سبد خرید 0

چگونه شیر را از روی موکت پاک کنیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمانی که شیر بر روی اشیایی می ریزد به نظر می رسد که تمیز کردن آن راحت باشد، اما وقتی روی موکت می ریزد قضیه متفاوت است. علاوه بر اینکه ممکن است لکه بر روی موکت شما باقی بماند، بوی بدی هم از خود به جا می گذارد. این بویی است که همه ما بلافاصله بعد از استفراغ حس می کنیم و بوی ترشی می دهد که از بین بردن آن بسیار سخت است.
اما شما نباید به خودتان ترس و یا استرس اینکه آن لکه برای همیشه باقی بماند راه دهید ، با راهنمای آسان گام به گام ما در زیر ، شما می توانید با استفاده از یک سری روش ،لکه ی خود را از بین ببرید نگران نباشید ما به شما کمک خواهیم کرد.


نحوه ی تمیز کردن موکت پس از ریختن شیر بر روی آن


از پارچه یا اسفنج برای خیساندن بیشتر لکه ی شیر بر روی موکت استفاده کنید.
2 فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را با هم مخلوط کنید. با استفاده از پارچه به آرامی لکه را مالش دهید، هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید ، تا جایی که لکه از بین برود.
بر روی محل لکه جوش شیرین بریزید و بگذارید تقریباً 30 دقیقه بماند. جوش شیرین ، شیر باقیمانده را همراه با بو جذب می کند!
سپس وقت آن رسیده که آن منطقه را جارو برقی بزنید.
ما همیشه وقت نداریم که لکه ی شیر ​​را فوراً پاک کنیم. گاهی اوقات ، ما حتی در مورد آن اطلاعی نداریم. با این حال ، با 4 مرحله آسان که در زیر آمده است به شما کمک می شود که لکه ی شیر را از بین ببرید:
اگر بعد از ریختن شیر آن لکه مدتی باقی بماند و خشک شود ، چگونه می توان آن را تمیز کرد؟ شیر خشک شده را با احتیاط با چاقوی تیز تراش دهید تا قسمت رویی آن بیشتر از بین برود. باقی مانده لکه را با آب سرد مرطوب کنید زیرا آب گرم ، باعث افزایش بو می شود. با استفاده از مسواک بر روی لکه پودر لباسشویی مالیده و بشویید. اگر لکه از بین رفته است اما بوی آن هنوز باقی مانده است، محل را با سرکه (که با آب رقیق شده است) اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید. همیشه ابتدا محصولات تمیز کننده یا محلول ها را در منطقه ای دیگر آزمایش کنید سپس از آن ها برای لکه های خود استفاده کنید.
بعضی از لکه ها با انجام دادن تمام موارد بالا باز از بین نمی روند و نیاز به کمک تخصصی دارند!در این صورت باید موکت خود را به قالیشویی بسپارید که متخصص در حذف لکه های سخت است. امروزه قالیشویی های حرفه ای هستند که می توانند تمامی لکه هارا از بین ببرند.


راه هایی دیگر برای از بین بردن لکه ی شیر از روی موکت


شیر را با دستمال کاغذی یا پارچه جاذب پاک کنید. اگر شاهد ریخته شدن شیر بر روی موکت هستید ، بلافاصله حوله های کاغذی یا یک پارچه تمیز ، سفید و جاذب را بر روی لکه ی مورد نظر قرار دهید و ناحیه ی کثیف شده را با دقت پاک کنید. بسته به عمق لکه، مقدار نشت و مدت زمانی که سپری شده است ، شیر ممکن است زمان لازم برای جذب عمیق لکه تا الیاف زیرین و زیر لایه های موکت را داشته باشد. اگر گمان می کنید که دیر به سراغ لکه آمده اید، به ناحیه فشار وارد کنید تا شیر را از لایه ی زیرین خارج کرده و سپس روی لکه پارچه یا حوله قرار دهید.
کار را ادامه دهید تا پارچه یا حوله های کاغذی خشک شوند ، تا آنجا که ممکن است مایع یا همان شیر را جذب کنید. در صورت لزوم لکه ی باقیمانده را خارج کنید و از بین ببرید. اگر بعد از اینکه شیر خشک شد و شیر به لایه های زیرین موکت نشت نکرده بود ، قبل از شستن لکه، به دقت شیر ​​خشک را تا آنجا که می توانید خراشیده و باقی مانده را جاروبرقی کرده یا بردارید . محل را به آرامی با آب اسپری کرده و لکه را با مسواک و خمیر دندان یا پودر لباسشویی تمیز کنید. برای شستشو از پارچه مرطوب و خنک استفاده کنید و محل را با حوله خشک و تمیز دیگری خشک کنید تا بقایای آن کاملا پاک شود. لکه ی موکت را با محلول آب سرد و صابون با دست بشویید. یک فنجان آب سرد و چند قطره از یک صابون مخصوص لکه یا صابون دست به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا ترکیب شود. اسفنج تمیز یا پارچه نرم و بدون پرز را در محلول فرو برده و تا آنجا که می توانید لکه را از بین ببرید و این کار باعث مرطوب شدن لکه ی ما می شود. کار را از لبه خارجی لکه به سمت مرکز انجام دهید و به آرامی لکه را مالش دهید و سپس سعی کنید لکه را از بین ببرید. اسفنج یا پارچه خود را مرتباً بشویید تا لکه آن پاک شود و با شستشوی آخرین بار قبل از خشک کردن محل با پارچه تمیز و خشک ، کار را تمام کنید.


چگونه بوی شیر مانده بر روی موکت را از بین ببریم


شیر ترش بوی نامطبوعی دارد اما جوش شیرین ابزاری مناسب برای جذب بو است که همیشه باید آن را داشته باشید. به اندازه ی مناسب جوش شیرین را بر روی ناحیه لکه دار شده، چه مرطوب و چه خشک باشد بریزید و بگذارید یک شب بماند. صبح همان محل را کاملاً با جاروبرقی بزنید.


اگر نشت شیر ​​روی مبل  شما مانند کاناپه شما رخ داد ، این مراحل را دنبال کنید:


با حوله کاغذی یا پارچه جاذب پاک کنید. درست همانطور که برای موکت توضیح دادیم ، از حوله کاغذی یا پارچه تمیز و جاذب سفید استفاده کنید تا آنجا که می توانید لکه را مالش دهید. در صورت امکان پوشش روکش دار را از حالت فشرده خارج کنید و یک حوله یا دسته ای دیگر از حوله های کاغذی را مستقیماً در زیر نشت قرار دهید تا شیر جذب شده و از نفوذ آن به قسمت های زیرین جلوگیری کند. اگر دیدید لکه خشک شده است ، قبل از استفاده از پارچه مرطوب، با استفاده از ابزاری مانند کارت اعتباری ، ظروف پلاستیکی یا سایر مواد غیر قابل انعطاف ، باقی مانده ی لکه ی خشک شده را پاک کنید تا شیر خشک به آرامی از سطح پارچه خراشیده شود.
با یک پارچه مرطوب پاک کنید پس از پایان لکه گیری یا خراشیدن شیر ، یک پارچه تمیز ، سفید و مرطوب برداشته و محل را به طور مکرر پاک کنید.
پارچه را خشک کنید.آخرین مرحله خشک کردن پارچه تا حد ممکن است. از یک حوله تمیز و خشک برای جذب هرگونه رطوبت باقیمانده استفاده کنید.


جمع بندی:


وقتی شیر بر روی موکت شما ریخته می شود شما نباید احساس نگرانی کنید و در این لحظه باید زمان را ارزشمند بدانید و سعی کنید فورا آن لکه را از بین ببرید. همان لحظه که شیر بر روی فرش یا موکت شما نفوذ می کند ، شروع به سفت شدن و ترش شدن می کند - و علاوه بر بوی نامطبوعی که ایجاد می کند ، باعث ایجاد لک می شود که از بین بردن آن مشکل است.
در اینجا نکاتی از متخصصان مای دکوری آورده شده است که می تواند به شما یاد دهد چگونه شیرهای ریخته شده را از سطوح مختلف تمیز کنید و خانه خود را با بهترین شکل و بوی خوش تمیز کنید. سلامتی و ایمنی شما بالاترین اولویت ما است.
مای دکوری در این مقاله سعی داشت که نحوه ی تمیز کردن لکه ی شیر از روی موکت را به شما آموزش دهد. امیدواریم که خواندن آن برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را برای از بین بردن لکه ی شیر بر روی موکت راهنمایی کنیم.
همان طور که گفته شد اگر لکه ای در موکت شما به وجود بیاید باید فورا بشتابید تا ان را از بین ببرید زیرا اگر لکه باقی ماند و خشک می شود و از بین بردن آن دشوار می شود و هم چنین مکن است به لایه های زیرین و بافت موکت هم نفوذ کند. پس خیلی سریع حوله های کاغذی خود را بیاورید و سعی کنید آن را تمیز کنید. اگر لکه خشک شده بود سعی کنید با اجسام تیز آن را بخراشید و سپس آن را با مواد شوینده تمیز کنید.

 

مای دکوری


مای دکوری در زمینه های دکوراسیون منزل مانند مبلمان موکت پرده ، چمن مصنوعی ، پارکت و... فعالیت می کند شما می توانید اگر سوالی در ذهنتان درباره ی دکوراسیون منزل یا محل کار ایجاد شد به وب سایت ما سر بزنید و یا تماس بگیرید از کارشناسان ما سوال بپرسید. قطعا مای دکوری یکی از بهترین راه حل هارا به شما ارایه می دهد و لازم به ذکر است که سال هاست در زمینه ی دکوراسیون در حال فعالیت است پس تجربه ی کافی دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()