سبد خرید 0

روش نصب و اجرای زیرسازی کف‌پوش‌های PVC

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 20 بهمن 1399 در ساعت 12 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این روزها به طور معمول کف خانه‌ها از سرامیک، موزاییک، پارکت و... پوشیده شده می‌باشد اما در این میان، کف‌پوش‌های پلاستیکی PVC با ورود به بازار و تولید و عرضه در طرح‌ها، رنگ‌ها و در عین داشتن برتری نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها علاقه‌مندان این صنعت را محسور و مجذوب خودکرده است؛ بنابراین، کف‌پوش‌های منزلتان را عوض کنید، کف‌پوش‌های PVC می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ما در این مقاله قصد داریم روش نصب و اجرای زیرسازی کف‌پوش‌های PVC برای شما بازگو کنیم پس تا انتهای این مطلب با مای دکوری همراه باشید.

زیرسازی و کف‌سازی به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین مقولات نصب کف‌پوش‌های PVC می‌باشد. همان‌طور که در ساختمان‌سازی بعد از اجرای یک دیوار، روی آن نازک‌کاری انجام می‌شود، بعد از یکدست کردن کف ساختمان، باید روی آن کف‌سازی یا همان زیرسازی انجام گیرد تا هم به زیبایی و هم به دوام و ماندگاری آن بیفزاید. زیرسازی کف‌پوش از جمله مواردی می‌باشد که بسیار حائز اهمیت می‌باشد چرا که در صورت اعمال ناصحیح آن باعث می‌شود تا به کف‌پوش لطمه بزند که در این صورت خسارات زیادی به بار می‌آورد. در ادامه بیشتر درباره آماده‌سازی کف برای نصب و اجرای کف‌پوش PVC می‌پردازیم.

کف‌پوش‌ها از پرکاربردترین اجزای دکوراسیون داخلی می‌باشند، همچنین می‌توان گفت این محصولات جزئی جدانشدنی از دکوراسیون هستند که امروزه باید به آنها توجه ویژه‌ای نمود. البته قابل‌ذکر است که در هنگام انتخاب کف‌پوش دست شما باز است و نمونه‌های مختلفی در اختیار کاربران می‌باشد که می‌توانند با استفاده از هر یک به دکور کردن واحد خود بپردازند.

کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی (PVC) یا وینیل تولید شده از پلی‌وینیل‌کلراید می‌باشند که جنس آن نوعی پلاستیک بسیار مقاوم است. این ماده به علت داشتن طول عمر بالا در ساختمان‌سازی به مقدار زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در هر کجای یک واحد مشاهده نمود. قبل از اینکه به چگونگی زیر این نو کف‌پوش‌ها برویم بهتر است ابتدا علت آن را جویا بشویم.

علت زیرسازی کف‌پوش PVC

یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از کاربران ممکن است بوجود آید، علت انجام‌دادن زیرسازی می‌باشد که در جواب باید بگوییم، یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کف‌پوش زیرسازی آن می‌باشد که اگر درست انجام نشود ممکن است پس از مدتی آسیب ببیند دیگر قابل‌استفاده نباشد و مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد که هزینه‌های بالاتری را همراه داشته باشد. در ضمن کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی را نمی‌توان بر روی سطوحی که دارای پستی‌وبلندی هستند نصب کنید و باید برای ابتدا سطح موردنظر را کاملاً هموار کنید تا برای نصب آماده شود.

به‌صورت کلی آماده‌کردن کف برای نصب کف‌پوش را زیرسازی کف‌پوش PVC می‌گویند. البته این کار تنها برای کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی انجام نمی‌شود و قبل از نصب هر نوع کف‌پوشی باید زیرسازی آن صورت بگیرد تا به‌خوبی بر روی سطح قرار گرفته و بتوان از آن استفاده کرد.

 

نحوه انجام زیرسازی کف‌پوش PVC

خبر خوبی که در اینجا وجود دارد این است که زیرسازی کف‌پوش‌های وینیل کار سختی نمی‌باشد و می‌توان این کار را در مدت‌زمان کوتاهی به اتمام رساند. با اینکه همیشه پیشنهاد ما این است که برای کارهای حساسی مانند زیرسازی و یا نصب کف‌پوش‌ها از فردی متخصص کمک بگیرید، درصورتی‌که کمی با این کار آشنا باشید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.

  • مراحل اولیه: به‌طورکلی هنگام زیرسازی کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی باید سطح را هموار کنید تا کف‌پوش به‌خوبی بر روی کف قرار بگیرد و بچسبد:

برای این کار بهتر است تا از ملات مخصوص استفاده کنید که با استفاده از پودر سنگ، سیمان و چسب بتن تشکیل شده. این ملات برای پوشاندن پستی و بلندی‌ها بسیار مناسب است اما درصورتی‌که فکر می‌کنید آماده کردن آن برای شما کار مشکلی است می‌توانید با استفاده از ملات های آماده که برای زیرسازی در ابزار فروشی‌ها موجود هستند استفاده کنید. ملات را به خوبی بر روی کف پخش کنید و برای این کار می‌توانید از یک کاردک کاملاً صاف کمک بگیرید. بعد از اینکه به خوبی سطح را هموار ساختید باید منتظر بمانید تا ملات خشک شود.

 

اتمام زیرسازی کفپوش های پی وی سی

مراحل پایانی: پس از اینکه سطح زیرسازی کار شما به خوبی خشک شد به سراغ نصب کفپوش ها بروید. برای نصب نیاز به چسب مخصوص دارید که در بیشتر ابزار فروشی‌ها یافت می‌شود. چسب‌های مخصوص را بر روی کف به مقدار نیاز بزنید و منتظر بمانید تا کمی خشک شود و سپس کفپوش ها را به ترتیب بر روی آن قرار دهید. بهتر است برای اطمینان از چسبیدن کفپوش بر روی آن اشیای سنگینی قرار دهید تا به خوبی بر روی کف تحکیم شوند.

**نکته: فراموش نکنید که حتی در صورتی که سطح مورد نظر شما صاف باشد هم شما نیازمند اجرای زیرسازی کفپوش پی وی سی هستید. در واقع تنها هدف از اجرای زیرسازی کفپوش پی وی سی این نیست که سطح هموار شود بلکه اهداف دیگری نیز برای این کار وجود دارد که دقیقاً همان اشتباهی است که امروزه بسیاری از افراد مرتکب آن می‌شوند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا نتوانند کف‌پوش پی‌وی‌سی را به‌خوبی به اجرا درآورند**

جمع‌بندی و نکات پایانی

به‌صورت کلی زیرسازی کف‌پوش پی‌وی‌سی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد که درصورتی‌که به آن توجه نداشته باشید نمی‌توانید به‌خوبی کف‌پوش پی‌وی‌سی را نصب کنید. تمامی نکاتی که ما در ابن مقاله بیان کردیم نکاتی هستند که به‌صورت تخصصی و توسط تیم حرفه‌ای مای دکوری جمع‌آوری‌شده‌اند و شما حتماً قبل از آن که اقدام به نصب کف‌پوش پی‌وی‌سی کنید باید این نکات را بدانید هرچند برای این کار توصیه‌ای که برای شما داریم این است که سعی کنید از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کف‌پوش‌ها را در اختیار داشته باشید چرا که با این کار از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای کف‌پوش‌های شما به وجود بیاید جلوگیری کنید. در طول روند زیرسازی کف‌پوش‌ها هم حتماً سعی کنید از اشتباهاتی که برای شما بیان کردیم دوری کنید تا عملیات زیرسازی کف‌پوش با موفقیت انجام شود.

همان‌طور که مشاهده کردید زیرسازی کف‌پوش PVC و اجرای آنها کار زمان‌بری نمی‌باشد و تنها چیزی که باید به آن دقت ویژه‌ای داشت مسطح کردن کف می‌باشد که این کار هم البته سختی‌های خودش را دارد. همچنین اگر تصمیم به خرید کف‌پوش وینیل دارید بهتر است تا به این بخش از سایت مای دکوری مراجعه فرمائید تا مدل‌های متنوعی از این محصولات را مشاهده کنید.

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت کف‌پوش خود را از بین طرح و رنگ‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می‌توانید سؤالات خود را از طریق شماره درج شده در سایت با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان ما دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()