سبد خرید 0

چمن مصنوعی دکوراتیو و کاربردهای آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


تولید چمن مصنوعی و استفاده از آن در فضاهای مسکونی و بیرونی باعث شده بدون هزینه اضافی نگهداری و آبیاری از چمن طبیعی محیطی سرسبز و مفرح ایجاد کند و دوام بالا، سبز ماندن چمن در تمام فصول و تنوع ظاهری بالای چمن مصنوعی باعث شده این محصول طرفداران زیادی پیدا کند.


کاربرد چمن مصنوعی دکوراتیو


این نوع چمن ها امروزه با تنوع بسیار بالا مطابق هر نوع کاربرد و هر سلیقه ای تولید و عرضه میشود و برای فضاهای داخل منازل مانند اتاق بازی کودک، تزیینات داخلی، چمن مصنوعی دیوار، و همچنین فضای بیرونی منازل مانند تراس،روف گاردن، حیاط خلوت و... کاربرد دارد.
همچنین برای تزیین و آراستن فضای تالارها و باغ ها و کافه رستوران و فضاهای بیرونی باغ ها و ویلاها از چمن مصنوعی دکوراتیو استفاده می شود.
چمن مصنوعی دکوراتیو را برای باغچه نیز استفاده می‌کنند و خاک را کوبیده و با بست نصب می شود و یا زیر سازی کار با سیمان یا بتن انجام می شود و با چسب نصب می‌شود.


عمر چمن مصنوعی


چمن مصنوعی دوام بالایی دارد و در مقابل اشعه uv مقاوم بوده و در مقابل نور خورشید رنگ خود را حفظ میکند و همچنین در برابر سرما مقاوم بوده وقابل شستشو است زیرا سوراخ هایی در بکینگ چمن مصنوعی برای عبور آب وجود داشته که باعث می شود چمن مصنوعی آب را عبور داده و قابل شستشو باشد.
چمن مصنوعی بسته به میزان تردد و استفاده درست از آن عمر می کند مسلما چمن مصنوعی مرغوبتر و با کیفیت تر عمر بالاتری به نسبت چمن ضعیف تر دارد ولی در کل چمن مصنوعی بین 5 تا 10 سال عمر مفید دارد.


زیر سازی برای نصب چمن مصنوعی


چمن مصنوعی روی سطح صاف و دارای شیب بندی مناسب با استفاده از چسب نصب می شود. زیر سازی معمولا سیمان یا بتن است و اما روی ایزوگام ، کاشی، سرامیک، چوب و آسفالت هم نصب امکان پذیر است به شرطی که سطح صاف بوده و آب جمع شدگی نداشته باشد که در غیر این صورت نیاز به ترمیم دارد.
همچنین اگه سطح خاک باشد باید کوبیده و سفت شود و با چسب نصب نمی شود باید با استفاده از بست چمن را به زمین وصل کرد.
برای نصب چمن روی دیوار هم با پیچ اینکار انجام میشود و باید چمن را با رولپلاک و پیچ روی دیوار نصب کرد، البته باید سطح دیوار صاف و عاری از برجستگی باشد.


ایده های خلاقانه در استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو


امروزه برای داشتن منزلی زیبا، بکارگیری دکوراسیون داخلی شیک به تنهایی کافی نیست، به همین خاطر است که در سال های اخیر، استفاده از چمن مصنوعی برای کاربردهای تزئینی مانند مفروش نمودن روف گاردن و بالکن بسیار محبوب شده است. به طوری که در طراحی اکثر آپارتمان ها و حتی مجتمع های تجاری از چمن مصنوعی برای زیباسازی روف استفاده می شود. چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری جامد است که الیاف چمن مانند قالی بر روی آن بافته می شود. این کالا برای اولین بار در دهه  1990 و برای استفاده در زمین های ورزشی در امریکا تولید شد. پس از آن، به علت مزایای بسیار زیادی که در مقایسه با چمن طبیعی داشت، استفاده از آن برای کاربردهای تزئینی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد. چمن مصنوعی دکوراتیو بسته به نوع کاربرد در انواع مختلف و با ارتفاع الیاف مختلف تولید می شود. ما در این مقاله، برخی از ایده های استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای زیباسازی محوطه های گوناگون را ارائه خواهیم داد.


استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون منازل


استفاده از چمن مصنوعی به سبب داشتن رنگ سبز و با نشاط، می تواند در ایجاد محیطی دلنشین و گرم در منازل بسیار موثر باشد. امروزه در طراحی اکثر آپارتمان ها از بالکن و تراس و حیاط، هرچند با متراژ کوچک استفاده می شود. تصور کنید با صرف هزینه بسیار اندکی می توانید این مکان ها را به محیطی گرم تبدیل کنید. ما در اینجا چندین نمونه از ایده های خلاقانه در طراحی این مکان ها با استفاده از چمن مصنوعی را برایتان ارائه خواهیم کرد.


طراحی روف گاردن با استفاده از چمن مصنوعی


روف گاردن در واقع همان پشت بام سبز است که اکثراً در آپارتمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی روف گاردن ها از چمن مصنوعی، درختچه ها و میز و صندلی و یا مبل برای ایجاد محیطی سبز و زیبا استفاده می شود. از آنجا که چمن مصنوعی نیاز به آبیاری و نگهداری ندارد، استفاده از آن در پشت بام هیچگونه آسیبی به بام طبقات انتهایی ساختمان وارد نخواهد کرد. ایده های مختلفی برای اجرای چمن مصنوعی روف گاردن وجود دارد که یکی از پر طرفدارترین آنها، نصب بین سنگی است. در نصب بین سنگی می توان برای زیبایی بیشتر، ارتفاع الیاف چمن را مقداری از ارتفاع سنگ ها بیشتر در نظر گرفت. اگر محوطه مربوطه، محیطی پر تردد است، بهتر است از چمن های باکیفیت تری استفاده نمائید. استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 میلیمتر، برای این کار انتخاب مناسبی می باشد. تصویر زیر نمونه ای از اجرای پروژه روف گاردن توسط یکی از شرکت های معتبر تولید کننده چمن مصنوعی است.

طراحی بالکن و تراس با استفاده از چمن مصنوعی


امروزه کمتر آپارتمانی پیدا می شود که در آن از تراس و بالکن حتی با متراژ بسیار کم استفاده نشده باشد. حتی اگر متراژ بالکن شما کوچک است، می توانید با صرف هزینه بسیار کم، آن را به محیطی عالی برای استراحت بعد ار ظهر تبدیل کنید. شما می توانید با انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس  و تزئین آن با گلدان های رنگی زیبا، فضای نشیمن زیبایی را طراحی کنید. استفاده از تاب ریلکسی و یا یک میز و صندلی زیبا برای صرف چای و استراحت نیز می تواند بسیار دلنشین باشد. ماندگاری بسیار بالای چمن مصنوعی سبب می شود تا با یک بار صرف هزینه، برای مدت زمان طولانی و تا چندین سال، از بودن در محیطی زیبا لذت ببرید.


طراحی حیاط با استفاده از چمن مصنوعی


ایده های بسیاری برای طراحی فضای حیاط با چمن مصنوعی وجود دارد. شما می توانید بسته به نوع هندسه محیط خود و اندازه متراژ آن، هر یک از این ایده ها را عملی کنید. ما در این مقاله چند نمونه از بهترین ایده ها برای طراحی حیاط را به شما ارائه خواهیم داد. شما می توانید در کنار استفاده از چمن مصنوعی حیاط، با بکارگیری گلدان ها و درختچه ها زیبا و همچنین میز و صندلی، محیطی دلنشین و زیبا ایجاد نمائید. اگر هندسه محوطه حیاط شما به نحوی است که تنها مسیر رفت و آمد افراد است، شما می توانید با استفاده همزمان از چمن مصنوعی و درختچه و قلوه سنگ های تزئینی، مسیری مارپیچ و زیبا ایجاد نمائید. حتی اگر محوطه حیاط شما بخشی از پارکینگ است، شما می توانید با استفاده از دیوار های سبزرنگ به همراه درختچه های کوچک، حیاط خود را دلنشین و زیبا کنید.


خرید و قیمت چمن مصنوعی دکوراتیو


چمن های مصنوعی بسته به کیفیت و کمیت مواد بکاررفته، در قیمت های مختلفی عرضه می شوند. مشخصاتی مانند تکنولوژی ساخت، تراکم بافت، ارتفاع الیاف، ضخامت و جنس نخ به طور مستقیم روی قیمت چمن مصنوعی اثرگذار هستند. برای مثال چمن های مصنوعی دوبافت که در تولید آنها از الیاف کمکی مابین الیاف اصلی استفاده می شود؛ در مقایسه با چمن های مصنوعی تک بافت گران تر هستند. به قیمت چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف بیشتر، به واسطه استفاده بیشتر از مواد اولیه، در مقایسه با چمن های مصنوعی کوتاه تر گران تر هستند. طبیعتاً هر کدام از عوامل گفته شده روی کیفیت و دوام چمن مصنوعی موثر خواهند بود. برای مثال ماندگاری و دوام یک چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 40 میلیمتر و تراکم بالا در مقایسه با چمن های مصنوعی موکتی بسیار بالاتر است. از این رو، اگر محیط شما در دسته محیط های پر تردد قرار می گیرد، بهتر است از چمن های باکیفیت تری استفاده نمائید و بالعکس؛ اگر محیط شما کم تردد است می توانید از مدل های ارزان قیمت تر استفاده نمائید.و هم چنین می توانید از مشاوره های رایگان هم استفاده نمایید.


فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کنونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()