سبد خرید 0

مدل های جدید موکت برای منزل و محل کار

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 21 آذر 1400 در ساعت 13 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تا همین چند سال قبل، تنها استفاده ای که از موکت می کردیم این بود که آن را ببریم و برای پر کردن کناره های فرش از آن استفاده کنیم. در گذشته موکت ها در دنیای دکوراسیون داخلی جایگاه چندانی نداشتند، اما امروزه ترند شده اند. با توجه به اینکه به دلیل کرونا همه افراد سال گذشته بیشتر وقتشان را در خانه هایشان سپری کردند، اکثرا از سبک های براق خسته شده اند و دلشان محیط های دنج تر، دلپذیرتر و ساده تر می خواهد؛ و علاوه بر فرش، چه چیزی بهتر از مدل های جدید موکت باعث می شود فضای خانه چنین احساساتی را به شما منتقل کند؟ به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم گرفته ایم در خصوص جدید ترین و ترند ترین مدل های موکت با شما صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

 

مدل های جدید موکت سال 2022 کدامند؟

امروزه موکت ها در اشکال بسیار شیک و مناسب برای فضا های مدرن و کلاسیک وارد بازار شده اند. از جدیدترین مدل های موکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- موکت های دارای الیاف طبیعی

مدل های جدید موکت

از مدل های جدید موکت که پرطرفدار ترین و محبوب ترین مدل است، می توان به موکت های دارای الیاف طبیعی ازجمله کنف، پشم، پنبه، کتان و غیره اشاره کرد. موکت های کنفی به دلیل ماهیت سخت و تطبیق پذیری خود، کف بسیاری از خانه ها را زیباتر می کنند. ظاهر این نوع موکت ها شبیه به کفپوش های چوبی است، با این تفاوت که کمی نرم تر است. علاوه بر این، به دلیل ساده بودن می توانید فرش هایتان را نیز روی آن بیندازید.

 

2- موکت های دارای طرح ها و رنگ های بولد

مدل های جدید موکت

مدل های جدید موکت تنها به این دلیل طراحی نشده اند که شما پاهایتان را روی آن ها بگذارید و احساس راحتی کنید. رنگ ها و طرح های جسورانه و بولد طی دو سال گذشته پرطرفدار بوده اند. بنابراین اگر قصد خرید موکت را دارید، از نمونه های طرحدار و رنگی نترسید و برعکس، نسبت به خرید این مدل ها اقدام کنید. فرقی نمی‌کند طرح های مینیمالیستی تک رنگ را با رنگ های پیچیده دوست داشته باشید یا رویکردی حداکثری تر با الگو های متضاد. چیزی که اهمیت دارد این است که موکت ها گزینه ها و مدل های زیادی برای تناسب با طرح شما و دکوراسیون منزلتان ارائه می دهند.

 

3- موکت های پالتی چند رنگ

مدل های جدید موکت

موکت های پالتی چند رنگ نیز انتخاب جسورانه دیگری است که می توانید داشته باشید. این موکت ها تغییری اساسی در کل فضای منزلتان ایجاد می کنند و زیبایی خیره کننده ای دارند. همانطور که می دانید یکی از بهترین مکان ها برای شروع تغییر دکوراسیون منزل، کف خانه است. اگر موکت های رنگی خود را به درستی با سایر وسایل خانه ترکیب کنید، استفاده از یک موکت زیبا و چند رنگ می تواند به منزل شما روح ببخشد و آن را جذاب تر کند. یک زمینه زیبا به شما کمک می کند تا بقیه محیط را بر اساس آن بچینید. شما می توانید از بافت ها و رنگ های به خصوصی استفاده کنید و طرح های خودتان را امتحان کنید.

 

4- موکت های مخملی

موکت های مخملی

اغلب برای کف فضای داخلی از پوشش ساده سنگ، سرامیک و پارکت استفاده می کنند اما هیچ چیز حس یک تکه موکت یا فرش مخملی را به شما نمی دهد. اگر راحتی و رفاه اولویت اولتان است، به سراغ مدل های جدید موکت مخملی بروید. این نوع موکت ها حس گرمی، نرمی و راحتی را ایجاد می کنند و گزینه ای بسیار مناسب برای مکان های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب یا اتاق کار هستند.

 

5- موکت های سه بعدی

موکت های سه بعدی

یکی دیگر از مدل های جدید موکت، انواع سه بعدی هستند که جذابیت های بصری بیشتری دارند و با وجود اینکه مدت زیادی نیست وارد بازار شده اند، اما توانسته اند توجهات زیادی را به سمت خود جلب کنند. طراحی این موکت ها به گونه ای است که به نظر دارای عمق و برجستگی هستند. در واقع نوعی خطای دید به وجود می آورند و بیننده فکر می کند در حال دیدن پستی و بلندی هایی در سطح موکت است. از ویژگی های مهم موکت های سه بعدی می توان به این موضوع اشاره کرد که گرد و غبار را جذب نمی کنند و به راحتی قابل نظافت و تمیزکاری هستند. از طرف دیگر، به دلیل دارا بودن پروپیلن باکیفیت بالا، به کف زمین نمی چسبند و آسیبی را به کف وارد نمی کنند.

 

6- موکت های دارای رنگ های خنثی

موکت های دارای رنگ های خنثی

اگرچه امروزه موکت های دارای رنگ ها و طرح های بولد ترند شده اند، اما موکت های دارای رنگ های خنثی همچنان طرفداران خاص خودشان را دارند. رنگ های خنثی مانند خاکستری، بژ، طوسی و قهوه ای کم رنگ، حالت های گرم، دلپذیر و آرامش بخشی را در محیط خانه ایجاد می کنند. این از جمله مواردی است که باید در انتخاب موکت برای خانه های کوچک و بزرگ در نظر گرفته شود. علاوه بر این، رنگ های خنثی می توانند با تضادی که با سایر رنگ ها ایجاد می کنند، فضای خانه را بزرگ تر نشان دهند و یک فضای عالی خلق کنند. رنگ های خنثی بیشتر در دکور های مینیمال استفاده می شوند؛ زیرا مینیمالیست ها چندان اهل ریسک و تکنیک های جسورانه نیستند و از رنگ های جیغ و براق استفاده نمی کنند.

 

7- موکت های کاشی

موکت های کاشی

موکت های کاشی مدلی جدید هستند و رقیب خوبی برای کفپوش ها محسوب می شوند. بافت و جنس موکت های کاشی تفاوتی با دیگر موکت ها ندارند؛ تنها تفاوت آن ها در اندازه است و این که دارای تکه هایی جداگانه است که به یک دیگر می پیوندند. موکت های کاشی اندازه کوچکتری نسبت به بقیه دارند و همین امر منجر شده است کاربری موکت به مراتب بیشتر شود.

هر تکه ای از این موکت که آسیب ببیند به راحتی قابل تعویض و جایگزین کردن است. شما می توانید با استفاده از تکه های این موکت فضایی اختصاصی در داخل خانه خود ایجاد کنید. موکت های کاشی بهترین موکت برای دیزاین شرکت ها و ادارات خصوصی محسوب می شوند و به دلیل داشتن تنوع بالا در رنگبندی، قابلیت تطبیق با محیط های اداری را دارند.

 

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، به نظر شما آیا موکت ها ترند باقی می مانند؟ به عقیده ما بله؛ به جرات می توان گفت پس از صحبت کردن با طراحان داخلی مختلف به این نتیجه رسیده ایم که اگر موکت ها به درستی انتخاب شوند تا چندین سال آینده ترند باقی می مانند؛ بنابراین اگر می خواهید از شر دکوراسیون خسته کننده و تکراری خود خلاص شوید و به دنبال ایده های نو می گردید، از به کارگیری مدل های جدید موکت در منازلتان و محل کارتان غافل نشوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()