سبد خرید 0

استفاده از چمن مصنوعی در مکان های معروف دنیا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 ارديبهشت 1400 در ساعت 13 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


گاهی اوقات مردم از ما می پرسند که اگر چمن مصنوعی اصالت و حس زنده گیاهی طبیعی را ندارد ، آیا می تواند با آن رقابت کند؟ در بسیاری از نقاط جهان ، چمن مصنوعی با نام های دیگری مانند چمن تقلبی ، جعلی یا پلاستیکی شناخته می شود. با توجه به این واقعیت ها ، برای افراد بسیار جالب است که بدانند از چمن مصنوعی تزئینی در مکان های معروف ، معتبر و مجلل جهان استفاده می شود یا خیر. یا افراد ثروتمندی که می توانند هزینه های سنگین نگهداری چمن طبیعی و هزینه های باغبانی و غیره را بپردازند ، در خانه های خود از چمن مصنوعی نیز استفاده می کنند؟ پاسخ این سوالات مثبت است؛ چمن مصنوعی به دلیل برتری های آشکار و انکار ناپذیر آن نسبت به چمن طبیعی ، در بسیاری از مکان های معروف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


دلایل محوبیت و فراگیر شدن چمن مصنوعی:


برخی از عوامل موثر بر محبوبیت چشمگیر و محبوبیت بی سابقه چمن مصنوعی عبارتند از زیبایی ، شباهت ظاهری و رفتار شگفت انگیز به چمن طبیعی ، دوام ، صرفه جویی در مصرف آب ، نگهداری آسان و کم و ...
هر یک از این موارد به تنهایی برای برتری و ترجیح چمن مصنوعی کافی است. اکنون ، وقتی همه این مزایا را در یک محصول قرار دهیم ، دلایل روی آوردن مردم به چمن مصنوعی روشن می شود.
هیچ کس در دنیا از کاهش یا حذف کامل مسئولیت ها ، سردردها و هزینه های نگهداری یک محصول استقبال نمی کند.
حتی ثروتمندترین افراد نیز خوشحال هستند زیرا زمان و هزینه کمتری نسبت به چمن طبیعی برای مراقبت از چمن مصنوعی صرف می کنند.


چمن مصنوعی در چه جاهایی نصب شده است؟


تاریخچه چمن مصنوعی در چشم انداز معتبرترین مکانهای جهان به حدود دو دهه می رسد و در این دوره محبوبیت و استقبال از چمن مصنوعی شاهد رشد فزاینده ای است.
بسیاری از هنرمندان ، بازیگران ، ورزشکاران و مشاهیر ثروتمند دنیای رسانه ، اقتصاد ، سیاست ، فناوری و ... از چمن مصنوعی در خصوصیات شخصی خود استفاده می کنند.
بسیاری از مشهورترین و اشرافی ترین خیابان ها ، رستوران ها ، هتل ها ، شهربازی ها و فرودگاه های جهان از چمن مصنوعی تزئینی برای زیباسازی فضای خود استفاده می کنند.
مکان های معروف جهانی همیشه بازدیدکنندگان و مشتریان زیادی را به خود جلب می کنند و اغلب شلوغ هستند.
در بسیاری از این مکانها ، هر روز تعداد زیادی از مردم در حال رفت و آمد هستند که چمن طبیعی زیر پای بسیاری از مردم دوام ندارد و به سرعت از بین می رود.


در اینجا برخی از مشهورترین و معتبرترین مکانهای جهان وجود دارد که با چمن مصنوعی تزئین شده اند.


پارک دنیای دیزنی:


احتمالاً بسیاری از شما نام والت دیزنی را شنیده اید. طراح بسیاری از انیمیشن های معروف و دوست داشتنی که صنعت انیمیشن را متحول کرد.
در ایالت فلوریدا ، پارک بزرگی به نام دنیای دیزنی با الهام از شخصیت ها ، مکان ها و داستان های فیلم های انیمیشن دیزنی ایجاد شده است.
سالانه تعداد زیادی از علاقه مندان برای بازدید از این مکان جذاب و سرگرم کننده به پارک دیزنی می آیند.
در هنگام ساخت پارک جهانی دیزنی ، طراحان پیش بینی کردند که به دلیل تعداد زیاد بازدید کننده در این مکان ، امکان نگهداری چمن طبیعی به صورت سالم و زیبا وجود نخواهد داشت.
به همین دلیل ، چمن مصنوعی برای نصب در مناطق باز این پارک انتخاب شد. چمن مصنوعی می تواند به خوبی در زیر پای مردم دوام داشته باشد و طراوت و زیبایی آن را حفظ کند.


نمایشگاه گل و گیاه:


در بسیاری از نمایشگاه های بین المللی گل و گیاه در کشورهای مختلف مانند هلند ، انگلیس ، فرانسه و ... از چمن مصنوعی تزئینی برای ایجاد فضای سبز و چمن موقت استفاده می شود.
به عنوان مثال نمایشگاه گل چلسی در انگلستان هر ساله بسیار محبوب است و هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند.
در این نمایشگاه از چمن مصنوعی برای تزئین و پوشاندن سطح مجسمه ها و نمادهای مختلف استفاده می شود که چشم هر بازدید کننده ای را خیره می کند.
بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند بر روی چمنزارها قدم بزنند و از زیبایی گل ها و گیاهان لذت ببرند.


عمارت پلی بوی:


عمارت پلیبوی یکی از گران ترین خانه های لس آنجلس است. این ساختمان متعلق به مالک و ناشر مجله playboy  ماهانه است.
علاوه بر مسائل حاشیه ای مربوط به فعالیت های حرفه ای مالک ، اعتبار این خانه از مهمانی های خاصی که میزبان آن است نیز ناشی می شود.
معماری این ساختمان با هدف ایجاد بیشترین راحتی و لوکس انجام شده است ، به طوری که دارای امکانات مختلفی از جمله استخر و آبگرم ، سینما ، زمین تنیس ، سالن بازی ، سالن بدن سازی ، گاراژ اتومبیل لوکس ، دریاچه ، جنگل ، منطقه ویژه مراقبت از حیوانات و. .. لذت می برد.
فضای باز جلوی این عمارت بسیار بزرگ است که کاملاً با چمن مصنوعی مبله شده و منظره ای همیشه سبز و بهشتی ایجاد می کند.
این عمارت به دلیل فضای لوکس و متفاوتش در برنامه ها و فیلم های معروف تلویزیونی مختلف درخشیده است.


هتل موندریان:


هتل ها از جمله مکان هایی هستند که به دلیل جابجایی مسافران ، امکانات آنها به طور مداوم تحلیل می رود.
هتل های لوکس پنج ستاره معمولاً دارای امکانات رفاهی شگفت انگیزی هستند.
حیاط با استخر و استفاده از نور خورشید یکی از این امکانات است که با انواع چیدمان لوکس تزئین شده است.
چمن مصنوعی یکی از راه های زیباسازی فضای هتل است و میهمانان از آن لذت می برند.


فرودگاه جان اف کندی نیویورک


حدود یک دهه پیش ، مدیران فرودگاه توجه به نصب چمن مصنوعی در باند را مورد توجه قرار دادند.
در همان زمان کوتاه ، بسیاری از مهمترین و پیشرفته ترین فرودگاههای جهان از چمن مصنوعی استفاده کردند.
این مزایای زیادی دارد ، از جمله اینکه پرندگان به دلیل کمبود غذا در چمن مصنوعی جذب آن نمی شوند و خطر سقوط پرندگان به هواپیما بسیار کاهش می یابد.
همچنین ، در شرایط نامساعد جوی که از دید دید خلبانان کاسته می شود ، رنگ سبز چمن مصنوعی آن را از باند متمایز کرده و هدایت هواپیما را برای خلبان آسان می کند.
پس از باران ، گل آلود و آسیب پذیر نمی شود و آمبولانس ها به راحتی می توانند با آن رانندگی کنند.
آبیاری و نگهداری نیازی نیست و باند هواپیما و پرسنل خدمات فرودگاه ایمن تر خواهد بود.


عمارت ورساچه:


این ساختمان  یا بهتر بگوییم کاخ مجلل و چند میلیون دلاری در میامی فلوریدا واقع شده است.
در ساخت این بنای باشکوه از طراحی و معماری ایتالیایی استفاده شده است و هنر استادان استاد را می توان در همه جای این عمارت مشاهده کرد.
امکانات رفاهی این عمارت آنقدر زیاد است که بازدید کنندگان را متحیر می کند.
حیاط  این مجموعه با استخر ، حوض ، آبنما ، باغ های زیبا و تمیز تزئین شده و البته منطقه با چمن مصنوعی مبله شده است.
یکی از محبوب ترین تفریحات بازدید کنندگان عمارت ورساچه ، استراحت در باغ و لذت بردن از سبزه چمن مصنوعی است.


استادیوم ورزشی آلبرت سانز


این استادیوم معروف در بویز ، پایتخت آیداهو ، آمریکا واقع شده است. شاید کمی تعجب کرده باشید ، اما رنگ آبی چمن مصنوعی در این مکان معروف ، نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. رنگ چمن این استادیوم ورزشی تا سال 1985 با سایر استادیوم ها تفاوتی نداشت. اما از سال 1986 ، رنگ سبز زمین با رنگ آبی جایگزین شده و به همان شکل قبلی باقی مانده است. اگر از بالا به کف استادیوم نگاه کنید ، زمین را یک استخر پر از آب می دانید. همین تفاوت در رنگ چمن مصنوعی باعث محبوبیت و متفاوت بودن این ورزشگاه شده است.


ورزشگاه میشیگان


خانه ی بزرگ لقبی است که به این استادیوم فوتبال داده می شود. استادیوم میشیگان دومین ورزشگاه بزرگ جهان و بزرگترین ورزشگاه ایالات متحده است. چند سال بیشتر نگذشته است که چمن مصنوعی این ورزشگاه با چمن فوتبال حرفه ای جایگزین شده است. یکی از ویژگی هایی که می توان در مورد یک زمین فوتبال بیان کرد ، دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه است. Ditex در بالای چمن طول عمر آن را تضمین می کند ، این به معنای ورزش حرفه ای است.


باغ گل پیکسی هالو


یک باغ گل بی نظیر که در دیزنی لند ، فلوریدا واقع شده است. هر ساله در این باغ باشکوه نمایشگاه بین المللی گل و گیاه برگزار می شود که افراد زیادی را به بازدید از آن ترغیب می کند. دوام ، زیبایی و دوام چمن مصنوعی از عوامل انتخاب آن به عنوان بهترین گزینه برای این باغ محبوب بوده است. مردم در حالی که از سرسبزی محیط اطراف نهایت لذت را می برند با خیال راحت در زمین سبز باغ قدم می زنند.


جمع بندی:


مکان های ذکر شده در این مقاله تنها یکی از پر استفاده ترین چمن های مصنوعی در جهان است.
اما متأسفانه هنوز در کشور ما افرادی هستند که چمن مصنوعی را یک محصول ناشناس و کم ارزش و استفاده از آن را به عنوان کسر می دانند.
در مجموعه مای دکوری همیشه سعی کرده ایم چمن مصنوعی را همانطور که هست به مخاطب فهیم و محترم معرفی کنیم.
امیدواریم که تلاش های ما نقش و تأثیر اندکی در فرهنگ جامعه داشته باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()