سبد خرید 0

کاربرد چوب در ساخت کفپوش منازل چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400 در ساعت 14 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمانی برای پوشش کف ساختمان ها تنها چند گزینه محدودی وجود داشت اما امروزه گزینه های زیاد و متنوعی موجود است. امروزه کفپوش های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند نیازهای مختلف افراد را رفع کند. یکی از موادی که برای ساخت کفپوش ها استفاده می شود چوب است. از چوب ،کفپوش های متنوعی ساخته می شود که هر کدام مزیت های خودشان را دارند. در این مقاله به کاربرد چوب در ساخت کفپوش منزل پرداخته شده است.

کفپوش ها

یکی از مولفه های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی ، کفپوش می باشد. پوشش کف یک منزل تاثیر زیادی روی دکوراسیون و ظاهر کلی آن دارد و از این رو باید به آن توجه ویژه ای کرد. انتخاب کردن یک کفپوش مناسب و زیبا می تواند زیبایی منزل و خانه شما را دو چندان کند.

امروزه و با پیشرفت علم و فناوری کفپوش های زیادی ساخته شده است. خیلی از این کفپوش ها ، کفپوش هایی هستند که از چوب ساخته می شوند. چوب به دلیل ویژگی هایی که دارد می تواند گزینه ای عالی برای پوشش کف یک ساختمان باشد.

کاربرد چوب در ساخت کفپوش منازل

از چوب برای ساخت کفپوش های متنوعی ساخته می شود که جلوتر به آنها اشاره خواهد شد. در ابتدا می خواهیم به مزیت های استفاده از چوب برای یک پوشش کف یک ساختمان و منزل استفاده شود. در  زیر این مزایا آورده شده اند:

1.حس طبیعی تر:

زمانی که شما از کفپوش های چوبی برای منزل خود استفاده می کنید حس نزدیک تری با طبیعت خواهید داشت. چون بهرحال چوب از درختان و طبیعت گرفته شده است و احساس بهتر و زیباتری را از سنگ به شما منتقل می کنند.

2.طرح و رنگ متنوع :

کفپوش های چوبی به نسبت دیگر کفپوش ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند. امروزه و با تکنولوژی های جدید، کفپوش های چوبی بسیار با کیفیت و با تنوع زیاد تولید می شوند تا نیاز افراد گوناگون را برطرف کنند. این یکی دیگر از مزیت های کفپوش چوبی است.

3.وزن سبک :

کفپوش های چوبی به نسبت خیلی از کفپوش ها از وزن سبک تری برخوردار هستند و این یکی دیگر از مزیت های کفپوش چوبی می باشد.

4.عایق گرما و سرما بودن:

یکی دیگر از مزایای کفپوش های چوبی این است که به خوبی می توانند گرمای محیط را حفظ کنند. این کفپوش ها در مصرف انرژی به خوبی موثر خواهند بود.

5.انعطاف و نرمی بیشتر :

بدون شک کفپوش های چوبی نسبت به سرامیک دارای نرمی و انعطاف بیشتری هستند و این خود مزیت بسیار خوبی است. این مزیت باعث می شود افراد دارای سالمند و یا کودک در خانه های با کفپوش های چوبی آسیب کمتری ببینند.

6.سرعت بالای نصب:

کفپوش های چوبی را می توان به سرعت نصب کرد. آنها در عرض 1 روز نصب می شوند و این در حالی است که برای نصب سنگ  وسرامیک باید زمان بسیار بیشتری صرف کرد.

7.امکان باز کردن و انتقال آنها:

شما می توانید کفپوش های چوبی را در صورت ضرورت به راحتی باز و جدا کرده و به جای دیگری اننقال دهید.

این هایی که دیدید مزیت های کفپوش چوبی نسبت به خیلی از کفپوش ها مانند سرامیک هستند اما بهرحال معایبی هم وجود دارد. برای مثال شستشوی کامل با آب برای کفپوش های چوبی دردسرساز است و همچنین عمر آنها نسبت به سرامیک کمتر است.

انواع کفپوش چوبی

شما تا اینجا دانستید که چوب در ساخت کفپوش منزل بسیار نقش دارد. از چوب برای ساخت انواع کفپوش ها استفاده می شود. در زیر به این کفپوش ها اشاره شده است:

پارکت های چوبی:

یکی از مهم ترین کفپوش ها، پارکت های چوبی هستند. پارکت ها از چوب طبیعی ساخته می شوند و به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارند. این کفپوش ها باعث می شوند تا شما در منزل حسب بسیار خوبی داشته باشید. یک پارکت از قطعاتی ساخته شده است که مانند پازل کنار هم قرار می گیرند. برای نصب پارکت ها، قطعات را کنار هم قرار می دهند و انها را روی سطح زیرینشان می چسبانند. پارکت ها در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. این پارکت ها در مقابل رطوبت، ضربه و فشار مقاومت خوبی دارند و به همین دلیل است که ماندگاری خوبی دارند. از میان چوب هایی که برای ساخت پارکت ها به کار می روند می توان به چوب راش، بامبو، بلوط و گردو اشاره کرد.

پارکت لمینت

لمینت از چوب طبیعی ساخته نمی شود اما کفپوش چوبی است چون از چوب های فرآوری شده ساخته می شوند. لمینت ها در واقع از اچ دی اف(HDF) ساخته شده اند. اچی دی اف ، فیبرهای چوبی با غلظت و چگالی بالا هستند که تحت شرایط خاص ساخته می شوند. از انجایی که این چوب ها در فشار و دمای بالا ساخته می شوند و چگالی بالاتری دارند به همین دلیل دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و ضد آب و فشار می باشد. در واقع پارکت لمینت دیگر مشکلات پارکت های چوبی ساخته شده از چوب طبیعی را ندارند.

این کفپوش ها به وسیله قفل شدن شیارها در همدیگر نصب می شوند. یکی از دلایل محبوبیت پارکت لمینت همین نصب شدن آسان آن می باشد. این کفپوش ها در طرح ها  و رنگ های متنوع و گوناگونی وجود دارند و به خوبی جوابگوی هر خانه و ساختمانی هستند. شما می توانید به خوبی با یک پارکت لمنیت ساخته شده از چوب فرآوری شده، منزل خود را زیبا کنید.

ترمووود

ترموود یک نوع چوب است که در شرایط سخت و خاص تولید می شود. این چوب ابتدا در دمای بسیار بالا گرم می شود و سپس سرد می شود و برای همین است که هم مقاومت بسیار خوبی دارد و هم انعطاف مناسبی دارد. این کفپوش به دلیل آن که مقاومت بسیار بالا و مناسبی دارد برای کفپوش فضاهای بیرونی نیز بسیار مناسب است. این کفپوش ها در برابر نفوذ حشرات ، رطوبت و گرما و سرما مقاومت بسیار خوبی دارند. هم چنین این کفپوش ها در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

خرید کفپوش چوبی

حالا که فهمیدید از چوب چه نوع کفپوش هایی ساخته می شود و مزیت های کفپوش های چوبی را هم یاد گرفتید باید بدانید که در هنگام خرید چوبی چند نکته ضروری هستند. اولین نکته این است که کفپوش چوبی مورد نظر باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد تا بر زیبایی آن بیفزاید. در کنار توجه به دکوراسیون شما باید به این نکته توجه کنید که هزینه خرید چقدر خواهد بود و در نتیجه با توجه به جیب خود خرید کنید. در کنار این دو مورد باید به شرایط آب و هوایی نیز توجه کنید و بهترین کفپوش چوبی را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

چوب در صنایع زیادی کاربرد دارد و از آن محصولات زیادی ساخته می شود. یکی از چیزهایی که از چوب ساخته می شود، کفپوش است. امروزه با رشد تکنولوژی ، کفپوش های چوبی متنوعی ساخته می شود که هر کدام مزیت های خودشان را دارند. به طور کلی اما کفپوش چوبی دارای این مزیت هاست که به خانه شما حس طبیعی تری می دهد، به آسانی قابل نصب است، دارای طرح و رنگ متنوعی است، وزن سبک تری دارد و به راحتی قابل انتقال به جای دیگری است .  این مزیت ها باعث می شود تا کفپوش های چوبی طرفداران زیادی پیدا کنند.

کفپوش چوبی یا از چوب طبیعی ساخته می شود یا از چوب فرآوری شده. پارکت چوبی همان کفپوشی است که از چوب طبیعی درختانی مانند راش ، بلوط و گردو ساخته می شود. لمینت پارکت اما از اچ دی اف ساخته شده است که فیبر چوبی با چگالی بالاست. لمینت پارکت دارای مقاومت بسیار خوبی است وطرح و رنگ بسیار متنوعی دارد. ترمووود نوع دیگری از کفپوش است که از چوبی ساخته می شود که در دمای بسیار بالا گرم می شودو سپس سرد می گردد.

به طور کلی کفپوش های چوبی دارای مقاومت خوبی هستند و طرح های متنوعی دارند. این باعث می شود تا از آنها در جاهای مختلف و برای دکورهای مختلف استفاده شود.

مای دکوری

اگر دنبال خرید کفپوش های چوبی مناسب هستید ، فروشگاه مای دکوری روبروی شماست. مای دکوری فروشگاهی آنلاین و معتبر است که در زمینه عرضه محصولات دکوراسیون داخلی فعالیت می کند. این فروشگاه سالهاست که در حال عرضه بهترین محصولات دکوراسیون داخلی است.

انواع پارکت ها و پارکت لمینت ها را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید و مشخصات انها را بخوانید. محصولات مای دکوری همگی هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت مناسبی دارند. شما می توانید طرح های متنوع کفپوش ها را در سایت مشاهده کنید  و در صورت تمایل سفارش دهید.

محصول سفارش داده شده در سریع ترین زمان ممکن برای مشتری در هر کجای ایران ارسال می شود . این کار با هزینه ای بسیار اندک انجام می شود. مای دکوری هم چنین خدمات پس از فروش بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

در صورتی که برای محصول مشکلی پیش بیاید کافی است تا مشتری با مجموعه مای دکوری تماس بگیرد تا برای رفع آن مشکل به سرعت اقدام شود. مای دکوری همواره رضایت مشتریان را در اولویت قرار داه است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()