سبد خرید 0

ضخامت پارکت لمینت ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 4 شهریور 1399 در ساعت 18 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت ها

پارکت لمینت ها تنوع زیادی دارند و روز به روز طرح های زیادتری از آنان وارد بازار دکوراسیون داخلی می شود. ترکیب رنگ های روشن و تیره آنان کنار یک دیگر فضاهایی رمانتیک و به یادماندنی ایجاد می کند. در برخی ساختمان های تاریک نوردهی را با انعکاس رنگ های ملایم پارکت لمینت می توان ایجاد کرد. از این رو طراحان داخلی زیاد به این نکته توجه می کنند و در آپارتمان های کوچک و یا زیر زمین ها از این انعکاس نور در کنار لامپ و روشنایی بهره زیادی می برند.

 آنچه در انتخاب این محصول شایان اهمیت است رنگ و توجه به مقاومتش می باشد که از هر حیث یک متریال استاندارد محسوب می شود.

هارمونی رنگ های بژ و شکلاتی با ست کردن وسایل دیگر به راحتی امکان پذیر است فرش های گردویی و یا قهوه های کرم در کنار زمینه روشن و ملایم حس یک خانه پر آرامش را به ساکنین هدیه می دهد و این نوع طرح و رنگ بیشتر مخصوص اتاق های بزرگ نشیمن و یا سالن های پذیرایی است و اما بهره بردن از رنگ های خنثی خاکستری لمینت با ترکیب رنگ مرجانی یا صدفی یک نمای جذاب را تولید می کند که بیشتر جوان پسندانه و آرامش بخش است و ترکیبی لوکس مانند به فضا می دهد.

در واقع پارکت لمینت برای هر سن و سال یا هر مکان و فضایی زیبایی خاصی را به ارمغان آورده و با ارايه تنوع زیاد در رنگ بندی هر سلیقه ای را به تحسین واداشته است.

پارکت لمینت

از نظر دوام و پایداری این نوع متریال در برابر فشار قدم ها و پایه صندلی ها و میز یا کمد و هر نوع رفت و آمد قابل قبول است زیرا که در تولید آن تست های خاصی از جمله ضد ضربه بودن و تحمل فشار کفش و یا حرارات و گرما روی آن ها انجام دشه است و نوع مقاومت آن ها در حین تولید درجه بندی شده است و روی آن ها درجه مقاومت خاصی ثبت شده که نشان می دهد مناسب با کدام مکان هستند از این رو در مکان های خلوت و شلوغ هم از نوع مخصوص خودش می توان بهره برد.

نصب پارکت یک نصب حرفه ای است و نصاب خودش را می خواهد بسته به نوع چسبی  بودن یا بدون چسب آن روش نصبش نیز متفاوت است. پس بهتر است برای بهتر از کار درآمدن و طول عمر بیشتر پارکت لمینت نصب تایل ها به یک فرد متخصص و کاردان در این حوزه سپرده شود.

پارکت لمینت ها برای ایجاد سریع تغییرات دکوراسیون فصلی یا سالی بسیار مناسب است چون با سرعت بالا قابل نصب و نصب مجدد می باشد بنابراین در مکان های تجاری به راحتی قابل برچیدن و دکور مجدد است با توجه به نوع شغل و کسب وکاری که در آن ممکن است به دلیل جابجایی  اتفاق بیفتد. فاثده فوم به کار رفته در لمینت بسیار مورد سوال می باشد و یا کیفیت و هزینه ای که برای آن باید بشود تا چه حد ضری به نظر می رسد.

در پاسخ به آن باید بگوییم که فوم به کار رفته در پارکت لمینت قدرت تحمل فشار را برایش ممکن می سازد مضاف بر این نوع تولید و چگونگی فرایند تولید لمینت، این فوم نقش بسزایی در ایجاد حالت سکون و بی صدایی را برایش رقم زده است. انتقال صدا از یک طبقه به طبقه دیگر اتفاق نمی افتد و آرامش در محیط هایی که با این نوع پارکت فرش شده اند بیشتر است.

 

نکاتی ویژه درباره ضخامت پارکت لمینت

فرایند تولید و ساخت پارکت لمینت، یک فرآیند خاصی است که در طی آن چهار لایه روی هم فشرده می شوند. این لایه ها  عبارتند از لایه هسته یا core، لایه زیرین ،لایه دکور و لایه پوششی(wear layer) . لایه مرکزی جنس بسیار سفت و سختی دارد و کلیه لایه ها تحت حرارت یا فشار با چسبی مخصوص به هم وصل می شوند. پارکت لمینت ها دارای ضخامت های مختلفی هستند از جمله: پارکت لمینت های هفت میلی متر، هشت میلی متر، ده میلی متر، دوازده میلی متر و حتی پانزده میلی متر. البته کاربرد هر ضخامت با هم فرق دارد و در موقع خرید باید از کارشناس فروش مربوطه اطلاعات را دریافت کنید.

پارکت  لمینت های 12 یا 15 میلی تر برای حفظ آرامش بیشتر و جلوگیری از عبور صدا از یک طبقه به طبقه دیگر در ساختمان های آپارتمانی چند واحده یا مجتمع های بزرگ کاربرد بیشتری دارد. لبته اگر در خانه های ویلایی زندگی می کنید یا شرایط ساختمان شما به گونه ای است که انتقال صدا کمتر اتفاق می افتد از ضخامت هشت میلی متر هم می توانید استفاده کنید. نقش مهم و کلیدی در تحمل و دوام لمینت به لایه هسته بر می گردد که از جنس چوبی است و لایه زیرین بیشتر برای پشتیبانی و حفاظت در نظر گرفته شده است. لایه دکور یا تزیین؛ عنصر تعیین کننده ظاهر و الگوی پارکت لمنیت است. و در آخر، لایه پوششی نیز یک نوع دیگر لایه محافظ است که وظیفه مهمی در حفاظت از پارکت لمینت در برابر عبور و مرور بر روی آن دارد. کلیه طرح و الگوی خاص لمینت روی این لایه مشخص است و مشتری بیشتر آن را به عنوان لمینت در نظر می گیرد. از طرفی وجود این لایه نظافت و شستشوی پارکت را نیز آسان تر می کند یرا که یک ورقه نازک پلاستیکی گونه دارد. باید بدانید که این نوع پارکت ضد آب نیست  بنابراین نباید با شیلنگ و آب ریختن روی پارکت آن را شست. اما با وجود این لایه نازک روی لمینت می توانید با یک تی نم دار و مرطوب آن را به راحتی تمیز کنید. رنگ و الگوهای این پارکت روی این سطح نمایان هستند و چشم خریدار را به خود جلب می کنند.

 پارکت لمینت

نکته جالب درباره ضخامت لمینت ها این است که همان طور که گفته شد پوشش صدا را بهتر پشتیبانی می کنند و در عمل این قابلیت به مقاومت لمینت خیلی ارتباطی ندارند یعنی هر چه ضخامت بیشتر مقاومت بیشتر نمی شود. زیرا که در طی فاریند تولید لمینت روش فشرده سازی و گرما و چسبی که در لایه ها استفاده شده پایداری را ایجاد کرده است و خاصیت آن به روش و چگونگی تولید پارکت لمینت بر می گردد.

نکته دیگر در نصب لمینت داشتن سطحی هموار است که اگر نیاز به برچینی سطح زیرین داشته باشید و سپس پارکت لمینت را نصب کنید در عمل خیلی بهتر جلوه می کند و از پایداری بهتری بهره مند می شود و البته گاهی نصابان حرفه ای پیشنهاد می دهند که تنها با یک مقدار هزینه کم یک زیرسازی بهینه برای کف ساختمان انجام دهید که آن هم در نهایت به نگهداری بهتر لمینت و ماندگاری بیشترش کمک می کند. این زیر سازی در جهت برطرف کردن شکستگی های لایه قبلی است مثلا ممکن است لایه زیرین از جنس سرامیک باشد که شکستگی داشته و یا از جنس گچ و سیمان بوده که فرورفتگی ها و فرسایشی روی آن اتفاق افتاده و برای دریافت لایه جدید نیاز به تعمیر و یکدست سازی سطح کاملا ضروری است.

در نهایت توصیه می کنیم قبل از خرید با نظر فروشنده پارکت و یا نصاب یک نوع مناسب از متریال لمینت را که با فضای شما هم خوانی داشته باشد استفاده کنید تا یک محیط زیبا و چشم نواز برای خود خلق کنید و از آرامش آن بهره ببرید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()