سبد خرید 0

موکت کبریتی چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 15 بهمن 1399 در ساعت 12 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درست است که امروزه استفاده از کفپوش های مدرن در سالن منازل باب شده اما هنوز استفاده از موکت در بخش هایی از منزل بخصوص اتاق خواب بیشتر مد نظر مردم میباشد. در واقع تجربه سادگی و زیبایی با خرید موکتی ارزان به راحتی امکان پذیر است به علاوه اینکه کارایی بالا و مناسبی نیز دارد.امروز در خدمت شما هستم تا شما را با یکی از همین نوع موکت ها یعنی موکت کبریتی آشنا کنیم پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

از جمله قدیمی ترین نسل موکت ها در بازار این محصولات موکت کبریتی می باشد که از استحکام بالایی برخوردار است. این محصولات طرفداران زیادی را به خود جلب کرده چرا که میزان استقامت و کارایی قابل توجه آن ها باعث شده است تا سال ها بتوان از آن ها استفاده کرد. این مدل موکت به عنوان مرغوب ترین و بهترین نمونه موکت نمدی محسوب میگردد که از جنس الیاف پلی پرو پیلن ساخته شده است.

موکت کبریتی یکی از پرفروش ترین و ارزان ترین موکت ها در بازار کفپوش هم به حساب می‌آید. این موکت اگرچه شیک و زیبا نیست اما قابلیت ضربه پذیری عالی و طول عمر بالایی دارد. موکت کبریتی ، نمدی، عایق صدا و عایق حرارت بسیار خوبی میباشد. طوری که استفاده از آن در مناطق سردسیر باعث می‌شود که محیط خانه یا محل کار به خوبی گرم باقی بماند.

ویژگی های موکت کبریتی

  • دارای مقاومت بسیار بالا و مطلوب
  • آنتی استاتیک
  • ضخامت بالا آن ها از تراکم الیاف
  • از بهترین و مقاوم ترین چسب ها در پشت آن ها استفاده می شود که استحکام موکت را افزایش می دهد.
  • قابلیت شستشو آسان.
  • بهداشتی بودن این دسته از موکت ها
  • قیمت ارزان
  • موکت های کبریتی به راحتی با رفت و آمد جمع نخواهند شد و اذیت کننده نیستند.
  • با یک بار جارو کشیدن سریع و کامل تمیز می شوند.

موکت طرح کبریتی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از خانه ها نمونه هایی از آن دیده می شود. این محصولات از قدیمی ترین کفپوش های خانگی به حساب می آیند و توانسته اند از امتحان سر بلند بیرون بیایند. در واقع این محصول از خانواده موکت های نمدی به حساب می آید و بافت نمد گونه و به هم فشرده دارند.

کفپوش کبریتی استحکام زیادی دارد و تقریبا در هر مکانی به کار می رود. انواع قدیمی دارای الیاف زبر و خشک تری بودند ولی مدل های جدید امروزی با نخ پلی پرو پیلن تولید می شوند که از بهترین الیاف موکت هستند. پلی پروپیلن از الیاف مصنوعی مناسب در ساخت فرش و موکت است که هزینه تولید پایین تری دارد. این متریال از بهترین نخ های موجود در بازار است که برای تولید موکت استفاده می شود.

موکت کبریتی دارای پرز های کوتاه تری است و از نظر ضخامت هم از سایر محصولات تولید شده دارای ضخامت کمتری است. معمولا محصولات کبریتی دارای طرح و نقش نیستند و به صورت ساده به بازار عرضه می شوند. تنوع رنگ این موکت ها زیاد است و هر رنگی را که بخواهید به سادگی در فروشگاه ها پیدا می کنید.

اگر به دکوراسیون داخلی و هارمونی رنگ ها اهمیت می دهید هیچ مشکلی در خرید موکت و طرح های کبریتی ندارید. دنیایی از رنگ های جذاب و پر طرفدار در بافت کبریتی ها استفاده شده است.

موکت کبریتی

برای برخی از دیگر ویژگی های موکت های کبریتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع رنگی بالای موکت رنگی متناسب با هر سبک و سلیقه در طراحی
  • موکت های عایق صدا و حرارت در منازل مسکونی
  • ضربه گیر بودن و جلوگیری از آسیب ناشی از افتادن روی زمین

موکت کبریتی مانع آسیب دیدن کودکان در اثر افتادن و ضربه روی زمین می شوند. حتی می توانید موکت اتاق خواب افراد سالمند را از همین مدل انتخاب کنید تا موقع راه رفتن دچار لغزش و سر خوردن نشوند. لایه زیره این محصول معمولا چسب آهار است که مانع سر خوردن موکت می شود و کفپوش زیر پا کاملا ثابت است.

متراژ موکت کبریتی

از دیگر مزایای موکت کبریتی می توان به متراژ بالای آن اشاره کرد. این محصول به صورت رول تولید می شود. به این ترتیب می توانید موکت رولی را به صورت سرتاسری برای کل اتاق استفاده کنید. این کفپوش محبوب قابلیت برش را دارند و با یک کاتر ساده به راحتی بریده می شوند. برای محل قرار گیری پایه های رادیاتور یا قناسی دیوار و غیره خیلی راحت می توانید موکت را اندازه بگیرید و با کاتر برش بزنید.

تاثیر بر طراحی داخلی

کفپوش ها نقش بسیار حساسی در طراحی فضای داخلی دارند. با سهل انگاری و انتخاب اشتباه می توانید فضای خانه را دلگیر یا تنگ یا تاریک تر نشان دهید. سال هاست که کفپوش موکتی بهترین متریال برای ساختمان های مسکونی به حساب می آید. به خصوص با سبک زندگی آپارتمان نشینی این کفپوش های عایق صدا ایده آل هستند. حتی اگر کفش رو فرشی یا دمپایی و … هم به پا کنید موکت مانع انتقال صدا به طبقات زیرین می شود.

برای تناسب و هارمونی رنگی هیچ مشکلی وجود ندارد در ابتدای این مطلب اشاره شد که تنوع رنگی این محصولات بسیار زیاد است. از میان رنگ های موجود، آنها را که دوست ندارید کنار بگذارید. 3 یا 4 رنگ را انتخاب کنید تا تصمیم گیری راحت تر باشد. حالا از میان این رنگ ها آن را که بیشتر با المان های طراحی و تم رنگی دکوراسیون هماهنگ است را انتخاب کنید.

رنگ های خنثی انتخاب مطمئن تری هستند زیرا هرگز قدیمی نمی شوند و به سادگی می توانید بقیه عناصر دکوراتیو را تغییر دهید. در مورد موکت های رنگ جیغ کمی محتاط تر عمل کنید. این رنگ ها مناسب هر فضایی نیستند. به طور کلی گفپوش های رنگ روشن برای اتاق های کوچک یا کم نور انتخاب مناسب تری است.

نکته ای که باید به آن پرداخت اینست که موکت کبریتی مناسب اتاق پذیرایی نیست مگر اینکه بخواهید کل خانه را با موکت، کفپوش کنید. اگر کف خانه لمینت یا کفپوش چوبی کار شده از یک قطعه موکت تافتینگ برای وسط پذیرایی و قسمت مبلمان استفاده کنید. این طراحی فوق العاده شیک تر خواهد شد.

اما برای راهرو و راه پله ها قطعا این محصول کارایی بهتری دارد. با توجه به کوتاه بودن الیاف و ضخامت کم، بهترین انتخاب برای راه پله ها همین محصول است. بر روی پله ها نباید کفپوش های صاف و لغزنده یا موکت های پرزدار، نصب کرد. هر دو این محصولات موجب می شوند تا بالا رفتن از پله ها با خطر همراه باشد. نصب موکت کبریتی در راه پله ها یک انتخاب مطمئن است که ریسک افتادن از پله ها را کاهش می دهد.

موکت کبریتی

نصب موکت های کبریتی

با وجود این که موکت کبریتی ، جزو محصولاتی است که ما ایرانیان با آن آشنا هستیم، اما شاید خیلی از ما در خصوص ویژگی ها و مشخصات فنی آن اطلاعات دقیقی نداشته باشیم. این موکت نمدی، عایق صدا و حرارت بسیار خوبی است پس اگر بخشی از خانه و محل کارتان نیاز به آرامش و سکوت بیشتری دارد اما چندان در دید نیست، استفاده از این موکت می تواند گزینه خوبی باشد.

نصب در محدوده خارج از دید به این دلیل توصیه می‌شود که موکتهای کبریتی موکتهای شیکی نیستند که بتوانیم آن را به عنوان یک کفپوش مستقل و اصلی به کار ببریم. بلکه با نصب آن بیشتر به دنبال استفاده از مزایای جانبی موکت کبریتی هستیم. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک انباری یا اتاقی هستید که هوای سردی دارد و گاهی به آن مراجعه می‌کنید، نصب موکت کبریتی را در این فضاها به شما پیشنهاد می‌کنیم. یا اگر ویلایی در یک منطقه کوهستانی دارید، این موکت می‌تواند به تعدیل دمای هوای اتاق در فصول سرد سال کمک کند. البته به شرطی که یک فرش هم روی آن پهن کنید تا ظاهر خانه شیک شود.

استفاده دیگر از موکت کبریتی در ساختمان سازی و نصب کفپوشهای گران قیمت میباشد. درواقع بسیاری از معماران ترجیح می‌دهند که از موکت کبریتی به عنوان زیرسازی پارکت لمینیت استفاده کنند. اگرچه این کار کمی هزینه دارد اما نتیجه کار بسیار کارآمد است و نتیجه درخشانی خواهد داشت. به خصوص که این موکت قابلیت ضربه پذیری عالی و طول عمر بالایی نیز دارد.

تنوع رنگ بالای موکت کبریتی

این موکت در تنوع رنگ بالایی عرضه می شود اما رنگ های نسکافه ای، قهوه ای و طوسی در بین مشتریان محبوب تر است. شاید به این دلیل که رنگ های مذکور لکه و کثیفی کمتری را نشان می‌دهند و برای محیط های اداری مناسبترند و در کنار فرش های ایرانی، ترکیب رنگ های زیبایی به وجود می آورند. استفاده از این موکت برای زیر فرش ها در مناطق سردسیر تاثیر بسزایی بر افزایش دمای هوای خانه خواهد داشت و به دلیل طرح راه راه این موکت، فرش بر روی آن جابه جا نمی‌شود.

قیمت و نکات اضافه

موکت کبریتی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. هر متر این موکت را حدودا بین ۳۵،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ تومان می‌توانید بخرید که این هزینه با توجه به تغییر قیمت‌های اخیر بسیار مناسب است. حرف آخر اینکه موکت کبریتی در هیچ زمان و مکانی، شما را نا امید نمی‌کند.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()