سبد خرید 0

آشنایی با رنگ بندی موکت اداری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 13 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت یک کف پوش پارچه ای است که به طور معمول از یک لایه فوقانی متصل به پشت تشکیل شده است. این لایه فوقانی به طور سنتی از پشم ساخته می شد ، اما از قرن 20 میلادی اغلب از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن ، نایلون یا پلی استر استفاده می شود ، زیرا قیمت این الیاف نسبت به پشم کمتر است. این لایه ی فوقانی معمولاً از دسته های پیچ خورده تشکیل شده است که به طور معمول تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند تا ساختار خود را حفظ کنند. اصطلاح موکت غالباً در زمینه ای مشابه اصطلاح فرش به کار می رود ، اما معمولاً موکت ها کوچکتر هستند و به زمین متصل هستند. از موکت ها برای اهداف مختلفی استفاده می شود ، از جمله عایق بندی کف پا از کاشی سرد یا کف بتونی ، ایجاد فضای راحت تر برای اتاق برای نشستن روی زمین به عنوان مثال ، هنگام بازی با کودکان  ، کاهش صدا از راه رفتن به ویژه در ساختمانهای آپارتمانی ، و افزودن دکوراسیون یا رنگ به یک اتاق. موکت ها را می توان در هر رنگی با استفاده از الیاف رنگ شده متفاوت ساخت. موکت ها می توانند انواع مختلفی از نقش و نگارها را داشته باشند که برای تزئین سطح استفاده می شوند. از موکت ها در مراکز صنعتی و تجاری مانند فروشگاه های خرده فروشی و هتل ها و در خانه های شخصی استفاده می شود. امروزه طیف گسترده ای از موکت ها و قالیچه ها در بسیاری از سطح قیمت و کیفیت در دسترس است ، از موکت های ارزان قیمت مصنوعی که در کارخانه ها به تولید انبوه رسیده و در ساختمانهای تجاری استفاده می شود تا موکت های گران قیمت پشمی گره خورده که در خانه های شخصی استفاده می شود.


مکان اداری چه جور جایی است؟


منظور از مکان اداری ، مکان و سایتی است که دفتر یک سازمان در آن واقع شده است. موقعیت مناسب دفتر برای هر سازمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن تصمیم گیری در مورد این موضوع ، مدیریت باید نیازهای فعلی و آینده را نیز در نظر بگیرد. مکان نامناسب بر کارایی عملیات تأثیر منفی می گذارد.
به لطف فناوری امروز ، دفاتر خانگی بیش از هر زمان دیگری رایج هستند. حتی برای کسانی که در خانه کار می کنند ، داشتن منطقه ای در خانه مخصوص کامپیوتر و فضای کار جداگانه محبوب شده است.
اغلب اوقات ، سبک موکت نصب شده در مناطق دیگر خانه همیشه مناسب دفتر کار خانه نیست.

بنابراین بهترین نوع موکت برای دفتر خانه کدام است؟


موکتی با پرز کوتاه برای محیط های اداری ایده آل است.  پرز کوتاه موکت حرکت راحت تری را برای صندلی اداری روی چرخ و محل اسکان بهتر مبلمان اداری سنگین و تجهیزات را فراهم می کند.
سبک های حلقه دار می تواند برای دفاتر خانگی ایده آل باشد ، زیرا عموماً از موکت های برش خورده مسکونی نمای کمتری دارند.
اگر موکتی را با ظاهری دنج و مسکونی ترجیح می دهید ، ممکن است بخواهید یک برش را در نظر بگیرید. اکثر سبک های برش و حلقه دارای الیاف کوتاه هستند که با حلقه های کوچک و محکم جفت می شوند. غالباً ، قرارگیری حلقه ها الگویی در موکت ایجاد می کند.
موکت های تجاری به طور خاص برای استفاده در محیط های اداری طراحی شده اند. گرچه آنها به طور آشکار به دفاتر کار مراجعه می کنند که حجم بالایی از ترافیک را دریافت می کنند ، اما همچنان می توانند گزینه های عالی برای دفاتر خانگی باشند ، زیرا دارای ویژگی های بسیاری هستند که به عملکرد بالا کمک می کنند.
موکت های تجاری معمولاً موکت هایی با تکه برش بسیار کوتاه یا سبکهای حلقه ای سطح پایین هستند. هر دو سبک برای یک دفتر خانه کار می کند. اکثر مردم احساس می کنند که موکت های تجاری برش خورده بیشتر از سبک های حلقه ای سطح مسکونی و "صنعتی" به نظر می رسند و بنابراین می توانند برای یک دفتر کار خانگی مناسب باشند. گرچه به طور معمول ، موکت های تجاری برش خورده کمی گران تر از سبک های حلقه ای هستند.
بسیاری از موکت های تجاری حلقه دار از محافظت در برابر "زیپ زدن" برخوردار هستند - هنگامی که کشیدن یک حلقه باعث می شود که حلقه های بعدی در همان ردیف نیز سست شوند. زیپ زدن به این دلیل اتفاق می افتد که موکت اساساً در یک خط مستقیم بخیه زده شده است ، بنابراین وقتی یک حلقه کشیده می شود ، حلقه بعدی را در خط می کشد. در واقع برای جلوگیری از زیپ زدن ، بسیاری از موکت های تجاری به صورت زیگ زاگ بخیه زده می شوند ، به طوری که هیچ حلقه همسایه ای در همان خط وجود ندارد.
بدیهی است که دفاتر کار خانگی به میزان زیادی از ترافیک فضاهای تجاری برخوردار نیستند ، بنابراین کمتر به محافظت از زیپ در موکت نیاز داریم. با این حال ، داشتن این ویژگی هرگز بد نیست ، بنابراین اگر می خواهید یک موکت تجاری برای دفتر کار خود انتخاب کنید ، ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید.
تا زمانی که در دفتر خانه خود از فن آوری و ماشین آلات بسیار  پیچیده ای استفاده نکنند ، احتمالاً نیازی به موکتی با خاصیت ضد استاتیکی پیشرفته ندارید. درمان ضد استاتیکی که در بیشتر موکت ها وجود دارد باید کافی باشد. موکت های تجاری با درجه سنگین ، که برای محیطهای سازمانی مانند مراقبتهای بهداشتی و آزمایشگاهها طراحی شده اند ، محافظت ایستا را افزایش می دهند.
اگر متوجه شدید که مرتباً با استاتیک مشکل دارید ، سعی کنید سطح رطوبت در خانه خود را افزایش دهید ، این امر می تواند به کاهش تجمع الکتریسیته ساکن کمک کند.
مهم نیست که شما برای دفتر خانه خود چه سبکی از موکت را انتخاب می کنید ، حتماً یک زیرانداز محافظ زیر صندلی خود قرار دهید ، تا از صدمه دیدن نرسیدن صندلی به سطح موکت (که می تواند منجر به سایش بیش از حد و گیرهای احتمالی شود) جلوگیری کنید. همچنین ، برای تداوم ، رنگی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون بقیه دفتر شما باشد.
اگر دفتر کار شما بی طرف است ، فرش پررنگ و رنگی می تواند به بیانیه شما کمک کند. به عنوان مثال ، اگر میز تحریر با پوستی کم رنگ دارید ، یک فرش قرمز پررنگ می تواند ظاهری مدرن ایجاد کند و فضای اتاق را فوراً آرایش کند.
اگر دفتر کارتان کوچک است ، بهتر است از موکت های پررنگ ، به خصوص در سایه تیره رنگ ، خودداری کنید. رنگ های تیره فقط دیوارها را تاریک می کند و به طور بالقوه در چنین فضای تاریکی کار کردن طاقت فرسا می شوند. با این حال ، اگر دفتری جادار دارید ، یک موکت تیره و جسورانه ایده آل است.
بسیاری از ایده های روانشناختی در مورد انتخاب رنگ پررنگ برای دفتر وجود دارد و بر اساس ترجیحات شما در مورد چگونگی ترجیح دادن دفتر کار شما ، انتخاب رنگ کفپوش شما می تواند به ابزاری قدرتمند تبدیل شود.
به عنوان مثال گفته می شود که رنگ قرمز باعث تحریک جریان خون برای یک نیروی کار با انرژی بیشتر می شود ، در حالی که گفته می شود آبی و سبز باعث ایجاد یک فضای آرام می شود ، ضربان قلب را کاهش می دهد و باعث بهبود سلامتی می شود.


جمع بندی:


موکت طرح دار می تواند جلوه ای از کلاس و زیبایی را به دفتر شما اضافه کند. این سبک موکت به شما امکان می دهد بیش از یک رنگ را در کف خود بگنجانید و فرصتی را برای ایجاد الگوهای جالب ، چشم نواز و قابل تأمل فراهم می کند ، که برای یک محیط اداری ایده آل است.
هنگام استفاده از موکت طرح دار ، گزینه های زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید ، از ایجاد الگویی که از دیوار به موکت در اتاق نفوذ می کند، تا استفاده از الگویی برای بخشی از اتاق و داشتن نقطه کانونی برای کمک به جلوه ی اتاق.
علاوه بر این ، موکت طرح دار می تواند یک روش عالی برای آراستن یک دفتر کار باشد تا توانایی شما در استفاده از رنگ و طرح را به نمایش بگذارد. این امر به ویژه درصورتی که تجارت شما ارتباطی با صنعت طراحی داشته باشد ، بیشتر صدق می کند. حتی می توانید یک الگوی امضا ایجاد کنید که نماد تجارت شما باشد و به بازدیدکنندگان کمک کند شرکت شما را به یاد بیاورند.
الگوهای كوچك تر ، مانند طراحی بالا ، جلوه دلپذیر و بی نظیری را به دفتر ارائه می دهند.
الگوهای کوچکی از این دست نقطه کانونی را از سایر جنبه های اتاق نمی گیرد و جزئیات کافی را برای جلوگیری از ساده بودن کفپوش فراهم می کند.

مای دکوری


مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()