سبد خرید 0

انواع موکت اداری را می شناسید؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 آذر 1400 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت یا فرشی که برای اداره خود در نظر می گیرید و آن را انتخاب می کنید اهمیت زیادی خواهد داشت زیرا موکت های اداری در ظاهر محل کار شما تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت و ظاهر و زیبایی محل کار شما نشان دهنده شخصیت کار شماست. بنابراین باید آن را هوشمندانه انتخاب کنید تا محل کار خود را زیبا تر از گذشته کنید و از آن لذت ببرید. شما می توانید با مطالعه این مقاله کوتاه با انواع موکت اداری آشنا شوید، تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب و نتیجه را داشته باشید.

 

جنس موکت های اداری

انواع موکت اداری

بر اساس آمار هایی که وجود دارد نشان می دهد 99 درصد موکت ها و فرش هایی که در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند همگی با الیاف مصنوعی ساخته شده اند. به همین دلیل است که تخمین زده می شود فرش های اداری اکثرا از الیاف مصنوعی درست شده باشند زیرا آن ها نیز جزو این آمار بوده اند.

در بین انواع موکت اداری، اکثرا موکت هایی انتخاب می شوند که از نایلون الفین یا پلی پروپیلن تشکیل شده اند. پس از آن که این مواد تبدیل به نخ شدند، از آن ها موکت بافته خواهد شد. هر کدام از این مواد یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف مخصوص به خود را دارند که شما باید پس از بررسی، یکی از آن ها را بر اساس نیاز های خود انتخاب کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید موکت اداری به آن ها توجه داشت.

انواع موکت اداری

 

موکت های اداری تنوع بسیاری دارند و این تنوع در قیمت آن ها نیز مشهود است. در بین انواع موکت اداری، موکت های بسیار ارزان تا بسیار گران قیمت وجود دارد. به همین دلیل است قبل از خرید باید مشخص کنید که چقدر می خواهید برای یک موکت اداری هزینه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را در رنج قیمتی که قصد خرید دارید انتخاب کنید.

به طور قطع هر چقدر که به سمت موکت های ارزان قیمت حرکت کنیم از کیفیت موکت ها کم خواهد شد و عمر مفید آن ها به نسبت کاهش خواهد یافت. به همین دلیل مجبور خواهید شد تا سریع تر موکت خود را عوض کنید. اما در عکس قضیه هر چقدر به قیمت های بالاتر حرکت کنیم به همان نسبت کیفیت موکت ها و عمر مفید آن ها بیشتر خواهد بود. در این صورت حداقل تا یک زمان طولانی نیاز به تعویض موکت نخواهید داشت. به همین دلیل ما در بین انواع موکت های اداری، پیشنهاد می کنیم تا کمی هزینه بیشتری کنید تا مدت زمان طولانی تری نیاز به تعویض موکت نداشته باشید.

نکته: تمامی موکت ها دیر یا زود فرسوده و کهنه خواهند شد اما نو کردن موکت ها ظاهر تازه ای به محیط خواهد داد. شما ممکن بود از خرید موکت صرف نظر و به جای آن از کفپوش در محل کار خود استفاده کنید. با این کار شما بسیاری از مزیت های محل کار موکت شده را از دست می دهید اما کفپوش مانند موکت فرسوده یا پاره نخواهد شد و نیاز به تعویض نخواهد داشت.

 

کدام جنس موکت را انتخاب کنم؟

انواع موکت اداری

طبق چیزی که قبلا گفته شد موکت های اداری جنس های مختلفی دارند. اما اکثر آن ها از پلاستیک، الفین یا پلی پروپیلن ساخته شده اند که هر کدام خاصیت منحصر به فرد خود را دارد و آن را نسبت به دیگری متمایز می کند.

 

موکت از جنس الفین یا پلی پروپلن

موکت از جنس الفین یا پلی پروپلن

در بین انواع موکت اداری ابتدا با موکت هایی شروع می کنیم که از الفین یا پلی پروپیلن ساخته شده اند. این نوع موکت ها در واقع برای بودجه های متوسط رو به پایین در نظر گرفته می شوند و می توان گفت ارزان قیمت ترین موکت های بازار از این جنس هستند. این نوع موکت مقاومت نسبتا خوبی دارد. البته باید محل کار خود را هم در نظر بگیرید که در صورت نیاز از مدل های مقاوم تر آن خرید و استفاده کنید. موکت های الفین و پلی پروپیلن اکثرا با محلول های رنگ شده ساخته شده اند و همین مورد موجب می شود تا در برابر کثیفی و لکه مقاومت بسیار خوبی داشته باشند. البته قیمت کم این جنس نسبت به انواع موکت های اداری گران قیمت دلیل نمی شود که فکر کنید کیفیت بسیار پایینی دارند. اصلا این طور نیست ولی پیشنهاد می شود از آن ها در محل هایی از محیط کار که رفت و آمد زیادی در جریان نیست استفاده کنید تا عمر مفید آن ها را افزایش دهید. برای مثال می توانید از آن ها در محل های کم ترددی مثل دفتری که چند کارمند محدود دارد استفاده کنید.

 

موکت هایی از جنس نایلون

موکت هایی از جنس نایلون

در نقطه مقابل موکت هایی از جنس الفین یا پروپیلن، موکت هایی جنس نایلون قرار می گیرند. زیرا در بین انواع موکت اداری، این نوع موکت ها گران قیمت ترین نوع موکت هستند و برای بودجه های بالا در نظر گرفته می شوند. موکت هایی که از جنس نایلون هستند عموما به عنوان با کیفیت ترین و با دوام ترین موکت های اداری نیز شناخته می شوند. به همین نسبت عمر مفید بسیار طولانی تری نیز نسبت به بقیه جنس ها دارند. موکت های از جنس نایلون نیز مانند موکت های پروپیلن یا الفین از محلول رنگ آمیزی در ساخت آن ها استفاده می شود تا بتوانند بیشترین مقاومت را در برابر کثیفی و لکه داشته باشند. خرید این جنس از موکت ها نیز در صورتی پیشنهاد می شود که شما بودجه بالا برای خرید داشته باشید و بخواهید از موکت در مکانی استفاده کنید که در آن تردد زیادی می شود و افراد رفت و آمد زیادی در آن محل دارند مثل راهرو ها زیرا در چنین شرایطی در بین انواع موکت اداری، موکت های نایلونی بیشترین عمر مفید را به شما خواهند داد و باعث می شوند تا مدت زمان نسبتا طولانی از خرید موکت جدید بی نیاز باشید. همین نیز باعث می شود که قیمت نسبتا بالای این نوع موکت ها غیر منطقی نباشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()