سبد خرید 0

استفاده از چمن مصنوعی در ورزشگاه های ایران

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 اسفند 1399 در ساعت 13 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در حالت کلی چمن مصنوعی به عنوان کالایی لوکس شناخته میشود در واقع بدین معنی نیست که همه ی قشر از مردم جامعه نمیتوانند آن را بخرند بلکه که این کالای لوکس؛ به راحتی در اختیار همگان باقیمتی مناسب قرار گرفته است، که حتی با شرایط آب و هوایی ایران بسیار سازگاری دارد، بنابراین از چمن مصنوعی میتوان در ورزشگاهایی که در جنوب ایران هم تاسیس شده اند استفاده نمود. همچنین میدانیم در ایران ما دچار بی آبی هستیم و بسیار از روستاها یا شهر ها با کمبود آب مواجهه هستند، بنابراین افرادی که در شهر های بزرگ از قبیل تهران یا اصفهان یا مشهد و... زندگی میکنند باید در حفظ آب کوشا باشند تا دیگرهم وطنانمان از نعمت آب برخوردار باشند. بنابراین چمن مصنوعی توانسته به ما در این زمینه به کمک ما آید، در سال هایی که گذشت هزینه ی زیادی بابت آبیاری فضای سبز یا ورزشگاه ها که در کشورمان پرداخت میشد، چمن مصنوعی یکی از راه های کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های این چنینی است. این مشکل به راحتی حل شده است و چمن مصنوعی در تمام مکان های اقلیمی ایران میتواند به عنوان کالای تزئینی قرار بگیرد و چهره ی شهر را زیبا سازد.

در سال گذشته در ایران علاوه براین که هزینه ی هنگفتی صرف کاشت چمن مصنوعی میشود علاوه بر آن هزینه ی بسیاری صرف ترمیم آن هم میشود درصورتی که چمن مصنوعی نیازی به ترمیم ندارد با تفسیری بر موضوع گفته شده در میابیم که چمن مصنوعی یکی از دوستداران محیط زیست است که در مصرف آب صرفه جویی میکند و همچنین و از هدر رفتن بذر هم جلوگیری میکند. خدا را خوش نمی آید که این همه نعمت به ما ارزانی داشته است و ما نتوانسته ایم از آن ها به خوبی استفاده کنیم، چرا باید چمن بکاریم در صورتی که موجوداتی جاندار هستند و نفس میکشند را بکاریم و عمدا باعث از بین رفتنش شویم و زیرا همیشه مانند یک گیاه نیاز به مراقب و آبیاری و ترمیم دارد، بنابراین نیاز داریم در ورزشگاه ها و زمین های بازی از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده کنیم، بسیاری از بازی ها باید روی چمن ایجاد شوند، برای هر ورزشگاه یا هر بازی که نمی توان از چمن طبیعی استفاده کرد. چمن مصنوعی با قابلیت و لطافتی که دارد وقتی بر روی زمین های ورزشی قرار میگیرد به راحتی میتوان بر روی آن دوید و بازی کرد و نقش های آفرین های زیبایی در حین بازی کرد تا به چشم مخاطب خوش بیاید. در چنین شرایطی چرا باید باعث از بین رفتن موجود جاندار شویم و آب بسیاری را هدر بدهیم میتوانیم از چمن مصنوعی در همه بخش های ورزشگاه استفاده کنیم.

متریال چمن مصنوعی از پلی اتلین و پوپلی بروبیلن و یا آمیزه ایی از آن می باشد. باید از پلیمر خوبی برای متریال اولیه ی چمن مصنوعی استفاده شود، برای ساخت پلیمر خوب حتما باید از مواد پایدار مثل آنتی اکسیدان استفاده گردد. چمن مصنوعی متریالش به گونه ایی است که در زمستان بر اثر یخ زدگی از بین نرود و در تابستان بر اثر گرما نابود نشود. چمن مصنوعی از الیافی ساخته میشود که با مقاومت بالا میتواند به کمک ما بیاید و شرایط را برای ما راحت می سازد، با این ویژگی ها ما دیگر  معضل رنگ پریدگی، پوسیدگی، خراش را نداریم. و به مدت 5 تا 10 سال هم عمر دارد. از انواع چمن مصنوعی میتوانیم در حالت کلی به دو مدل اشاره کنیم؛ که یک مدل از چمن مصنوعی به صورت تزئینی است یه نوع دیگر به صورت ورزشی یعنی در ورزشگاه ها استفاده  میشود و این متریال در واقع در نوع هزینه ی آن تاثیرگذار می باشد. از چمن مصنوعی در همه ی مکان ها استفاده میشود .

چمن مصنوعی چیست؟

درواقع جنس چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی می باشد که توسط دخالت انسان به وجود می آید. همچنین چمن مصنوعی برای زمین هایی که امکان رشد چمن را ندارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. و هزینه ایی برای نگه داری ندارد. چمن مصنوعی توانسته توجه تمامی قشر از جامعه را به خود جلب کند و همچنین چمن مصنوعی در مکان های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

کاربرد چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی به عنوان کفپوش کاربری دارد که جنبه های مختلفی دارد:

1_ جنبه ی تزئینی: به عنوان دکور در طراحی محیط خانه، تراس ویا استخر

 2_ جنبه ی کاربردی: به عنوان مثال در ورزشگاه ها یا مهد کودک ها، در بسیاری از شرایط ، چمن طبیعی نمیتواند رشد کند میتوان از چمن مصنوعی استفاده نمود مثلا در حیاط یا تراس خانه، مهد کودک ها، هتل، بسیار از محوطه های خانه های مسکونی، چمن مصنوعی باعث سرسبزی و طراوت مکان مورد نظر ما میشود که میتواند محیطی آرامش بخش به ما ارزانی دارد.

استفاده از چمن مصنوعی در ورزشگاه های ایران:

در ورزشگاه های ایران هم از چمن مصنوعی به منظور بهبود در عملکرد و حفاظت از منابع زیست محیطی از چمن مصنوعی استفاده می شود زیرا یکی از راه های حفاظت از منابع آبی برای اسراف نکردن در زمین های بازی میتواند راه حل مناسبی باشد، از زمان تولید چمن مصنوعی تا کنون بسیاری از ورزشگاه های بزرگ دنیا از چمن مصنوعی استفاده میکنند به منظور راحتی و صرفه جویی در مصرف آب همچنین در زمان کاشت چمن طبیعی وقت زیادی برای آن صرف میشود و حتی بعد هر تمرین یا هربازی که بازیکنان میکنند امکان دارد باعث خرابی و... شود. بنابرایت نیاز به ترمیم و رسیدیگی دارد، برای جلوگیری از این شرایط باید از چمن مصنوعی استفاده کرد تا به راحتی بتوان روی آن بازی کرد. میتوانیم درباره چند ورزشگاه باهم بخوانیم.

ورزشگاه امام رضا در تهران:

یکی از ورزشگاه های خوب و مجهز در تهران ساخته شده است که از امکانات امروزی برخوردار است این زمین 44.200متر مربع مساحت دارد که دارای امکانات بسیاری از قبیل پیست دوچرخه سواری، دو میدانی، صخره نوردی و... را دارد، همچنین در این زمین از چمن مصنوعی هم استفاده شده است.

 زمین فوتبال در شهر رباط کریم:

پروژه ی چمن مصنوعی فوتبال درشهر رباط کریم استارت خورد که یکی از ورزشگاه های بسیار عالی با کیفیت و زیبا باامکانت خوب و راحت برای تمامی دانش آموزان و جوانان طراحی شده است.

چمن مصنوعی شهر بابا حیدر:

زمین چمن مصنوعی در شهر چهارمحال و بختیاری افتتاح شد که بسیار بزرگ می باشد و از امکانات ورزشی خوبی برخوردار است، این زمین چمن در مساحت 200 متر مربع است که توسط خیرین برای نوجونان و جوانان ساخته شده است.

چمن مصنوعی در شهر کرد:

در شهر کرد هم پروژه ی چمن مصنوعی استارت خورد که با وجود چمن مصنوعی به راحتی جوانان این منطقه میتوانند ساعات طولانی بر روی آن بدوند. زمین چمن در مساحت 800 متر مربع در مدرسه پسرانه افتتاح شده است.

افتتاح زمین چمن مصنوعی در شهر معلم کلایه:

شعر معلم کلایه واقع در قزوین اخیرا در شهر الموت به افتتاح پروژه ی زمین چمن مصنوعی پرداختند.

گفته میشود تاکنون 2 زمین در رازمیان و معلم کلایه را اندازی شده است

چمن مصنوعی در شهر قائم شهر:

در شهر قائم شهر هم پروژه ی چمن مصنوعی رقم خورد که ازنظر استحکام و ویژگی های دیگر مانند نرمی و بازگشت حالت ارتجاعی، برخوردار است که بازیکنان به راحتی بتوانند روی آن بازی کنند، گرانول لاستیکی یا خرده لاستیک از مواردی است که در ورزشگاه ها از آن استفاده می شود این خرده لاستیک ها یا همان دانه های سیاه رنگی در هنگام فوتبال جهت استحکام بیشتر از آن استفاده می شود.

چمن مصنوعی در شهر کرمانشاه:

ورزشگاهی با نصب چمن مصنوعی در کرمانشاه به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع برای نوجونان و جوانان افتتاح شده است که به مبلغ 2 میلیارد تومن به بهره برداری رسیده است.

چمن مصنوعی در شهر مهاباد:

به منظور وجود کمبود آب در این شهر برای ورزشگاه خود از چمن مصنوعی استفاده کردند، همچنین مساحت این ورزشگاه به هفت هزارو500 متر مربع میرسد، از جمله مشکلات ورزشگاه مهاباد برای چمن در زمین فوتبال عبارت بود از؛ مشکلات ترمیم و نگهداری چمن طبیعی، همچنین کمبود آب، که کارشناسان را وا داشت تا فکری درست درباره آن کنند، که نتیجه ی آن فکر هم استفاده از چمن مصنوعی بود.

با پرداختن به موضوعات مربوط چمن مصنوعی در ورزشگاه ها درمی باییم که این می توانند فرهنگسازی باشد در جهت رسیدگی و حفاظت از محیط زیست و راحتی و رضایت از آن استفاده کرد، تمامی ورزشگاه های نام برده شده به تازگی تاسیس شده است و همگی آنان از چمن مصنوعی استفاده شده است. چمن مصنوعی جایگزین بسیار خوبی برای چمن طبیعی است، بسیاری از کارشناسان به تاکید استفاده از چمن مصنوعی پرداختند، کارشناسانی که حتی روی پایان نامه ی دکتری خود به منظور حفاظت از محیط زیست هم روی این مسئله تحقیق کرده اند. شما هم می توانید با تاملی کوتاه درباره آنچه که گفته شد به سیر تحولات زمین های ورزشی بپردازید.

شرکت مای دکوری توانسته است تا کنون با سابقه ایی طولانی به ساخت کفپوش های مناسب بپردازد، که با حمایت های شما و با خرید چمن مصنوعی به صورت حضوری یا به صورت آنلاین از طریق سایت میتوانید کمکی بزرگ را به ما کرده باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()