردن چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 21 فروردین 1400 در ساعت 14 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی ، محصولی است که در جاهای زیادی کاربرد دارد و مزیت های زیادی را نسبت به چمن طبیعی دارد. این کفپوش می تواند به خوبی در جاهای مختلف نصب شود و مورد استفاده قرار گیرد. افراد می توانند به خوبی آن  از این محصول استفاده کنند و نگران آن هم نباشند. مانند هر محصول دیگر، این کفپوش نیز هر از مدتی نیاز به تمیز شدن دارد و از آنجایی که محصولی مصنوعی و ساخته شده از پلیمر است باید آن را ضد عفونی کرد تا میکروب ها و قارچ ها و دیگر چیزهای مضر به بافت آن آسیب نرسانند. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چگونه چمن مصنوعی را ضد عفونی کنیم.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به خاطر ویژگی هایی که دارد توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و برای جاهای زیادی نیز کاربرد دارد. این محصول از الیاف پلیمری خاصی ساخته می شود و به همین دلیل در برابر رطوبت، گرما، خشکی و دیگر چیزها مقاوم است و عمر بالایی دارد. چمن مصنوعی در انواع رنگ ها و تراکم ها وجود دارد و می تواند برای افراد استفاده شود. شما می توانید از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید چمن های مصنوعی مناسب کنید.

چمن مصنوعی نیز به هر حال و به دلایل مختلف کثیف می شود و نیاز به تمیز شدن دارد. گاهی اوقات این تمیز شدن فقط برداشتن آشغال ها از میان الیاف آن است اما گاهی اوقات نیز نیاز به ضدعفونی شدن آن وجود دارد تا میکروب ها و باکتری های آن از بین بروند و از این نظر نیز خطری برای افراد نداشته باشد.

در زیر مراحل ضد عفونی کردن چمن مصنوعی آورده شده است:

1.تمیز کردن چمن مصنوعی از آشغال ها :

در گام اول شما نیاز دارید که آشغال های موجود در چمن مصنوعی را بردارید. برگ ها، دستمال، کاغذ ، فضولات حیوانات ودیگر چیزها ممکن است در میان چمن مصنوعی وجود داشته باشد. شما در گم نخست نیاز دارید که این ها را بردارید و دور بریزید. در واقع شما چمن مصنوعی را تمیز می کنید. دقت داشته باشید که برای برداشتن علف ها یا دیگر آشغال ها از وسایل تیز مانند چنگگ  یا دیگر وسایل استفاده نکنید چون این وسایل به بافت چمن مصنوعی آسیب وارد می کنند و باعث می شوند تا از به آن ضربه وارد شود. فضولات حیوانی را با یک دستکش برداریدو محل آن را با دستمال یا پارچه ای تمیز کنید.

اگر می خواهید می توانید از جاروبرقی برای زدودن آشغال ها و گردو غبار چمن مصنوعی استفاده کنید.

2.ضد عفونی کردن چمن مصنوعی:

در مرحله بعد شما نیاز دارید چمن مصنوعی را ضد عفونی کنید تا محلی برای تجمع میکروب ها و باکتری ها نباشند. برای این کار شما می توانید از شوینده های رایج برای چمن مصنوعی استفاده کنید که در بازار نیز وجود دارند. اگر دوست دارید می توانید می توانید از شوینده های خانگی مانند مایع ظرفشویی یا پودر رختشویی یا دیگر مواد ضدعفونی کننده خانگی استفاده کنید. اینها ضرری به بافت چمن مصنوعی نخواهند زد. این مواد را روی سطوح کثیف چمن مصنوعی بریزید و سپس با یک شلنگ آب ، چمن مصنوعی را به خوبی تمیز کنید.

یک راه بسیار خوب دیگر برای ضدعفونی کردن استفاده از کلر است. شما علاوه بر مواد رایج فروشی برای ضدعفونی کردن چمن مصنوعی می توانید از کلر نیز استفاده کنید. به این شکل که 1 فنجان کلر را در 5 لیتر آب بریزید و سپس آن را به خوبی هم بزنید. حال آن را درون یک اسپری بریزید و آن را به صورت رفت و برگشتی روی چمن مصنوعی بپاشید و از این طریق، چمن مصنوعی را ضدعفونی کنید. کلر ماده ای است که به خوبی میکروب ها و عفونت ها را از بین می برد و باعث پاکی چمن مصنوعی شما می شود. این که شما از چه مقدار محلول کلر استفاده کنید بستگی به متراژ چمن مصنوعی شما دارد.

شما حتی می توانید از محلول آب و سرکه هم برای ضد عفونی کردن استفاده کنیدو به راحتی چمن مصنوعی خود را ضدعفونی کنیدو به این ترتیب ، چمن مصنوعی را به خوبی تمیز کنید وآن از باکتری ها و میکروب ها پاک کنید.

مزیت های چمن مصنوعی

اما مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی چیست.در زیر به این مزیت ها اشاره شده است:

1.دوام و عمر بیشتر:

چمن مصنوعی به خاطر الیاف پلیمری اش عمری طولانی داردو می توان تا سالها از آن استفاده کرد. این محصول در مقابل گرما و سرما و خشکی و رطوبت به خوبی مقاوم است و به همین دلیل به خوبی می تواند تا سالها مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید چمن های مصنوعی را برای مدت زمانی طولانی داشته باشید.

2.تمیرتر و بهداشتی تر بودن:

چمن طبیعی اگر چه حس بهتری دارد و زیباتر هم هست اما به دلیل جذب حشرات و جذب رطوبت و دیگر عوامل، به سرعت کثیف می شود و به همین دلیل است که چمن مصنوعی بهداشتی تر و تمیزتر است. شما دیگر نیازی ندارید تا برای تمیز کردن چمن مصنوعی از علف کش ها یا حشره کش ها استفاده کنید.

3.نصب در جاهای مختلف:

شما در هر جایی نمی توانید چمن طبیعی داشته باشد اما چمن مصنوعی را حتی می توانید روی آسفالت و کاشی هم داشته باشید. برای همین است که چمن مصنوعی کارکرد بیشتری داردودر جاهای زیادی استفاده می شود. شما می توانید از چمن مصنوعی در ساختمان ها، مهد کودک ها و تالارها به راحتی استفاده کنید و از آن بهره ببرید.

4.هزینه های کمتر :

به طور کلی چمن مصنوعی دارای هزینه کمتری نسبت به چمن مصنوعی است. از سویی شما نیازی ندارید تا برای رشد چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی بذر بپاشیدو آن را آبیاری کنید واز سویی دیگر نیازی ندارید که از علف کش ها وحشره کش ها برای تمیز کردن آن استفاده کنید. علاوه بر اینها چمن مصنوعی آسیب کمتری می بیند و برای همین است که به طور کلی شما برای چمن مصنوعی هزینه کمتری می پردازید.

4.رنگ و طرح های مختلف:

چمن طبیعی فقط به رنگ سبز وجود دارد ام چمن های مصنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد و بنابراین برای تزیین بسیار کارکرد دارد. شما می توانید مناسب ترین چمن مصنوعی را برای استفاده خود انتخاب کنید. رنگ های سیاه، قرمز، زرد، نارنجی، آبی و دیگر موارد همگی برای چمن مصنوعی موجود هستند و می توانند انتخاب شوند.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی هم مانند دیگر محصولات ، هر از گاهی نیاز به تمیز شدن دارد و باید برای تمیزی آن اقدام کرد. از انجایی که چمن مصنوعی هم می تواند محل تجمع میکروب ها وعفونت ها شود باید هر از گاهی آن را ضدعفونی کرد. شما برای این کار در ابتدا باید به خوبی آن را تمیز کنید. در مرحله اول شما آشغال ها و گردو غبارهای موجود در چمن مصنوعی را با جاروبرقی و دست و دیگر چیزها بر می دارید در مرحله بعدی با شوینده های مخصوص آن را ضدعفونی می کنید. شما می توانید از شوینده های خانگی مانند مایع ظرفشویی یا دیگر مواد نیز برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده کنید.

هم چنین اگر دوست داشته باشید می توانید برای ضد عفونی کردن چمن مصنوعی ، مقداری کلر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را به روی چمن مصنوعی اسپری کنید. مخلوط آی و سرکه نیز قابل استفاده است و شما می توانید از آن به خوبی برای ضد عفونی کردن استفاده کنید. یادتان باشد که با ضدعفونی کردن چمن مصنوعی، شما باکتری ها و میکروبها را از بین می برید  و عمر آن را بالاتر می برید.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی با کیفیت مناسب و قیمت خوب هستید، پس فروشگاه بزرگ مای دکوری می تواند برای شما بسیار عالی باشد. مای دکوری باکیفیت ترین چمن های مصنوعی را در رنگ ها و طرح های گوناگون در معرض دید شم قرار می دهد و شما می توانید پس از بررسی هر کدام از آنها دست به خرید بزنید. فروشگاه آنلاین مای دکوری تخفیف های فوق العاده ای نیز به شما می دهد و شما می توانید از کیفیت محصولات آن مطمئن باشید. شما می توانید هر رنگ و طرحی از چمن مصنوعی را انتخاب کنیدو آن را سفارش دهید تا به سرعت برای شما ارسال شود.

هم چنین شما می توانید سوالات خود درباره نگهداری وتمیز کردن چمن مصنوعی را  از این فروشگاه بپرسید. برای این کار کافی است تا با این فروشگاه تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید تا به سرعت به شما جواب داده شود.

مای دکوری همواره تلاش کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهدو از این طریق خود را به یک فروشگاه معتبر تبدیل کرده اشت. شما در این فروشگاه به جز چمن مصنوعی می توانید انواع محصولات دکوراسیون داخلی را پیدا کنید و در صورت تمایل آنها را خریداری کنید. بهترین قیمت ها در کنار بهترین کیفیت ها و خدمات پس از فروش عالی را در فروشگاه مای دکوری خواهید یافت . شما بهترین ها را در مای دکوری خواهید داشت.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()