سبد خرید 0

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 6 بهمن 1400 در ساعت 11 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است ؟ شاید این سوال بسیاری از افراد باشد؛ اما برخی افراد نیز از انتخاب موکت برای آشپزخانه اجتناب می کنند. در حالی که با انتخاب موکت برای آشپزخانه نه تنها هزینه کمتری را خواهید پرداخت؛ به علاوه می‌توانید از مزایای بسیار آن بهره مند شوید. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است.

 

چرا استفاده از موکت به جای فرش در آشپزخانه مناسب ‌تر است؟

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است

همانطور که می‌ دانید موکت ‌های امروزی پرزهای بلندی دارند و راه رفتن روی آن‌ ها می ‌تواند بسیار آرامش بخش باشد. در حالی که فرش ممکن است این ویژگی را نداشته باشد؛ زیرا اصولاً فرش‌ هایی که برای آشپزخانه استفاده می‌شوند، تراکم به نسبت کمتری نسبت به فرش‌ های دیگر قسمت‌ های منزل دارند. به علاوه همین ویژگی در موکت نیز می‌ تواند در هنگام سقوط اجسام بسیار موثر واقع شود و از شکستن آن‌ ها جلوگیری کند.

اگرچه از نظر زیبایی شناسی، موکت نیز می‌ تواند مناسب دکوراسیون آشپزخانه باشد و کمی روشنایی به یک اتاق خنثی اضافه کند؛ با این حال هر چقدر هم که زیبا باشد، موکتی که نتواند در برابر آسیب ‌های روزانه مانند سقوط اجسام موثر واقع شود، به آشپزخانه تعلق ندارد.

 

انواع موکت آشپزخانه

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است

برخی از موکت ‌ها برای استفاده در آشپزخانه مناسب‌ تر از بقیه هستند. به طور مثال ویژگی ‌هایی مانند دوام، ضد آب بودن، ضد لک بودن و بسیاری موارد دیگر باید هنگام انتخاب موکت مناسب برای آشپزخانه مورد توجه قرار بگیرد.

فراموش نکنید که اگر واقعاً در آشپزخانه خود آشپزی می‌ کنید، اینجا جای فرش ابریشم شرقی نیست. همچنین باید کفپوش آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که موکت زیبا به نظر می ‌رسد و روی آن عملکرد مناسبی دارد.

گره‌های محکم و یکنواخت که در پشت موکت قابل مشاهده است را بررسی کنید. به طور کلی، هر چه تعداد گره‌ها در هر اینچ مربع بیشتر باشد، موکت متراکم ‌تر و بادوام ‌تر خواهد بود.

 

موکت ‌های از جنس نایلون

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است

نایلون یک موکت بادوام و مقاوم در برابر لکه تولید می‌ کند که برای استفاده در آشپزخانه مناسب است. همه الیاف های نایلون به یک اندازه مقاوم نیستند؛ بنابراین اولین الیافی که توجه شما را جلب می کند، نخرید. الیاف نایلونی ارزان‌ تر که معمولاً در موکت‌ های ارزان‌ قیمت یافت می‌شوند، احتمالاً زودتر از موکت های نایلونی با کیفیت بالاتر فرسوده می‌ شوند.

بسته به نوع بافت، موکت ‌های نایلونی می‌ توانند نرمی دلپذیری داشته باشند که در آشپزخانه‌ های بزرگ با فضای سنگ و سرامیک یک مزیت است. همچنین نایلون مقاوم در برابر کپک و پوسیدگی است، که یک مزیت بزرگ برای فضای آشپزخانه محسوب می‌شود.

 

موکت‌ های از جنس پلی استر

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است

موکت های پلی استر در برابر لکه و کپک مقاوم هستند و زیر پا نیز احساس راحتی را به فرد منتقل می‌ کنند. آن ها به اندازه نایلون و برخی مواد دیگر بادوام نیستند؛ بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ ای که رفت و آمد در آن زیاد است، نباشند.

 

موکت‌ های از جنس پلی پروپیلن

موکت‌ های از جنس پلی پروپیلن

موکت‌های پلی پروپیلن می ‌توانند بهترین انتخاب برای افرادی باشند که هزینه برای‌ شان مهم است.

پلی پروپیلن که گاهی الیاف پیوسته حجیم  نامیده می‌ شود، در برابر لکه شدن مقاومت می ‌کند؛ زیرا الیاف آن ضد آب هستند.

با این حال، این ماده در زیر پا کمی زبرتر از سایر موارد است و بسته به نوع بافت، می ‌تواند برای جاروبرقی چالش برانگیز باشد.

 

موکت‌ های از جنس بامبو

موکت‌ های از جنس بامبو

این موکت ‌های طبیعی آشپزخانه نوارهای بامبو در ضخامت‌های مختلف دارند که به پشتی مشبک انعطاف ‌پذیر و اغلب غیر لغزنده متصل شده‌اند. این جنس به دو نوع مقاوم در برابر لکه و غیر مقاوم در برابر لکه تقسیم بندی می ‌شود. اگر به دنبال طرح ‌های ساده هستید، این مدل را پیشنهاد می ‌دهیم و همچنین به دلیل رنگ ‌های خنثی، این مدل می‌تواند مکمل سایر طرح ‌های رنگی نیز باشد.

 

موکت ‌های از جنس پنبه

موکت ‌های از جنس پنبه

یکی از متداول ترین الیاف موجود برای موکت، پنبه طبیعی است. پنبه طبیعی موکت نرمی را ایجاد می کند که معمولاً در اندازه‌ های کوچک تولید می شوند و می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بیندازید؛ اما پنبه مقاوم در برابر لکه نیست و در برابر تردد بالا و همچنین انواع دیگر موکت مقاوم نخواهد بود.

 

موکت ‌های از جنس فوم

موکت ‌های از جنس فوم

در این مورد اگرچه شما با ظاهری کاملاً متفاوت رو به رو هستید، اما این نوع زیرانداز نیز می ‌تواند برای آشپزخانه مناسب باشد.

در واقع، این نوع موکت‌ ها در آشپزخانه‌ های تجاری و محیط ‌های صنعتی بسیار رایج هستند تا خستگی پاها را برای کارگرانی که برای مدت طولانی می‌ ایستند کاهش دهند. آن ها سطحی صاف و قابل شست و شو دارند و معمولاً مقرون به صرفه هستند؛ اما زیبایی ظاهری خاصی ندارند.

 

هنگام انتخاب بهترین موکت آشپزخانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب بهترین موکت آشپزخانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ما در موارد فوق سعی کردیم انواع متریالی که برای تولید موکت مورد استفاده قرار می‌ گیرد را بررسی کنیم و حالا در این قسمت می‌ خواهیم به این سوال که چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است، به صورت دقیق‌ تر پاسخ دهیم.

 

ابعاد

یکی از پاسخ‎ های مهم برای سوال چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است، در نظر گرفتن ابعاد فضای مورد نظر است.

موکت باید متناسب با فضایی باشد که در آن قرار می‌ گیرد. برای یافتن ابعاد مناسب برای اهداف خود، این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید.

میز آشپزخانه: اگر به دنبال موکتی برای رفتن به زیر میز آشپزخانه هستید، موکتی را انتخاب کنید که از هر طرف 24 تا 36 اینچ دورتر از لبه میز باشد. این موضوع اجازه می‌ دهد تا پایه های جلویی و عقبی صندلی ها روی موکت قرار گیرند و از تکان خوردن آن‌ ها جلوگیری کند.

 

تراکم

موکت ‌های پر تراکم برای مسیرهای پرترافیک و فضای بین جزیره آشپزخانه و کابینت ‌های موازی مناسب هستند.

 

U شکل

موکت‌ هایی که برای قرار گرفتن در جلوی سینک آشپزخانه طراحی می ‌شوند، اغلب به شکل U هستند و قسمت صاف آن، طوری طراحی شده است که در برابر ضربه پا قرار بگیرد. این چیدمان، ظاهری متعادل ایجاد می‌ کند؛ زیرا موکت با سینک همسو می‌ شود و به فردی که ظرف‌ها را می ‌شوید یا سیب‌زمینی‌ ها را پوست می ‌کند، احساس راحتی می‌ دهد.

 

ویژگی بدون لغزش

موکت هرگز نباید زیر پا بلغزد. بسیاری از موکت ‌های آشپزخانه، اما نه همه آن‌ها، یک لایه فوم لاستیکی دارند که آن ها را در جای خود محکم نگه می‌ دارد. اگر مال شما اینطور نیست و کف آشپزخانه شما کاشی و سرامیک صاف یا چوب سخت صیقلی دارد باید حتماً این مورد را در نظر داشته باشید.

 

رنگ و طرح

مورد بعدی ای که باید در پاسخ به سوال چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است بگوییم، در نظر گرفتن رنگ و طرح مناسب موکت است. موکت آشپزخانه باید کاربردی و در عین حال مکمل دکور اطراف باشد.

سعی کنید موکت را با کفپوش و کابینت هماهنگ کنید. اگر آشپزخانه شما رنگ ‌های روشن دارد، ممکن است کمی از آن سایه را به همراه رنگ‌های خنثی ‌تر در یک الگو بگنجانید؛ بنابراین موکت شما از نظر بصری تعادل را ایجاد می ‌کند و فضا را تکمیل خواهد کرد.

افزودن یک موکت رنگی روشن به آشپزخانه یکنواخت، چه در زیر میز آشپزخانه و چه برای قسمت‌ های دیگر، می تواند به زنده شدن فضا کمک کند.

یک الگوی هماهنگ با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. موکت‌ های آشپزخانه در طرح ‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ ها نقوشی مانند طرح‌ های هندسی، سطوح پرزدار، لبه‌ های حاشیه‌دار و حتی تصاویر چاپ شده روی سطح دارند.

رنگ و طرح 

بهترین موکت برای آشپزخانه باید بادوام و مقاوم در برابر لکه باشد و تمیز کردن آن نیز آسان باشد. مهم تر از همه، باید راحت و ایمن و بدون لغزش باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()