سبد خرید 0

موکت اولفین

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 8 خرداد 1400 در ساعت 16 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان گونه که خودتان می دانید موکت ها از الیاف مختلفی ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند. خیلی ها زمانی که می خواهند موکتی را انتخاب کنند نمی دانند کدام را بردارند چون می بینند که موکت های از جنس مختلف و با طرح های مختلفی وجود دارد. اگر شما موکت های مختلف را به خوبی بشناسید دیگر در زمان خرید گیج نخواهید شد. یکی از موکت های رایج که خیلی ها دوست دارند تا از آن استفاده کنند، موکت اولفین می باشد. در این مقاله به توضیح درباره موکت اولفین پرداخته شده است.

موکت اولفین

برای این که بفهمید موکت اولفین چیست در ابتدا باید بفهمید که اولفین چیست. اولفین ، پلیمری مصنوعی است که پایه آن پلی پروپیلن است. این پلیمر دارای کاربردهای زیادی است و الیاف آن برای تولید محصولات گوناگونی استفاده می شود. الیاف اولفین ظاهری شبیه پشم دارند اما طبیعی نیستند. خیلی ها الیاف اولفین را الیاف پلی پروپیلن می نامند .

یکی از کاربردهای اولفین این است که در تولید موکت از آن استفاده می شود. موکت های اولفین طرفداران زیادی دارند چون مزیت های زیادی دارند. این موکت ها معایبی هم دارند که به آنها هم اشاره خواهد شد.

مزایای موکت اولفین

هزینه کمتر:

موکت های الفین چون از الیاف مصنوعی ساخته می شوند نسبت به موکت های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند موکت های پشمی قیمت کمتری دارند. بنابراین یکی از مزیت های آن هزینه کمتر آن برای خریدار است. هم چنین این موکت نسبت به خیلی از موکت های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند موکت های نایلونی و موکت های پلی استری ارزان تر است.

ثبات رنگ :

یکی از خوبی های موکت های اولفین یا پلی پروپیلن، ثبات رنگی است که این موکت ها دارند. رنگ این موکت ها به راحتی و بر اثر گذشت زمان و نور خورشید نمی پرد و نیز به راحتی رنگ نمی پذیرند. از این لحاظ واقعا می توان به آن نمره خوبی داد. شما تا سالها می توانید از این موکت استفاده کنید بدون آن که نگران رنگ پریدگی آن باشید. این خود مزیتی بسیار خوب برای افراد است.

مقاومت مناسب در برابر خوردگی و سایش:

از دیگر مزیت های موکت اولفین این است که در برابر خوردگی و سایش مقاومت خوبی دارد و به راحتی فرسوده نمی شود. از همین رو طول عمر مناسبی دارد و می تواند تا مدتی طولانی دوام داشته باشد. به هر حال ولی این موکت ها نسبت به موکت های نایلونی و برخی دیگر از موکت ها مقاومت کمتری دارد.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

این موکت هم چنین در برابر رطوبت نیز  مقاومت خوبی دارد. اگر آبی روی این موکت ریخته شود خیلی زود خشک می شود و به محلی برای تجمع آلودگی تبدیل نمی شود. این موضوع هم عمر این موکت را بالاتر می برد و هم باعث تمیزی بیشتر آن است. هم چنین در کنار مقاومت در برابر آب، باید به این نکته اشاره کرد که این موکت در برابر لک و کثیفی و قارچ نیز مقاوم است که باعث بهداشت مناسب آن است.

نکته : البته باید دقت داشت که لک های چربی استثناء هستند و به راحتی از روی موکت های اولفینی پاک نمی شوند.

تنوع در رنگ و طرح:

موکت اولفین، موکتی است که از الیاف مصنوعی ساخته می شود پس  تنوع طرح و رنگ آن بالاست. شما می توانید در میان انواع طرح ها و رنگ های موکت اولفین دست به انتخاب بزنید و طرح مناسب با دکوراسیون خانه خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

تمیز شدن راحت :

موکت های اولفینی به راحتی تمیز می شوندو شما نیاز نیست برای تمیز کردن ان زحمت زیادی بکشید. شما با یک جاروبرقی می توانید به راحتی این موکت را تمیز کنید و آلودگی های ان را بگیرید. هر از گاهی هم باید آن را بشویید و از آنجا که این موکت مقاومت خوبی دارد بر اثر شستن دچار رنگ پریدگی و ساییدگی و دیگر آسیب ها نمی شود. شما می توانید به راحتی کارهای شستشوی خود را انجام دهید.

مقاومت در برابر الکتریسیته :

موکت اولفینی به دلیل بافت و جنسی که دارد در برابر الکتریسیته مقاوم است و دچار آسیب نمی شود و نیز رسانای برق نیست.

نصب آسان:

موکت اولفین به راحتی در خانه انداخته می شود و دردسر زیادی ندارد. از این نظر شما خیلی زود می توانید کف خانه خود را با موکت اولفینی بپوشانید.

معایب موکت اولفین

موکت های اولفین بهرحال دارای معایبی هم هست. در زیر به این معایب اشاره شده است:

1.مقاومت کمتر نسبت به خیلی از موکت ها:

این موکت به نسبت خیلی از موکت ها مانند موکت های نایلونی یا پشمی مقاومت کمتری دارد و همین موضوع باعث می شود تا در برابر فشارها و رفت و آمدهای زیاد زودتر آسیب ببیند. این موکت برای جاهای شلوغ مناسب نیست و نباید از آن استفاده شود. برای مثال برای جایی مانند مسجد نباید از این موکت ها استفاده کرد یا در خانه نباید در محل پررفت و آمد استفاده شود. می توان از آن برای جاهای کم رفت و آمدتر مانند اتاق خواب استفاده کرد.

2.مناسب نبودن برای مکانهای دارای وسایل سنگین:

وسایل سنگین نباید روی این موکت قرار بگیرند چون باعث تغییر شکل آن می شوند. یادتان باشد که این موکت در برابر آب و لک مقاوم است اما در برابر فشار زیاد و طولانی مدت مقاوت انچنانی ندارد. بنابراین نباید از این موکت در جاهایی استفاده کرد که وسایل سنگین روی آن قرار می گیرد.دلیل این موضوع این است که این موکت ها به دلیل ساختارشان انعطاف اندکی دارند و در صورت این که تحت فشار تغییر شکل دهند دیگر به حالت اولیه بازنمی گردند.

3.آتش گرفتن راحت:

این موکت ها نسوز نیستند بنابراین به راحتی می توانند آتش بگیرند. البته باید توجه داشت که این موکت آتش را پراکنده نمی کند اما به راحتی بر اثر حرارت می سوزد و ذوب می شود و این یکی دیگر از عیب ها می باشد. اگر در خانه موکت اولفینی دارید نگران نباشید اما سعی کنید مراقبت بیشتری داشته باشید. اگر در خانه سیگار می کشید بهتر است دقت بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری

موکت های اولفینی ، موکت های با الیاف مصنوعی پلی پروپیلن هستند که به دلیل ارزان تر بودنشان نسبت به خیلی از موکت ها مشتریان فراوانی دارند و خیلی ها آن را خریداری می کنند.

این موکت ها ظاهری شبیه موکت های پشمی دارند اما کیفیت و مقاومت آن ها را ندارند. موکت های اولفینی دارای مزیت هایی هستند که از میان آنها می توان به قیمت ارزان آن، مقاومت در برابر لکه و الکتریسته و رطوبت، دوام مناسب آن، ثبات رنگ آن و طرح های متنوع اشاره کرد. این موکت به خوبی می تواند تا سالها سالم و زیبا باقی بماند در صورتی که از آن به طور درست استفاده شود.این موکت نباید در جاهای شلوغ مورد استفاده قرار گیرد چون در برابر ضربات و فشارها مانند دیگر موکت ها مقاوم نیست و آسیب خواهد داد. هم چنین فشار ناشی از وسایل سنگین نیز باعث تغییر شکل این موکت خواهد شد و از آنجایی که انعطاف پذیری کمی دارد به حالت اولیه خود باز نمی گردد. هم چنین این موکت نسوز نیست و به راحتی بر اثر آتش از بین می رود اما سرعت آتش گرفتن آن بالا نیست. افراد که در خانه سیگار می کشند باید به این نکته توجه کنند.

به طور کلی می توان گفت که موکت اولفین، موکتی ارزان، مقاوم و زیباست که بهتر است از آن برای جاهای خلوت و بدون وسایل سنگین استفاده شود. اتاق خواب یکی از بهترین مواردی است که می تواند توسط موکت هیا اولفینی پوشیده شود.

مای دکوری

مای دکوری  فروشگاهی است که سالهاست در حال فروش لوازم دکوراسیون داخلی است.  این فروشگاه آنلاین، انواع محصولات دکور داخلی را به فروش می رساند .

یکی از این محصولات، موکت است. موکت ها در مای دکوری در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند و افراد می توانند مشخصات و قیمت آنها را مشاهده کنند. مای دکوری محصولات برندهای مطرح را ارائه می دهد و همواره سعی کرده است تا بهترین کیفیت را ارائه دهد.

افراد می توانند در فروشگاه مای دکوری، از تخفیف های مناسب بهره مند شوند و موکتی مناسب و زیبا را با قیمتی عالی خریداری کنند. پس از سفارش، محصول ظرف دو تا سه روز کاری برای شما ارسال خواهد شد و به دست شما خواهد رسید. خدمات پس از فروش مای دکوری هم بسیار مناسب است و در صورتی که مشکلی برای محصول پیش آمد افراد می توانند با تماس آن را گزارش کنند تا برای حل آن اقدام شود.

مای دکوری سالهاست که سعی می کند تا با ارائه خدمات مناسب و حرفه ای ، رضایت مشتریان را حفظ کند چون می داند اعتبار هر فروشگاهی به رضایت مشتریان و خریدکنندگان از آن است. برای کسانی که دنبال موکت های با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستند، بدون شک مای دکوری گزینه ای عالی خواهد بود.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()