سبد خرید 0

شستشوی موكت ظریف مصور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 دی 1399 در ساعت 8 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در رابطه با قابل شستشو بودن موکت ها باید گفت که تمامی محصولاتی که فرآیند تولیدشان استاندارد میباشد و با بکارگیری مواد اولیه با کیفیت تولید شده‌اند، قابلیت شستشو دارند. اگر شما موکت مورد نظر خود را از برندهای معتبر خریداری کنید، می‌توانید از کیفیت آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مای دکوری امروز در خدمت شماست تا در رابطه با شستشو و نگهداری یکی ازین موکت های معتبر یعنی موکت مصور با شما کمی گفت و گو کند.

روش کلی شستشوی موكت ظریف مصور 

  • استفاده از جوش شیرین و سرکه:

تقریبا میتوان گفته چیزی وجود ندارد که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

  • استفاده از نمک:

تمیز کردن فرش با نمک مخلوط سرکه و نمک نیز از بین‌برنده لکه فرش میباشد. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

  • استفاده از بخار:

 برای تمیز کردن فرش با بخار آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر میباشد به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

  • استفاده از پراکسید هیدروژن:

پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود.

  • استفاده از زمین شوی ها:

با استفاده از زمین شوی هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون یا پودر بوره مخلوط کنید، به این مواد 10 الی 20 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد یک چهارم پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شوی اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

  • استفاده از پودر ذرت:

چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و یک-دوم پیمانه جوش‌شیرین ترکیب کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

شستشوی موکت مصور

اگر بخواهیم به طور تخصصی تر شستشوی انواع طرح های موکت های مصور در نظر بگیریم پس داریم:

شستشوی موکت نمدی ظریف مصور:

 

موکت های نمدی از قدیمی ترین کفپوش های منازل هستند. شاید هنوز هم در برخی از خانه ها این موکت های با دوام را ببینید. با وجود کفپوش های مدرن تر، چند صباحی توجه به موکت نمدی کمتر شد ولی به مدد دستگاه های پیشرفته، تولیدات جدید و به روزتری از این محصولات روانه بازار شد. جنس موکت نمدی از الیاف پروپیلن، پلی اتیلن، پلی استر یا پشم میباشدکه استفاده از الیاف پشمی در خط تولید بسیار محدودتر میباشد.

شستشوی موکت های پرز بلند ظریف مصور:

اولین و بزرگترین تفاوت این محصول با موکت های نمدی در اندازه بلندی الیاف است. نظافت موکت پرز بلند به دلیل طول الیاف، حساس تر از مدل های دیگر است. برای حفظ دوام این محصولات لازم است تا به طور مرتب سطح موکت تمیز شود. بیشترین آسیب به انواع فرش و موکت، گرد و غبار ریزی است که اغلب نادیده گرفته می شود. آلودگی هوا و کرد و خاک به داخل بافت موکت پرزبلند ( تافتینگ) نفوذ می کند و کفپوش را زبر و بد حالت نشان می دهد. با مکش قوی جاروبرقی می توانید همه کثیفی های داخل الیاف پرز بلند را تمیز کنید. در بازار دو نوع از این محصولات دیده می شود.

در رابطه با موکت های تایل بهترست کمی بیشتر به آن بپردازیم:

شستشوی موکت تایل ظریف مصور:

موکت تایل یکی از بهترین کفپوش ها برای ادارات، بانک ها، فروشگاه ها، سالن های فرودگاه و دیگر اماکن پر تردد است. انعطاف پذیری موکت تایل موجب شده تا در هر فضا و با هر سبک دکوراسیونی سازگاری داشته باشد موکت تایل از چیدمان خلاقانه تایل های مجزا در کنار یکدیگر شکل گرفته و پوشش کف به زیبایی انجام می شود. به طور معمول هر تایل با ابعاد ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر تولید شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد. برای نظافت موکت تایل از روش های گوناگونی استفاده می شود که بستگی به میزان آلودگی دارد.

نکات مهم هنگام شستشوی موکت ظریف مصور به طور خلاصه به شرح زیر میباشد:

  •     هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن لکه روی موکت اقدام کنید. لکه های قدیمی به سختی پاک می شوند.
  •     حتی الامکان برای شستشوی انواع موکت از پودر ماشین یا شوینده های خانگی استفاده نکنید. باقی ماندن پودر لابلای الیاف موجب زبر شدن و خشک شدن سطح آن می شود.
  •     موقع صرف غذا و نوشیدنی روی موکت را با ملحفه بپوشانید به خصوص بچه ها همیشه غذا را روی زمین بر می گردانند.
  •     اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید قبل از ورود سگ و گربه به داخل خانه نسبت به تمیز کردن پاهای او اقدام کنید
  •     هرگز مواد شیمیایی قوی، لکه برهای شیمیایی یا سفید کننده ها را برای تمیز کاری و شستشوی موکت به کار نبرید. این مواد موجب آسیب جدی به الیاف موکت می شوند.
  • یکی از بیشترین سوالاتی که از ما میشود در رابطه با نحوه برخورد با انواع لکه های موجود بر روی موکت و کفپوش میباشد که فروشگاه اینترنتی مای دکوری تصمیم بر این دارد تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد:
  •      لکه آدامس را ابتدا با یخ تا حد زیادی سرد کرده و بعد با کاردک آن را به آرامی از سطح موکت بردارید .
  •      برای پاک کردن لکه شمع ، ابتدا آن را با یخ تا حد زیادی سرد کرده ، سپس لکه ی خشک شده را بتراشید .
  •      برای پاک کردن لکه جوهر یا دوات، از ماست استفاده کنید .
  •      لکه خون و تخم مرغ را با محلول نمک، صابون و سرکه سفید به همراه آب ولرم پاک کنید.
  •      روغن را ابتدا با قاشق جمع کرده، پارچه سفیدی روی آن بگذارید و اتو را با حرارت کم روی آن بکشید .
  •      روی قسمت هایی از موکت که مدت زیادی زیر اشیای سنگین مانند مبل مانده است و به اصطلاح پرزهایش خوابیده و گود شده است، چند قاشق آب گرم ریخته ، و پس از یک ساعت بر روی آن برس نرم بکشید .
  •      برای زدودن لکه دوده از موکت هایی که رنگ تیره ای دارند، روی لکه نمک بپاشید.
  •      لکه های مایع را کافی است با یک حوله کتان و یا دستمال کاغذی سفید، که روی لکه می گذارید بردارید .
  •      موکـت را همیشه درجهت خواب الیاف بشویید.

به طور جامع ظریف مصور یک برند نام آشنا در صنعت کشور می باشد که عموم مردم جامعه این برند را به محصولات خانگی موکت و کف پوش می شناسند اما در مطالعه دقیق تر در مورد ظریف مصور می توان دید که با هلدینگ ظریف مصور یعنی مجموعه ای از کارخانجات عظیم صنعتی که در حوزه های مختلف صنعت فعالیت می نماید، روبرو هستیم که از برخی از محصولاتشان میتوانید در فروشگاه اینترنتی مای دکوری دیدن فرمائید و در برابر خرید آن اقدام به عمل آورید.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()