سبد خرید 0

کاربرد چسب چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 فروردین 1400 در ساعت 15 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی ، کفپوشی است که برای جاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند روی انواع سطوح نصب شود. این محصول بادوام در مکان های زیادی کارایی دارد و مزیت های متعددی را نسبت به چمن طبیعی دارد. برای نصب این محصول به وسایل و ابزارهای مختلفی نیاز است که یکی از آنها چسب چمن مصنوعی می باشد. در این مقاله به کاربرد چمن مصنوعی پرداخته شده است.

چسب چمن مصنوعی چیست؟

چسب چمن مصنوعی همان گونه که از نامش پیداست چسبی است که از آن برای نصب و چسباندن چمن مصنوعی به سطح استفاده می شود. این چسب دارای ویژگی های خوبی است و به همین دلیل به خوبی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر بخواهیم چسب ها را تقسیم بندی کنیم می توان چسب را به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم کرد:

چسب چمن مصنوعی تک جزیی:

چسب چمن مصنوعی تک جزئی را چسب موکت یا چسب صنعتی معروف است. این چسب در واقع جزء ساده ترین چسب ها می باشد و به خوبی چمن مصنوعی را به سطح مورد نظر می چسباند.از این چسب در کفاشی نیز استفاده می شود. این چسب دارای رنگ زرد است و از پلی اورتان ساخته می شود. برای این که از این چسب استفاده شود شما باید در ابتدا چسب را روی سطح مورد نظر بریزید و سطح را به خوبی به آن آغشته کنید. پس از آن که این کار را انجام دادید باید به مدت چند دقیقه منتظر بمانید تا گازهای موجود در چسب چمن از بین برود و غلظت آن افزایش یابد. پس از این کار شما باید کار نصب چمن را انجام دهیدو چمن مصنوعی را روی سطح آغشته به چسب بگذارید. چسب تک جزیی بین دمای بین 10 تا 30 درجه بهترین کارآمدی را خواهد داشت.

چسب چمن مصنوعی دو جزئی:

این چسب همان طور که از نامش پیداست از دو جزء تشکیل شده است. جزء اول آن مانند چسب مصنوعی تک جزیی از پلی اورتان ساخته شده است و قسمت دوم آن از مایعی حاوی ایزوسیانات تشکیل شده است که برای سخت کردن چسب است. در واقع چسب دو جزئی توسط خود شما ساخته می شود. شما با نسبت مشخصی این دو جزء را ترکیب می کنید تا به چگالی و غلظت مناسبی برسید. شما چند دقیقه وقت دارید تا این چسب را روی سطح مورد نظر خود بریزید و آن را آماده کنید تا چمن مصنوعی را روی آن نصب کنید. هر چقدر که دما بیشتر باشد این فرصت شما کمتر است و باید سریع تر چمن مصنوعی را روی چسب نصب کنید.

کاری که شما باید انجام دهید این است که هر بار حجم کمی از این دو جزء را با هم ترکیب کنید و سپس از آن استفاده کنید. چسب دو جزئی پس از 24 ساعت کاملا با چمن مصنوعی فیکس می شود و ظرف چند روز به نهایت چسبندگی خود می رسد.

کدام چسب بهتر است؟

این که کدام چسب بهتر است بستگی به چمن مصنوعی شما دارد. چسب دو جزئی قدرت چسبندگی بالاتری دارد و بنابراین دیگر نمی توان چمن مصنوعی را به راحتی از سطح جدا کرد. این موضوع برای امنیت چمن مصنوعی بسیار مناسب است و بنابراین در جاهایی که خطر دزدی چمن مصنوعی وجود دارد شما می توانید از چسب مصنوعی دو جزئی استفاده کنید. برای مثال چمن مصنوعی ورزشگاهی بهتر است با چسب دوجزئی به سطح چسبانده شود. برای چسباندن چمن های مصنوعی با متراژ پایین اما بهتر است از چسب تک جزیی استفاده شود.

ویژگی های چسب چمن مصنوعی

اما این چسب چه ویژگی هایی دارد که از آن برای چسباندن چمن مصنوعی به سطح استفاده می شود. در زیر به این ویژگی ها اشاره شده است:

1.قدرت چسبندگی بالا:

بدون شک، چسبی که بخواهد چمن مصنوعی را به سطحی بچسباند باید دارای قدرت بالایی باشد. چسب های چمن مصنوعی دقیقا همین ویژگی را دارند و شما می توانید با آن چمن مصنوعی را به خوبی به سطح مورد نظر خود بچسبانید.

2.مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت:

همان گونه که واضح است چمن مصنوعی در فضای باز قرار می گیرد و از همین رو در معرض گرما و رطوبت و دیگر عوامل است. از همین رو چسبی که برای چسباندن چمن به زمین هم مورد استفاده قرار می گیرد باید در برابر گرما و رطوبت مقاوم باشد و از چسبندگی و ماندگاری آن بر اثر این عوامل کاسته نشود.

3.انعطاف پذیر بالا:

چسب چمن مصنوعی دارای انعطاف پذیری بالاست و به راحتی می توان آن را برای نصب چمن مصنوعی استفاده کرد.

نکات استفاده از چسب چمن مصنوعی

استفاده کردن از چسب چمن مصنوعی دارای نکات مهمی است که باید آنها را رعایت کرد. در زیر به این نکات اشاره شده است:

1.مطمئن بودن از تمیز بودن سطح :

زمانی که می خواهید چسب را روی یک سطح بریزید باید از تمیزی سطح مطمئن شوید و سپس اقدام به این کار کنید. مطمئنا کثیفی و گرد و غبار از کارآی چسب خواهد کاست و باعث خواهد شد تا چمن مصنوعی به خوبی به سطح مورد نظر چسبیده نشود.

2.مدت زمان استفاده از چسب:

پس از آن که چسب در معرض هوای آزاد قرار گرفت شما به مدت حداکثر 45 دقیقه زمان دارید تا از آن استفاده کنید چون در غیر این صورت چشب خشک می شود و باعث می شود تا دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

3.پخش مناسب چسب:

چسب باید به صورت مناسب و یکسانی بر روی سطح مورد نظر پخش شود تا چمن مصنوعی در همه جا به خوبی به سطح مورد نظر شما چسبیده شود.شما باید از وسایل لازم به خوبی برای پخش کردن چسب استفاده کنید.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف پلیمری خاصی ساخته می شود و مزیت های زیادی دارد که می توان از آنها بهره مند شد. شما می توانید به خوبی از چمن مصنوعی برای جاهای مختلف استفاده کنید .

برای چسباندن چمن مصنوعی به سطح مورد نظر، از چسب چمن مصنوعی استفاده می شود. چسب چمن مصنوعی به طور کلی به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شود.چسب دو جزئی دارای قدرت چسبندگی بالاتری است و برای همین برای جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که شما نیاز به استحکام بیشتری داشته باشید و امنیت بالاتری بخواهد . برای مثال برای چمن مصنوعی ورزشگاه ها از چسب دو جزئی استفاده می شود. چسب تک جزئی هم معمولا برای چمن های مصنوعی با متراژ پایین تر استفاده می شود. چسب های چمن مصنوعی دارای انعطاف پذیری بالا، قدرت چسبندگی زیاد و مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و خشکی و دیگر عوامل هستند. برای استفاده از چسب های چمن مصنوعی باید به این توجه کرد که حتما سطح تمیز باشد، چسب به طور مناسب روی سطح زمین پخش شود و هم چنین به سرعت از چسب استفاده کرد تا اثر آن از بین نرود.

کار استفاده از چسب چمن مصنوعی باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود تا چمن مصنوعی به خوبی به سطح مورد نظر چسبانده شود. شما می توانید به راحتی چسب چمن مصنوعی را از بازار تهیه کنید. این چسب ها به خوبی می توانند چمن مصنوعی شما را به سطحی که می خواهید بچسبانید.

چمن مصنوعی در جاهای زیادی کاربرد دارد و با چسب مناسب می توان  به خوبی از آن در مکان مناسب خودش استفاده کرد.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی یا چسب آن هستید ، فروشگاه آنلاین و معتبر مای دکوری می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. شما در این فروشگاه بزرگ می توانید انواع چمن های مصنوعی در رنگ ها و طرح های مختلف را پیدا کنیدو  آنها را خریداری کنید.

در سایت مای دکوری شما از تخفیف های بسیار خوبی بهره مند خواهید شد و از این طریق بهترین محصول را با قیمتی عالی ومناسب خریداری خواهید کرد. شما در مای دکوری می توانید انواع چمن های مصنوعی را با هم مقایسه کنید و سپس دست به خرید بهترین گزینه بزنید.

مای دکوری انواع چمن های مصنوعی را با کیفیت مناسب و قیمتی عالی در سایت خود دارد. شما کافی است متراژ مورد نظر خود را سفارش دهید تا ظرف یک تا 2 روز کاری ، محصول برای شما ارسال شود.

یادتان باشد که کیفیت چمن مصنوعی ضامن دوام و کارکرد آن است. برای همین است که شما باید به خوبی بهترین را برای خود انتخاب کنید. مای دکوری سالهاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است و می تواند بهترین ها را به شما عرضه کند. در کنار چمن مصنوعی، شما می توانید انواع کفپوش های دیگر را نیز مشاهده کنید.

مای دکوری همواره سعی کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند و از این طریق اعتبار خود را بالاتر ببرید. شما می توانید از کیفیت محصولات مای دکوری مطمئن باشید و هم چنین از خدمات پس از فروش بسیار مناسبی بهره مند شوید. به ما اطمینان کنید و بهترین ها را از ما بخواهید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()