سبد خرید 0

5 نکته در انتخاب پارکت لمینت پذیرایی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 بهمن 1399 در ساعت 13 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه افراد طرح پارکت لمینت را جایگزین کفپوش های چوبی گران قیمت کرده اند،که هر شخص قدرت خرید آن را نداشت ،با تولید طرح های جدید پارکت لمینت خیلی از اشخاص قادر به خریدن پارکت لمینت هستند. در قدیم طرح های پارکت لمینت کاملا ماهیت پلاستیکی داشت،طوری که وقتی لمینت قدیمی را کنار چوب قرار می دهیم هیچ شباهتی به طرح چوب نداشت. اما با وجود پیشرفت تکنولوژی دیگر چنین مواردی وجود ندارد ، علاوه بر افزایش کیفیت ظاهری و شکل ماهیت آن  از جنس خوبی برخوردار است. امروز دور هم جمع شده ایم تا نکاتی در انتخاب پارکت لمینت پذیرایی برای شما عزیزان بازگو کنیم.

هنگام انتخاب و خرید پارکت لمینت پذیرایی یا اتاق نشیمن ، عناصر زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارند، عناصری همانند دوام ، زیبایی و طراحی. در انتخاب کفپوش در صورت داشتن کودک خردسال و یا حیوان خانگی باید نوعی را انتخاب کنید که برایتان دردسرساز نباشد. نکاتی که در زیر ذکر می شود می تواند  به عنوان راهنمای انتخاب پارکت لمینت پذیرایی به شما کمک بسیار زیادی کند پس اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود را به وسیله پارکت لمینت دارید بهتر است که تا انتهای مطلب با مای دکوری همراه باشید.

  • رنگ

  انتخاب رنگ مناسب برای پارکت لمینتاز اهمیت بسیار بالائی برخوردار است رنگ پارکت می تواند یک اتاق راکوچک تر و یا بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهد انتخاب رنگ مناسبی که با دیگر عناصر موجود در اتاق از جمله فرش، دیوارها،  مبلمان و ... همخوانی داشته باشد وبه شما کمک میکند تا به طرح ایده آل خود دست پیدا کنید. رنگ پارکت لمینت پذیرایی را براساس اتاق خالی انتخاب نکنید. حتما برای انتخاب رنگ پارکت لمینت به رنگ سایر المان های فضا توجه کنید تا ببینید آیا از نتیجه کار راضی هستید یا خیر.

دو نمونه از مواردی که در هنگام انتخاب رنگ پارکت لمینت باید به آن توجه داشته باشید: 1. مبلمان 2. سقف و ستون خانه(دیوار)

1. مبلمان

 مثلا اگر مبلمانی دارید که دارای رنگ خاصی است و تمایل دارید بر رنگ آن تاکید داشته باشید باید از پارکت لمینت رنگ خنثی استفاده کنید. پارکت لمینت هایی که رگه هایی از رنگ قرمز دارند با مبلمان استیل همخوانی دارند. پارکت لمینت های قهوه ای تیره به طور کلی برای منازلی که از سبک روستیک تبعیت می کنند مناسب است.

2.دیوار

اتاق با پارکت لمینت و دیوارهای روشن خانه را بزرگتر نشان می دهد. اما اگر فقط از رنگ های روشن استفاده شود خانه سرد و بی روح خواهد شد.

اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت لمینت و سقف روشن باشد , تاثیر خطوط افقی بیشتر می شود. به عبارتی دیگر به خطوط افقی بیش تر توجه می شود. در صورتی که پارکت لمینت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند,اتاق باریک تر و بلندتر به نظر می رسد. پارکت لمینت تیره با دیوار ها و سقف روشن, اتاق را پهن تر نشان می دهد.

یک اتاق با پارکت لمینت و سقف تیره ودیوارهای روشن, پهن ترو پایین تر به نظر می رسد. اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت لمینت تیره باشند,حس بودن در زیر زمین در فرد ایجاد می شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.

پارکت لمینت پذیرایی

همان طور که گفتیم برای انتخاب رنگ پارکت لمینت پذیرایی مثل سایر قسمت های منزل باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید، با این تفاوت که حساسیت انتخاب پارکت لمینت برای پذیرایی از شدت بیشتری برخوردار است زیرا اتاق پذیرایی از مهم ترین قسمت های منزل می باشد. بنابراین دکوراسیون و به طور کلی اهمیت به زیبایی آن بسیار مهم است.

برخی از این حساسیت ها در زیر آورده شده اند:

  •  جنس

انتخاب جنس مناسب نیز از مواردی است که در حفظ زیبائی و کارائی پارکت لمینت در طول زمان استفاده نقش بسزائی دارد. پارکت لمینت ها دارای کلاس های متفاوتی برای تردد های مختلف می باشند بطور مثال برای برای مناطق کم تردد از قبیل منازل می توان از لمینت های AC3 و یا جهت اطمینان بیشتر کلاسAC4انتخاب بسیار مناسبی می باشد. کیفیت HDF از مهمترین فاکتور های مقاومت و استحکام لمینت است، هر چه خلوص چوب آن بیشتر باشد(ضایعات ترکیبی کمتر باشد) و Density(فشردگی واحد حجم )آن بالاتر باشد،کیفیت لمینت بالاتر است.

  •  نوع قفل  CLICK

 نوع کلیک یا قفل انواع و تکنولوژی های مختلفی دارد.کلیک خوب سهولت نصب و دوام آن را بالا می برد. در این نوع قفل برای نصب لمینت نیاز به چسب نداشته و توسط قفل به هم متصل می شوند. به این علت که از چسب استفاده نمی شود به کف زیرین آسیب نمی رساند و پس از جمع کردن لمینت ، پوشش کف قبلی قابل استفاده خواهد بود. نصب آن بسیار سریع و آسان است و متراژ حدود 100 متر مربع در یک روز قابل اجرا است.

  • نوع و یا طرح

پارکت لمینت ها تمیز کردنشون نسبت به پارکت و کفپوش چوبی راحت تر است و به راحتی با یک تی نم دار تمیز می شوند و لازم به واکس نیس، و با یک جارو ساده کار نظافت را انجام می دهد. دلیل پرطرفدار بودن پارکت لمینت ها تنوع در طرح پارکت لمینت و رنگبندی زیبا پارکت لمینت می باشد که مشتری می تواند با توجه به رنگ بندی دکور منزل خود مدل پارکت پذیرایی خود را انتخاب کنند.

این گزینه رابطه مستقیم با سلیقه شخصی هر فرد دارد به طور مثال لمینت های High Glass سطح براق و صاف که جلوه لاکچری به محیط می بخشد پارکت لمینت های Normal Embossed با برجستگی های متوسط  و یا Deep Embossed با برجستگی ها و گره های عمیق و طبیعی چوب که حس راه رفتن در طبیعت را به شما منتقل خواهد کرد.

  •  ابعاد

مهم نیست که اتاق نشیمنتان کوچک باشد یا بزرگ، رنگی که برای پارکت لمینت انتخاب می کنید همیشه تأثیر زیادی بر ابعادی که به نظر می رسد دارد. آیا اتاق نشیمنتان بزرگ و پهن است؟ در این حالت می توانید از رنگ های گرم یا تناژ تیره مثل گردویی برای شما مناسب خواهد بود. انتخاب رنگ پارکت لمینت باعث می شود اتاقتان کوچک تر و درنتیجه دنج تر به نظر بیاید.

از طرفی دیگر، اگر اتاق نشیمن شما بسیار کوچک است، استفاده درست از رنگ ها می تواند ناجی شما باشد. در اینمواقع سعی کنید از رنگ های روشن و خنثی مثل طوسی، سفید یا بلوطی استفاده کنید. این رنگ ها توانایی این را دارند تا فضا را بازتر نشان دهند بدون اینکه مجبور شوید بخشی از مبلمان خود را بیرون بگذارید. همچنین در فضاهای کوچک استفاده از پارکت لمینت براق توصیه نمی شود.

  • نور

در طول روز نور اتاق نشیمنتان به تدریج تغییر می کند. بنابراین خرید پارکت لمینت برای چنین اتاقی در شب و در

یک محیط با نور کاملا متفاوت شما را به اشتباه خواهد انداخت. بنابراین، برای اینکه انتخاب دقیق تری داشته باشید

و خدایی نکرده در آینده از انتخاب خود پشیمان نشوید پیشنهاد می کنیم نمونه را در نورهای مختلف و شرایط

مختلف بررسی کنید.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()