سبد خرید 0

راهکار های مناسب جهت از بین بردن لکه از روی موکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 22 بهمن 1399 در ساعت 12 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 با این که امروز سرامیک و پارکت فرصت چندانی برای عرض اندام به موکت‌ها نمی‌دهند هنوز هم عده زیادی هستند که برای پوشش کف خانه یا حداقل اتاق‌خواب‌هایشان انواع موکت را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جز این افراد باشید حتما تمیز کردن موکت برایتان اهمیت زیادی دارد. با این که لازم نیست موکت‌ها را به اندازه کفپوش های دیگر مرتب تمیز کنید، هر سال یا هر 15 ماه یکبار شستشو موکت‌ها لازم است؛ حتی اگر مدام روی آن جارو برقی کشیده باشید. اما اگر راهکار شما برای نظافت موکت‌ها استفاده از شامپو فرش و موکت است همین الان دست نگه دارید چرا که فروشگاه اینترنتی مای دکوری امروز در خدمت شماست تا در رابطه با راهکار های مناسب جهت از بین بردن لکه از روی موکت با شما کمی گفت و گو کند.

 

راهکار مناسب چیست!

درست است که شستشوی موکت باعث می‌شود عمر موکت بیشتر شود، هوای اتاق تمیز باقی بماند و بیماری‌های تنفسی و آلرژی‌های ناشی از موکت کمتر شود. اما نه هر شستشویی. بلکه شستشوی تخصصی. استفاده مداوم از شامپو فرش و موکت خیلی وقت‌ها کمکی به پاک کردن لکه‌ها نمی‌کند و تنها باعث پوسیدگی زودهنگام موکت می‌شود.انواع موکت ایرانی و خارجی به عنوان کفپوش ساختمان های مسکونی استفاده می شود. موکت خانگی از با دوام ترین کفپوش ها است که طول عمر بالایی دارد. دوام و ماندگاری بالای موکت ها موجب شده تا بسیاری از اماکن فرهنگی نیز با موکت پوشش داده شود. در رابطه با از بین بردن لکه از روی موکت باید گفت که موکت ها هم همچون دیگر کفپوش ها باید به طور مرتب تمیز شوند. اگر شما موکت مورد نظر خود را از برندهای معتبر خریداری کنید، می‌توانید از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

 

نوشابه

شاید شما هم شنیده باشید که نوشابه بسیاری از لکه‌ها از جمله جای زنگ‌زدگی را از بین می‌برد؛ باید بگویم که این موضوع حقیقت دارد. کافی است کمی نوشابه روی یک تکه پارچه بریزید و با آن روی لکه ضربه بزنید. اگر این کار جواب نداد می‌توانید مخلوطی از یک دوم آب و یک دوم سرکه سفید درست کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه‌پاک کن بریزید. سپس محلول را با اسپری روی لکه بپاشید و بگذارید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد یک تکه اسفنج روی آن بگذارید تا این مواد را همراه با لکه به خودش جذب کند. شاید لازم شود این مراحل را چند بار تکرار کنید تا اثر لکه کاملاً از بین برود. بعد از اینکه لکه از بین رفت باید محلول را از روی آن پاک و خشک کنید. برای این کار باید با دستتان موکت را در جهت خواب تارهایش بگذارید و در آخر یک حوله سفید روی آن قرار دهید و شیء سنگینی مانند کتاب روی آن بگذارید. این حوله بعد از گذشت یک روز تمام آب داخل موکت را به خودش جذب می‌کند.

 

 

یخ

وقتی در خیابان پایتان را روی یک آدامس می‌گذارید معمولاً متوجه آن نمی‌شوید؛ تا وقتی که وارد خانه می‌شوید و یک تکه آشغال کثیف و چسبناک را با کفشتان به داخل خانه می‌آورید. چسبیدن آدامس به موکت یک مشکل جدی است. به این سادگی ها نمی توانید آدامس چسبناک را از موکت جدا کنید. مراقب باشید با کشیدن و کندن آدامس، امکان آسیب به الیاف موکت وجود دارد. به خصوص الیاف موکت پرز بلند با این کار کنده خواهد شد. برای از بین بردن لکه آدامس از کمی یخ استفاده کنید. یخ را روی آدامس قرار دهید تا به سادگی از روی موکت جدا شود. با قرار دادن یخ، آدامس سفت می شود یک چاقوی صبحانه را زیر ادامس انداخته و آن را جدا کنید.

   خمیر ریش

خیلی از لکه‌های معمولی هستند که شما تصور می‌کنید برای پاک کردنشان به شوینده‌های قوی احتیاج دارید. اما همیشه هم این طور نیست. در حقیقت خیلی از این لکه‌ها توقع چندانی از پاک‌کننده‌ها ندارند و با ترفندهای ساده پاک می‌شوند. بهترین پاک‌کننده برای لکه‌های معمولی خمیر ریش میباشد. خمیر ریش تقریباً هر نوع لکه‌ای را از بین می‌برد. کافی است کمی از آن را مستقیم روی لکه بمالید و بگذارید سی دقیقه بماند. سپس باید آن را با استفاده از یک پارچه سفید خشک و با ضربه از روی موکت پاک کنید. بعد از آن برای تمیز کردن موکت آب و سرکه را در ظرفی به نسبت یک به یک مخلوط می‌کنید و با اسپری روی محل لکه می‌پاشید، سپس محلول را با یک تکه پارچه پاک می‌کنید.

 

 

     مایع ماشین ظرفشویی

روغن ها لکه های ماندگاری روی موکت ایجاد می کنند. برای از بین لکه روغن از مایع ظرفشویی استفاده کنید. مقدار کمی از مایع ظرفشویی و آب را در اسپری ریخته و به خوبی شیشه را تکان دهید. اکنون می توانید محل لک شده را با اسپری مرطوب کنید. به کمک یک مسواک کهنه کمی روی لکه روغن بکشید تا لکه ناپدید شود. محلول سرکه سفید و آب هم برای پاک کردن لکه روغن معجزه می کند.

     ماءالشعیر

چای و قهوه لکه های بد رنگی روی موکت ایجاد می کنند. اگر ناگهان فنجان قهوه روی موکت خوشرنگ تان سرازیر شد سریع با یک دستمال خشک، رطوبت موکت را بگیرید. دستمال را روی قهوه قرار دهید تا آن را به خود جذب کند. حالا کمی ماءالشعیر را روی یک دستمال سفید ریخته و با آن روی محل لک شده، ضربه بزنید. اگر بار اول لکه به طور کامل پاک نشد می توانید این کار را تکرار کنید. در انتها محل را با آب تمیز کنید.

 

جمع بندی

خشک کردن موکت در محیطی باید باشد که تهویه و جریان کامل هوا وجود داشته باشد تا موکت کاملا خشک شود، همچین وجود سطوح ناهموار هنگام خشک کردن فرش می تواند باعث آسیب به بافت این وسیله شود؛ و حتماً قبل از امتحان تمامی روش های بالا برای شستشو و لکه گیری از موکت ابتدا ماده پاک کننده را برروی سطح کوچکی امتحان کرده و پس از اطمینان از خراب نشدن پارچه به طور کامل استفاده کنید. اگر شما روش بهتری می شناسید و یا تجربه بهتری در زمینه از بین بردن لکه موکت دارید لطفا تجربه خود را در قسمت ارسال دیدگاه در پایین همین صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید.

شما با مای دکوری به آسانی می توانید در میان طرح و رنگ های متنوع موجود  بهترین کفپوش خود را متناسب با شرایطتان انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()