سبد خرید 0

چگونه چمن مصنوعی فوتبال را ترمیم می کنند

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 خرداد 1400 در ساعت 12 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از کاربردهای اصلی چمن مصنوعی برای ورزش فوتبال است. چمن مصنوعی به دلیل مزیت ها و ویژگی هایی که دارد می تواند زمین فوتبال بسیار خوبی باشد. با وجود این که چمن مصنوعی دارای دوام و استحکام مناسبی است اما باز هم این کفپوش ممکن است دچار آسیب شود. در صورت آسیب دیدن چمن باید به سرعت آن را ترمیم کرد.  در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چگونه چمن مصنوعی فوتبال را ترمیم می کنند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیافی خاص و پلیمری تهیه می شود و شکلی مانند چمن طبیعی دارد. این نوع کفپوش به دلیل مزیت هایی که دارد در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که زمین های ورزشی یکی از آنهاست. فوتبال در این میان یکی از ورزش های پرطرفداری است که در آن از چمن مصنوعی استفاده می شود. بسیاری از ورزشگاه های مطرح جهان دارای چمن مصنوعی هستند و بازی های مهمی روی این چمن های مصنوعی انجام می شود.

به دلایل متعددی چمن مصنوعی فوتبال ممکن است آسیب ببیند. اشیاء تیز ، فشار وارده حاصل از بازیکنان و دیگر موارد می توانند باعث آسیب به چمن مصنوعی فوتبال شوند. در هر کدام از این حالت ها چمن باید ترمیم شود و دوباره به حالت مناسب اولیه باز گردد.

ترمیم چمن مصنوعی فوتبال

به طور کلی برای ترمیم چمن مصنوعی فوتبال دو حالت وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است:

1.زمانی که نیاز به تعویض چمن وجود ندارد:

در چنین حالتی ، جایی از چمن مصنوعی بریده یا کنده نشده است و چمن فقط حالت اولیه و صاف خود را از دست داده است. در واقع بر اثر استفاده از چمن و فشار پاهایی بازیکنان روی آن، الیاف چمن مصنوعی خمیده شده اند و دیگر آن زیبایی و کارکرد همیشگی را ندارند. در چنین حالتی برای ترمیم چمن مصنوعی فوتبال، باید از دستگاه فرچه زنی استفاده کرد و  دوباره الیاف چمن مصنوعی را صاف و ایستا کرد. پس از انجام این کار روی چمن مصنوعی سیلیس و گرانول ریخته می شود تا زمین برای بازی کاملا اماده باشد.

2.زمانی که نیاز به تعویض چمن داریم:

اما به هر حال بعضی اوقات هم نیاز به ترمیم چمن از طریق تعویض ان وجود دارد. مراحل این کار به صورت زیر است

جداسازی و زیرسازی :

در مرحله اول ، آن قسمت هایی از چمن که دچار آسیب شده اند از چمن جدا می شوند. این کار با وسایل مخصوص برش انجام می شود. پس از آن که جداسازی صورت گرفت در صورتی که نیاز باشد، سطح زیرین آن قسمت هم آماده سازی می شود. برای مثال اگر پس از برداشتن آن قسمت ، سطح زیرین شن باشد شن را می کوبند تا آماده شود یا اگر آسفالت و بتون باشد و آسیب دیده باشد آن را بازسازی و ترمیم می کنند. این کار ضرورت دارد چون به هر حال قطعه چمن جدید قرار است روی این سطح نصب شود.

برش چمن :

در مرحله بعدی و پس از جدا کردن و بریدن قسمت های آسیب دیده، نوبت اندازه گیری می شود. این کار برای آن است که چمن مصنوعی جدید با توجه به اندازه های بدست آمده برش داده شوند تا نصب گردند.

نصب قطعات جدید چمن :

پس از اندازه گیری نوبت نصب است. برش های چمن مصنوعی در محل های مشخص خود قرار داده می شوند و درز بین آنها نیز از طریق چسب های مخصوص پر می شود. دقت داشته باشید که چمن باید یکپارچه ویکدست باشد پس برای همین است که این کار باید توسط یک متخصص و فرد مجرب صورت گیرد. افراد مبتدی نمی توانند به این خوبی کار نصب برش های جدید را انجام دهند. کار باید به گونه ای انجام شود که شکافی بین چمن دیده نشود و زمین یکپارچه و زیبا دیده شود.

ریختن سیلیس وگرانول :

پس از نصب برش های جدید چمن ، در مرحله بعد نوبت این است که به زمین به میزان مورد نیازش سیلیس و گرانول اضافه شود. پس از انجام این کار ، باید تمام زمین فرچه زده شود تا زمینی  زیبا و یکدست حاصل شود. این کار می تواند از طریق دستگاه فرچه زنی انجام شود.

خط کشی مجدد :

در برخی موارد از تعویض قطعات چمن نیاز است که خطوط نیز دوباره پررنگ شود و یا خطوط جدیدی کشیده شود. این کار از طریق دستگاه خط کشی به راحتی انجام می شود. یادتان باشد که برای انجام این کارها نباید از افراد مبتدی استفاده کرد بلکه نیاز به افراد مجرب است.

تمیز کردن چمن :

در مرحله آخر تعویض و ترمیم چمن باید آن را تمیز کرد. با واترجت و فشار آب آن به خوبی می توان این  کار را انجام داد. یادتان باشد که تمیزی هر چه بیشتر چمن باعث دوام بیشتر آن می شود.

چند نکته درباره ترمیم چمن مصنوعی

در هنگامی که چمن مصنوعی را ترمیم می کنید باید به چند نکته توجه کنید که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.به جهت چمن مصنوعی دقت کنید:

قطعه ای که می خواهد جایگزین بخشی از چمن مصنوعی شما شود باید لز لحاظ جهت ردیف بافت یکی باشند.

2.چسب باید به طور یکنواخت و مناسب پخش شود:

چسبی که برای چسباندن قطعات جدید استفاده می شود باید به طور یکنواخت و مناسب پخش شود. چسب باید به صورت مناسبی روی نوار چسب مخصوص شکاف ریخته و پخش شود.

3. از لحاظ رنگ و تراز باید هماهنگی وجود داشته باشد:

زمانی که می خواهید برش های جدید چمن مصنوعی را نصب کنید باید به هماهنگ بودن رنگ آنها توجه داشته باشید و نیز ارتفاع الیاف باید هم تراز باشند. بنابراین در صورت نبودن تراز می توانید با استفاده از یک قیچی این کار را انجام دهید و چمن را هم تراز کنید.

نتیجه گیری

حتما همه شما چمن های مصنوعی فوتبال را در تلویزیون دیده اید. این چمن ها مزیت های زیادی دارند و برای همین است که از آنها استفاده زیادی می شود. چمن های مصنوعی از الیاف مصنوعی خاصی ساخته می شوند و دوام بسیار خوبی دارند اما بهرحال دچار آسیب می شوند. در صورت آسیب دیدن باید ترمیم شوند.

برای ترمیم چمن مصنوعی فوتبال به طور کلی می توان گفت که دو روش وجود دارد. روش اول زمانی است که چمن مصنوعی آسیب خاصی ندیده است اما الیاف ان خمیده شده اند و دیگر آن حالت صافی و ایستایی اولیه را ندارند. در چنین زمانی یک دستگاه فرچه زنی می تواند این الیاف را صاف کند و به حالت زیبای اولیه باز گرداند.

 در روش دوم زمانی است که ترمیم یعنی تعویض و شما باید برخی از قطعات چمن مصنوعی را تعویض کنید. برای این کار ابتدا قسمت های آسیب دیده چمن مصنوعی با چاقو یا وسیله مناسب دیگری برش داده می شود. سپس اگر سطح زیرین آنها نیز دچار آسیب شده باشد ترمیم می گردد. پس از انجام این کار، باید یک چمن مصنوعی مناسب و جداگانه  را برش داد و با توجه به ابعادش در محل جدا شده قرار داد. شکاف بین قطعات جدید چمن با چمن مصنوعی اولیه با چسب های مخصوص و به صورت یکنواخت پر می شود. در مرحله بعد به میزان کافی سیلیس و گرانول ریخته میشود و سپس زمین فرچه زده می شود تا کاملا آماده شود. در مرحله بعد اگر نیاز بود زمین چمن باید خط کشی شود و در اخرین گام هم زمین با واترجت به خوبی شسته و تمیز می شود.

مای دکوری

اگر دنبال فروشگاهی هستید که از آن چمن های مصنوعی زیبا و باکیفیتی خریداری کنید می توانید روی مای دکوری حساب باز کنید. مای دکوری سالهاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است و بهترین محصولات را ارائه می دهد.

شما می توانید انواع کفپوش ها را در این فروشگاه پیدا کنید و در سایت آن مشخصاتشان را مشاهده کنید. مای دکوری قیمت های بسیار مناسبی دارد و در کنار آن با تخفیف های مناسبی که می دهد باعث می شود تا هزینه خرید شما پایین  بیاید. شما می توانید بهترین خریدها را از فروشگاه آنلاین مای دکوری انجام دهید.

مای دکوری همواره سعی کرده است بهترین خدمات را ارائه دهد و برای همین است که شما می توانید بهترین ها را در آن پیدا کنید. محصولات پس از سفارش،در سریعترین زمان به دست افراد می رسد و هزینه ارسال محصولات نیز بسیار پایین است. مای دکوری به تمام نقاط کشور محصول ارسال می کند و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست. هم چنین مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارد و  در صورت بروز مشکل می توان با یک تماس، در جهت رفع آن اقدام کرد. مای دکوری رضایت مشتریان خود را همواره یکی از اولویت های خود دانسته است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()