سبد خرید 0

درباره چمن مصنوعی بیشتر بدانیم!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 مرداد 1399 در ساعت 15 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درباره چمن مصنوعی بیشتر بدانیم!

شنیدن این نام شما را به یاد کجا و یا چه مکانی می اندازد. زمین فوتبال؟ مکان های ورزشی ؟ بله درست است در واقع این متریال زیبا برای این فضاها پر کاربرد است و در گذشته بیشتر مورد توجه سالن داران و صنعت فوتبال بوده است .اما شکل ساخت خانه های کوچک با متراژهای کم ، طراحان داخلی خوش ذوق را به این واداشته تا برای با صفا جلوه دادن بالکن ها یا حیاط های مشترک ساختمان ها هم فکری بکنند و پای این چمن زیبا را به داخل فضاهای مسکونی هم بکشانند. در این مقاله به کاربردهای چمن مصنوعی بیشتر می پردازیم:

چمن مصنوعی

در چه محیط هایی چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

طراوت و شادابی را در در طول همه فصول به حیاط یا بالکن های خانه های خود بیاورید. امروزه شکل و نوع تزیین بالکن ها  نقش بسیار مهمی در قابل تحمل کردن خانه های کوچک برای سکونت و ماندن بیشتر در خانه علی الخصوص در شرایط کرونا دارد.

فضای بازی کودکان در خانه های بازی و مهد کودک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند شاید یک خانه ویلایی دارید و دوست دارید یک قسمت از حیاط را دکور سنتی بچینید و برای عصرانه یک زمین سبز شاداب زیر پایتان داشته باشید و شاید دوست دارید بخشی از فضای  مشترک واحد های اداری و پاساژ را به این امر اختصاص دهید. به خصوص در ایام های خاص اعیاد و غیره داشتن یک دکور روی زمین سبز خیلی زیباتر به نظر می رسد. برخی افراد با سلیقه برای چیدن گل های آپارتمان کنار سالن پذیرایی نیز از چمن مصنوعی استفاده می کنند و برای همیشه یک طراوت کنار سالن خلق می کنند.

در کسب و کارهایی که استراحت مشتری و ویوی پنجره خیلی مهم است و خلق فضاهای رمانتیک یک امر ضروری در آن ها محسوب می شود مثل کافی شاپ ها و یا رستوران های سربازی که بیشتر سرو کافی و غذایشان در حیاط صورت می گیرد هم از چمن مصنوعی به عنوان یک عنصر کارآمد برای جلب نظر مشتری و زیباسازی محیط می توانند بهره بگیرند. محوطه تالارهای برگزاری مراسم عقد و عروسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به طور کلی دکورسازی در صنعت عکاسی برای مناسبت های مختلف بسیار باب شده است و بیشتر آتلیه ها صحنه های مختلفی از طبیعت را برای خلق یک اثر هنری آماده می کنند و بالطبع مشتریان زیادی را برای گرفتن عکس در دکور صحنه خود ترغیب می کنند.

چمن مصنوعی

در چه فضاهایی می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد؟

ماندگاری و زیبایی چمن مصنوعی کاربردهای زیادی را هر روزه برای آن رقم می زند. به خصوص در آپارتمان های کوچک بالکن دار که یک ایده فوق العاده دلنشین و زیبا برای تزیین و داشتن یک محیط سبز کوچک در خانه است.

زمین های فوتبال و حیاط مدارس و آمورشگاه ها از ضرورت استفاده چمن مصنوعی برای استفاده موثر از آن غافل نیستند. افزون بر این، معماری برخی مجتمع ها طوری است که باغچه ها روی پشت بام آن ها تعبیه شده اند اما به دلیل این که خیلی روی سقف فشار وارد نشود و ساختمان از جهت آبیاری باغچه آسیب نبیند از چمن های مصنوعی به نحو مطلوب کمک می گیرند.

چمن مصنوعی

حیاط ویلاها با به کارگیری چمن مصنوعی فوق العاده جذاب تر می شوند ترکیب حاشیه باغچه ها و با به کارگیری سنگ ریزه کنار چمن مصنوعی قسمت های مختلف حیاط را می توان جدا کرد. مسیر عبور ومرورو استراحتگاه. البته گاهی اوقات فضایی در اختیار شماست که امکان نگه داری چمن واقعی را ندارید و یا می خواهید در حجم آب مصرفی کمی صرفه جویی کنید و این امر شما را به سمت استفاده از چمن مصنوعی می کشاند.

برخی والدین خوش سلیقه دوست دارند برای فرزندانشان محیطی کوچک و سبز فراهم کنند تا در آن به بازی مشغول باشد از این رو چمن مصنوعی که هم تمیز  و بهداشتی است و  همچنین نگه داری آن کار راحت تری است را انتخاب می کنند. به علاوه، بعضی از دوستداران حیوانات برای راحتی حیوانات خانگی خود یک فضایی را که امکان تمیز کردن آن به راحتی وجود دارد به فضای سبز مصنوعی در منزل اختصاص می دهند .

خلاقیت در به کارگیری چمن مصنوعی

طراحان داخلی برای خوش نما جلوه دادن محیط هایی که از چمن مصنوعی در آن استفاده می کنند معمولا کمی خلاقیت به خرج داده و از محصولات و متریال های دیگری هم کنار آن کمک می گیرند تا بهتر یک منظره دلنشین و طبیعی را خلق کنند. مثلا در کنار سنگ های طبیعی گرد و یا ریزه سنگ ها نوعی صحنه طبیعی ایجاد می شود که به فضا حس بهتری می دهد. یک آبنما و صدای شرشر آب و یا گلدان های طبیعی شمعدانی و ... .

در محیط های باز و بزرگ که اغلب با سنگفرش مفروش هستند ترکیب چمن مصنوعی درکنار برش های سنگفرش های قدیمی نما ، حس طبیعت نو شده و بهاری را به آن محیط عرضه می دارد و چشم را می نوازد.

چمن مصنوعی

باغچه های مستطیلی شکل و دور چمن شده در کنار شمشادهای به صف شده در یک حیاط ویلایی منظره شگفت انگیزی خلق می کنند. ترکیب سنگفرش و چمن کنار یکدیگر یادآوری زندگی در طبیعتی بکر است. تصور کنید میز صبحانه را روی چنین کفپوش زیبا و قابل تحسینی می چینید. همیشه برای زیباسازی نیاز به تخریب منطقه خاصی ندارید کافی است به دنبال متریال هایی بگردید که با ترکیب آن ها بتواند بخش هایی از حیاط یا فضای خود را بهتر جلوه دهید و روی کف موجود ، نصب کنید تا نیازی به زیرسازی هم نداشته باشید.

شستشوی چمن مصنوعی

برای شستشو و نظافت چمن مصنوعی چه باید کرد؟ تمیز کردن چمن مصنوعی بسیار راحت است کافی است یک جاروبرقی در اختیار داشته باشید و روی آن بکشید و البته با مواد شوینده قوی مثل پودرهای شوینده و وایتکس و... نمی توان به سراغ آن ها رفت. نکته جال در مورد این محصول آن است که به هیچ وجه آفت زا نیست همچنین محلی برای جمع شدن حشرات و حیوانات موذی نمی باشد و افزون بر این، بسیار بهداشتی بوده و اگر نگران کودک دلبندتان هستید که دچار حساسیت پوستی و یا قارچ نشود باید بگوییم به هیچ وجه مشکلی از این دست پدید نمی آورد زیر اکه در ساخت و تولید چمن مصنوعی تمام پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است و از این جهت مناسب و سازگار با سلامت کودکان و سالمندان می باشد و جای نگرانی نیست.

چمن مصنوعی

فاکتور تعیین کننده برای استفاده در محیط های سرباز

سوالی که بیشتر خریداران درباره استفاده در فضای باز می پرسند این است آیا این متریال برای مناطق یا آب و هوای خاص ساخته شده است؟ در فضاهایی که بیشتر د رمعرض آفتاب و نورخورشیدند چقدر دوام می آورد؟ در پاسخ باید بگوییم در هر منطقه و شرایط آب و هوایی قادر به کارکردن این محصول در حیاط خانه خود یا فضای روباز هستید تنها باید به فاکتور مهم uv توجه کنید. در حقیقت چمن مصنوعی باید در مقابل نور خورشید مقاوم باشد و الیاف آن تغییر رنگ ندهند از این رو مهمترین عامل برای چمن مصنوعی داشتن خاصیت UV Protection می باشد. الیاف چمن مصنوعی با سطح مقطع C  و V و Y تولید می شوند که نوع c در بازار ایران بیشتر دردسترس است. البته سطح مقطع s و w برای دوام بیشتر در گرمای شدید در بازارهای جهانی تولید و عرضه می شود.

چمن مصنوعی

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()