سبد خرید 0

موکت مناسب حیوان خانگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 28 فروردین 1400 در ساعت 11 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خیلی ها ممکن است در خانه خود دارای حیواناتی خانگی باشند . این روزها دیگر این موضوع چیزی رایج است و خیلی ها در خانه خود سگ، گربه، طوطی یا دیگر حیوانات را نگهداری می کنند. داشتن حیوان خانگی بهرحال دردسرهای خودش را دارد. حیوان خانگی نیازهای فراوانی دارد و از آنجایی که موجودی زنده است می تواند روی محیط و وسایل خانه تاثیر بگذارد. برای همین است انتخاب یک موکت با وجود حیوان خانگی فرق خواهد کرد و باید نکاتی را مد نظر داشت. در این مقاله به موضوع موکت مناسب حیوان خانگی پرداخته شده است.

حیوان خانگی

حیوانات خانگی موجودات سرگرم کننده ای هستند و خیلی ها دوست دارند تا یکی از آنها در خانه داشته باشند. خیلی از افراد اوقات تنهایی خود را با حیوان خانگی خود پر می کنند و به آنها دلبسته هستند. بهرحال اما نگهداری از حیوان در خانه مشکلات خودش را دارد و باید نسبت به این قضیه آگاه بود. برای همین است که برای داشتن یک کفپوش مناسب با وجود حیوان خانگی باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد.

در زیر به برخی از مشکلات یک حیوان خانگی برای کفپوش اشاره شده است:

1.چنگ انداختن:

یکی از کارهایی که حیوانات خانگی انجام می دهند چنگ انداختن و پنجه کشیدن است که بدون شک به کفپوش آسیب خواهند رساند.اگر کفپوش خانه شما موکت باشد مطمئنا این کار حیوانات روی موکت اثر خواهد گذاشت.

2.مدفوع و ادرار:

یکی دیگر از دردسرهای حیوانات خانگی این است که بهرحال آنها مدفوع و ادرار می کنند و اگر این کار را روی موکت یا فرش انجام دهند مطمئنا باعث ایجاد لکه و کثیفی خواهند شد. تمیز کردن موکت خود کار زمان بری است.

موکت مناسب حیوان خانگی

بدون شک یکی از پراستفاده ترین کفپوشها، موکت است که از ان برای پوشش خیلی از مکان ها و اتاق ها می توان استفاده کرد. اما اگر شما در خانه حیوان خانگی داشته باشید و دردسرهایی که در بالا ذکر شد را داشته باشید باید چه نوع موکتی را انتخاب کنید. شما نباید در هنگام خریدن یک موکت، حیوانان خانگی را فراموش کنید. 

در زیر به نکات مهمی برای انتخاب موکت مناسب حیوان خانگی اشاره شده است:

موکت با دوام و مقاوم:

یکی از مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد این است که حیوانات خانگی با پنجه و حرکت خود می توانند به موکت آسیب برسانند. برای مثال سگ ها و گربه ها روی موکت پنجه خواهند کشید و به آن آسیب وارد می کنند. بنابراین اولین نکته ای که باید در هنگام انتخاب موکت مناسب حیوان خانگی باید به ان توجه کنید مقاومت مناسب ان است. شما باید موکتی برای خانه خود انتخاب کنید که بیشترین مقاومت را در برابر آسیب های ناشی از حیوانات خانگی داشته باشد و از این طریق آسیب وارده به موکت را به حداقل برسانید.  پس در هنگام خرید یک موکت، به استحکام و کیفیت و مقاومت آن توجه کنید و از خرید موکت های نرم زیاد پرهیز کنید.

موکت مقاوم در برابر لکه:

یکی دیگر از دردسرهای حیوانات خانگی این است که هر لحظه امکان دارد تا موکت شما را کثیف کنند. هر لحظه ممکن است آنها روی موکت ادرار کنند(البته اگر به خوبی آموزش دیده باشند مطمئنا دردسر خاصی از این بابت وجود نخواهد داشت) یا این که با پاهای کثیف خود روی موکت راه روند. بنابراین شما در هنگام انتخاب موکت باید این موضوع را در نظر داشته باشید و موکتی را انتخاب کنید که دیرتر لکه شود و در برابر کثیفی و لکه مقاوم باشد. هم چنین موکت باید به راحتی تمیز شودو شما بتوانید به راحتی لکه های ناشی از حیوانات خانگی را از روی آن تمیز کنید.

موکت هایی که لکه ها از آن به راحتی پاک نمی شوند، پس از مدتی بر اثر شستشو دچار ساییدگی می شوند.

انواع موکت مناسب برای حیوانات خانگی

حالا که دانستید چه مولفه هایی را باید برای انتخاب موکت مناسب حیوان خانگی در نظر داشته باشید بهتر است چند نوع موکت مناسب برای آنها را هم بشناسید. در زیر به این موکت ها اشاره شده است:

موکت پشمی

یکی از بهترین موکت ها برای استفاده در منزلی که دارای حیوان خانگی است، موکت پشمی می باشد. موکت پشمی از الیاف طبیعی ساخته شده است و نرم و شیک است. خوبی این موکت ها این است که به راحتی در طبیعت تجزیه شده و بنابراین آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

موکت های پشمی دارای دوام بسیار خوبی هستند و در عین حال دارای انعطاف خوبی هستند که آن را در برابر ضربات و آسیب حیوان خانگی حفظ می کند. هم چنین این موکت شیک و زیبا ، در برابر لکه نیز بسیار مقاوم است و خیلی دیر کثیف می شود بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که در خانه حیوانات خانگی دارند . تنها عیبی که این موکت دارد اینست که دارای قیمت بالایی است و گران محسوب می شود.

موکت نایلونی

این نوع موکت، در واقع تقلیدی از موکت پشمی می باشد اما مقاوم تر و بادوام تر است. این موکت بسیار دیر لکه می شود و برای همین به خوبی برای خانه های دارای حیوانات خانگی مناسب است و می تواند گزینه ای بسیار خوب برای کفپوش منزل باشد. خوبی این نوع موکت ان است که دیگر هزینه ای به اندازه موکت پشمی ندارد و بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر است. شما می توانید با قیمت بسیار خوبی این موکت ها را برای منزل خود تهیه کنید و از آن استفاده نمایید.

موکت اولفینی

موکت های اولفین در واقع از پلیمری به نام اولفین ساخته شده اند. این موکت از لحاظ ظاهری شبیه موکت پشمی است اما چون از پلیمر ساخته شده است دارای دوام بسیار بالایی است و هم چنین در برابر ساییدگی نیز بسیار مقاوم است و به خوبی می تواند برای منازل با حیوانات خانگی مناسب باشد. این لحاظ به اندازه موکت های پشمی راحت نیستند اما بهرحال موکتی خوب و مناسب است و می توان از آن برای پوشش کف منازل استفاده کرد.

نتیجه گیری

خیلی ها در خانه خود حیوان نگهداری می کنند.این حیوان می تواند سک ، گربه، خرگوش یا پرنده (و دیگر موارد) باشد. خیلی از افراد به این حیوانات وابستگی دارند و برای همین است که برای خرید یک موکت یا کفپوش دیگر باید به این موضوع توجه کرد. برای انتخاب یک موکت مناسب برای حیوان خانگی شما باید به مقاومت و دوام مناسب و نیز دیر کثیف شدن توجه کرد.

حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه می توانند با پنجه ها و حرکات خود به موکت آسیب وارد کنند پس باید شما موکتی را انتخاب کنید که دارای مقاومتی مناسب باشد و با ضربات آنها آسیب نبیند. هم چنین در کنار مقاومت در برابر ضربه، موکت باید در برابر لکه و کثیف شدن نیز مقاوم باشد چون بهرحال حیوانات بر اثر مدفوع یا ادرار یا دیگر کارهای خود می توانند موکت را کثیف کنند. بهرحال شما نیاز دارید که موکتی داشته باشید که در برابر لکه مقاوم باشد و دیر به دیر نیاز به تمیز شدن داشته باشد.

موکت های پشمی، نایلونی و اولفینی گزینه های بسیار خوبی برای خانه های دارای حیوان هستند. موکت های پشمی بسیار مقاوم و در عین حال شیک و نرم هستند اما گران هستند. موکت های دیگر هم بسیار خوب هستند و هزینه مناسب تری دارند. شما با این موکت ها خیال راحت تری را نسبت به حیوانات خانگی خود خواهید داشت و می دانید که پوشش خوبی را برای کف خانه خود انتخاب کرده اید.

مای دکوری

اگر دنبال یک موکت برای خانه خود هستید مای دکوری می تواند گزینه ای بسیار عالی برای شما باشد. مای دکوری، فروشگاهی بزرگ، معتبر و آنلاین است که به فروش محصولات دکوراسیون داخلی مشغول است و بهترین محصولات را با کیفیتی عالی عرضه می کند.

شما می توانید انواع موکت ها را در طرح ها و رنگ های مختلف در این فروشگاه پیدا کنید و آنها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. مای دکوری در مدت زمان اندکی پس از سفارش، محصول را به دست شما خواهد رساند و شما بهترین خدمات را دریافت می کنید.

شما در مای دکوری از تخقیف های بسیار خوبی بهره مند خواهید شد و قادر هستید انواع موکت ها را با مشخصات آن در سایت کنید و پس از بررسی و مقایسه دست به خرید بزنید. مای دکوری همواره بهترین ها را به مشتریان خود عرضه کرده است.

هم چنین مای دکوری، خدمات پس از فروش بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد و شما می توانید در صورت مشاهده مشکل با مجموعه مای دکوری تماس بگیرید تا در اسرع وقت، آن مشکل برطرف شود. علاوه بر موکت در مای دکوری شما می توانید انواع دیگر کفپوش ها را هم پیدا کنید و از این طریق بهترین محصولات را برای خانه خود خریداری کنید. اگر در خانه خود حیوان دارید، می توانید در مای دکوری بهترین موکت ها یا فرش ها را برای آنها پیدا کنید و به راحتی با قیمتی مناسب آنها را خریداری کنید و از این مصحولات استفاده نمایید.  

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()