سبد خرید 0

انواع موکت پلی استر برای منزل

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ممکن است شما به همراه خانواده تان از جلوی مغازه ی موکت فروشی رد شوید و چشمتان به آن موکت ها با طرح های بسیار زیبا و قشنگ بیفتد طوری که از دیدن آن لذت ببرید. از آن جا که این موکت ها هم رنگ های جذاب و خیره کننده دارند و هم طرح و الگو های زیبایی دارند این خودش باعث شده که مردم به سمت موکت ها گرایش داشته باشند و به اصطلاح می توان گفت بین مردم محبوب شده است. یک نوع از این موکت ها که ما می خواهیم امروز درباره اش صحبت کنیم موکت پلی استر است که در درجه ی اول باید بگوییم که موادی تولید شده که قابل بازیافت هستند و از این جهت برای محیط زیست بسیار مفید است چون معمولا از بطری هایی مانند بطری های نوشابه و لاستیک ساخته شده اند. و این خودش باعث شده آن هایی که در زمینه ی محیط زیست فعالیت دارند بسیار از این نوع موکت استقبال کنند.
این موکت ها هم یک سری مزایا برای ما دارند و هم یک سری معایب و اگر با این مزایا و معایب بیشتر آشنا شویم باعث می شود که از این نوع موکت بتوانیم بهتر استفاده کنیم و هم چنین بیشتر بهره بریم و هم چنین شناخت آن برای طراحان دکوراسیون منزل هم امری ضروری است.


معرفی موکت پلی استر


برای اینکه موکت تولید کنیم بیشتر اوقات از دو نوع الیاف استفاده می کنیم با نام های الیاف طبیعی و مصنوعی. و لازم به ذکر هر یک از این ها هم نقاط ضعف و مثبت مختص خود را دارند. یک سری از این الیاف ها در محیط اتاق خواب کاربرد دارند که زیر مجموعه ی همان الیاف طبیعی هستند مانند کتان پشم و پلی استر. نایلون پلی پروپیلن اکرلیک پلی استر و تریکستا هم زیر مجموعه ی الیاف مصنوعی هستند. شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که ساخت این الیاف ها از چه زمانی شروع شده است؟ ساخت این الیاف از سال  1945 آغاز شده است. و این الیاف ها بیشتر در کارهای صنعتی کاربرد دارند که برای مثال می توانیم صنایع تولید فرش و موکت را نام ببریم. جالب است که بدانید پلی استر یک نوع ماده ی ارزان و کم قیمت است و در تولید خیلی چیزها کاربرد دارد مانند لباس فرش و موکت.


انواع موکت پلی استر


امروزه کف پوش های متنوعی در بازار آمده است و باید بگوییم که هرکدام هم زیبایی خاص خود را دارند اما در این بین موکت از همه بیشتر رایج تر است. موکت ها در انوع مختلف در بازار وجود دارند و هم چنین رنگ های متنوعی دارند و یک سری دیگر هم طرح و نقش های فوق العاده زیبا دارند که هریک برای یک مکان خاص مناسب است. مثلا برای اتاق خواب سالن پذیرایی و...در این قسمت می خواهیم انواعی از موکت را به شما معرفی کنیم که در ساخت آن ها ماده ای به نام پلی استر به کار رفته است.
اولین نوعی که می خواهیم به شما معرفی کنیم نام آن پلی استر با پرز های بلند است. اگر شما جزو افرادی هستید که در مناطق سرد و خشک زندگی میکنید و سرمایش سوزناک است می توانید از این موکت استفاده کنید. زیرا هم گرم و نرم است و هم ضخامت زیادی دارد که می تواند عایق مناسبی در برابر هوای سرد باشد و به شدت فضا را گرم می کند.
دومین نوع آن که می خواهیم به شما معرفی کنیم کبریتی نام دارد و از همه ی انواع دیگر ارزان تر است و هم چنین قدیمی ترین نوع آن است پس می توانیم این نتیجه را بگیریم که از انواع دیگر بیشتر طرفدار دارد زیرا به صرفه است. اگر فکر این را دارید که مساحت زیادی را با موکت بپوشانید توصیه ی ما به شما این است که از موکت کبریتی استفاده کنید زیرا هزینه ی آن نسبت به سایرین کمتر است و می توانید با استفاده از این نوع موکت در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. البته واجب است بگوییم که این نوع موکت علی رغم اینکه قیمت کمتری دارد اما جنس آن زبر است.
آخرین نوعی که می خواهیم به شما معرفی کنیم موکت طرح دار است که در مکان های بسیاری کاربرد دارد مانند سالن های آمفی تئاتر ،سالن های کنفرانس ، راهرو ها و هتل ها. اگر شما به هریک از این مکان ها بروید بی شک می توانید این موکت را مشاهده کنید. طرح هایی که بر روی این موکت ها استفاده می شود بستگی به مکانی دارد که قرار است در آن ها از موکت استفاده کنیم و وابسته به آن ممکن است مدرن باشد یا کلاسیک. همچنین لازم است بگوییم که این نوع موکت را می توانید در منزل هم استفاده کنید.


مزایا و معایب موکت های پلی استر


موکت های پلی استر مزایای زیادی دارند اما یکی از مهم ترین آن ها راجب رنگ آن است.این موکت ها در رنگ های شاد و جذاب وجود دارند مانند قرمز و نارنجی که این باعث شده مردم بسیار به سمت این موکت ها بروند و هم چنین از آن در منزل خود و اتاق خوابشان استفاده کنند زیرا رنگ آن به افراد انرژی مثبت می دهد. و جالب است بدانید که این رنگ های جیغ و جذاب در موکت های پلی استری نمای بهتری نسبت به نوع نایلونی از خود نشان می دهند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که یک لیوان چای یا شربت میخورید و روی موکت می ریزد دچار تنش و اضطراب بسیاری می شوید. چون با خود فکر می کنید که ممکن است این لکه ها از بین نرود ولی در این جا باید به شما یادآوری کنم که موکت های پلی استری خاصیت جذب بسیار کمی دارند پس می توانید نگران این لکه های شربت و چای نباشید. و این نوع موکت ها بسیار زود تر از آن چیزی که فکرش را می کنید خشک میکند و این خودش یک نکته ی مثبت به شمار می رود.
از مزایای دیگر این نوع موکت ها  می توانیم به نرم و لطیف بودن آن اشاره کنیم به طوری که از راه رفتن روی آن احساس بی نظیری به شما دست می دهد و احساس راحتی دارید.
موکت های پلی استر بسیار رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و شما با سرچ کردن و جستجو در این نوع موکت می توانید به راحتی موکت مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید. اگر شما از جمله افرادی هستید که دوست دار محیط زیست هستند باید به شما بگوییم که درصد قابل توجهی از این موکت ها توسط مواد قابل بازیافت مانند نایلون بطری و انوع پلاستیک ها که در صنعت استفاده می شوند تشکیل شده است .
از جمله مزایای دیگرآن این است که الکتریسیته ی ساکن ایجاد نمی کند بنابراین در محیط هایی که به نسبت گرم و خشک هستند بسیار کاربرد دارند.
خب این همه مزایا ذکر کردیم حالا می خواهیم کمی از معایب این موکت بگوییم. از جمله می توان به این اشاره کرد که این موکت ها دوام زیاد و طولانی ای ندارند مثلا اگر وسایل خود را بر روی آن ها بکشید باعث سایش آن ها می شود پس در نتیجه از بین خواهد رفت. اما امروزه تکنولوژی های بسیاری آمده است و این خود باعث شده است تا موکت های بهتری ساخته شود تا دوام بیشتری داشته باشند اما باز هم ممکن است با کشیدن وسایل سنگین بر روی این موکت های پلی استر باعث پارگی آن ها شود و نهایتا از بین برود.


جمع بندی:


موکت ها و فرش های پلی استری چون الیاف آن از مواد قابل بازیافت استفاده شده است امروزه بسیار محبوب شده است و مردم بسیار از آن استقبال می کنند. چون جمعیت زیاد شده و منابع طبیعی هم رو به تمام شدن هستند بنابراین باید تمام سعی خود را برای بازیافت مواد و زباله  ها انجام دهیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. و از طرف دیگر موکت های پلی استری در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند پس مناسب برای دکوراسیون منزل هستند و هم چنین جایگزین مناسبی برای انواع فرش های دیگر شده اند.
در این مقاله مای دکوری سعی داشت که موکت پلی استر را به شما معرفی کند و شما توانستید با خواندن این مقاله انواع موکت های پلی استر را بشناسید و با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

مای دکوری



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.



ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()