سبد خرید 0

پارکت لمینت در ایران

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400 در ساعت 9 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سالهای زیادی نیست که استفاده از پار کت لمینت ها در ایران همه گیر شده است. پارکت لمینت در ایران، کفپوش های نسبتا جدید و لوکس به شمار میروند که در مقایسه با دیگر کشور استفاده از این کفپوش بیشتر در سنت ایرانیان جا افتاده است تا کشور های متوسطی مانند آذربایجان که همواره کفپوش های جنس چوب در آن ساخته میشود. لازم به ذکر که پارکت لمینت ها به عنوان کفپوش های مدرن در دهه 30 شمسی قرن حاضرو بسیار دیرتر از سایر نقاط دنیا به صنعت ساخت و ساز کفپوش در ایران راه پیدا کرد.

امروزه شرکت های بسیاری هستند که در زمینه تولید پارکت لمینت در ایران مشغول به فعالیت میباشند. شروع فعالیت تولید پارکت لمینت در ایران مربوط به شروع تحریم های وارداتی علیه ایران میشود که در زمان مواجه شدن ایران با تحریم ها و به واسطه افزایش قیمت عرض، دیگر ورود پارکت لمینت امری منظقی به نظر نمی رسید و صرفه اقتصادی نداشت. در این شرایط، تولید کنندگان ایرانی با استفاده از تکنولوژی آلمانی به تولید این محصولات پرداختند( تجهیزاتی که قبلا از کشور آلمان به ایران وارد شده بودند).

شاید باورش سخت باشد ولی برخلاف تصور برخی افراد کفپوش های پارکت لمینت ایرانی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند بطوریکه اکثر این محصولات در زمینه مقاومت سایشی استاندارد اروپایی En 13329 را با موفقیت پشت سر گذاشته و جزو بهترین ها محسوب می شوند.

از جمله رنگ های پارکت لمینت میتوان به رنگ های قهوه ای، گردویی، ماهاگونی و طوسی اشاره کرد؛ کفپوش پارکت لمینت با رنگ تیره علی رغم اینکه بسیار شیک هستند، برای فضاهای بزرگ و پرنور نیز مناسب میباشند و اغلب در پذیرایی های لاکچری مورد استفاده قرار میگیرند.

تاریخچه پارکت لمینت در ایران

تاریخچه پارکت لمینت پارکت لمینت در کنار دیگر مصالح مرسوم از قبیل کف سازی ساختمان، سنگ و سرامیک، از رایج ترین کف پوش های خانه ما ایرانی ها  محسوب میشود. احتمالا جالب است بدانید که زادگاه این کف پوش کشورهای آلمان و سوئیس است تاریخ ورود پارکت به ایران به سال 1339 بازمی گردد زمانی که مهندسان آلمانی و سوئیسی برای اجرای پروژه های خود این محصول را به ایران وارد کردند.

جالب است بدانید که در دو دهه نخست پارکت لمینت ها کیفیت پایین تری داشتند و حتی نصب آنها نیز همانند پارکت های چوبی با استفاده از چسب انجام می شد ولی به مرور با افزایش کیفیت و تغییر در روش نصب، بسیاری از مردم جهان از این کفپوش ها استقبال کردند تا جایی که در بسیاری از مجلات تخصصی دکوراسیون خانگی و همچنین توسط بسیاری از متخصصان معماری داخلی، استفاده و نصب کفپوش های لمینت پیشنهاد شده است.

در همان سال ها بود که به برخی از سنگ کاران ایرانی، چگونگی نصب این پارکت لمینت ها آموخته شد. پارکت ابتدا به برخی از ساختمان های بزرگ کشوری بعد به خانه های اشرافی و کم کم به خانه مردم عادی ایران راه یافت. موزه سعدآباد، کاخ مرمر، کاخ گلستان، شرکت نفت آبادان و هتل رامسر، اولین مکان هایی بودند که از پارکت لمینت برای پوشش کفشان بکار گرفته شد.

آیا میدانستید که قدمت پارکت های موزه سعدآباد به بیش از سال 50پیش، یعنی درست یک سال پس از ورود پارکت لمینت به ایران برمی گردد! اولین پارکت هایی که به ایران وارد شدند، 2سانتی متر عرض، 10 سانتی متر طول و 1 سانتی متر ارتفاع داشتند اما امروزه با عرض 5 سانتی متر، طول 20 تا 30 سانتی متر و ارتفاع 2 سانتی متر در بازار ایران قابل رویت هستند.

ابعاد پارکت لمینت

توجه داشته باشید پارکت لمینت هایی با ابعاد بزرگ تر، بیشتر برای سالن های آمفی تئاتر، بسکتبال با والیبال استفاده می شوند و پارکت هایی با ابعاد کوچک تر برای منزل های مسکونی انتخاب میشوند. ناگفته نماند استفاده از پارکت لمینت هایی با ابعاد بزرگ در منازل مسکونی، به دلیل زیبایی بیشتر کار، این روزها رواج پیدا کرده است که همین امر سبب شده است تا به طور ناخودآگاه از الگوهای غربی تقلید می کنیم چون این روزها بیشتر خانه های اروپایی با پارکت های بزرگ تر فرش می شوند. مهندسان طراحی داخلی معتقدند پارکت هایی با ابعاد بزرگ تر، خانه ها را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد. شرکت مای دکوری ارائه دهنده انواع پارکت لمینت در تلاش خواهد بود تا متناسب با سلیقه شما بهترین محصولات خود را به شما عرضه نماید.

بهداشت پارکت لمینت

می توانید از یک دستمال مرطوب یا تی خانگی که آبش کاملا گرفته شده است، برای تمیز کردن پارکت  لمینت های منزلتان استفاده کنید. انواع شوینده های شیمیایی برای تمیز کردن پارکت لمینت ها اصلا مناسب نیستند. حواستان باشد اگر آبی روی پارکت لمینت ریخت، بلافاصله آن را خشک کنید و دستمال خیلی خیس هم روی پارکت لمینت ها نكشید چون رطوبت بیش از حد ممکن است به آنها آسیب بزند به مرور زمان از بین ببرد! هرچند که با پارکت لمینت های مای دکوری نیازی نیست نگران باشید چرا مای دکوری بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریانش قرار میدهد.

آیا پارکت لمینت کفپوشی مناسب برای منزل به حساب میرود؟ ممکن است شنیده باشید پارکت لمیت ها قیمت بالایی دارند و حشراتی مثل سوسک و مورچه مهمان خانه های شما میکند به همین دلیل کف پوش مناسبی برای منزل شما نیست اما این یک باور کاملا غلط است و اصلا دلیل منطقی ای پشت آن وجود ندارد به این خاطر که نیم پلی استری که طی دو مرحله روی پارکت کشیده می شود از یک ماده شیمیایی تشکیل شده است که قاتل هر نوع حشره ای به حساب می آید. ممکن است به مرور زمان و در اثر پاخوردن بیش از اندازه، نیم پلی استر روی پارکت از بین برود و این مساله باعث حشره زدن کفپوش شود که می توانید برای پیشگیری از این مشکل، با توجه به میزان رفت و آمدتان، هر 3 تا 5 سال یکبار، یک دست نیم پلی استر روی پارکت لمینت جدید خود بکشید تا هم خیالتان از بابت حشرات راحت باشد و هم دوباره پارکت هایی نو و تر و تمیز و براق داشته باشید. معمولا نیم پلی استر پارکت لمینت هایی که در مسیر آشپزخانه، حمام و دستشویی قرار دارند، زودتر از بین می روند و شما می توانید از نصاب بخواهید فقط همان قسمت ها را برایتان ترمیم کند.

از گذشته تا کنون یکی از مزایای مهم پارکت لمینت ها قیمت آن ها نسبت به پارکت های چوبی بوده است چرا که پارکت چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی از قیمت بالاتری نسبت به پارکت لمینت برخوردار میباشد پس از نظر قیمت این نوع کفپوش ها نسبت به پارکت لمینت مقرون به صرفه نیستند.بر اساس مدل های گوناگون ، جنس و شرکت تولید کننده قیمت پارکت لمینت می تواند متفاوت باشد. بنابراین شما می توانید پیش از خرید پارکت لمینت با انتخاب جنس ، مدل و برند تولید کننده  با تماس و مشاوره از بخش خرید مای دکوری اطلاعات کاملی از قیمت پارکت لمینت های موجود بدست آورید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()