سبد خرید 0

چمن مصنوعی آتش می گیرد یا نسوز است

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 17 تير 1400 در ساعت 12 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی را همه شما در زیر پای بازیکنان فوتبال در بازی ها دیده اید. اما باید بدانید که چمن های مصنوعی در جاهای زیادی استفاده می شوندو به زمین های ورزشی محدود نمی شوند. این نوع کفپوش ها در جاهای زیادی کاربرد دارند و برای استفاده های متنوعی به کار می روند.  چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارای مزیت های زیادی است وبرای همین است که در بسیارری از موارد بر چمن طبیعی ارجحیت دارد. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که آیا چمن مصنوعی آتش می گیرد تا نسوز است.

چمن مصنوعی

قبل از آن که به این موضوع بپردازیم که آیا چمن مصنوعی آتش می گیرد یا نسوز است باید کمی با آن آشنا شد. چمن های مصنوعی، کفپوش هایی هستند که از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده است. این پلیمرها می توانند پلی اتیلین یا پلی پروپیلن باشند. هر کدام از این پلیمرها خواصی دارند که باعث می شود از آنها برای ساخت چمن مصنوعی استفاده شود. چمن مصنوعی به دلیل این که از این پلیمرهای مصنوعی ساخته شده اند هم ماندگاری خوبی دارند و هم مقاومت مناسبی را در برابر فشار و ضربه تحمل می کنند. شما می توانید از چمن های مصنوعی در جاهای مختلفی مانند مهدکودک ها، زمین های ورزشی، امکان تفریحی، ساختمان های تجاری، نمایشگاه ها و دیگر جاها استفاده کنید.

چمن مصنوعی مزیت های زیادی دارد. این چمن ماندگاری بسیار خوبی دارد، دیر کثیف می شود، روی سطوح مختلف قابل استفاده است، به آسانی نصب می شود و مقاومت خوبی دارد.

یکی از مهم ترین مسائلی که در قبال چمن های مصنوعی وجود دارد این است که آیا آنها آتش می گیرند یا نه. در زیر به این سوال پرداخته شده است.

چمن مصنوعی آتش می گیرد یا نسوز است

این سوال با امنیت افراد در ارتباط دارد و برای همین اهمیت دارد. اگر چمن مصنوعی به راحتی آتش بگیرد آنگاه باید در قبال استفاده از آن محتاط بود.

در جواب این سوال که آیا چمن مصنوعی اتش می گیرد باید بگوییم چمن مصنوعی قابلیت ذوب شدن و آسیب پذیری در برابر آتش دارد اما به ان تصوری که ما در ذهن  داریم آتش نمی گیرد. این یعنی شعله های اتش نمی توانند در ان جولان بدهند و به سرعت به جاهای دیگر انتقال پیدا کنند. چمن های مصنوعی در اثر حرارت وآتش ذوب می شوند و دچار آسیب می شوند. به این نکته باید توجه کرد که دمای ذوب الیاف مصنوعی چمن مصنوعی بالاست بنابراین با حرارت عادی، آفتاب و در شرایط عادی مشکلی پیش نمی آید. چمن مصنوعی نسوز نیست اما در برابر آتش هم به سرعت دچار حریق نمی شود.

شما باید  در قبال چمن مصنوعی مراقب باشید و به خوبی از انها مواظبت کنید تا دچار آسیب نوشند.

در زیر به مواردی اشاره شده است که شما با انجام انها می توانید از آسیب و ذوب شدن چمن مصنوعی جلوگیری کنید:

جلوگیری از آسیب و ذوب شدت چمن مصنوعی

1.برداشتن اشیاء فلزی و پلاستیکی که می توانند نور آفتاب را به خود جذب کنند:

برخی اشیاء می توانند نور خورشید را جذب کنند و با این کار حرارت چمن مصنوعی را بالا ببرند و در نتیجه باعث آسیب به چمن مصنوعی شوند. شما باید این مواد و اشیا را از سطح چمن جمع آوری کنید.

2.روشن نکردن آتش روی چمن مصنوعی :

نباید به این دلیل که چمن مصنوعی دچار حریق و آتش نمی شود، روی آن آتش روشن کرد . این کار به چمن  مصنوعی آسیب خواهد زد وباعث ذوب شدن الیاف آن می شود. در این زمینه دقت به خرج دهید.

3.خنک نگه داشتن چمن مصنوعی در هوای گرم:

برای خنک نگه داشتن چمن مصنوعی در هوای گرم تابستان و جلوگیری از آسیب به آن ، شما می توانید از شن یا آب استفاده کنید. کافی است به مقدار کافی آب روی ان بپوشانید تا چمن مصنوعی خنک شود. اگر هم دوست دارید می توانید روی آن شن سلیس بریزید. این کار باعث پایین آوردن دمای چمن مصنوعی خواهد شد.

4.وسایل و امکانات ضد حریق داشته باشید:

هر چند که چمن مصنوعی دچار آتش نمی شود اما احتیاط شرط عقل است. شما می توانید برای شرایط خاص و بحرانی از امکانات ضد حریق استفاده کنید و به سرعت دمای چمن مصنوعی را پایین بیاورید تا از آسیب بیشتر به آن جلوگیری شود.

چمن مصنوعی های جدید

امروزه و با پیشرفت در تکنولوژی، چمن مصنوعی هایی به بازار آمده اند که ضد حریق هستند .  این چمن های مقاومت بسیار زیادی در برابر آتش دارند و به هیچ عنوان باعث ایجاد شعله های اتش نمی شوند. بنابراین اگر صحبت از چمن مصنوعی نسوز می شود نباید این طور فکر کرد که آتش هیچ آسیبی به انها نمی رسانند بلکه آنها خیلی دیر در برابر آتش آسیب می بینند.

چمن های مصنوعی نسوز می توانند برای محیط زیست و بالا رفتن امنیت کودکان و حیوانات بسیار مناسب باشند. شما می توانید با این محصول امنیت خود را بالا ببرید.ماندگاری این محصول بسیار بالاست و می تواند  تا سالها بدون مراقبت و محافظت خاص، باقی بماند. این چمن های مصنوعی برای هوای گرم و خشک بسیار مناسب است و خیال افراد را از بابت آتش گرفتن راحت می کند. شعله های آتش به هیچ عنوان در این چمن مصنوعی قادر به جولان دادن نیستند. 

در کنار چمن مصنوعی نسوز، محصولات جدیدی از چمن مصنوعی هم به وجود امده اند که علاوه بر این که اتش نمی گیرند می توانند کمک کنند تا آتش خاموش شود. این چمن مصنوعی دارای لایه ای شن و ماسه بین الیاف خود است و برای همین است که مانع اتش می شود و ان را خاموش می کند. ترکیب شن و ماسه بین الیاف در واقع لایه محافظ چمن مصنوعی است. این نوع چمن برای مکان ها و مناطقی که امکان آتش گرفتن چمن مصنوعی زیاد است بسیار مناسب است و می تواند گزینه ای عالی باشد.

نتیجه گیری

چمن های مصنوعی نسبت به چمن های طبیعی مزیت های زیادی دارند. انها در طرح و رنگ تنوع دارند، روی سطوح مختلف نصب می شوند، از آنها می توان در جاهای مختلف استفاده کرد، ماندگاری زیادی دارندو نیاز به مراقبت کمتری دارند .

هر چند که چمن های مصنوعی نیاز به مراقبت کمتری دارند اما بهرحال باید از انها مراقبت کرد. یکی از این مراقبت ها، محافظت در برابر آتش است. خیلی ها فکر می کنند که چمن های مصنوعی نسوز هستند اما این گونه نیست. چمن های مصنوعی مانند کاغذ یا دیگر مواد دچار شعله های بزرگ آتش نمی شوند بلکه صرفا ذوب می شوند و یا به مقدار اندکی آتش می گیرند. هر چند که با انجام کارهایی می توان جلوی این اتفاق را گرفت. شما باید هر از گاهی ، چمن های مصنوعی را از وسایلی مانند بطری های پلاستیکی یا مواد فلزی پاکسازی کنید چون این مواد می توانند به خوبی با جذب نور آفتاب باعث آسیب به چمن مصنوعی شوند.

در فصل گرما باید از طریق پاشیدن شن یا آب روی چمن مصنوعی آن را خنک کرد تا بر اثر گرما دچار آتش و آسیب نشود. امکانات برای خاموش کردن اتش هم باید وجود داشته باشد.

امروزه اما چمن های مصنوعی نسوز و ضد حریق وجود دارد که مقاومت  بسیار بالایی در برابر آتش دارند و به خوبی می توانند در برابر آتش سوزی دوام بیاورند. هم چنین چمن های مصنوعی جدیدی ساخته شده اند که می توانند به خاموش کردن اتش کمک کنند.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، پس وبسایت مای دکوری گزینه ای عالی برای شما خواهد بود و شما می توانید از طریق این فروشگاه، خرید اینترنتی خود را به خوبی انجام دهید.

مای دکوری سالهاست که در حال عرضه انواع محصولات دکوراسیون داخلی است و بهترین محصولات را عرضه می کند. شما می توانید محصولات باکیفیت را از این فروشگاه خریداری کنید و از ان استفاده نمایید. مای دکوری به شما تخفیف های خوبی خواهد داد و هزینه شما را پایین خواهد اورد. مای دکوری به اقصی نقاط ایران محصول ارسال می کند پس از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد. اگر شما در شهری دور از مرکز ایران هستید باز هم محصول خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد. ارسال محصول با هزینه ای اندک انجام خواهد شد.

در کنار این خدمات، مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی برای مشتریان خود دارد. در صورتی که برای محصول شما مشکلی پیش بیاید، کافی است تا تلفن را برداشته و با مای دکوری تماس بگیرید انگاه خواهید دید که مای دکوری در اولین فرصت برای رفع مشکل محصول شما اقدام خواهد کرد.

کسب رضایت مشتریان همواره اولویت اصلی مای دکوری بوده است .  مای دکوری این افتخار را داشته است تا همیشه بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()